Stoke - QPR

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - QPR

Innlegg Morten T. » 05 Aug 2019, 14:05

Lou, Lou!
Lou, Lou, Lou, Lou!
Lou, Lou, Lou Macari Lou Lou!
( Supportersang på 90-tallet etter melodien "No Limit" av 2Unlimited ). :geek: :mrgreen: :P

Uansett, Lou treffer som vanlig ganske bra:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ri-3175292
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - QPR

Innlegg onside » 05 Aug 2019, 14:44

Morten T. skrev:Uansett, Lou treffer som vanlig ganske bra:

Vel, alle vet at èn kamp av 46 betyr 1/46 av sesongen, men den første kampen betyr jo faktisk litt mer akkurat der & da, ca: 1/1 dvs 100% :D
Sagt med andre ord, på lang sikt betyr det ganske så lite, men i korttidshukommelsen betyr denne kampen endel mer......

De 11 som startet:
Derfor ble mange med meg negativt overrasket over begge wingback-valgene, og også tildels midtbanen, og ikke minst de to spissene.

Spillersystemet 4-1-2-1-2, eller diamanten som den også gjerne kalles
Her var det veldig mye som ikke fungerte. Allen var jo fullstendig ut-av-det i første omgang. Cousins sinket spiller med enn Woods. Clucas med mye lurvete avleveringer, og dessverre ble Powell tatt ut av kampen av Cameron og Amos. Vokes og Afobe fikk nesten ikke tak i en eneste ball, enten fordi McClean måket for langt, eller for kort fra Smith, eller de tapte duellen. Andreballen vant vi også sjeldent.

Jones eksperimenterte ganske så mye i andre halvdel av forrige sesong, og jeg syns dette fortsetter nå. Tror det trengs minst én kvalitetsspiller til i troppen i tillegg til Etebo som kommer etterhvert.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - QPR

Innlegg Morten T. » 05 Aug 2019, 17:22

onside skrev:Sagt med andre ord, på lang sikt betyr det ganske så lite, men i korttidshukommelsen betyr denne kampen endel mer.....

Det er helt riktig, det gjelder bare å frikoble det ene fra det andre. Noe jeg vil anta at alle som har fulgt med på fotball i noen år ikke vil ha noe som helst problem med å klare.
Vi kan kalle det «erfaringsbasert læring». 8-) :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - QPR

Innlegg onside » 06 Aug 2019, 08:06

Morten T. skrev:
onside skrev:Sagt med andre ord, på lang sikt betyr det ganske så lite, men i korttidshukommelsen betyr denne kampen endel mer.....

Det er helt riktig, det gjelder bare å frikoble det ene fra det andre. Noe jeg vil anta at alle som har fulgt med på fotball i noen år ikke vil ha noe som helst problem med å klare.
Vi kan kalle det «erfaringsbasert læring». 8-) :P

og når det er sagt, legger jeg merke til at de som så kampen er en tanke mer bekymret enn de som IKKE så kampen. :? :? :?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - QPR

Innlegg Foffern » 06 Aug 2019, 10:12

Ja, det er bare spilt èn av 46 kamper, men likevel er det hvordan laget framstår og spiller som kan gi noen indikasjoner på hvordan de kommende kampene kan bli. Det vi så av Stoke i åpningskampen i fjor mot Leeds var et lag uten selvtillit og innsats som ikke fikk det til. Dette var svært bekyrningsverdig, og det viste seg så å være som en rød tråd gjennom stort sett hele sesongen.

Jeg fikk bare sett kampen på lørdag sporadisk, men det vi så av Stoke på lørdag gir meg grunn til noe bekymring. Den samme gjengen har spilt sammen og trent hardt gjennom hele pre-season, men virker fortsatt rotete i spillestilen og med mange enkle pasningsfeil. Selv om QPR kan ha gjort alt rett og demmet opp spillestilen til Stoke på en strålende måte, tror jeg ikke nødvendigs at Stoke plutselig hever seg mange hakk til neste kamp. Stoke spiller smalt, QPR forsvarte seg smalt, men Stoke skulle absolutt trenge ballen igjennom i midten. Det resulterte i beste fall i farlige nestensjanser. Det var åpenbart at vi tidligere i kampen skulle spilt mer bredt for å komme rundt og slå innlegg. Skal Jones være så fastlåst til sitt system at vi blir enklel å lese og ikke evne å variere?

Målene i mot minner om gufs fra fortiden, og dårlig forsvarsjobb. På den første er Butland på bærtur, men det står tre Stokespillere innenfor 16-meteren som ikke klarer å ta ut han ene som scorer! Noe lignende skjer på nytt like etter som fort kunne blitt mål. Den andre er jo også skandaløst forsvaring på dette nivået. Han mottar ballen i midtsirkelen og går upresset nesten hele veien til mål. Hvor er midtbanen, og hva skjedde med presset her? Det blir for stort avstand til QPR-spillerne.

Når det er sagt, så jeg et Stoke-lag som tidvis trykket på i dueller og viste en helt annen innsats enn i fjorårsesongen. Det kunne også fort blitt flere mål på Stoke hvor spillerne er nære på flere ganger. Håper de lærte mye av denne kampen, og at det løsner mer i neste.
Foffern
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 43
Registrert: 06 Aug 2010, 23:29

Re: Stoke - QPR

Innlegg Morten T. » 06 Aug 2019, 10:22

onside skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:Sagt med andre ord, på lang sikt betyr det ganske så lite, men i korttidshukommelsen betyr denne kampen endel mer.....

Det er helt riktig, det gjelder bare å frikoble det ene fra det andre. Noe jeg vil anta at alle som har fulgt med på fotball i noen år ikke vil ha noe som helst problem med å klare.
Vi kan kalle det «erfaringsbasert læring». 8-) :P

og når det er sagt, legger jeg merke til at de som så kampen er en tanke mer bekymret enn de som IKKE så kampen. :? :? :?

OK, men jeg mener det er for tidlig å være bekymret, uansett om man så matchen eller ikke. På samme måte ville jeg ha ment at det ikke hadde vært noen vits i å ta helt av hvis matchen hadde blitt vunnet heller.
Kan jo ta nesten hvilken som helst liga for å finne eksempler.
Viking startet vel veldig godt i årets Eliteserie og ledet vel ligaen en stund - nå er de vel under midten? Rosenborg startet svakt, men er nå blant topplagene.
I fotball snur ting seg over tid - i både negativ og positiv forstand. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - QPR

Innlegg Svein Nilsen » 06 Aug 2019, 11:15

Joda, ting snur fort. Vi kan banke Charlton på lørdag, ting kan løsne. Men det som bekymrer meg veldig etter å ha lidd meg gjennom kampen på lørdag er at situasjonen er helt lik hva den var i mars og april. Nå har de hatt en full pre-season med nye spillere og tydelig fokus på diamant formasjon og utholdenhet. Da er det veldig bekymringsfullt at læringskurven er helt flat! Kampen på lørdag var en skandale med tanke på de forhåpninger som var skap, også fra Jones sin side. Og det fokuset på at vi var gode de siste 30 minuttene blir for dumt. Vi SÅ gode ut fordi QPR ledet 2-0 og hadde full kontroll. Så, jeg er bekymret etter kun 1 kamp fordi tendensen er at vi sitter fast i det gamle, dårlige sporet, men jeg våger å være optimistisk - mest fordi at jeg naturlig er det og alltid tror at Stoke vinner den neste kampen...…...
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - QPR

Innlegg Lilledino » 09 Aug 2019, 17:32

Vi får se i morgen da, når kl er 18.00

Jeg synes at Campbell og Power skal inn,
McClean skal ut og godt at Afobe er borte...

Duffy er også interessant, samt at jeg leser at Hogan skal starte....

Spennende...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron