Badou Ndiaye

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Badou Ndiaye

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2019, 13:14

Det heller mot at Badou kjøpes fri fra Stoke og fortsetter i Galatasaray:
http://sportwitness.co.uk/club-set-make ... gue-title/

Har sett en del andre meldinger på dette i det siste også, så han har nok akslet Stoketrøya for siste gang. Alt annet ville overraske.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Badou Ndiaye

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2019, 18:20

....og her rapporterer tyrkisk media at N’Diaye er på vei bort fra Galatasaray:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ty-2892760

Moro med silly season! :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Badou Ndiaye

Innlegg onside » 23 Mai 2019, 17:07

Til araberne for £10m? Championship var vel ikke attraktivt nok..... Galatasaray gidder vel ikke matche det budet.... her er det bare å SELGE :D
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ay-2901089
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Badou Ndiaye

Innlegg Morten T. » 23 Mai 2019, 18:22

onside skrev:Til araberne for £10m? Championship var vel ikke attraktivt nok..... Galatasaray gidder vel ikke matche det budet.... her er det bare å SELGE :D
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ay-2901089
Lommerusk i en av verdens desidert værste land det.
Her er det bare å selge....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Badou Ndiaye

Innlegg Morten T. » 28 Mai 2019, 09:47

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Badou Ndiaye

Innlegg vegar56 » 28 Jun 2019, 15:37

Nå er det snakk om et lån på £725K, er det ikke snart på tide å sette foten ned for managerne til noen av disse gutta, spill for Stoke eller sørg for en skikkelig overgang?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Badou Ndiaye

Innlegg Morten T. » 28 Jun 2019, 16:39

vegar56 skrev:Nå er det snakk om et lån på £725K, er det ikke snart på tide å sette foten ned for managerne til noen av disse gutta, spill for Stoke eller sørg for en skikkelig overgang?

Det er jo nettopp dette som er litt av problemene i dag. Agentene fremforhandler lange kontrakter( som selvfølgelig også agentene tjener jævlig godt på ). Dette gjør de gjerne ved å blåse opp interessen fra andre klubber( gode markedsførere disse agentene ), slik at klubbene dernest føler seg presset til å inngå slike avtaler i sin higen etter sportslig fremgang. Man kan selvfølgelig treffe godt med slike langtidskontrakter i form av både prestasjon og fortjeneste ved videresalg, men man kan også bomme grovt og bli sittende igjen med en bukett spillere som ikke har det minste i mot å leve et slaraffenliv noen år med en bankkonto som fylles opp med en halv million blanke kronestykker hver eneste uke.

Klubben har forpliktet seg til dette gjennom kontraktsinngåelse og eneste veiene ut er hvis noen andre klubber vil ta over forpliktelsene eller å gi en spiller fyken etter grovt mislighold av kontrakten( typ Berahino o.l. ).

På en måte har dette vært en ønsket utvikling av både klubber og supportere( Man sier noe, men gjør det motsatte ) Motstanden mot systemet er i hvertfall ikke stor og kraftig nok til at det er noe forandring å spore. Sannsynligvis ville det aller meste av motstanden mot dette systemet ha fordufta hvis Stoke hadde fått tak i en navngjeten spiller med CV fra en «storklubb» og gitt han seksårskontrakt med en ukelønn på 750 000 kroner. Ikke umulig at det heller ville ha ført til ellevill begeistring...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Badou Ndiaye

Innlegg onside » 28 Jun 2019, 18:38

Morten T. skrev:På en måte har dette vært en ønsket utvikling av både klubber og supportere( Man sier noe, men gjør det motsatte ) Motstanden mot systemet er i hvertfall ikke stor og kraftig nok til at det er noe forandring å spore. Sannsynligvis ville det aller meste av motstanden mot dette systemet ha fordufta hvis Stoke hadde fått tak i en navngjeten spiller med CV fra en «storklubb» og gitt han seksårskontrakt med en ukelønn på 750 000 kroner. Ikke umulig at det heller ville ha ført til ellevill begeistring...

Egentlig har Jones i dette vinduet vist at det vi har drevet med de to-tre til fem siste årene blitt kastet på båten. Jeg tror den siste tabben av innkjøp, av uhorvelig og UNEVNELIGE mange, er Vokes. £9m for den mannen var ren desperasjon. Det som har skjedd siden, vil jeg tro, kommer som direktiver fra øverste eierhold (Coates), at vi først får penger til spillerkjøp i det vi presterer. Dette er jo ren lederteori med alle som har fagbrev fra Solstrand. Nå skal det rekrutteres fra de Britiske øyer, og det skal først "fiskes" i spillere på utgående kontrakter, dvs gratis-spillere, deretter yngre lovende men prøvde spillere i Championship og League One. Deretter påfyll fra eget Akademi.
Syns Jones har fått til mye på overgangsmarkedet hittil. Mangler bare prikke over i-en nå så..... og jeg tror vi forblir et Championship-lag enda ett år!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Badou Ndiaye

Innlegg Morten T. » 28 Jun 2019, 21:43

onside skrev:
Morten T. skrev:På en måte har dette vært en ønsket utvikling av både klubber og supportere( Man sier noe, men gjør det motsatte ) Motstanden mot systemet er i hvertfall ikke stor og kraftig nok til at det er noe forandring å spore. Sannsynligvis ville det aller meste av motstanden mot dette systemet ha fordufta hvis Stoke hadde fått tak i en navngjeten spiller med CV fra en «storklubb» og gitt han seksårskontrakt med en ukelønn på 750 000 kroner. Ikke umulig at det heller ville ha ført til ellevill begeistring...

Egentlig har Jones i dette vinduet vist at det vi har drevet med de to-tre til fem siste årene blitt kastet på båten. Jeg tror den siste tabben av innkjøp, av uhorvelig og UNEVNELIGE mange, er Vokes. £9m for den mannen var ren desperasjon. Det som har skjedd siden, vil jeg tro, kommer som direktiver fra øverste eierhold (Coates), at vi først får penger til spillerkjøp i det vi presterer. Dette er jo ren lederteori med alle som har fagbrev fra Solstrand. Nå skal det rekrutteres fra de Britiske øyer, og det skal først "fiskes" i spillere på utgående kontrakter, dvs gratis-spillere, deretter yngre lovende men prøvde spillere i Championship og League One. Deretter påfyll fra eget Akademi.
Syns Jones har fått til mye på overgangsmarkedet hittil. Mangler bare prikke over i-en nå så..... og jeg tror vi forblir et Championship-lag enda ett år!

Enig. Jones har gjort mye bra og riktig i dette vinduet.
Mine betraktninger her var mer generelle i forhold til visse utviklingstrekk i fotballen. Utviklingstrekk som også Stoke har tatt del i.
Jeg tror også Stoke skal slite med å rykke opp, men på den annen side er de en av 12-13 klubber som kan klare det. Nettopp derfor er Championship, isolert sett, en veldig kul liga - kulere enn Premier League - fordi den er så uforutsigbar. For egen del liker jeg også at fotballen som serveres er mer genuin og nærmere sine røtter. Jeg liker veldig godt at det tråkkes til i Championship og tilhører ikke den klanen som skriker opp om gule eller røde kort etter en tøff tackling, enten den utføres på eller av en Stokespiller. Snarere tvert i mot, jeg applauderer det - fordi fotball er en kontaktsport og fordi sugende tacklinger gir temperatur.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Badou Ndiaye

Innlegg vegar56 » 03 Jul 2019, 09:19

Everton interessert? Manna fra himmelen i så fall!
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron