Overgangsvinduet Sommer 2019

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jun 2019, 08:59

Svein Nilsen skrev:Det har nærmet seg 3-5 spillere lenge nå...…………….lite har skjedd selv om det påstås at alt er klappet og klart med 3-4 spillere; medisinsk sjekk er foretatt og forhandlingene er gjennomført! Men litt merkelig at ikke noe er offentliggjort ennå.
Vel så viktig for klubben er jo også å bli kvitt spillere, det kan faktisk bli enda vanskeligere. Bortsett fra Allen, Butland og Etebo så er vel ingen av våre aktuelle for Premier League og ingen andre klubber i Championship kan matche avtale/lønn de har med oss. Det betyr derfor at utenlandske klubber må på banen for at vi skal bli kvitt spillere som Wimmer, Diouf, Indi, Imbula, Berahino osv. Vi har mange spillere som IKKE bidrar for Stoke City på noen som helst måte men alle har store sugerør i klubbkassa! Dukker alle disse opp til Pre-season kaster vi vel ut over 5 millioner kroner I UKA til spillere vi ikke vil ha/ikke vil spille for oss! Det er tragisk...….

Etter det jeg har lest noen steder, så har visstnok de spillerne det gjelder (Gregory, Davies og Powell) kontrakt ut juni, og at det er respekten for nåværende klubber - ettersom kontraktene ennå ikke er formelt utløpt - som gjør at offentliggjøringen avventes. Etter det jeg har forstått kan spillere på utgående kontrakt forhandle med og komme til enighet med ny klubb når de er inne i siste halvår av kontraktstiden, men er likevel formelt nåværende klubbs "eiendom" inntil kontrakten er utløpt.

Om det er forklaringen vet ikke jeg, men jeg ser at dette har vært nevnt som en mulig årsak til manglende offentliggjøring. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 20 Jun 2019, 22:52

Mange ut mange inn som forventet, men kan vi stille med dette mannskapet mot QPR om en drøy måned? Det er vel kanskje å drømme?

.................Davies.............
Edwards - Batth - Lindsey - Justin
.................Etebo..............
.....Allen...................Richie...
................Powell..............
.......Gregory.......Gayle..


Mye skal vel klaffe, men ser håp i det Jones driver på med, etter strenge instrukser fra de rike eierne.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 22 Jun 2019, 13:24

I flg. Scholes kommer Stoke til å gå etter britiske spillere framover:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3007536
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 25 Jun 2019, 19:50

Spennende med disse fem nye inn. 3-4 av dem har jo i praksis vært klare lenge.
Jeg liker det Jones forsøker å gjøre her. Ingen av disse gutta er spesielt navngjetne, har CV fra såkalte «storklubber» eller er handlet inn for store summer.
Jeg håper og tror allikevel at dette blir det «Vis Unita Fortior» over, at mentaliteten og offerviljen( som ble ødelagt under Hughes & co. )for klubb, medspillere og by vender tilbake.
Aggressiv, flott fotball med tempo, intensitet, dueller, målsjanser og tacklinger er det jeg håper at Jones vil klare å få til i Stoke-on-Trent. Samtidig er det hevet over enhver tvil at noen rørebøtter, sulliker og slappfisker med altfor høye lønninger og ego må ut. La oss håpe at Jones får dytta dem ut.

Synes dette ser bra ut.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 25 Jun 2019, 20:26

Morten T. skrev:Jeg liker det Jones forsøker å gjøre her......
Aggressiv, flott fotball med tempo, intensitet, dueller, målsjanser og tacklinger er det jeg håper at Jones vil klare å få til i Stoke-on-Trent.

Disse fem nye indikerer med helt klare ord hva eierne forventer av Jones; Du må vise at du kan bygge før du får penger som kan få oss opp til Premier League.

Og det er fair enough, første forsøk på PL gikk så til de grader i dass, så her må det kastes litt dødvekt ut av kurven før ballongen kan sveve igjen. Syns dette er litt å sementere et Championship lag, og der har vi spillere som ikke har lyst til å spille lenge (Allen, Etebo, Butland, Ndiaye....) så utfordringen nå å karre seg til en topp 8 plassering i denne sesongen, og spille bedre fotball enn det som ble prestert i fjor.

Vinduet er ikke stengt enda, etter min mening trenger vi fremdeles en moderne, kruttsterk venstreback og en spiss. Mulig at dette kommer salg av Butland, men skulle han forbli tror jeg det ikke blir flere inn......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 25 Jun 2019, 20:52

Enig i det, onside, men jeg tror flere enn Butland kan/vil forsvinne og da kan det tenkes at flere må/skal inn.
Jeg tipper disse i større eller mindre grad er nærmest exit:
Berahino
Wimmer
NDiaye
Imbula
Diouf
Bauer
Pieters
Krkic
Woods
Souttar
Federici
Cameron
NGoy
Indi
Afobe
Allen
Etebo

ALLE disse forsvinner selvsagt IKKE, men en pen liten bukett blir det nok....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 25 Jun 2019, 21:25

Some facts and my Guess:
Berahino - Kontrakt terminert, men rettssak vil følge?
Wimmer - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
NDiaye - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
Imbula - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
Diouf - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
Bauer - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
Pieters - Ønsket av både Amiens og PSV, bør gå dit for £1-2m
Krkic eller Bojan som de fleste av oss liker å kalle ham ;) - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut - Han burde takket ja til MSL....
Woods - Har også god kontrakt med Stoke, men kan ha ambisjoner om en annen Championship klubb
Souttar - Må få litt hurtighetstrening, så kan han være noe i fremtiden for Stoke. Fikk mye skryt i Fleetwood. Lånes ut?
Federici - Tror han allerede har fått fyken?
Cameron - Aldrende stjerne. Har fremdelses litt i seg. Ett år igjen av kontrakten. Selges for £1m til Championship-klubb?
NGoy - Ingen anelse
Indi - Mangler selvtillit. Spilt seg ut av landslaget, plassert på vensteback, hvor han spiller dårlig. God kontrakt i Stoke. Bra back-up på reservebenken.
Afobe - Sørgelig nedtur i Stoke. Begynte så bra - totalt mangel på selvtillit....
Allen - Mislikt av mange på grunn hav hodeløs jobbing. Kan få endel penger for ham. Kontinuitetsbærer som vi ikke trenger?
Etebo - Juvelen som vi ikke må selge. Kjempepotensiale og god spiller vi bør bygge laget rundt?
Den du glemte
Collins - På radaren til Solskjær/Fletcher. Vanskelig å si, men dette er nok fremtidens spiller i Stoke. Voksen 18-åring. Det er allerede lagt 80 millioner kroner på bordet.... som Stoke har sagt nei til.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 26 Jun 2019, 16:25

onside skrev:Some facts and my Guess:
Berahino - Kontrakt terminert, men rettssak vil følge?
Wimmer - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
NDiaye - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
Imbula - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
Diouf - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
Bauer - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut
Pieters - Ønsket av både Amiens og PSV, bør gå dit for £1-2m
Krkic eller Bojan som de fleste av oss liker å kalle ham ;) - For god kontrakt til at han sier den opp, lånes ut - Han burde takket ja til MSL....
Woods - Har også god kontrakt med Stoke, men kan ha ambisjoner om en annen Championship klubb
Souttar - Må få litt hurtighetstrening, så kan han være noe i fremtiden for Stoke. Fikk mye skryt i Fleetwood. Lånes ut?
Federici - Tror han allerede har fått fyken?
Cameron - Aldrende stjerne. Har fremdelses litt i seg. Ett år igjen av kontrakten. Selges for £1m til Championship-klubb?
NGoy - Ingen anelse
Indi - Mangler selvtillit. Spilt seg ut av landslaget, plassert på vensteback, hvor han spiller dårlig. God kontrakt i Stoke. Bra back-up på reservebenken.
Afobe - Sørgelig nedtur i Stoke. Begynte så bra - totalt mangel på selvtillit....
Allen - Mislikt av mange på grunn hav hodeløs jobbing. Kan få endel penger for ham. Kontinuitetsbærer som vi ikke trenger?
Etebo - Juvelen som vi ikke må selge. Kjempepotensiale og god spiller vi bør bygge laget rundt?
Den du glemte
Collins - På radaren til Solskjær/Fletcher. Vanskelig å si, men dette er nok fremtidens spiller i Stoke. Voksen 18-åring. Det er allerede lagt 80 millioner kroner på bordet.... som Stoke har sagt nei til.
Skremmende lang liste med folk som sitter og gjærer på gode og lange kontrakter.
Som gammel fagforeningsmann så er jeg sterk tilhenger av at ansatte skal ha ordna forhold, men det er liten tvil om at Bosman-dommen har ødelagt en del av handlingsrommet til klubbene og at det er spillerne, og ikke minst agentene, som tauer inn...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 26 Jun 2019, 20:30

Morten T. skrev:Skremmende lang liste med folk som sitter og gjærer på gode og lange kontrakter.
Som gammel fagforeningsmann så er jeg sterk tilhenger av at ansatte skal ha ordna forhold, men det er liten tvil om at Bosman-dommen har ødelagt en del av handlingsrommet til klubbene og at det er spillerne, og ikke minst agentene, som tauer inn...

Bosman-dommen slår nok pendelen litt lang tilbake ja. Men klubbene tilpasser seg. Ward fikk en ett-års-kontrakt med Stoke. Kjempe-deal for begge parter :)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 27 Jun 2019, 07:58

Hverken Krkic eller Wimmer tilbake til Stoke for oppkjøring. Disse to trener nå for seg selv i hhv. Spania og Tyskland. Kan det bety at begge to er på vei ut?:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3023630
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron