Tony Pulis

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 14 Mai 2019, 20:08

onside skrev:For en Manager er det poenger som trumfer det meste. Populær eller ikke. Pulis er ikke populær hos veldig mange, men har gode resultater å vise til, selv om det har buttet nå på slutten hos både WBA og hos Middlesbrough.
Han har vel ei kjent og kjær oppskrift som starter med defensiv, trygg og god organisering, uten bruk av masse resurser, for så å bygge fremover. der er han vel prisgitt andre enn seg selv og også tilfeldigheter med en god målscorer.

Så Morten, du trenger ikke la deg rive med følelsesmessig selv om det er noen som fyrer deg litt opp vettu, det er bare foopall det er snakk om :)
Sant det. Egentlig så liker jeg best den delen av fotballsupportere som ser på ting med skråblikk, selvironi og ironisk distanse. Slik f.eks. Vålerenga-supportere gjorde før i tida og som er en vanlig form for humor her i Oslo. Jeg har prøvd det, men det funker jo ikke alltid på alle, det gjør jo ikke det... :)
Det å konsekvent fremstå som forbanna, sur, forurettet og misfornøyd gir nok kred og et mulig inntrykk av seriøsitet i noen leire, men ikke i min. :mrgreen:
Poeng er viktig, men det jeg liker å gjøre er også å ta med i betraktningen den RELATIVE prestasjonen til trenere. Slik f.eks. Anerkjente Guardiola gjør med Bielsa her:
https://www.talksport.com/football/3789 ... a-and/amp/

Det er altså MANGE forutsetninger som spiller inn når man skal vurdere en treners innsats og ikke BARE det mest åpenbare, som poeng og pokaler.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg onside » 14 Mai 2019, 20:25

Nei du har vel en tendens til at ikke all skjønner humoren, og andre ganger får de så hatten passer med velformulerte sitater og anektoter man blir helt satt ut av. Torstein ble jo i en periode neddynker av Quote på Quata så han ikke skjønte hverken opp eller ned... :D og nå parkerte du mkpotter ganske så ettertrykkelig her..

Men til ditt forsvar : Du skriver bra, kommenterer rettferdig og er den største og mest konstruktive bidragsyteren hvis vi ser stort på et. Det var et stort savn i den perioden du var borte. So "keep up the good work "som Allen sa da han mistet ballen ved ett eller annet cornerflagg...
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Tony Pulis

Innlegg Lars » 14 Mai 2019, 21:08

Skjønner ikke at de involverte ikke blir lei av å diskutere Pulis. Om få dager er det nøyaktig 6 år siden han føyk ut døra på bet365 stadium eller Britannia stadium som det den gang het....... Move on!! :roll:
Lars
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 72
Registrert: 06 Aug 2010, 21:43

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 14 Mai 2019, 22:01

onside skrev:Nei du har vel en tendens til at ikke all skjønner humoren, og andre ganger får de så hatten passer med velformulerte sitater og anektoter man blir helt satt ut av. Torstein ble jo i en periode neddynker av Quote på Quata så han ikke skjønte hverken opp eller ned... :D og nå parkerte du mkpotter ganske så ettertrykkelig her..

Men til ditt forsvar : Du skriver bra, kommenterer rettferdig og er den største og mest konstruktive bidragsyteren hvis vi ser stort på et. Det var et stort savn i den perioden du var borte. So "keep up the good work "som Allen sa da han mistet ballen ved ett eller annet cornerflagg...
Takk. :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 14 Mai 2019, 22:10

Lars skrev:Skjønner ikke at de involverte ikke blir lei av å diskutere Pulis. Om få dager er det nøyaktig 6 år siden han føyk ut døra på bet365 stadium eller Britannia stadium som det den gang het....... Move on!! :roll:

Nøyaktig det samme pleier jeg å si til de som liker å diskutere Ligacupfinalen i -72, Jimmy Greenhoff, Alan Hudson, Tony Waddington, taket som blåste ned på Victoria Ground, Stanley Matthews, Steve Cotterill, Mark Stein, Bertie Biggins, Mick Mills, Mark Chamberlain og gamle tippekamper for 40-50 år siden, Lars.
«Move on!», pleier jeg å utbryte til de som måtte interessere seg for denslags.

Jeg liker best at folk liker å diskutere det JEG liker, jeg. Hvis ikke så ser jeg det som tvingende nødvendig å irettesette dem for at de er på feil spor. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg mfkpotter » 14 Mai 2019, 22:13

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Geniet Tony Pulis skulle få opp Middlesbrough, men gikk ikke helt som planlagt. Som vanlig så tærer denne mannen så mye på omgivelsene rundt seg at han mest sannsynlig er ferdig, og må finne enda en ny klubb og bli upopulær i...

Viktig å være populær.Det trumfer det meste...
Han har vel vært 18 måneder i Middlesbrough.
Waddington var 25 år i Stoke.
Ferguson 27 år i Manchester United
Wenger 22 år i Arsenal

og

Pulis 7 år i Stoke med opprykk, stabilisering i verdens beste fotballiga, historisk FA-cupfinale og klubbens beste prestasjon i Europa noensinne som resultat. Og det i en klubb som i løpet av sine drøye 150 år så godt som aldri har vunnet noe og har hatt svært så begrenset med suksess( bortsett fra en ligacupfinale for snart 50 år siden som det fortsatt er lov å mimre om uten å bli fortalt at "man må komme seg videre" ). For ikke å glemme prisen han fikk av sine kollegaer i Premier League som sesongens beste manager året etter at han fikk fyken i Stoke.
En sånn fyr er ikke mye å samle på.... :twisted:

Dessuten: Er det å få sparken som trener VIRKELIG et bevis på at man er en dårlig trener? Er det parameteret det som skal benyttes for å avgjøre om noen er flinke eller svake, eller behøves det en mer dyptpløyende og faglig analyse for å avgjøre det?
Det at 7-8 gamle kroker med åreforkalkning og lett demens sitter på et styrerom i en fotballklubb mens de røyker sigarer og spiser kanapèer, nipper til portvin og innimellom det hele bestemmer seg for å tuppe ut en trener eller annen ansatt, er det virkelig det som skal til for å avgjøre om en person( uansett yrke ) er god eller dårlig i jobben?
Er det ut i fra at en trener sparkes at kvalitetskriterier avgjøres? Mouhrino er et eksempel på det stikk motsatte.


Akkurat i dette innlegget, så kritiserer jeg ikke TP sine sportslige kvaliteter. At jeg er totalt uenig i hans tanker på hvordan fotball skal spilles, skjønte du nok for mange år siden. Det jeg skrev var at TP har en fremtoning og væremåte som tærer hardt på både eiere av klubbene, og andre rundt klubben. Historien viser at han har kommet på kant med nok så mange eiere tidligere også. Er nok ikke det sportslige som eventuelt gjør at han forlater Boro heller.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 14 Mai 2019, 22:17

mfkpotter skrev:
Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Geniet Tony Pulis skulle få opp Middlesbrough, men gikk ikke helt som planlagt. Som vanlig så tærer denne mannen så mye på omgivelsene rundt seg at han mest sannsynlig er ferdig, og må finne enda en ny klubb og bli upopulær i...

Viktig å være populær.Det trumfer det meste...
Han har vel vært 18 måneder i Middlesbrough.
Waddington var 25 år i Stoke.
Ferguson 27 år i Manchester United
Wenger 22 år i Arsenal

og

Pulis 7 år i Stoke med opprykk, stabilisering i verdens beste fotballiga, historisk FA-cupfinale og klubbens beste prestasjon i Europa noensinne som resultat. Og det i en klubb som i løpet av sine drøye 150 år så godt som aldri har vunnet noe og har hatt svært så begrenset med suksess( bortsett fra en ligacupfinale for snart 50 år siden som det fortsatt er lov å mimre om uten å bli fortalt at "man må komme seg videre" ). For ikke å glemme prisen han fikk av sine kollegaer i Premier League som sesongens beste manager året etter at han fikk fyken i Stoke.
En sånn fyr er ikke mye å samle på.... :twisted:

Dessuten: Er det å få sparken som trener VIRKELIG et bevis på at man er en dårlig trener? Er det parameteret det som skal benyttes for å avgjøre om noen er flinke eller svake, eller behøves det en mer dyptpløyende og faglig analyse for å avgjøre det?
Det at 7-8 gamle kroker med åreforkalkning og lett demens sitter på et styrerom i en fotballklubb mens de røyker sigarer og spiser kanapèer, nipper til portvin og innimellom det hele bestemmer seg for å tuppe ut en trener eller annen ansatt, er det virkelig det som skal til for å avgjøre om en person( uansett yrke ) er god eller dårlig i jobben?
Er det ut i fra at en trener sparkes at kvalitetskriterier avgjøres? Mouhrino er et eksempel på det stikk motsatte.


Akkurat i dette innlegget, så kritiserer jeg ikke TP sine sportslige kvaliteter. At jeg er totalt uenig i hans tanker på hvordan fotball skal spilles, skjønte du nok for mange år siden. Det jeg skrev var at TP har en fremtoning og væremåte som tærer hardt på både eiere av klubbene, og andre rundt klubben. Historien viser at han har kommet på kant med nok så mange eiere tidligere også. Er nok ikke det sportslige som eventuelt gjør at han forlater Boro heller.
Det vet jeg ikke, Rune.
Jeg tror det er nyansert. Jeg har lest at han kan være slitsom og mannevond, men jeg har også sett en del av det motsatte.
Jeg kjenner rett og slett ikke årsaken til at han evt. får fyken.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg Lars » 14 Mai 2019, 22:19

Morten T. skrev:
Lars skrev:Skjønner ikke at de involverte ikke blir lei av å diskutere Pulis. Om få dager er det nøyaktig 6 år siden han føyk ut døra på bet365 stadium eller Britannia stadium som det den gang het....... Move on!! :roll:

Nøyaktig det samme pleier jeg å si til de som liker å diskutere Ligacupfinalen i -72, Jimmy Greenhoff, Alan Hudson, Tony Waddington, taket som blåste ned på Victoria Ground, Stanley Matthews, Steve Cotterill, Mark Stein, Bertie Biggins, Mick Mills, Mark Chamberlain og gamle tippekamper for 40-50 år siden, Lars.
«Move on!», pleier jeg å utbryte til de som måtte interessere seg for denslags.

Jeg liker best at folk liker å diskutere det JEG liker, jeg. Hvis ikke så ser jeg det som tvingende nødvendig å irettesette dem for at de er på feil spor. ;)


Ironi, og humor....herlig ;)
Lars
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 72
Registrert: 06 Aug 2010, 21:43

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 14 Mai 2019, 22:28

Lars skrev:
Morten T. skrev:
Lars skrev:Skjønner ikke at de involverte ikke blir lei av å diskutere Pulis. Om få dager er det nøyaktig 6 år siden han føyk ut døra på bet365 stadium eller Britannia stadium som det den gang het....... Move on!! :roll:

Nøyaktig det samme pleier jeg å si til de som liker å diskutere Ligacupfinalen i -72, Jimmy Greenhoff, Alan Hudson, Tony Waddington, taket som blåste ned på Victoria Ground, Stanley Matthews, Steve Cotterill, Mark Stein, Bertie Biggins, Mick Mills, Mark Chamberlain og gamle tippekamper for 40-50 år siden, Lars.
«Move on!», pleier jeg å utbryte til de som måtte interessere seg for denslags.

Jeg liker best at folk liker å diskutere det JEG liker, jeg. Hvis ikke så ser jeg det som tvingende nødvendig å irettesette dem for at de er på feil spor. ;)


Ironi, og humor....herlig ;)

Der står vi skulder ved skulder, Lars. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 20 Mai 2019, 13:54

Han har sluttet i Middlesbrough, ja:
https://www.mfc.co.uk/news/club-statement-tony-pulis

Steve Gibson, en lokal eier ikke ulik Peter Coates i Stoke, er full av lovord, ja han sier beint ut at han er trist for at Pulis forlater klubben.

Vel, vel...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron