Overgangsvinduet Sommer 2019

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 08 Mai 2019, 14:03

Vinduet er allerede åpnet for Britiske overganger for Championship-gjengen, og Stoke har allerede sondert terrenget for mulige "GRATIS-passasjerer" som en Milwall-spiss og en Barnsley-keeper. Med tanke på alle høytlønnede-ikke-bidragsytende spillere vi har i troppen (Berahino, Wimmer, Imbula, NDiaye, Fletcher, Cameron, Diouf, Pieters m.fl) og de totalt floppende nykjøpene (lån) (Bauer, McClean, Williams, Woods, Afobe, Vokes og tildels Tymon ) er det ikke rart at Nathan Jones har fått instrukser om å tråle markedet for spillere på utgående kontrakter i de lavere divisjonene. :)

Forsvaret: Som i de foregående vinduene syns jeg kjerneproblemet fremdeles ikke er løst: Rask og sterk midtstopper! Heder til Batth, med han fikk vi faktisk startet den defensive organiseringen som fungerete, da alle tidligere forsøk med Shawcross/Williams/Martins Indi/Martina hadde vært en katastrofe. Batth tilførte faktisk litt høyere fart, litt bedre plasseringsevne, litt bedre 1:1 forsvarsspill, men det blir litt for lite! Jeg tror også det var grunnen til at Bauer ble så til de grader avkledd og fikk skylda for den dårlige sesongstarten vi fikk.... Jeg går nesten ut fra at Butland forsvinner, og vi kanskje får inn en "litt" dårligere keeper, og da må vi ha en enda bedre - yngre - raskere - sterkere midstopper som et absolutt 1. valg. Med det kan også Edwards få større oppgaver fremover på banen, noe som bidrar til DIAMANTEN som vi tydeligvis skal spille.....? Med en slik midtstopper kan vi også fase inn Nathan Collins på en helt annen måte. Vi må også ha en ny venstreback. f.eks James Justin fra Luton.

Midtbanen: Overfolket med små spillere med unntak av Clucas. Her hadde vi trengt en stor - sterk - rask og god spiller, som ikke vokser på trær til prisen vi ønsker, men vi har i alle fall mange midtbanespillere, så her gjelder å komponere den riktige diamanten for å få det beste ut av disse... Verlinden var forøvrig et friskt pust, sålenge han fikk spilletid, mens bestemann denne sesongen var vel Etebo.

Angrep: Her har vi mye rart :o . Jeg trodde i min enfoldighet at Benny Kafobe trengte en sterk hodespiller med seg for så å begynne å putte mål. Dessverre leverer ikke Kafobe noe som helst lengre. Det er litt merkelig. Nesten pinlig. Jeg hadde trua. Vi får vel Campbell tilbake fra lån, og har vel levert sånn passe, men vi kan vel ikke forvente at han er frelseren kommende sesong. Vokes har også været en tam skuffelse - nesten veik? Årsaken kan litt i for dårlig støtte fra midtbanen/backene men det forklarer ikke alt. Syns også Ince og McClean har vært, for å si det mildt, varierende. Så - etter min mening - har vi tre måneder på å bli kvitt (enten selge eller låne ut):

Berahino, Wimmer, Imbula, NDiaye, Fletcher, Cameron, Diouf, Pieters, Martins Indi, McClean, Woods, Bojan, Tymon 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

og dersom noen vil kjøpe Butland for £30m og Etebo for £20m - kan vi kjøpe Scott McCenna fra Aderdeen, Justin fra Luton og Sawyers fra Brentford!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 10 Mai 2019, 08:47

Liam Laurence snakker fritt om hvem burde funnet seg en annen klubb.......

Federici
Bauer, Wimmer, Martins Indi, Cameron, Williams, Pieters
Woods, Imbula, Fletcher, Clucas, N'Diaye, Adam
Diouf, McClean, Bojan, Ince
Berahino, Vokes, Afobe

et brukbart lag på et tidspunkt dette? I alle fall på papiret!

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... nt-2849650
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg vegar56 » 10 Mai 2019, 09:03

onside skrev:Liam Laurence snakker fritt om hvem burde funnet seg en annen klubb.......

Federici
Bauer, Wimmer, Martins Indi, Cameron, Williams, Pieters
Woods, Imbula, Fletcher, Clucas, N'Diaye, Adam
Diouf, McClean, Bojan, Ince
Berahino, Vokes, Afobe

et brukbart lag på et tidspunkt dette? I alle fall på papiret!

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... nt-2849650

I’d probably keep Jack Butland, Joe Allen, Ryan Shawcross, Peter Etebo, Danny Batth, Tom Edwards and the youngsters.

Skal vel ikke si meg uenig. Men det er vel disse vi IKKE får beholde :(
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 11 Mai 2019, 10:38

vegar56 skrev: I’d probably keep Jack Butland, Joe Allen, Ryan Shawcross, Peter Etebo, Danny Batth, Tom Edwards and the youngsters.
Skal vel ikke si meg uenig. Men det er vel disse vi IKKE får beholde :(


Kanskje Vegard, det er vel alltid slik at man ikke er villig til å slippe sine "beste" og mest verdifulle spillere, men så må man tenke på hvor mye de er verdt for klubben og om de kan erstattes av noen vi allerede har eller kan kjøpe.
Realistisk vil jeg vel tro at det er Butland som ligger først i løypa til å bli solgt, fordi han greit kan erstattes og vi får mest penger for han, og fordi han fortjener det!
Deretter håper jeg på N'Diaye fordi vi kan få en bunt penger, og bare derfor.
Etebo kan være en liten gullkalv vi burde beholde, så jeg ville kanskje latt Allen gå før ham i alle fall..... men helt ikke begge..... eller faktisk beholdt begge?

Med tanke på pengemaskinen Bet365 f.eks i forhold til Bolton som er satt under administrasjon, så burde det vært en god mulighet å få ryddet opp i stallen i dette overgangsvinduet?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 14 Mai 2019, 11:04

Jones kan tenke seg å få inn 6-7 nye fjes og håper at noen blir klare allerede denne måneden:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... gs-2863254

Det blir spennende å se hva slags spillere han går etter i sitt første sommervindu.
Jeg er ikke så ekstremt skeptisk til at han henter noen med rutine. Stoke er ingen 5. divisjonsklubb fra Haugalandet som har som nedfelt visjon å "gi ungdommen mulighet" eller Skeid som av økonomiske årsaker MÅ satse på ungsauer, Stoke er en profesjonell, pengesterk og resultatorientert klubb og da gjelder det å sy sammen et slagkraftig lag med en fin miks av alder, spillertyper og egenskaper.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 14 Mai 2019, 12:50

Morten T. skrev:Jones kan tenke seg å få inn 6-7 nye fjes og håper at noen blir klare allerede denne måneden:
Jeg er ikke så ekstremt skeptisk til at han henter noen med rutine. Stoke er ingen 5. divisjonsklubb fra Haugalandet som har som nedfelt visjon å "gi ungdommen mulighet" eller Skeid som av økonomiske årsaker MÅ satse på ungsauer, Stoke er en profesjonell, pengesterk og resultatorientert klubb og da gjelder det å sy sammen et slagkraftig lag med en fin miks av alder, spillertyper og egenskaper.

Det er vel dette som til: Får Jones hentet 6 spillere inn med de egenskapene han er ute etter , og i tillegg hiver ut 6 stykker, blir dette bra selv om Butland høyst trolig er en av de 6 ut.
Syns også vi trenger mer fart og utholdenhet, og da trenger vi vel ikke flere 30-åringer. De to siste kjøpene blir vel straks 29 og 30 (Batth og Vokes) og kanskje Gregory(31), mens vi bør vel forvente enda mer spilletid på Edwards(20), Verlinden(20), Collins(18) og Campbell(19) og så banker vel Jarvis(21) også på døra.... . Hadde vært greit med noen gode langsiktige signeringer på spillere i alderen 21-26 år! Det er vel bare Etebo vi har i den alderskategorien - av de faste....!

Nå ser det jo også ut som om vi går etter George Edmundson(21) og Matt Clark(22) i første omgang...... lovende...
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 14 Mai 2019, 13:38

onside skrev:
Morten T. skrev:Jones kan tenke seg å få inn 6-7 nye fjes og håper at noen blir klare allerede denne måneden:
Jeg er ikke så ekstremt skeptisk til at han henter noen med rutine. Stoke er ingen 5. divisjonsklubb fra Haugalandet som har som nedfelt visjon å "gi ungdommen mulighet" eller Skeid som av økonomiske årsaker MÅ satse på ungsauer, Stoke er en profesjonell, pengesterk og resultatorientert klubb og da gjelder det å sy sammen et slagkraftig lag med en fin miks av alder, spillertyper og egenskaper.

Det er vel dette som til: Får Jones hentet 6 spillere inn med de egenskapene han er ute etter , og i tillegg hiver ut 6 stykker, blir dette bra selv om Butland høyst trolig er en av de 6 ut.
Syns også vi trenger mer fart og utholdenhet, og da trenger vi vel ikke flere 30-åringer. De to siste kjøpene blir vel straks 29 og 30 (Batth og Vokes) og kanskje Gregory(31), mens vi bør vel forvente enda mer spilletid på Edwards(20), Verlinden(20), Collins(18) og Campbell(19) og så banker vel Jarvis(21) også på døra.... . Hadde vært greit med noen gode langsiktige signeringer på spillere i alderen 21-26 år! Det er vel bare Etebo vi har i den alderskategorien - av de faste....!

Nå ser det jo også ut som om vi går etter George Edmundson(21) og Matt Clark(22) i første omgang...... lovende...

Jo, ja.
Min vinkling her er at en profesjonell og skamrik klubb som Stoke ikke i like stor grad trenger å fokusere på egen avl som mindre bemidlede klubber.
Det er fint hvis det til enhver tid er 3-4 egenproduserte spillere eller unge spillere med, men de må faktisk være gode nok også.

Det står mellom, satt på spissen, om Stoke skal være en klubb som utvikler spillere( med stor fallhøyde ) eller hente spillere hvor man i stor grad vet hva man får.
Jeg tror vel mest på en slags miks her.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 14 Mai 2019, 14:15

Morten T. skrev:Jo, ja.
Min vinkling her er at en profesjonell og skamrik klubb som Stoke ikke i like stor grad trenger å fokusere på egen avl som mindre bemidlede klubber.
Det er fint hvis det til enhver tid er 3-4 egenproduserte spillere eller unge spillere med, men de må faktisk være gode nok også.
Det står mellom, satt på spissen, om Stoke skal være en klubb som utvikler spillere( med stor fallhøyde ) eller hente spillere hvor man i stor grad vet hva man får.
Jeg tror vel mest på en slags miks her.

Nja, selv om vi på eiersiden fremstår som skamrik ,ref., håper jeg nå et Nathan Jones er noe mer edruelig enn alle de bomkjøpene som er gjort de senere årene. Derfor er det særdeles viktig å hente de riktige 21-26-åringene med endel erfaring i sekken, og ikke 30-åringer på "livstidskontrakt". Edwards og tildels Verlinden har vel på bevist at de er gode nok, så de viser vei slik at enda ett par til banker på A-lags døra.

og jeg er fremdeles av den oppfatning av vi ikke kommer oss opp fra Championship med de to - tildels trege midtstoppere........ :)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 14 Mai 2019, 14:43

onside skrev:
Morten T. skrev:Jo, ja.
Min vinkling her er at en profesjonell og skamrik klubb som Stoke ikke i like stor grad trenger å fokusere på egen avl som mindre bemidlede klubber.
Det er fint hvis det til enhver tid er 3-4 egenproduserte spillere eller unge spillere med, men de må faktisk være gode nok også.
Det står mellom, satt på spissen, om Stoke skal være en klubb som utvikler spillere( med stor fallhøyde ) eller hente spillere hvor man i stor grad vet hva man får.
Jeg tror vel mest på en slags miks her.

Nja, selv om vi på eiersiden fremstår som skamrik ,ref., håper jeg nå et Nathan Jones er noe mer edruelig enn alle de bomkjøpene som er gjort de senere årene. Derfor er det særdeles viktig å hente de riktige 21-26-åringene med endel erfaring i sekken, og ikke 30-åringer på "livstidskontrakt". Edwards og tildels Verlinden har vel på bevist at de er gode nok, så de viser vei slik at enda ett par til banker på A-lags døra.

og jeg er fremdeles av den oppfatning av vi ikke kommer oss opp fra Championship med de to - tildels trege midtstoppere........ :)

Jada, han trenger ikke bruke penger som en full sjømann.
Jeg ogå liker tanken på 21-26 åringer. De har som regel erfaring og fortsatt utviklingspotensial og en del år igjen av karrieren.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 21 Mai 2019, 16:15

Det står her at Stoke foreløpig ikke har mottatt bud på Etebo, Allen og Butland.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... bo-2891434
Etebo hadde jo en meget god sesong og ble egentlig bare bedre og bedre. God boks-til-boks og gode avslutninger også. Fint hvis han blir værende.
Duracellkaninen Allen er god å ha, Stoke trenger løpssterke midtbanespillere, men kanskje også noen duellsterke, med et godt hode/føtter og litt mer høyde?( typ
Butland holder PL-nivå, så det vil bli en overraskelse om han blir, men det virker som om klubben kalkulerer med at han forsvinner.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron