Millwall-Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Millwall-Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 27 Apr 2019, 17:32

Uavgjort igjen, for 21. gang denne sesongen. Og igjen går vi av banen uten å score mål.

Vi greidde ikke å finne igjen de fine taktene fra andre omgangen mot Norwich, og kampen ble vel etter hvert en stillingskrig, med mye dueller der ballen nesten var mer i lufta enn på bakken. Slik sett var kampen et tilbakesteg. Så kan det legges til at det nok var vanskelige spilleforhold, med en meget kraftig vind som nok gjorde det vanskelig å få til noe skikkelig spill.

Hele forsvarsrekka var solid i dag, og hadde få problemer mot et svakt Millwall-lag. Jeg vil gi en ekstra pluss til Bauer, som var på en sjelden visitt i førsteelleveren. Ingen problemer defensivt, og en av våre største aktivum fremover, med gjentatte overlapp og fine innlegg, men som vi dessverre ikke greidde å få så mye ut av. Etter mitt syn var Bauer vår beste spiller i dag, tett fulgt av Etebo, som hadde en ny god kamp på midtbanen.

Allen løper som vanlig mye, men uten at det alltid blir så mye ut av all løpingen. McClean litt det samme, jobber godt, og kommer av og til rundt backen, men innleggene blir dessverre som regel altfor dårlige, og det hele renner som regel ut i sanden. Han har rett og slett for dårlig teknikk til å bli den store trusselen, det blir mye halvveis med McClean.

Afobe - og senere også Vokes - greier ikke å skape så mye på egen hånd, og får heller ikke all verdens hjelp. Da blir det litt tynt på topp, uten de store farlighetene.

Millwall har noen halvsjanser, men Butland ble vel ikke skikkelig testet en eneste gang.

Det var tvert imot Stoke som hadde de største sjansene, og da ved to relativt store sjanser i første omgang. Først på en fin kontring, der Bauer gjør et glimrende løp og blir spilt delvis fri, før han legger en lav pasning diagonalt til Afobe. Men Afobe kommer tidelen for sent, og støter sammen med Millwall-keeperen på fem-seks meter, samtidig som keeperen får reddet ballen. Hadde Afobe vært ørlite tidligere ute der, så hadde det nok stått 1-0 til Stoke.

I tillegg hadde McClean en suser i tverrliggeren fra skrått, men relativt kort hold. Den hadde ikke keeper reddet om den hadde truffet innenfor ramma.

Men Millwall var svake, og slik sett er det også svakt av Stoke å ikke få enda mer ut av denne kampen, og få med seg alle tre poengene. Bedre var ikke Millwall.

For egen del er jeg vel nå likevel langt mer spent hva klubben kommer til å foreta seg i løpet av sommeren, med hensyn til spillerlogistikk, enn hva som har skjedd nå i de siste kampene. Det vil nok ha langt større betydning for veien videre enn det som har skjedd de siste ukene.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Millwall-Stoke

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2019, 18:09

centauri skrev:Hvordan spilte Bauer?
Nesten debut for sesongen helt på tampen.

Blir vel "Brexit" for både Bauer og Bojan.
Bauer var ok( som de fleste andre ). Fin hårsveis - Fikk 1970-talls vibber.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Millwall-Stoke

Innlegg Morten T. » 27 Apr 2019, 18:50

Lilledino skrev:Jeg lurer mest på dette : Hvordan skal vi komme tilbake ?

1. Lære av feilene som har blitt gjort i egen klubb over tid, og sørge for at det er en minimal sjanse for at de repeteres.
2. Lære av andre klubber( både feil og riktig ) rundt seg.
3. Trene mye( helst mest av alle i ligaen )
4. Etablere en langsiktig plan og en filosofi, men med pragmatisme i bånn hvis terrenget forandrer seg og ikke lenger stemmer med kartet.
5. Tuppe ut alle som ikke vil være med på pkt. 4, eller som mestrer det som ligger under pkt. 4.

Resultat: Opprykk og problem solved!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Millwall-Stoke

Innlegg gunny » 27 Apr 2019, 20:02

gmel skrev:Advarte om innloggingen på Facebook for noen dager siden
Kommer ikke inn sjøl
Er jeg sint eller er jeg bare lei av hele Stoke-greia?
:cry:

Er atså tilbake til 1975 og BBC 2
Mangler James Alexander Gordon

Her har du han, ein legende spør du meg, du hørte på stemmeleiet kva utfall kampen hadde

https://youtu.be/fdgZ9GCSjsI
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Millwall-Stoke

Innlegg Morten T. » 28 Apr 2019, 00:52

62,1% ballinnehav
2 skudd på mål
0-0.

Ballinnehav og det å skape målsjanser hører tydeligvis ikke sammen for Stoke.
De bør prøve noe nytt neste sesong. Satse på kjappe overganger og derav ha mindre ball. Det er bedre å miste ballen oftere på den siste tredjedelen, men samtidig skape flere målsjanser. Som alle vet vil også flere målsjanser gi flere mål - over tid.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron