Ipswich - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 02:00

Torstein Norevik skrev:Nå akter ikke jeg å gå inn på enda en Pulis-debatt, det temaet er vel utdebattert, uten at vi noensinne kommer til å bli enige, og det er seks år siden han fikk sparken.

Men jeg synest påstanden din, Morten, om at ikke noen noensinne kommer til å innrømme at de tok feil med henhold til Pulis nesten blir litt flåsete. Du nærmest konstaterer at vi som ville ha Pulis vekk tok feil, men ikke vil innrømme det.

Jeg mener vi ikke tok feil, men at det var helt riktig den gangen å sparke Pulis, uten at jeg enda en gang skal gå nærmere inn på hvorfor, for det har jeg gjort mange ganger før. Det handler altså ikke om at vi ikke tør innrømme feil, slik du antyder, men at vi mener at vi ikke tok feil. Skal vi innrømme feil når vi mener at vi ikke tok feil ?

Det burde være nok å minne om at de tre påfølgende sesongene etter at Pulis forsvant gav oss våre tre beste plasseringer - og poengsummer - i PL noensinne. Så vet jeg at du mener at det var Pulis fortjeneste, fordi Hughes - i dine øyne - bare pyntet med gardiner og annet krimskrams. Det skal du få lov å mene, men jeg er altså uenig og mener du overvurderer Pulis´betydning 2-3 år etter at han forsvant. Og Pulis selv var ikke i nærheten av dette mens han selv var der, så da synest jeg det blir merkelig å påstå at det var hans fortjeneste at laget gjorde det bra, flere sesonger etter at han var dratt.

At det har gått nedover senere er så, men så har det også runnet masse vann i havet etter at Pulis forsvant. Så å antyde at dagens situasjon kan skrives tilbake til dagen da Pulis fikk sparken - slik jeg oppfatter at du gjør med ditt utspill - synest jeg er en betydelig overdrivelse.

Det er snart seks år siden han fikk sparken, og det er først de siste 2-3 sesongene at det har begynt å gå utforbakke med Stoke. Og det skyldes nok andre grunner enn at Pulis forsvant, blant annet at vi de siste par sesongene har bommet voldsomt på spillerkjøp og brukt masse penger på spillere som ikke har prestert, og at vi ikke har greidd å erstatte gode spillere som har forsvunnet.

Så nei, det var ikke Pulis´exit som var begynnelsen på slutten for Stokes gode periode, den beste perioden i PL hadde vi faktisk etter at han forsvant. Problemene begynte lenge etter at han var borte.
Da sier jeg det samme som jeg har blitt møtt med mer eller mindre hver eneste sabla gang jeg har lagt fram kruttsterke argumenter i en debatt/diskusjon: Da er vi enig om å være uenig...etterfulgt av: ;) :) ;)
Eller, Torstein, uten noe svar i det hele tatt.

Men over til noe helt annet, Torstein: Hva synes du om beskrivelsene som bl.a. Svein Nilsen og mfkpotter(Rune) gir av Nathaniel Jones? Er karakteristikkene de, og andre, gir av den nåværende Stokemanageren mer eller mindre nedsettende/nedlatende enn det å beskrive en fotballspiller med tekniske kvaliteter som «ballettdanser»? Hva synes du? Og synes du slike karakteristikker bør kritiseres HVER gang uavhengig av hvem som får slike karakteristikker kastet mot seg eller KUN de gangene slike karakteristikker rammer f.eks. en spiller som har blitt vraket av 6-7 managere/fagpersoner i forskjellige klubber, men som likefullt geniforklares og heltedyrkes i enkelte miljøer?

Flåsete?...You are clutching the straw.. :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 10:26

I flg. statten fra i går hadde Ipswich 3 skudd på mål og Stoke 1 - ETT - skudd på mål.
Registrerer at under Jones så fungerer ikke dette med å skape kvalifiserte målsjanser.
Han bør fortsatt få tid, for all del, men jeg må si det overrasker meg litt at han ikke klarer å få laget sitt til å produsere i hvertfall LITT mer framover.
Det gikk jo gjetord om Jones i forhold til dette med at det skulle scores mye o.l. Det skulle rett og slett bli gøy og moro. Litt som når man ser en 30 sekunders målkavalkade fra alle kampene i siste serierunde, bare overført til å gjelde 90 minutter med Stoke.
Han har ikke helt klart å få til noe særlig med fotballparty foreløpig, men det kan jo komme etterhvert. Det kan jo det...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 10:45

Torstein Norevik skrev:Nå akter ikke jeg å gå inn på enda en Pulis-debatt, det temaet er vel utdebattert, uten at vi noensinne kommer til å bli enige, og det er seks år siden han fikk sparken.

Ja, det er utdebattert. Ikke minst fordi jeg( *besserwisservarsel* coming up ) så til de grader har slått beina under veldig mange «argumenter» og påstander om hvorfor han fikk sparken og om det var sportslige årsaker som lå til grunn. Det har jeg lagt fram mye dokumentasjon på at det ikke var.

Jeg mener det veivalget var feil, både i forhold til å forlate trener og filosofi, og jeg mener at det veivalget etterhvert og sakte men sikkert førte Stoke dit de er i dag.
Jeg er slik skrudd sammen at jeg heller tar kjipe/dølle 11.-12.- og 13. plasser i verdens beste fotballiga ispedd en og annen FA-cupfinale og noen turer rundt i Europa herifra til evigheten, enn et par år med tjo og hei og fest etterfulgt av en helvetes og laaaang bakrus.

Men vi er alle forskjellige.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg kjell-etne » 17 Feb 2019, 14:48

Så blei lørdagen lik dei andre lørdagane, sånn kan det gå når me er `fornøyd` med å vinna 1-0 som det virka på kampen igår, det å trygga inn ein `kjedlig` ettmålsseier med med et defansivt lag mot slutten istaden for å gå offansivt til verks for både to og tre mål. Med å legga seg seg bak og vera fornøyd med ett mål går det lett sånn, det har historien vist gang på gang. Fryktelig skuffa øve tankesettet til Jones, iallefall utifrå dei forhådsuttalte kommentarane om hans offansive spelestil. Eg står nå fortsatt på mitt at det å gå for mål 2 og 3 er, sjølvom om det kan bli for
`underholdande` med meir enn 1-0, meiner eg det er sikraste måte å trygge inn ein ledelse på. :) 1-0 er ein liten og skummel ledelse.
Når det gjeld Pulis og hans innvirkning på kampen igår og dei siste sesongane, trur eg han må få `fred` i den diskusjonen, som eg meiner blir som å skulda på vinteren for fem år siden hvis ein kjører utfor vegen idag. Pulis gjorde ein kjempejobb, det er vel udiskutabelt, men alt har si tid og tendensen tilsa vel at et bytte var på sin plass. Peridoden som kom etter var for meg et lag som eg kunne ta fram i et fotball-miljø og snakka fram som et meir spelande og underholdande lag som og fekk flott omtale både i media og blandt supporterar forøvrig. Å bli omtalt heiila tida som et `møkkalag` korhen ein kom, var det greit å kvitta seg med. :oops:
Å forresten, skal eg eller andre innrømma at me tok feil vedr. Pulis, koffor i helsiken skulle me det hvis me meiner det var rett avgjørelse, ser ikkje logikk idet når me på det tidspkt. synes valget var rett og samtidig fekk noken år med underholdning levert av Stoke. Det blir å tillegga påstander om andre som ikkje er reelle.
Enig med dei som hevdar at her er det slett arbeid fra ledelsen i klubben, virkar som dei hoppar på ukontrollerte managerspirer som noken har omtalt positivt, men som viser seg udugelige. Får enn håpa det ikkje gjeld Jones, men ser skrekkelig bekymringsfullt ut i nuet, kanskje den verste me har hatt, om det ikkje tar ein vending over litt meir tid.
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 15:01

kjell-etne skrev:men alt har si tid og tendensen tilsa vel at et bytte var på sin plass.

Hvilken «tendens»? Hva skjedde helt konkret og hvor lenge varte denne såkalte «tendensen»? Hvilke faglige grunner lå bak avgjørelsen om å avskjedige?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Rune » 17 Feb 2019, 15:44

Diskusjonen rundt Pulis vs ikke Pulis er godt debattert her inne allerede så jeg lar det ligge. Mange forskjellige meninger og tanker rundt det, og det tenker jeg er bra. Vi vil alle det beste for klubben vår ;) . Mitt anliggende til å trekke inn Pulis, går på følgende resonnement; at dersom vi ser på Stoke som en bedrift der gode prestasjoner både på kort og lang sikt er det som blir målt. Dersom bedriften sliter, og det antydes at ny ledelse bør inn for å endre kultur, skape dynamikk og fremtidstro....hvilen ledelse bør en da bytte til? Skal en velge en ukjent og relativt uerfaren ledertype, eller skal en velge en type med erfaring og lang fartstid som har vist evne til å skape disse endringene som trengs? Hvilken type vil de "ansatte" tro på og følge? Her er vi inne på tema lederskap og evnen til å skape tro på prosjektet....Derfor jeg tenker som følger; Hva om spillerne rett og slett ikke har trua på Jones, de synes han er for ung og kommer fra en lavere divisjon? At de ikke har tilliten til han, rett og slett! Derfor jeg tenker at slik vi situasjonen er nå, burde Stoke ha hentet inn en manager med "pondus", erfaring og som gjennom sin autoritet ville klart å "styre"/ lede spillerne på en bedre måte? Ordet TRYGGHET kommer opp, det å lede laget på en stødig måte som spillerne får tro på og med det en trygghet og tro på seg selv...
(Pulis representerte etter min mening en slik trygghet, den gang...)
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 16:10

Rune skrev:Diskusjonen rundt Pulis vs ikke Pulis er godt debattert her inne allerede så jeg lar det ligge. Mange forskjellige meninger og tanker rundt det, og det tenker jeg er bra. Vi vil alle det beste for klubben vår ;) . Mitt anliggende til å trekke inn Pulis, går på følgende resonnement; at dersom vi ser på Stoke som en bedrift der gode prestasjoner både på kort og lang sikt er det som blir målt. Dersom bedriften sliter, og det antydes at ny ledelse bør inn for å endre kultur, skape dynamikk og fremtidstro....hvilen ledelse bør en da bytte til? Skal en velge en ukjent og relativt uerfaren ledertype, eller skal en velge en type med erfaring og lang fartstid som har vist evne til å skape disse endringene som trengs? Hvilken type vil de "ansatte" tro på og følge? Her er vi inne på tema lederskap og evnen til å skape tro på prosjektet....Derfor jeg tenker som følger; Hva om spillerne rett og slett ikke har trua på Jones, de synes han er for ung og kommer fra en lavere divisjon? At de ikke har tilliten til han, rett og slett! Derfor jeg tenker at slik vi situasjonen er nå, burde Stoke ha hentet inn en manager med "pondus", erfaring og som gjennom sin autoritet ville klart å "styre"/ lede spillerne på en bedre måte? Ordet TRYGGHET kommer opp, det å lede laget på en stødig måte som spillerne får tro på og med det en trygghet og tro på seg selv...
(Pulis representerte etter min mening en slik trygghet, den gang...)

Mange gode, og veldig gode, poenger her Rune.
Pulis kommer selvfølgelig( dessverre) aldri tilbake til Stoke, men det å kunne ha fått inn en manager med samme mentalitet og resultatorientert syn hadde vært absolutt gull. En Sean Dyche-type kunne ha vært bra.

Jeg liker å se på trenerprestasjoner med relative briller. Er det f.eks. en sterkere trenerprestasjon å løfte en middels fotballklubb på nestøverste nivå til å bli en stabil PL-klubb enn det er å trene f.eks. Arsenal til 5. plass? Ja, jeg mener jo det.
Ofte positivt omtalte Pep Guardiola er inne på det samme når han beskriver dagens Leeds-manager Marcel Bielsa:
Guardiola cast aside Bielsa’s lack of trophies in a 28-year managerial career, instead pointing to his tactical nous and track record of improving players.
He said: “It doesn’t matter how many titles he had in his career.
“We are judged by that – how much success we have, how many titles we have won, but that is much less influential than how he has influenced football and his football players.
“That is why, for me, he is the best coach in the world


Sånn snakker en fagmann og for meg er det helt umulig å være uenig i det Guardiola sier her, og de samme beskrivelsene kan selvfølgelig overføres til flere managere, herunder Pulis... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 17:29

kjell-etne skrev:Å forresten, skal eg eller andre innrømma at me tok feil vedr. Pulis, koffor i helsiken skulle me det hvis me meiner det var rett avgjørelse.
Nei, du eller andre trenger ikke å innrømme noe som helst. Det er helt greit,det.
Det jeg er mest interessert i er å få vite hvorfor man mener som man gjør. Du vet, sånne ting som å grunngi synet sitt på en god måte osv.
Hva betreffer Pulis( som forøvrig ledet laget sitt til en 1-0 seier over Blackburn i dag og dermed opp til 5. plass ), så har det til dags dato ikke kommet et eneste godt argument i forhold til sparkingen, eller forresten...det har kommet argumenter, men disse har blitt plukket fra hverandre og ugyldiggjort en etter en... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 17 Feb 2019, 17:57

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Nå akter ikke jeg å gå inn på enda en Pulis-debatt, det temaet er vel utdebattert, uten at vi noensinne kommer til å bli enige, og det er seks år siden han fikk sparken.

Men jeg synest påstanden din, Morten, om at ikke noen noensinne kommer til å innrømme at de tok feil med henhold til Pulis nesten blir litt flåsete. Du nærmest konstaterer at vi som ville ha Pulis vekk tok feil, men ikke vil innrømme det.

Jeg mener vi ikke tok feil, men at det var helt riktig den gangen å sparke Pulis, uten at jeg enda en gang skal gå nærmere inn på hvorfor, for det har jeg gjort mange ganger før. Det handler altså ikke om at vi ikke tør innrømme feil, slik du antyder, men at vi mener at vi ikke tok feil. Skal vi innrømme feil når vi mener at vi ikke tok feil ?

Det burde være nok å minne om at de tre påfølgende sesongene etter at Pulis forsvant gav oss våre tre beste plasseringer - og poengsummer - i PL noensinne. Så vet jeg at du mener at det var Pulis fortjeneste, fordi Hughes - i dine øyne - bare pyntet med gardiner og annet krimskrams. Det skal du få lov å mene, men jeg er altså uenig og mener du overvurderer Pulis´betydning 2-3 år etter at han forsvant. Og Pulis selv var ikke i nærheten av dette mens han selv var der, så da synest jeg det blir merkelig å påstå at det var hans fortjeneste at laget gjorde det bra, flere sesonger etter at han var dratt.

At det har gått nedover senere er så, men så har det også runnet masse vann i havet etter at Pulis forsvant. Så å antyde at dagens situasjon kan skrives tilbake til dagen da Pulis fikk sparken - slik jeg oppfatter at du gjør med ditt utspill - synest jeg er en betydelig overdrivelse.

Det er snart seks år siden han fikk sparken, og det er først de siste 2-3 sesongene at det har begynt å gå utforbakke med Stoke. Og det skyldes nok andre grunner enn at Pulis forsvant, blant annet at vi de siste par sesongene har bommet voldsomt på spillerkjøp og brukt masse penger på spillere som ikke har prestert, og at vi ikke har greidd å erstatte gode spillere som har forsvunnet.

Men over til noe helt annet, Torstein: Hva synes du om beskrivelsene som bl.a. Svein Nilsen og mfkpotter(Rune) gir av Nathaniel Jones? Er karakteristikkene de, og andre, gir av den nåværende Stokemanageren mer eller mindre nedsettende/nedlatende enn det å beskrive en fotballspiller med tekniske kvaliteter som «ballettdanser»? Hva synes du? Og synes du slike karakteristikker bør kritiseres HVER gang uavhengig av hvem som får slike karakteristikker kastet mot seg eller KUN de gangene slike karakteristikker rammer f.eks. en spiller som har blitt vraket av 6-7 managere/fagpersoner i forskjellige klubber, men som likefullt geniforklares og heltedyrkes i enkelte miljøer?

Flåsete?...You are clutching the straw.. :D

Egentlig bryr jeg meg ikke så veldig om hva Svein eller Rune - eller noen andre for den saks skyld - måtte finne på å kalle disse. Og i utgangspunktet bryr jeg meg vel heller ikke så veldig om hva du kaller Bojan, selv om jeg nok synest at "ballettdanser" - et uttrykk du har brukt i flere sammenhenger - virker noe respektløst og nedlatende.

Men husker ikke jeg helt feil har vel min oppfatning av dette stort sett vært luftet i diskusjoner der du mener at spillere som Walters, Crouch og Whelan ikke har fått den respekten de fortjener, og da har jeg påpekt at det heller ikke er særlig respektfullt, men heller ganske nedlatende, å omtale spillere som "ballettdansere".

Du får arrestere meg om jeg husker feil...
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg mfkpotter » 17 Feb 2019, 18:03

Tror vi må innse at Morten ikke under noen omstendigheter, kan bli enige med de av oss som var helt klare på at Pulis måtte forlate Stoke. Jeg har forklart mine argumenter rundt det flere ganger. Jeg kjøper heller ikke Morten sine argumenter om at Pulis skulle bli, på samme måte som Morten ikke kjøper argumentene til de av oss som var helt enig med skilsmissen.

Morten ser bare på det som var positivt med Pulis, men klarer ikke å se elendigheten som var der de siste par årene. Morten er også helt sikker på at Stoke aldri ville rykket ned hvis Pulis hadde blitt, vel jeg er ganske sikker på at Stoke hadde rykket ned året etter han fikk sparken. Vi får aldri svaret på det, dessverre.


Hvis jeg skal skrive noen ord om emnet Ipswich - Stoke også, så fortsetter elendigheten. 1 skudd på mål i snitt de siste 5 kampene, og at de samme spillerne får fortsette er veldig merkelig. Jones sa mye bra i ansettelses intervjuet, det samme gjorde Rowett. Bare så synd at det ikke gir noen poeng å snakke med direktørene.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron