Bojan Krkic

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Bojan Krkic

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jun 2018, 20:34

Vi er en del som lenge har ønsket oss Bojan tilbake, og etter det jeg har forstått vil både han og Imbula melde seg til tjeneste når pre-season starter, med mindre noe skulle dukke opp i mellomtiden. Rowett har vel også mer enn antydet at han vil ta de hjemvendte spillerne i selvsyn, og prate med de, før han avgjør hvilken fremtid de har i klubben. Han har vel også antydet at han ikke vil la seg styre av hvilke oppfatninger andre (les: tidligere managere) måtte ha om disse.

Jeg har hele tiden både ment og sagt at det å gi fra oss Bojan var en stygg tabbe. Kanskje kostet det oss plassen i Premier League ? I alle fall har hverken Crouch, Diouf, Berahino, Jese eller Sobhi gjort det noe skarpere enn hva jeg tror Bojan ville ha gjort det.

Det er sagt at nyervervelsen Afobe - som er en meget spennende signering som jeg har god tro på - liker seg i bakrom. Han sier vel også det selv. Men da er det viktig at vi har spillere som kan slå de rette stikkerne inn bak forsvaret. Og har vi egentlig noen spillere - kanskje med unntak av Shaqiri, som 99 prosent sikkert forsvinner - som er bedre egnet til å slå disse ballene enn Bojan ? Trolig den av våre spillere med det beste "fotballhodet".

Mike Pejic var for øvrig inne på det samme forleden, i en av sine artikler som fast skribent i The Sentinel... :) Her går han også langt i å si at Hughes brukte feil type spiss for å få det beste ut av Bojan, ved å bruke spisser som ønsket ballen i beina, som var møtende og derfor ødela mye av rommet for Bojan.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ic-1656842

Jeg er helt enig med Pejic, og tror Bojan kan bli en nøkkelspiller den kommende sesongen, gitt at han holder seg skadefri og får tillitt av Rowett. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkic

Innlegg Morten T. » 17 Feb 2019, 11:33

Krkic går ut i lokal media og forteller om sin frustrasjon med manglende spilletid.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... er-2553537

Dette kan jeg ikke huske at den vesle spanjolen har gjort før, så det virker som at begeret hans er fullt.

Det er vel en god del faktorer som taler for at han nærmer seg slutten i Stoke, men på den annen side så kan det snu.
Større undere har skjedd.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkic

Innlegg mfkpotter » 17 Feb 2019, 15:07

Det er trist at en så talentfull og fantastisk god fotballspiller, nå aldri ser ut til å kunne komme tilbake. På sitt aller beste litt Coutinho/Hazard over sitt spill, og en av mine favoritter i Premier League for Stoke. Jeg innrømmer at han ikke er like god lenger, men jeg tror at det ligger ekstremt mye på det mentale plan. Jeg innbiller meg at det er det som sperrer for han nå, men måten han har blitt behandlet på av Rowett og nå Mr Jones, gjør ikke akkurat at selvtilliten hans har blitt noe bedre.

At han nå har fått nok og legger ut sin misnøye i media, skjønner jeg veldig godt. Vi får nok aldri se Bojan tilbake i godt slag, men takk for din innsats i Stoke.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Bojan Krkic

Innlegg kjell-etne » 17 Feb 2019, 19:53

mfkpotter skrev:Det er trist at en så talentfull og fantastisk god fotballspiller, nå aldri ser ut til å kunne komme tilbake. På sitt aller beste litt Coutinho/Hazard over sitt spill, og en av mine favoritter i Premier League for Stoke. Jeg innrømmer at han ikke er like god lenger, men jeg tror at det ligger ekstremt mye på det mentale plan. Jeg innbiller meg at det er det som sperrer for han nå, men måten han har blitt behandlet på av Rowett og nå Mr Jones, gjør ikke akkurat at selvtilliten hans har blitt noe bedre.

At han nå har fått nok og legger ut sin misnøye i media, skjønner jeg veldig godt. Vi får nok aldri se Bojan tilbake i godt slag, men takk for din innsats i Stoke.


Utrulig enig, både når det gjeld Bojan og på korleis fotball bør utføres på og dens betydning for å underholde og engasjere meg. Kjenner det i langt inn i sjela når det gjeld Bojan og hans manglande muligheter til speletid siste sesongar og for å gi opplevelsar som begeistrar, kan overhode ikkje fatte at med det mannskapet me mønstrar for tida og har spelt med både under Rowett og Jones ikkje er plass for Bojan. Iallefall ikkje få meir enn 10 siste min. Må vera direkte inkompetent ledelse, kan nesten ikkje tru dei vil det beste for laget. At han ikkje er like god lenger er kanskje ikkje så rart med den behandlinga som er gitt, med maks nedbryting av sjølvtillit og samspel med resten av laget. Finnes sikkert masse argumenter og statistikkar imot Bojan som kan brukast mot han og mot meg, men om eg synes at han er ein brilliant spelar med overblikk, gode forløysande pasningar med god teknikk er det for meg gode nok argumenter til at eg set han høgt som spelar. Det bør akseperast. Så skal andre som har anna syn på han og helst ser at han forlet klubben, få ha det for meg :(
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Bojan Krkic

Innlegg Torstein Norevik » 17 Feb 2019, 20:55

kjell-etne skrev:
mfkpotter skrev:Det er trist at en så talentfull og fantastisk god fotballspiller, nå aldri ser ut til å kunne komme tilbake. På sitt aller beste litt Coutinho/Hazard over sitt spill, og en av mine favoritter i Premier League for Stoke. Jeg innrømmer at han ikke er like god lenger, men jeg tror at det ligger ekstremt mye på det mentale plan. Jeg innbiller meg at det er det som sperrer for han nå, men måten han har blitt behandlet på av Rowett og nå Mr Jones, gjør ikke akkurat at selvtilliten hans har blitt noe bedre.

At han nå har fått nok og legger ut sin misnøye i media, skjønner jeg veldig godt. Vi får nok aldri se Bojan tilbake i godt slag, men takk for din innsats i Stoke.


Utrulig enig, både når det gjeld Bojan og på korleis fotball bør utføres på og dens betydning for å underholde og engasjere meg. Kjenner det i langt inn i sjela når det gjeld Bojan og hans manglande muligheter til speletid siste sesongar og for å gi opplevelsar som begeistrar, kan overhode ikkje fatte at med det mannskapet me mønstrar for tida og har spelt med både under Rowett og Jones ikkje er plass for Bojan. Iallefall ikkje få meir enn 10 siste min. Må vera direkte inkompetent ledelse, kan nesten ikkje tru dei vil det beste for laget. At han ikkje er like god lenger er kanskje ikkje så rart med den behandlinga som er gitt, med maks nedbryting av sjølvtillit og samspel med resten av laget. Finnes sikkert masse argumenter og statistikkar imot Bojan som kan brukast mot han og mot meg, men om eg synes at han er ein brilliant spelar med overblikk, gode forløysande pasningar med god teknikk er det for meg gode nok argumenter til at eg set han høgt som spelar. Det bør akseperast. Så skal andre som har anna syn på han og helst ser at han forlet klubben, få ha det for meg :(

Veldig enig med dere begge. Så et sted at han hadde fått spille 15 kamper av de siste 122 for Stoke. Altså han regnes som overflødig i en tid der laget presterer - og har prestert - helt elendig fremover på banen, og han overses stadig til tross for at han har prestert bra når han først har fått sjansen.

Jeg vet ikke hvorfor flere managere ikke har villet bruke han. Nå kan det jo i den forbindelse nevnes at tre av disse, Rowett, Lambert og Hughes alle har fått sparken fordi de ikke gjorde en god nok jobb. Kommer også svikt i vurderingsevnen med hensyn til spillerdisponeringene inn i bildet her ?

Vi vet at i alle fall Lambert og Rowett begge foretrakk en annen type spillere, som hadde sin styrke i fysikk og innsats heller enn i kreativitet.
I Alaves startet Bojan bare tre kamper, men der er det i ettertid også kommet frem at Bojan - og også noen andre spillere med gode lønninger - ble forsøkt presset ut, fordi klubben trengte å redusere lønnsbudsjettet sitt.

Jeg har blitt kritisert for å bruke unnskyldninger utenfor spilleren selv, for hvorfor Bojan ikke får spille, heller enn å akseptere at han rett og slett ikke er god nok.

Den kunne jeg ha kjøpt dersom vi snakket om et lag med mange gode kreative spillere, et lag som produserte bra med sjanser og scoret bra med mål. Stoke per i dag er så langt derfra som det er mulig å komme. Nå var vi kun en gavepakke av et tabbemål fra å spille vår 5. kamp på rad uten å score mål, likevel får ikke Bojan sjansen. Da har det ikke å gjøre med at han konkurrerer mot så mange gode spillere.

En annen sak er at han slett ikke har gjort noen dårlig figur de gangene han har fått prøve seg, tvert imot har han vært et friskt pust ved flere av innhoppene. Men han blir avspist med 10 minutter her og 15 minutter der, og det er ikke så mye tid å markere seg på.

Når da Jones også - mot WBA - velger å sette innpå Shawcross som spiss i sluttminuttene - en spiller som vel knapt nok har scoret på flere sesonger - og samtidig lar Bojan bli sittende på benken, ja, da blir det nesten tragikomisk.

Veldig synd, for jeg er overbevist om at Bojan ville ha blitt en nøkkelspiller, om han hadde fått muligheten litt over tid. Husk at han heller ikke var god i starten av sin Stoke-karriere, der han ble avspist med enkelte innhopp, men hvordan det deretter tok av da han endelig fikk sjansen over tid.

Jeg for min del synest Stoke har behandlet Bojan veldig dårlig, og jeg forstår at han nå reagerer. Han var endog henvist til å trene med U-23 og U-18 laget under Rowett. Og da snakker vi om en spiller som kanskje mer enn de fleste trenger trygghet og stabilitet, og som har vært åpen om at han har slitt med angst. Det forteller det meste om hvordan han har blitt behandlet.

Hva tror man dette gjør for selvtilliten til Bojan ? At det er oppbyggende ? Dette står jo til stryk i psykologi, og det er ganske utrolig at de aktuelle folkene i en klubb av Stokes størrelse ikke skjønner dette.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkic

Innlegg Morten T. » 18 Feb 2019, 11:25

For all del, han( Krkic ) er god, men personlig synes jeg fokuset på han har vokst ut av alle proporsjoner.

Det fremstilles nesten som om hele klubbens eksistens - to be or not to be - avhenger av Bojan Krkic Perez jr.
Så enkelt er det ikke.

Han har også sine svakheter. Han tar feil valg( bør skyte istedet for å passe og viceversa osv. ), han blir av og til "borte" i kampene og jobber ikke alltid hardt nok hverken defensivt eller offensivt.

MEN

Han har også sine styrker. Han kan være flink til å tre medspillerne i gjennom med gode pass, ganske flink til å gjøre seg spillbar, han er bra teknisk og har et godt skudd.

Jeg tror IKKE at Bojan Krkic Perez jr. er en slags "redningsmann", han er snarere en bidragsyter - på lik linje med de fleste andre.

Jeg tror heller at det stikker dypere enn om Krkic spiller eller ikke og at Stoke som klubb trenger noen strukturelle endringer og en filosofi som kan trekke opp litt lengre linjer for positiv utvikling. Jeg tror rett og slett at Coates & co. må tilbake til tegnebordet og gjøre noe ala det de de gjorde da han kjøpte tilbake klubben fra islendingene. Det betyr å meisle ut en langsiktig strategi og filosofi og igjen begynne å bygge viktig identitet( som Stoke har mistet fullstendig ). Dette er ikke gjort på en dag, så de må tørre å gå på tvers av det mange mennesker/supportere/kommersielle aktører måtte mene og ytre. Slik han gjorde den gangen han kjøpte tilbake klubben og, skulle det vise seg, som førte til heidundrande suksess på tross av mange mishagsytringer underveis fra diverse fraksjoner.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkic

Innlegg -Tottal- » 18 Feb 2019, 11:54

Bojan er ikke bra nok for et Stoke City på Nivå II, som sliter med å unngå å være et bunnlag og kanskje nedrykk til Nivå III.

Ifølge de to siste fotballgenier (Rowett og Jones) som har hatt midler til å styre laget mot gamle høyder.

IMO - Jones er ikke mannen for denne oppgaven, det er helt sikkert.

Er forøvrig helt enig i det som har blitt nevnt i denne tråden når det gjelder det å bygge opp eller ned spillere, i forhold til deres kvaliteter.
Behandlingen av Bojan - for en klubb som desperat behøver kreativitet og tekniske ferdigheter på banen - har vært en skandale og veldig uprofesjonelt.

Det er ikke uten grunn at resultatene har blitt en fiasko, selv om det er mye mer enn bare spilletid for Bojan dette handler om.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Bojan Krkic

Innlegg Morten T. » 22 Feb 2019, 23:47

Kanskje Jones fortsatt vil benytte Krkic?
Han sa i hvertfall dette om situasjonen hans på pressekonferansen før morgendagens matc:

«I understand his frustrations because every player wants to play.

I have very good relations with Bojan and he’s a big part of what we want to do.

Some players have to get up to speed though and I’ve asked for patience.

He’s working hard and very much part of my plans.»
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron