Ipswich - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Lilledino » 16 Feb 2019, 19:17

Svein Nilsen skrev:
Rune skrev:He he, slipper inn et svært unødvendig mål, 45 sekunder!! Før slutt....hva skal en si til sånt spilleopplegger?.
Hvile "postive" ting vil NJ fremheve fra denne kampen tro :( !!!?


Han er nok fornøyd, vi hadde jo et skudd på mål i møte med et utrolig dårlig lag som ligger aller sist i Championsship. Han ser nok store forbedringer og at brikkene faller på plass! At han igjen bytter bort diamanten viser vel at han falmer i blinde! Hvis Adam er friskmeldt, hvorfor starter ikke han? Og hvorfor får McClean og Afobe spilletid igjen og igjen uavhengig av prestasjoner? Vokes er svak, Woods er elendig. Ince totalt ute av form, Allen og Etebo gjør en del bra, men det skapes for lite fremover. Og, igjen, vi setter nesten verdensrekord i tilbakespill til keeper og støttepasninger. Faen, hver lørdag kl. 18.00 er jeg jævlig sur.......... :evil:

Gjør som meg Svein, slutt å engasjer deg og bare erkjenn at årets sesong er nok en rævva sesong...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 16 Feb 2019, 19:36

Da skjer det igjen, vi gjør et defensivt bytte for å holde på ledelsen, og slipper inn i stedet.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett nettopp dette skje, men stadig så tyr man til dette "grepet", i den tro at man skal kunne forsvare seg til seier. Det som ofte skjer i slike situasjoner er at man gir fra seg initiativet, og settes under press, og til slutt bukker man under for presset.

I dag var dette helt unødvendig, fordi vi var et bedre lag enn Ipswich, eller rettere sagt - de var veldig svake, og svakere enn oss. Vi hadde full kontroll, og styrte kampen, men slapp de til mot slutten, og det straffet seg.

Hvorfor bytte, når Batth/Indi hadde greidd seg meget bra gjennom hele kampen, og hadde full kontroll på Ipswich-spissene ? Vil ikke rokkeringer i sluttminuttene på noe som fungerer tvert imot kunne føre til uorden, og ansvarsfraskrivelser/misforståelser om hvem som skal gjøre hva, når det kommer inn en ekstra midtstopper ? Hvorfor i det hele tatt endre i sluttminuttene på noe som har fungert bra gjennom en hel kamp ?

Jeg skjønner heller ikke hvorfor Jones stadig kjører med samme mannskap fremover, når det fungerer dårlig kamp etter kamp. Ja, vi scoret ett i dag, men det var i realiteten en gavepakke og nærmest for et selvmål å regne, helt ut av ingenting, som vi bare må takke og bukke for.

Ingen Bojan i dag heller. På benk, ja, men ikke byttet inn i de to siste kampene, selv om vi har vært svake fremover. Det lover ikke godt, og tyder på at Bojan ikke har den store tilliten hos Jones heller, og nok vil forsvinne til sommeren. Uforståelig i mine øyne, for det jeg har sett av Bojan denne sesongen, i de få innhoppene han har hatt, har i alle fall ikke ligget noe tilbake for hva de andre offensive spillerne har prestert, snarere tvert imot.

Vokes har ikke imponert meg så langt, men så hører det også med til historien at jeg ikke tok bølgen da han ble linket til oss. Da ville jeg langt heller hatt en spiss-type som Charlie Austin.

Jeg hadde stor tro på Rowett da han kom til klubben, men ble veldig skuffet. Jeg har hatt veldig stor tro på Jones også, og håper at ikke han skuffer meg også. Det er selvsagt altfor tidlig å felle noen dom, men han har så langt gjort en del disposisjoner som i alle fall i mitt hode ikke har vært noen innertier. Virker som han også har sine favoritter, og spillere han ikke har særlig tillit til.

Men det som nok har uroet meg mest er at han, etter både WBA- og Wigan-kampen utbasunerte sin tilfredshet med laget, og at det var fremgang å spore.

Den fremgangen ser ikke jeg... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Rune » 16 Feb 2019, 19:56

Ja, hvor lang tid skal Jones få på seg for å finne stilen og strukturen laget skal spille etter? Jeg ser en manager som famler, er usikker og med det gjør rare disponeringer. Som f,eks i dag ved bytte av Shawx.....Jeg ser et lag uten struktur, og med det spillere som blir usikre og som fomler i med både posisjoner og pasninger.....
Jones er sikkert en god manager, men...er han rett person for Stoke, slik situasjonen er blitt?
Tror vi hadde trengt en mere "autoritær" og tydelig manager..kjenner jeg savner Tony Pulis nå...
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Lilledino » 16 Feb 2019, 20:10

Vi kan ikke bytte manager en gang til nå. Samme dritten med Rowett og Jones.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 16 Feb 2019, 20:14

Lilledino skrev:Vi kan ikke bytte manager en gang til nå. Samme dritten med Rowett og Jones.


Nei, egentlig ikke, MEN da må Natta Jones få ut finger'n og ta grep. Og viktigst, han må erkjenne at vi er et ræva lag, ikke komme med svada om at vi er i utvikling og presterer bra. Vi er MINST like dårige som tidligere i år og er i fritt fall!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg vegar56 » 16 Feb 2019, 21:29

Charlie kom inn og viste hvordan pasninger skal slås. Han bør starte hver kamp.

Før han kom inn var det en skikkelig pasning, Ince kom helt fri på høyre og la inn, det var vel vår største egenproduserte sjanse i første. Fikk ikke med meg hvem det var som sendte avgårde den ballen, men mistenker Etebo.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 16 Feb 2019, 21:30

Rune skrev:Tror vi hadde trengt en mere "autoritær" og tydelig manager..kjenner jeg savner Tony Pulis nå...

Har savna en slik type i mange år. Helt fra han forsvant faktisk, men meg om det....
En fotballklubb, eller virksomhet, må alltid ha mer. Mye mer...
Kjipe 13. Plasser i verdens beste liga er ikke nok. Må ha mer. Bare MÅ HA MER!!!.....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Lilledino » 16 Feb 2019, 22:11

Morten T. skrev:
Rune skrev:Tror vi hadde trengt en mere "autoritær" og tydelig manager..kjenner jeg savner Tony Pulis nå...

Har savna en slik type i mange år. Helt fra han forsvant faktisk, men meg om det....
En fotballklubb, eller virksomhet, må alltid ha mer. Mye mer...
Kjipe 13. Plasser i verdens beste liga er ikke nok. Må ha mer. Bare MÅ HA MER!!!.....

Nja, det er vel snakk om å ha ambisjoner, og ønske om å komme videre..

Ikke ha mer,,,
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Morten T. » 16 Feb 2019, 23:05

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:
Rune skrev:Tror vi hadde trengt en mere "autoritær" og tydelig manager..kjenner jeg savner Tony Pulis nå...

Har savna en slik type i mange år. Helt fra han forsvant faktisk, men meg om det....
En fotballklubb, eller virksomhet, må alltid ha mer. Mye mer...
Kjipe 13. Plasser i verdens beste liga er ikke nok. Må ha mer. Bare MÅ HA MER!!!.....

Nja, det er vel snakk om å ha ambisjoner, og ønske om å komme videre..

Ikke ha mer,,,
Jeg er er såpass døll at jeg foretrekker stabilitet, men for all del. Tviler på at noen noensinne kommer til å innrømme at de tok feil med henhold til Pulis. Det sitter for langt inne.
Det får vel være greit, og spist er spist, romslig som man er...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ipswich - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 17 Feb 2019, 00:29

Nå akter ikke jeg å gå inn på enda en Pulis-debatt, det temaet er vel utdebattert, uten at vi noensinne kommer til å bli enige, og det er seks år siden han fikk sparken.

Men jeg synest påstanden din, Morten, om at ikke noen noensinne kommer til å innrømme at de tok feil med henhold til Pulis nesten blir litt flåsete. Du nærmest konstaterer at vi som ville ha Pulis vekk tok feil, men ikke vil innrømme det.

Jeg mener vi ikke tok feil, men at det var helt riktig den gangen å sparke Pulis, uten at jeg enda en gang skal gå nærmere inn på hvorfor, for det har jeg gjort mange ganger før. Det handler altså ikke om at vi ikke tør innrømme feil, slik du antyder, men at vi mener at vi ikke tok feil. Skal vi innrømme feil når vi mener at vi ikke tok feil ?

Det burde være nok å minne om at de tre påfølgende sesongene etter at Pulis forsvant gav oss våre tre beste plasseringer - og poengsummer - i PL noensinne. Så vet jeg at du mener at det var Pulis fortjeneste, fordi Hughes - i dine øyne - bare pyntet med gardiner og annet krimskrams. Det skal du få lov å mene, men jeg er altså uenig og mener du overvurderer Pulis´betydning 2-3 år etter at han forsvant. Og Pulis selv var ikke i nærheten av dette mens han selv var der, så da synest jeg det blir merkelig å påstå at det var hans fortjeneste at laget gjorde det bra, flere sesonger etter at han var dratt.

At det har gått nedover senere er så, men så har det også runnet masse vann i havet etter at Pulis forsvant. Så å antyde at dagens situasjon kan skrives tilbake til dagen da Pulis fikk sparken - slik jeg oppfatter at du gjør med ditt utspill - synest jeg er en betydelig overdrivelse.

Det er snart seks år siden han fikk sparken, og det er først de siste 2-3 sesongene at det har begynt å gå utforbakke med Stoke. Og det skyldes nok andre grunner enn at Pulis forsvant, blant annet at vi de siste par sesongene har bommet voldsomt på spillerkjøp og brukt masse penger på spillere som ikke har prestert, og at vi ikke har greidd å erstatte gode spillere som har forsvunnet.

Så nei, det var ikke Pulis´exit som var begynnelsen på slutten for Stokes gode periode, den beste perioden i PL hadde vi faktisk etter at han forsvant. Problemene begynte lenge etter at han var borte.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron