Brentford - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Brentford - Stoke

Innlegg gmel » 12 Jan 2019, 20:18

mahoney skrev:Hadde visse forhåpninger til Rowett, men han har vært katastrofal for Stoke. Fikk blankosjekk til å bygge laget, men har kun fylt opp stallen med middelmådige spillere. Premier league potensialet som lå i spillergruppen ved nedrykk er skuslet bort og Jones har en kjempejobb med å bygge et nytt lag. Denne sesongen er kjørt med hensyn til opprykk. Her gjelder det å bygge et lag med tanke på neste sesong og få en skikkelig avslutning som gir håp for fremtiden...


Får kjøpe Brentford da, og selge de vi har....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Brentford - Stoke

Innlegg essaen » 12 Jan 2019, 22:27

Ser noen her inne fremdeles håper på en play-off plass. Bra å være optimist ,men da må vi plukke minimum 2,1 poeng pr kamp på de siste 19 ,om vi skal nå snittet for play-off de siste 5 sesonger som er 75points + bra målforskjell. Det er vel å tro på julenissen, selv med ny manager . Vi har en spillerstall som skriker etter vinnertyper og et lag som overhodet ikke henger sammen ,verken defensivt eller offensivt. For å illustrere hvor mange poeng vi trenger ,tåler vi ikke mer en 2 tap om vi vinner 12 og spiller fem uavgjorte de siste 19..Tror det blir rimelig tøft ,uansett om vi skulle slumpe til å gjøre gode kjøp i overgangsvinduet, og vår nye manager skulle vise seg som en mann for fremtiden. Be loal .....
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Brentford - Stoke

Innlegg kjell-etne » 12 Jan 2019, 22:34

Forventnigar skal me ha i stuasjonen me er i nå og med ny trenar, som i tillegg har meir offansiv og underholdende tilnærming til fotballen, klart ein går til kampen med håp og forventinig om at det skal snu til det positive. Må innrømma eg hadde håpa og trudd på ein større forskjell i kamputvikling, innsats og ikkje minst at laguttaket hadde vore litt meir endra utifrå siste kampane til Stoke. Går utifrå at dette er studert av enten Jones eller støtteapp rundt han, sjølvom tida var knapp. :shock:
Navn som Shawcross, Pieters, Berahino, Clucas, Edvards, Woods, bl.a. som har gått igjen med negativt fortegn her på forumet i kamp etter kamp, trudde eg iallefall at noken fleire skifter hadde blitt gjordt, at aldrende og nedadgående Crouch skal vera vårt trumfkort som innbyttar fortel vel sitt. Er klar over at det hadde blitt mange nye fjes med litt lite kampar i beina, men kunne ikkje gått så mykje verre likevel, har vel et lite kobbel med bankande svoltne ung-guttar i kulissene? Men et par tre ny signeringar må nok til.
Har trua fortsatt på Jones eg for min del, synes diamanten han satsar på virkar spennande eg sjølv om han kanskje mangla litt spelartypane til det i denne kampen, ser det ikkje som svakhet men heller som ein positiv`spelestil` og har tru på ein litt meir attraktiv og underholdende opplevelse, synes det er et heilt greit moment i fotball, i tillegg til poeng sjølvsagt :P
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2019, 00:09

Torstein Norevik skrev:Dette var en skuffende start på "Jones-æraen". Men sant og si kan vi vel heller ikke forvente all verden etter et par treninger og 2-3 dager i managerstolen.

Dette er jeg helt enig i, Torstein.
Men på samme måte som at man ikke skal gå helt i kjelleren etter et negativt resultat i den første kampen til den nye manageren, så ville det også, etter mitt syn, vært feil å ta helt av hvis Stoke hadde slumpet til å vinne samme match.

Jeg liker det et klokt fotballhode en gang sa: "Stay Levelheaded"!
Ja, Tony Pulis sa dette ofte og han er et klokt fotballhode, men mannen jeg tenkte på i denne sammenhengen er Sir Stanley Matthews. Matthews skrev i sin biografi at hans evne til å "Stay Levelheaded" gjennom hele karrieren var en vesentlig årsak til hans egen suksess. Klarer man det, så tror jeg at man på sikt kan få positive resultater.

Og det er nettopp dette som plager meg litt hva kommer til dagens fotballindustri( for det er jo industri det har blitt ): Jeg kjenner ikke til noen bransje hvor det forventes, ja av og til også forlanges, resultater på så veldig kort tid. Dette har forandret seg på veldig få år.

Jeg leste boka "Godfoten" av Nils Arne Eggen, og i tillegg til mye annet interessant, så skrev han også om at fremgangen til Rosenborg tok tid.
Lang tid.
Vi snakker faktisk om flere tiår.

Det beste eksemplet er likevel Ferguson i Manchester United, og jeg benytter det ofte for å fortelle at det en stor mengde mennesker eller supportere mener, ikke alltid er rett.
Halvveis inn i 89/90-sesongen så ville de fleste supporterne til ManU ha Ferguson sparket fordi resultatene etter deres mening var svake. Styret i klubben valgte likevel å holde hodet kaldt og senere samme sesong vant de FA-cupen. Resten av historien kjenner vi, men Ferguson hadde veldig mange av klubbens fans mot seg den sesongen, og de ville ha han fjernet.
Jeg har hatt litt artig av å spørre klubbens fans både i England og Norge som var med på tiden om de kan huske tilbake og bekrefte at de var en av de mange som ville ha Ferguson fjernet på den tiden. Til dags dato har ingen svart ja, og det forteller meg også at supportere ikke skifter klubb som de skifter undertøy, men de skifter mening som de skifter undertøy, eller som i tilfellet Ferguson så later de som om de ikke husker at de har hatt en mening som med tiden viste seg å være rungende feil.

Jones må selvfølgelig få tid på seg til å forsøke å forme det laget med den taktikken og de spillerne han mener er best for fremgang. Hvor lang tid er vanskelig å si helt bastant, for vi lever i en annen tid nå i forhold til dette med kortsiktighet versus langsiktighet, men personlig har jeg lenge ment at klubber som Stoke, hvis vi ser det over tid, må være veldig fornøyd hvis de har en progresjon etter munnhellet "to skritt frem og ett tilbake". For meg betyr det at det å få lov å delta i Premier League i seg selv er en suksess og det bør være klubbens ambisjon - hverken mer eller mindre.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2019, 00:27

Knut Ole skrev:
Morten T. skrev:Fotball og forventninger...Det blir ofte langt å falle.
Svakheten med diamantformasjon og 4-4-2 kom vel til syne i dag? Det blir skjørt defensivt og når spillerne på midten faller ut av posisjonene så blir det masse rom for motstanderne.
Dette systemet krever mye løping og disiplin. Spørs om Stoke har de rette spillerne der...?

Ja, det stemmer! Mange av oss skrudde opp forventingsbryteren på høyt nivå, og falt så det gjør vondt i kropp og sjel.
Helt enig Morten i at det spenstige systemet med diamant krever løping og disiplin. Det mangler dessverre Stoke. Og når backene våre bare unntaksvis går fram på kant ble Jones sitt opplegg litt avkledd i dag.
Selvsagt altfor tidlig å slakte Nathan Jones. Men dette må ha vært en veldig øyeåpner for han. Snu det.... en god mulighet for refleksjon, evaluering og justering.

Ja, det systemet er sårbart defensivt, sånn sett er en tradisjonell 4-4-2 bedre hvor det blir kortere avstander mellom de to bakerste leddene.
Det kan fort bli store rom for motstanderen med en slik diamant, det så vi i dag hvor flere av spillerne mistet sine posisjoner og løp litt på lykke og fromme og uten mål og mening.
La oss håpe at årsaken var at dette var ganske nytt for dem og at det vil ta litt tid før de forstår rollene de skal ha på laget.

Vi husker jo Norge f.eks. Lagerbäck trengte nesten ett år på å snu den naive måten å spille på som mannen fra Salangen innførte. Nå har Lagerbäck en bruttotropp/kjernetropp med spillere som vet hva de skal gjøre, han gir blanke blaffen i om omgivelsene eller VG vil ha en bestemt spiller på landslaget og den såkalte "kunstgressgenerasjonen" mestrer også hans idèer meget godt nå. Det tok tid, jeg forventet ikke annet, men jeg er ikke overrasket over hvor mye bedre Norge har blitt under en slik formidabel trenerkapasitet.

Og ja, dette må jo ha vært en øyeåpner også for Jones. Jeg tar det for gitt at han forstår at dette ikke blir noen 8 til 16 jobb med laaaaaaange lunsjer framover. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Brentford - Stoke

Innlegg essaen » 13 Jan 2019, 02:28

Problemet til Jones ifm denne kampen er nok at han måtte støtte seg på "klovnene" da han tok ut laget, grunnet kun en trening med guttene ..hvem jeg omtaler som klovner får dere vurdere selv ....men om de ikke fjernes asap ,kommer nedturen til å fortsette uansett manager.
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Brentford - Stoke

Innlegg TrondG » 13 Jan 2019, 10:03

Klarer liksom ikke å bli så veldig skuffet lenger etter den eviglange nedturen klubben har vært, og er, i. Dette ble nesten mer som forventet.

Hovedproblemet er fortsatt forsvaret, og selv om dette bedret seg under den lange rekken med kamper vi hadde uten tap, så er det ikke til å se vekk i fra at det skyldtes ultradefensiv/passiv taktikk, og det gikk på bekostning av det offensive. Der er ingen lidenskap, teft eller vinnervilje i laget. Med ballen er vi totalt hodeløse og fremstår tidvis som et juniorlag målt mot Brentfords kvikke spillere. Pinlig, nok en gang.

Jones har en massiv jobb foran seg. Uten betydelig aktivitet i vinduet nå i januar har vi ingen mulighet for opprykk (tror for øvrig det toget er gått uansett). Han må få lov til å innarbeide sin filosofi og bygge lag for 2019/20-sesongen. Hell og lykke.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Brentford - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 13 Jan 2019, 13:02

Etter å ha sett den begredelige kampen i går og lest Jones sin reaksjon på opplevelsen er jeg litt tryggere! Han ville inn med sitt spillesystem asap for ikke å kaste bort tid, spillerne har ikke fått trent på det og han kjenner heller ikke spillerne godt nok til å forme de i sitt system - ennå! Det kommer! Spørsmålet nå er hvor fort vi kan se noen endringer som i dette tilfelle betyr forbedringer. Det jeg håper og tror er at en del av de spillerne vi har som aldri eller i beste fall sjelden presterer, blir vraket og at han får kjøpe inn noen spillere som passer inn i systemet.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron