Stoke-Millwall

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke-Millwall

Innlegg Knut Ole » 22 Des 2018, 20:22

Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:
Morten T. skrev:Svak kamp. Uinspirerte og tafatte spillere som så litt ut som om de hadde vært på et realt julebord for et par dager siden.
Millwall forsvarte seg godt, har mange fysisk sterke spillere og ikke så lett å bryte ned, men de er treige også og med mer fart, bevegelse og løpskraft så kunne Stoke ha vunnet lettere her.
Men resultatet er fin-fint og jeg tar gjerne en ny "binary season".

10 kamper på rad uten tap. Når skjedde det sist?

He he, si det Morten. I allefall ikke de siste 10 i PL og heller ikke opprykkssesongen eller årene i forkant. 4 seiere er bra, 6 uavgjort er litt mye / stjeler poeng. Uansett er det svært svært sjeldent bra av Stoke.
Flere av oss blir allikevel frustrert over spillestilen Stoke / Rowett legger opp til og at spillere der ute virker så lite engasjert. Mangler tempo, bevegelser uten ball, kriging etter andre-baller og ikke minst at Stoke ikke tar flere overganger når anledningen byr seg. Vi er heldige at det ikke glipper på slutten av dag. Som alltid (virker det som) synker Stoke dypt på slutten når vi kun har ett mål å gå på, og allerede tynnslitte slites enda mer.
Nb! Risiko for helseskader....det å være Stoke-supporter :)

Enig i det du skriver her. Mangler veldig mye på bevegelse, løpskraft, spill i lengderetning og gjenvinning. Jeg er av den mening at det generelt i fotball er et overfokus på viktigheten av ballbesittelse. Da er det bedre og heller spille ballen fort opp i banen og miste den høyt i banen. Leicester gjorde dette da de vant PL. De var en av de 2-3 dårligste lagene i PL hva kom til treffprosent på pasninger og hadde i snitt rundt 40% ballbesittelse. Allikevel vant de PL med overbevisende margin. De spilte helt bevisst på dette å ikke ha ballen så mye og utnyttet heller motstanderens feil og svakheter. Jeg vil ha mer av slike faktorer.

Er ikke sikker, men kan siste gang Stoke spilte 10 seriekamper på rad uten å gå på tap ha vært i 12/13, Pulis sin siste sesong?

Du har helt rett (som vanlig) Morten. 10 matcher fra 10.nov 2012 til 29.12 2012, som var den vanvittige 3-3 matchen mot Soton. Den gang var det 5 seiere og 5 uavgjort. Altså mer poenguttelling enn årets rekke. Så får vi se om Stoke klarer å bryte denne «rekorden» i den krevende bortekampen mot høytflyvende Birmingham (3-0 borteseier i dag).
God jul til deg :)
Sist endret av Knut Ole den 23 Des 2018, 01:35, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke-Millwall

Innlegg Torstein Norevik » 22 Des 2018, 21:30

Supert med tre poeng i dag, men skuffende at vi ikke greier å produsere mer mot et såpass svakt lag. For et lag med opprykksambisjoner så SKAL hjemmekamp mot nestjumboen være tre poeng.

I dag vinner vi med minst mulig margin. Målet var flott, med en fin avslutning etter et flott angrep. Det er bra.

Men når sant skal sies var dette en ny kamp som fort kunne endt opp i en ny uavgjort. Millwall hadde langt flere gode sjanser enn det vi hadde, og vi får bare takke og bukke for at midtstopperen deres headet corneren langt over, relativt upresset fra tre meter, da det vel ikke var mer enn 5-10 minutter igjen. Den burde ha sittet.

Nå er vi halvveis, og jeg tror jeg har sett samtlige av Stokes kamper på Stoke-streamen og Viasat, med unntak av Villa-kampen. Og ut fra det jeg har sett mener jeg at Stoke i utgangspunktet har bedre spillere enn nesten samtlige av de andre lagene, i alle fall når man ser hele troppen under ett, og hvis jeg skal dømme ut fra inntrykket jeg har fått av de andre lagene. At det er Leeds og Norwich som kniver i toppen overrasker meg ikke, ettersom jeg synest de har fremstått som de sterkeste av lagene vi ha møtt.

Alt skulle således ligge til rette for en solid klatring på tabellen herfra og ut, dersom vi tar ut det potensialet som utvilsomt finnes i laget.

Jeg mener at vi har tapt mange poeng på Rowetts forsiktighet, og på å ha spilt med bare en spiss gjennom hele sesongen. Det er kvaliteter i laget til å kunne vinne over de fleste i denne divisjonen. Men da må vi våge mer enn det vi har gjort så langt.

Det er mye opp til Rowett. Status halvveis er at vi har et lag som har underprestert, både spillemessig og resultatmessig. Det er ingen manager-bragd å bringe dette lagt inn i opprykkskampen, det er der vi bør være, og det var det alle tips gikk ut på før sesongstart. Stoke var bookmakernes favoritt til å vinne divisjonen.

Det er derfor destod svakere at Rowett ikke har fått mer ut av mannskapet han har til rådighet når sesongen nå er halvspilt. Det er nok også en av grunnene til at han allerede må tåle mye kritikk fra mange hold. Etter mitt syn er mye av den berettiget.

Det hjelper ikke å være ubeseiret over lengre perioder, når de fleste av disse kampene har endt uavgjort. For et lag med opprykksambisjoner er uavgjort i mange tilfeller ikke ett poeng vunnet, men to poeng tapt.

Men for å avslutte med noe positivt, så var det bra at vi greidde å bikke kampen i dag riktig vei. Som nevnt innledningsvis kunne den fort ha endt i en ny uavgjort.

Nå venter mange kamper i jule- og nyttårshelgen, og med god poengfangst der kan vi være med i opprykkskampen for fullt når vi går inn i det nye året. Da kan det bli en morsom og spennende vår for oss Stoke-supportere. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke-Millwall

Innlegg TrondG » 24 Des 2018, 00:19

Blir ikke klok på dette Stoke-laget jeg - eller Rowett, for den slags skyld. Hele opplegget fremstår så utrolig uforløst. Har likevel en snikende følelse av at laget plutselig kan 'klikke' skikkelig, og at prestasjonene endelig vil få seg et løft. Nå har vi jo halset oss igjennom en rekke kamper uten tap, men jeg tror vi trenger å virkelig starte og briljere for å komme oss mot toppen.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron