Finnes det en medisin?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Finnes det en medisin?

Innlegg Svein Nilsen » 14 Mai 2018, 19:41

Jeg har kun piller for høyt blodtrykk og høyt kolestrol, henger nok sammen med at jeg fortsatt er i voksealderen, vokser riktignok kun i bredden men vokser som en tenåring til tross for at jeg er langt opp i 50-åra! Så her har jeg medisinen min tilgjengelig. Men finnes det noe for fotballgalskap? Nå har jeg brukt mesteparten av livet mitt på å holde meg så godt informert som mulig om Stoke City. Var vel så vidt fylt 10 då jeg snek meg rundt i nabolaget ved 5-tiden hver mandag morgen for å stjele Aftenposten i en tilfeldig postkasse (vi abonnerte jo ikke!) for å få med meg resultater og noen ganger målscorere fra England. Så ble det noe senere tur ut til Fornebu hver søndag for å kjøpe en engelsk søndagsavis, deretter kom vel endelig tekst-tv og norske søndagsaviser. Selvfølgelig Goal og Shoot og engelsk fotball lektyre. På bilferie i Europa da barna var små kjørte vi gjennom Roma, ja gjennom fordi far skulle finne flyplassen og engelske aviser. "Ser dere til høyre nå unger så ser dere Colosseum!". Hadde ikke tid til å stoppe, iveren etter siste nytt fra Stoke City gnagde langt inn i sjela. Så kom internettet - det har blitt en sann besettelse! Mange ganger hver dag sjekker jeg nyheter rundt mitt kjære Stoke og gjennom sesongen blir det uendelig mange ganger for å få lagoppstillingen nøyaktig en time før kamp, siste nytt gjennom uka. Resultater fra U-18, U-23 og Ladies må med, stoke.no leses, Oatcake message board osv. Det tar på en gammel skrott. Men kl. 17.55 i går startet "helvete", nemlig Silly Season. Nå skal jeg sjekke alle tilgjengelige nettsider om Stoke nyheter 10-20 ganger i døgnet frem til ut i august. Sommerferien blir lidende, familien blir lidende, jeg blir stressa. Hva skjer før ligastart? Ny manager? Hvem skal ut og hvem skal inn? Uff det er en daglig kamp.....tar tid og krefter. Spørsmålet er da; Finnes det en medisin mot dette?
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Finnes det en medisin?

Innlegg mfkpotter » 15 Mai 2018, 12:23

Det finnes en veldig god medisin Svein, og det er å la interessen dale veldig ned. Ikke gå inn på nettet hver dag, og ikke vær nervøs i forbindelse med kamp. Det er nok den enkleste medisinen, men lar den seg gjennomføre? Neppe..

Ellers så var kult å lese at jeg ikke var den eneste som sto opp når avisbudet kom, for å snik lese Aftenposten til naboen :lol:
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Finnes det en medisin?

Innlegg Svein Nilsen » 18 Mai 2018, 10:31

mfkpotter skrev:Det finnes en veldig god medisin Svein, og det er å la interessen dale veldig ned. Ikke gå inn på nettet hver dag, og ikke vær nervøs i forbindelse med kamp. Det er nok den enkleste medisinen, men lar den seg gjennomføre? Neppe..

Ellers så var kult å lese at jeg ikke var den eneste som sto opp når avisbudet kom, for å snik lese Aftenposten til naboen :lol:


Kanskje hva legen anbefaler, men nei, det blir bare verre og verre med årene. Håper tilgangen på nett etc er bra nok når jeg havner på gamlehjemmet om noen år!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Finnes det en medisin?

Innlegg gmel » 18 Mai 2018, 11:13

Svein Nilsen skrev:
mfkpotter skrev:Det finnes en veldig god medisin Svein, og det er å la interessen dale veldig ned. Ikke gå inn på nettet hver dag, og ikke vær nervøs i forbindelse med kamp. Det er nok den enkleste medisinen, men lar den seg gjennomføre? Neppe..

Ellers så var kult å lese at jeg ikke var den eneste som sto opp når avisbudet kom, for å snik lese Aftenposten til naboen :lol:


Kanskje hva legen anbefaler, men nei, det blir bare verre og verre med årene. Håper tilgangen på nett etc er bra nok når jeg havner på gamlehjemmet om noen år!


Greit å lese at andre er mer rammet enn meg. Jeg må se laget i aksjon på en eller annen måte for å holde interressen oppe.
Så i de mørke årene fulgte jeg knapt med. Kjenner flere som har sine favorittlag "der nede", og det tar på å se alle de beste spillerne bli kjøpt opp en etter en. Men når det gjelder årets nedrykk ble jeg passelig herdet i fjor da Viking rykka ned. Allikevel var det 16000 på 16. mai kampen....men langt på vei et helt nytt lag, derav flere på lån :cry:
Akkurat det håper jeg at Stoke styrer unna, men heller satser på unggutta. Men noe PL-titting blir det ikke neste år!
Får heller finne en måte å se sjampinjong rimelig...
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Finnes det en medisin?

Innlegg vegar56 » 21 Mai 2018, 16:50

gmel skrev:Får heller finne en måte å se sjampinjong rimelig...

Championship vises gratis her i huset !
Og kommer til å reise over for å følge Stoke flere ganger denne sesongen.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron