Paul Lambert

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Paul Lambert

Innlegg Knut Ole » 24 Jan 2018, 10:32

Lars skrev:Det blir rett og slett cupfinale hver kamp fremover til fornyet plass er sikret. :)

Jepp! 14 cupfinaler igjen, Lars.
Det er jo helt spesielt jevn i bunnen av PL i år. 6 poeng skiller mellom Watford på 10.plass og Swansea på 20 og siste plass. Vi er midt i klynga med 23 poeng. Vår miserable målforskjell (hei MH) gjør at vi nærmest har ett handikap / ett poeng midre enn de øvrige lagene. Jeg hadde et håp om at enkelte av lagene i denne gruppa (10-20 plass) var så svake at de kunne avskrives. Men se på Swansea som stjeler alle 3 poeng fra Liverpool og melder seg på kampen for å overleve. Bournemouth slår Arsenal.
Innspurten blir knalltøff og nervepirrende. Takk høyere makter for at vi har fått nytt trenerteam. Med det gamle ville vi vært fortapt i Championship til påske. Southampton og WestHam tror jeg har kvaliteter til å styre klar av streken med OK margin. Vi skal kunne matche lag som Brighton, Watford , Bournemouth, Crystal Palace og Swansea. Det er alle lag vi møter framover. Og for en regi FA har satt opp. To siste serierunder mot hhv Crystal Palace og Swansea. Og for oss er det ekstra dimensjon at matchen mot CP er fellestur. Gru-gleder meg!
Sist endret av Knut Ole den 25 Jan 2018, 10:42, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Paul Lambert

Innlegg -Tottal- » 24 Jan 2018, 22:36

Cuptapet mot Coventry (nivå 4) var trolig det beste som har skjedd for å gjøre det som trengs for å berge plassen.

Da var det absolutt ingen vei tilbake enn å få MH ut, til og med for styret i SCFC - mens det er tid og muligheter.
Etter min mening er det fortsatt grunn til å være optimistisk, Lambert har fått en drømmestart med tre kamper som
er veldig overkommelige på papiret. At det ble null baklengs siden oktober (og tre poeng) i den første kampen bør
gi det lille ekstra mot Watford, alt annet enn tre poeng her også, er et tap. Det blir nok mange thrillere fremover
før det er avgjort om vi ender opp på nivå 1 eller 2. Det blir spennende vaffal, kanskje på en annen måte enn det som
ble håpet på forhånd.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Paul Lambert

Innlegg vegar56 » 29 Jan 2018, 00:15

Nå er optimismen tilbake til uante høyder før kampen mot Watford, og blir det nok en seier der så ser jeg ikke 40 poeng som noen umulighet lenger. Men jeg er langt i fra sikker på at PL er den optimale løsningen på lenger sikt. Men det er vel slik det ofte blir ved manager-bytter, vi får aldri tak i den optimale manageren, men blir ofte positivt overrasket over den vi får (til å begynne med ;) ) :!:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Paul Lambert

Innlegg Torstein Norevik » 08 Mai 2018, 00:13

Både The Telegraph og The Guardian skriver nå at det er en klausul i Lamberts kontrakt, som gjør at begge parter kan fristille seg fra kontrakten ved et eventuelt nedrykk. Forutsetningen er at klausulen aktiveres innen utløpet av juni.

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... ak-clause/

https://www.theguardian.com/football/20 ... act-clause

Hvis dette stemmer betyr det at Stoke står fritt til å velge om de vil fortsette med Lambert, eller om de vil velge en annen løsning.

For egen del er jeg ikke så veldig imponert over det Lambert fikk ut av laget de månedene han har sittet med ansvaret. Han var riktig nok prisgitt troppen han hadde overtatt, uten muligheter til å påvirke endringer av denne ut fra at han kom så sent inn. Men resultatene taler likevel for seg, Èn seier på 14 kamper, hvorav mange mot motstandere som burde være fullt mulig å slå, er ikke spesielt imponerende, for å si det veldig forsiktig.

Han har fått tettet igjen bakover og fått mer "guts" inn i laget, og det er bra. Men det har også gått utover det offensive, og vi har faktisk scoret enda mindre under Lambert enn det vi gjorde under Hughes, selv om vi scoret veldig lite også under "Sparky". Han har også et dårligere poengsnitt på sine kamper enn det Hughes hadde.

Snakket med en Aston Villa-fan nylig, som hevdet at Lambert var den verste manageren Villa hadde hatt i nyere tid, og at han var lite populær blant Villa-fansen. Selv synest jeg også at han gjorde en hel del rart rent taktisk, i form av laguttak og bytter. Jeg skjønte for eksempel aldri at Bauer - som hadde vært veldig god på høyre back - ble flyttet til høyre kant på midten og senere på venstre kant, hvor han ikke på langt nær var like god. Han brukte også Shaqiri en del på høyre kant, selv om han er best i en fri 10-er rolle, og han satte Zouma på benken etter skade, selv om han sett under ett nok har vært vår beste forsvarsspiller denne sesongen.

Så jeg er slett ikke overbevist om at Lambert er rett mann til å få oss tilbake til PL. Men det kommer selvsagt også an på alternativene.

Personlig blir jeg vel likevel litt overrasket om Lambert ikke får fortsette, ut fra de signalene Coates har gitt, og ut fra klubbens tradisjon for å være tålmodig med sine managere. Så da blir det vel kanskje Lambert likevel da neste sesong, klausulen til tross ? 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Paul Lambert

Innlegg mfkpotter » 08 Mai 2018, 12:09

Er ikke så mye å tenke på dette, Paul Lambert må være ferdig etter sesongen. I følge Coates klanen så imponerte den godeste Lambert under intervjuprosessen, da han var så klar på hvor Stoke trengte forsterkninger. Vel han hentet ikke noen som forsterket laget, heller tvert i mot. Når det da i tillegg utvises en meget dårlig taktisk egenskap under nesten samtlige kamper, så må Stoke hente inn nytt blod før neste sesong.

Den godeste Lambert er vel på nivå med Chris Kamara, og sånne trenere får finne på noe annet å gjøre.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Paul Lambert

Innlegg essaen » 08 Mai 2018, 22:03

Amen..
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Paul Lambert

Innlegg Knut Ole » 10 Mai 2018, 22:39

Lambert er sikkert en OK mate. Han uttalelser seg positivt om spillerne i media (bortsett fra Affelay og Jese - thanx god) og har strammet opp defensivt samt fått inn langt bedre energi. Det siste skulle jaggu bare mangle.
Problemet er total mangel på kvalitet og ingen bedring resultat og tabellmessig, tvert i mot. offensivt er det ynkelig. Lambert har prøvet og feilet.
Bra med klausul. Den må benyttes. Lambert out!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Paul Lambert

Innlegg Torstein Norevik » 11 Mai 2018, 00:39

Knut Ole skrev:Lambert er sikkert en OK mate. Han uttalelser seg positivt om spillerne i media (bortsett fra Affelay og Jese - thanx god) og har strammet opp defensivt samt fått inn langt bedre energi. Det siste skulle jaggu bare mangle.
Problemet er total mangel på kvalitet og ingen bedring resultat og tabellmessig, tvert i mot. offensivt er det ynkelig. Lambert har prøvet og feilet.
Bra med klausul. Den må benyttes. Lambert out!

Etter det som er kommet frem ble Lambert visst nok ansatt blant annet ut fra at han gjorde et meget bra jobbintervju, der han viste god kjennskap til klubben, påpekte styrker og svakheter og hvilke grep han skulle gjøre for å redde klubben fra nedrykk.

Vel...han lyktes ikke, og resultatene har - sett under ett - vært begredelige, med bare 10 poeng på 14 kamper.

Idag har han visst nok vært i et møte med klubbledelsen og lagt frem sine planer for pre-season, spillere inn og ut m.v.

Hvorfor skal vi tro at han vil lykkes bedre nå, når han ikke greidde det sist, selv om han "visste hvilke grep som måtte tas" ? :?

Enig, Knut Ole. Lambert out :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Paul Lambert

Innlegg Svein Nilsen » 13 Mai 2018, 09:31

Lambert har vel vist en gang for alle at han dessverre ikke holder som manager på dette nivået. Han virker energisk der han løper og hopper opp og ned langs linja, men lite av energien som smitter over på spillerne dessverre! Nei, dette er en "no brainer", ut med Lambert og inn med en manager som kan bygge et nytt lag og en ny identitet til en klubb i fritt fall. Nå må Coates sette alle kluter til og bidra til at vi kun får en sesong i Championsship. Vi kommer til å selge spillere for 1 millard kroner, disse må brukes til en 7-8 spillere av god Championsship kvalitet.
Jeg tror som sagt ikke at Lambert blir, men HVIS han blir backer jeg han selvfølgelig fullt ut og håper han er rett mann. Klubben kommer alltid først, uansett spillere og managere!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Paul Lambert

Innlegg Torstein Norevik » 14 Mai 2018, 12:43

Stoke har ikke hastverk med å avklare om Lambert får fortsette eller ikke.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... re-1563925

Det kan vel kanskje tolkes som at Lambert ikke har overbevist Coates & co om at han er rett mann til å få oss raskt tilbake til PL. For ellers hadde det vel vært naturlig at de hadde vært på banen kjapt med støtteerklæringer og med å bekrefte at han fortsetter. :?

Venter vi kanskje på å se hvem som blir tilgjengelige, før avgjørelsen tas ? 8-)
Sist endret av Torstein Norevik den 14 Mai 2018, 15:57, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron