Nedrykk?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 13 Feb 2018, 15:59

Torstein Norevik skrev:
Svein Nilsen skrev:Jeg tipper at dere alle som setter opp en tabell basert på sannsynlige resultater da har seier til alle Top 6 klubber mot lagene på den nederste halvdel av tabellen. Og kamper de siste ukene tyder dessverre ikke på det! Ser vi stort på det og deler tabellen på midten så møter vi 7 lag på den øverste halvdelen, men bare 4 på den nederste halvdelen resten av sesongen. Verst er det med West Ham og Brighton som har 8 topplag og 3 bunnlag igjen, mens best ut her kommer Swansea og Huddersfield som har 5 topplag og 6 bunnlag igjen. Dette er da heller ingen god vitenskap, det beste for oss er å vinne alle de resterende 11 kampene - da holder vi oss ;) . Vi står nå foran to bortekamper, Leicester og Southampton, vi er det dårligste bortelaget i Premier League. Taper vi disse to kampene er jeg redd at det vil bli en luke opp til trygg plass og presset øker voldsomt. Det er derfor ikke et alternativ å tape disse, så det er å håpe at Lambert får skikk på gutta slik at vi kan matche hjemmelagene her og plukke bra med poeng! Det som er sikkert er at TV-kampen lørdag formiddag og snaue to uker blir veldig viktig, en rysare! Goooooaaaarrrrnnnnn Stoke!

Ja, dette er et godt poeng Svein, for fotball er jo ikke matematikk, det har vi utallige eksempler på.

Men skal vi først ta en inndeling av tabellen, for å få et inntrykk av tøffheten av gjenstående kampprogram for de ulike lagene, så synest jeg det er riktigere å dele inn tabellen i de seks øverste lagene og resten. Fordi disse seks er i en egen klasse, og skillet mellom de virkelig gode lagene og de ikke fullt så gode går heller der enn midt på tabellen. Det vises også ved at avstanden mellom Arsenal på 6. plass og Burnley på 7. plass er ni poeng, altså samme avstand som det er mellom Stoke på nest siste og Everton på 9. plass. Og legger vi til at det også er 5 poeng fra Arsenal og opp til Chelsea på 5. plass så illustreres denne "klasseforskjellen" på lagene ytterligere, fordi det da altså er 14 poeng mellom Chelsea på 5. plass og Burnley på 7. plass.

Det skjer overraskelser innimellom, som det gjorde i helgen da Man.U tapte mot Newcastle, og da Chelsea tapte med tre mål både mot Bournemouth og Watford. Og det vil nok også forekomme overraskelser i de gjenstående kampene, der svakt plasserte lag vinner over "de store". Men som den klare hovedregel vinner "de store" lagene i de aller fleste tilfeller mot lag som sliter på nedre halvdel. Det er jo selvsagt også derfor at disse lagene ligger så langt foran alle andre.

Så er jo en slik tabell selvsagt "lek med tall", og påberoper seg ikke å være noe mer enn det. Og Stoke må gjøre jobben selv, de kan ikke gå rundt å håpe på hjelp fra andre lag. Det er vi helt enige om. :)
Likevel er det ikke irrelevant hvilke motstandere de ulike lagene har igjen mot slutten av sesongen. Sjansen for å vinne over lag som Huddersfield, Swansea, Brighton og WBA - vil nok som den klare hovedregel være langt større enn å beseire lag som Chelsea, Liverpool, og Manchester-lagene, selv om også disse blir gitt en nesestyver en gang innimellom. ;)




Er selvfølgelig ikke uenig i dine betraktninger Torstein, de er fornuftige! Og jeg håper og tror fortsatt vi kan holde oss, men vi må alle erkjenne at det ser mørkt ut! Fordi lite tyder på bedring og vi ligger nest sist! Det eneste som hjelper er å ta flere poeng enn lagene foran oss slik at vi får de nødvendige 3 lag bak oss. Jeg er svært skuffet over Lambert, fikk sjokk når han startet med Fletcher på lørdag! Også tvilsom til hans totale utestengelse av Ireland, tydelig at historien ikke hjelper her. Ireland er ingen stor spiller, men slik han fremstod mot Man U, så er han betydelig bedre enn Fletcher og Adam. Tiden har løpt fra de for lenge siden, dessverre! Og hvor er Afellay? Og når skal Shaqiri inn i en 10'er roll? Tilbake til de resterende 11 kampene; vi KAN få 0 poeng på de neste 3 kampene, det er ikke urealistisk. Gjør vi det så har vi havnet skikkelig bakpå og det vil være en luke opp til trygg plass. DA brenner det! Faktum er vel at bortekampene mot Leicester og Southampton kan bli helt avgjørende ift nedrykk eller ikke - spennende blir det.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 15 Feb 2018, 12:03

Prøvde meg på tabellknuseren på The Sentinal nå og med relativ forsiktig optimisme havnet vi på 38 poeng og 15.plass. Puh.......dette går veien ;)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg Torstein Norevik » 15 Feb 2018, 15:02

Svein Nilsen skrev:Prøvde meg på tabellknuseren på The Sentinal nå og med relativ forsiktig optimisme havnet vi på 38 poeng og 15.plass. Puh.......dette går veien ;)

Men da er jo du og jeg fullstendig enige, Svein (nesten...). :D

Jeg fikk oss også på 38 poeng, men et par hakk lenger opp på tabellen, altså 13. plass.

Det er mulig pessimistene har rett, men vi optimister har det i hvert fall mye mer moro i mellomtiden... :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nedrykk?

Innlegg Lilledino » 15 Feb 2018, 20:37

Mange gode prognoser, og jeg håper virkelig dere har rett..

jeg er dessverre pessimist av natur og har derfor tunge tider for øyeblikket...

Om vi holder oss, lover jeg at jeg skal bli med på en fellestur i sesongen 2018-2019.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Nedrykk?

Innlegg onside » 16 Feb 2018, 07:58

Ikke en dag for tidlig, men nå har Mr. Lambert endelig skjønt at vi faktiskt har en som er naturlig avlutter i klubben - med fremtid!
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... in-1221497
Vi skal vel ikke legge altfor tunge bører på skulderne til unge Tyrese (18), med dette kan være absolutt positivt for de gjenstående kampene.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nedrykk?

Innlegg onside » 17 Feb 2018, 18:28

U23 kamp mot et relativt dårlig Fulham lag i dag. En mann leverer uansett - hattrick igjen. Say no more.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 19 Feb 2018, 09:24

onside skrev:U23 kamp mot et relativt dårlig Fulham lag i dag. En mann leverer uansett - hattrick igjen. Say no more.


Kanskje unge Campbell blir vår redningsmann. Med tanke på det løskruttet vi har av angrepsspillere kan det jo kun bli bedre. Og, hadde han fått like mye spilletid som Berahino hadde vi neppe vært under streken! Ta sjansen Lambert, vi har definitivt ikke noe å tape på det, det kan jo ikke bli dårligere......
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg onside » 19 Feb 2018, 09:35

Svein Nilsen skrev:
onside skrev:U23 kamp mot et relativt dårlig Fulham lag i dag. En mann leverer uansett - hattrick igjen. Say no more.


Kanskje unge Campbell blir vår redningsmann. Med tanke på det løskruttet vi har av angrepsspillere kan det jo kun bli bedre. Og, hadde han fått like mye spilletid som Berahino hadde vi neppe vært under streken! Ta sjansen Lambert, vi har definitivt ikke noe å tape på det, det kan jo ikke bli dårligere......


Klart Campbell bør få sjansen nå! Ingen tvil....

men må si jeg blir litt oppgitt over den godeste Barahino - han leverer - men på helt andre baner enn fotballbanen for tiden....
http://www.caughtoffside.com/2018/02/18 ... nos-house/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nedrykk?

Innlegg Lilledino » 01 Mar 2018, 18:08

Rune skrev:Ser fra FB siden til Stoke supportere i England at mange også tenker at rundt 34-35 poeng er nok til å berge plassen i PL, men med et nødskrik! Vi må bare håpe, og ha troen...og at vi tar mange poeng hjemme de siste kampene. Be loyal be proud :)

Dessverre har vi rævva målscore, som er minste et poeng i vår disfavør

Nuvel. vi tok 1 poeng mot Brighton, 1 mot Leicester og er derfor 1 bak skjema.
Når vi tar 3 mot Southampton er vi foran og berger oss !
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Nedrykk?

Innlegg Torstein Norevik » 04 Mar 2018, 10:34

Torstein Norevik skrev:Har også "lekt" meg litt, med å kalkulere resultatene i alle gjenstående kamper.

Det er kanskje å tro på julenissen, men her kommer jeg til at vi klatrer til 13. plass før sesongslutt. Kanskje vel optimistisk, i alle fall ut fra nåsituasjonen. På den annen side innebærer det 13 poeng på de 11 siste kampene, og det er vel ikke helt utopisk ? ;)

Tabellen er dessverre litt "uryddig", men den ble ikke bedre samme hvor mye jeg prøvde, så jeg har nok ikke fått formatert den skikkelig. Hva tallene betyr fremgår likevel av øverste rad, om noen skulle være interessert, og den er satt opp som fotballtabeller flest. ;)

Når jeg fikk Stoke såpass høyt bygger det blant annet på at jeg har kalkulert med at vi vinner mot Everton, Burnley og Crystal Palace, spiller uavgjort mot Southampton, Tottenham, West Ham og Swansea, og taper mot Leicester, Man.C, Arsenal og Liverpool. Det bygger vel også på en forutsetning om at vi løfter oss litt mot slutten av sesongen, noe jeg mener ikke er urealistisk sett hen til at vi - etter mitt syn - har underprestert hele sesongen, og derfor har "mer å gå på".

Kommer også - litt overraskende - til at det er tilstrekkelig med 34 poeng for å klare seg, stikk i strid med hva jeg ville ha trodd var mulig, siden det er så tett. Men muligens nettopp det at det er så tett bidrar til at en lavere poengsum behøves, som følge av mange innbyrdes oppgjør der lagene stjeler poeng fra hverandre.

Okke som, dette er jo bare "lek med tall", synsing og moro, men litt artig likevel å se hvordan tabellen kan bli seende ut gitt hvordan de ulike resultatene faller.

Kalkulatoren fant jeg for øvrig på denne internett-adressen: "worldfootball.net"

Om noen andre skulle ha lyst til "å leke seg". ;)


# Team M. W. D. L. Goals Dif. Pt.
1 Manchester City 38 33 4 1 109:30 79 103
2 Manchester United 38 26 6 6 81:31 50 84
3 Liverpool FC 38 23 12 3 86:40 46 81
4 Tottenham Hotspur 38 23 9 6 76:35 41 78
5 Chelsea FC 38 22 8 8 76:38 38 74
6 Arsenal FC 38 22 7 9 79:50 29 73
7 Leicester City 38 14 11 13 55:53 2 53
8 Everton FC 38 14 11 13 49:59 -10 53
9 Burnley FC 38 11 13 14 37:45 -8 46
10 Swansea City 38 11 9 18 30:54 -24 42
11 AFC Bournemouth 38 11 8 19 43:61 -18 41
12 Watford FC 38 10 9 19 48:68 -20 39
13 Stoke City 38 9 11 18 40:68 -28 38
14 Newcastle United 38 9 10 19 37:53 -16 37
15 West Ham United 38 8 13 17 47:66 -19 37
16 Southampton FC 38 6 16 16 36:54 -18 34
17 Crystal Palace 38 8 10 20 37:63 -26 34
18 Brighton 38 7 12 19 34:63 -29 33
19 Huddersfield Town 38 8 9 21 32:71 -39 33
20 West Bromwich 37 5 12 21 30:60 -30 27

Jeg beholder troen, jeg, selv om jeg ser mange har "gitt opp". Vi er ett foran (mitt) skjema til 38 poeng, som burde holde til ny kontrakt. ;)

Nøkkelkamper i mitt skjema er Everton, Burnley og Crystal Palace, der jeg har kalkulert med seier, samt kampene mot West Ham og Swansea, der jeg har kalkulert med ett poeng mot hver. Og etter bonuspoenget mot Leicester har vi i så fall endog "råd til" å tape hjemme mot Tottenham, fortsatt sett opp mot "mitt" skjema til 38 poeng.

Jeg er i utgangspunktet en optimist, men håper likevel at jeg i dette henseende også er realist... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron