Nedrykk?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nedrykk?

Innlegg mfkpotter » 11 Feb 2018, 15:46

Nå ser det bekmørkt, og tiden i toppen ser ut til å være over for denne gang. Spørsmålet er om det er en vei tilbake etter dette.

Jeg har nå sett kampen mellom Huddersfield og Bournemouth, og hvordan i huleste klarte Stoke å tape kampen mot Bournemouth forrige helg..... Svaret er vel ganske enkelt, Stoke er mest sannsynlig det dårligste laget i PL.

Ledelsen med Coates i spissen har sovet i timen i 2 år, og belønningen er en klubb tilbake i championship.
Trist som faen, som en kar fra Østfold ville ha sagt.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 11 Feb 2018, 16:44

I tillegg til at vi er stort sett ræva så vinner lagene rundt oss og i løpet av noen kamper kan vi nesten være hektet av hvis det ikke snart skjer noe!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg Rune » 11 Feb 2018, 17:22

Nedturen startet nok for to år siden ja....og det må et mirakel til for at vi skal bli i PL. Redd siste kamp mot Swansea kan bli en være eller ikke være kamp for oss...
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Nedrykk?

Innlegg onside » 11 Feb 2018, 17:40

mfkpotter skrev:Nå ser det bekmørkt, og tiden i toppen ser ut til å være over for denne gang. Spørsmålet er om det er en vei tilbake etter dette.
Ledelsen med Coates i spissen har sovet i timen i 2 år, og belønningen er en klubb tilbake i championship.

Jepp, og det er vel valget av spillere kjøpe eller lånt, i de 4 siste "vinduene" som har sviktet så katastrofalt. (Imbula, Bony, Berahino, Fletcher, Tymon, Jese og Wimmer) Disse feilkjøpene/lånene har tydeligvis medført at lommeboken til eierne ikke har stått vid-åpen for å få fatt i de spillerne vi virkelig trenger for å redde plassen i PL denne sesongen.

De 30 første minuttene mot Bournemouth var jo helt glimrende for så å falle sammen som et korthus etterhvert. Og de siste minuttene mot Brighton var jo et fyrverkeri? Så det er evner her i laget - når vi faktisk vil?

Årsaker etter min mening:
Shawcross - sikker litt som å bann i kjerka. Jeg mener han har bare en stor spille-forcè, og det er når spillet går SAKTE og vi har POSSESION under 45%. Da kan han ofte stå ganske rolig og heade ut eller eventuelt ta ut motspillere ved å lage frispark eller skli-takle ut til corner. Da er han god. Når vi som foreksempel mot Brighton, presser opp mot midtbanen og står høyt, blir ofte organiseringen bakover mot raske motspillere katastrofalt dårlig. Se målet og alle de fire målsjansene som Brighton fikk i 1. omgang. Shawcross i sentrum, godt hjulpet av en fryktelig treg Fletcher på målet og en litt uheldig Bauer på den første målsjansen sjansene.

Shawcross som spillende stopper er jo, etter min mening, fryktelig dårlig. Han spiller ofte risikofrie pasninger i back-rekka - ok, men når det skal fremover er han nesten alltid avhengig av at Allen kommer ned og henter ballen, eller blir det "alltid" feilpasninger eller poolere mot Crouch eller Diouf som vinner 1 av 4 og vi taper nesten alltid 2. ballen... Shawcross går aldri forbi spillere, slik som ganske så mange andre "sjefer" i laget på midstopperplass.

Shawcross som offensivt våpen. Vel han har scoret et par mål innimellom, på hodet og med ei tå.... Greit nok.
Showcross som sjef. Der nyter han stor tillit, gjør ikke kjempebrølere og tilhengere og management er fornøyde med ham, overraskende for meg?

Jeg har nesten ikke lyst til å nevne Pieters her, fordi jeg overraskes nesten i hver eneste kamp over hvor feigt det er mulig å spille fotball når man tjener £40.000 i uka? Jeg tror jeg har mine ord i behold når jeg sier at relasjonene mellom Pieters og Arnautovic - nå Choupo-Moting, ikke var/er gode, Pieters er så klønete i samspillet i det han går over midtstreken, at det er helt forferdelig å se på. Jeg får fysisk ondt!

Skal vi unngå whankership må vi ta følgene grep:
1. Pieters ut - Kostas inn
2. Fletcher (sendes til Scotland som junior-trener i Ross ref. S. Nilsen) - Cameron/Adam inn
3. Berahino (sendes til U23 Han er ikke i stand til å redde oss - ref. S. Nilsen)
4. Shawcross ut mot lag vi skal ha mere ball-innehav enn- Inn med Martins Indi
5. Shaqiri? Vel, han kommer jo ALDRI rundt på kanten lengre, så 10'er rolle ville vært bra ja, eller benken da..... :?

Da blir det slik mot Leicester da

.....................Butland...................
Bauer - Martins Indi - Zouma - Kostas
...................Cameron.......
......Diouf - Allen - Ndiaye - Choupo-Moting
...................Campbell............

alternativt et litt mer defensivt

.....................Butland...................
Bauer - Shawcross - Zouma - Kostas
........Allen - Cameron - Ndiaye ....
..........Diouf - Choupo-Moting
.................Campbell......

eller med Shaqiri i 10'er rollen

.....................Butland...................
Bauer - Martins Indi - Zouma - Kostas
...............Allen - Ndiaye ....
..........Diouf - Shaqiri - Choupo-Moting
.................Campbell......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nedrykk?

Innlegg onside » 11 Feb 2018, 17:59

Svein Nilsen skrev:I tillegg til at vi er stort sett ræva så vinner lagene rundt oss og i løpet av noen kamper kan vi nesten være hektet av hvis det ikke snart skjer noe!!

Ikke sant? Nå slår vel Newcastle Manchester United også da???? de leder 1-0 med 6 minutter igjen.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nedrykk?

Innlegg essaen » 11 Feb 2018, 18:13

Vårt kjære Stoke får nå dessverre som fortjent.Ledelsen i klubben har sovet i timen og har ikke evnet å se at vi veldig lenge har vært en klubb i fritt fall... :evil: Litt statistikk; de siste 38 PL kamper har vi vunnet 8 kamper !! :twisted: Vi har plukket 34poeng og har en målscore på 36-69. Altså har vi tapt 78 poeng på disse kampene og sluppet inn 32 flere mål enn vi har scoret.... De 34 poengene gir et snitt på 0,89 pr kamp....Det sier vel det meste.. :idea: Og ikke nok med det ,vi framstår som et nitrist lag som vil få store problemer i Championship . Så får vi håpe på at undernes tid ikke er forbi ,at alt snur fullstendig de siste 11 kampene og at Stoke FC fremdeles er et PL lag når sesongen er over. Selv tror jeg vi må plukke 15- 16poeng til, for å holde oss i PL .. :geek: Be loyal....
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Nedrykk?

Innlegg onside » 11 Feb 2018, 18:29

essaen skrev:Vårt kjære Stoke får nå dessverre som fortjent.Ledelsen i klubben har sovet i timen og har ikke evnet å se at vi veldig lenge har vært en klubb i fritt fall... :evil:


Så, Essaen, hva mener du er ledelsen skulle gjort i stede for å sove i timen?
(Jeg skjønne hva du mener, men si litt hva som er årsaker/handlinger som har fått oss i den situasjonen vi er i)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nedrykk?

Innlegg essaen » 11 Feb 2018, 19:10

Da onside, skal du få høre hva jeg mener ledelsen burde gjort; Fått inn en ny manager umiddelbart etter forrige sesong. En ny manager som burde fått midler til å forsterke laget der vi hadde og fremdeles har åpenbare svakheter.Les ;vingbacker ,midtbanespillere og en avslutter på topp.Vi sliter også med mange temposvake spillere.. I tillegg burde man selvfølgelig gjort alt for å beholde Arnie. Til slutt ville jeg forsterket speiderapparatet i klubben.
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Nedrykk?

Innlegg Torstein Norevik » 11 Feb 2018, 19:39

Jeg tror nok at poengsummen man må ha for å unngå nedrykk dette året vil være en del høyere enn den pleier, fordi det er så tett i bunnen. Det er egentlig ingen lag som har sakket akterut, slik det gjerne har vært tidligere år, da kanskje med unntak av WBA om de taper sin kamp borte mot Chelsea. Men med tanke på Chelseas forferdelige form de siste kampene er jo ingenting umulig der heller. :?

For om vi legger til grunn at 35-36 poeng er nok også denne sesongen, betyr det at lag som Bournemouth, Watford og West Ham er trygge med et par seire til på de siste 11 kampene. Og at lag som Newcastle, Brighton, Crystal Palace, Swansea og Huddersfield greier seg med tre seire på de siste 11 kampene. Jeg har ingen tro på at dette nødvendigvis vil være tilstrekkelig til at disse er trygge.

Men det betyr også at det er desto verre for Stoke, som ligger enda noen poeng etter disse. :?

At jeg likevel ikke dømmer oss nord og ned enda, skyldes at jeg mener at vi har underprestert i lang tid, men at vi har sett bedring under Lambert. Det er derfor ennå håp om å snu ting, spesielt med tanke på at det nå er to uker til neste kamp, som kan og bør brukes godt på treningsfeltet.

Så tett som det er, så er løpet likevel på ingen måte kjørt. Det kommer også innbyrdes oppgjør mellom lagene rundt oss, der det maksimalt kan deles ut tre poeng, og kanskje bare to. Men vi må også ha resultater selv, og det ganske kjapt, for ikke å bli hektet av. Men det bør gjøres noen endringer. Kostas inn i stedet for Pieters, Fletcher må ut, og erstattes av Cameron, Shaqiri må inn i 10`er-rollen, og Jese bør starte, og da kanskje fortrinnsvis som spiss, ettersom denne viktige posisjonen trolig er vårt aller svakeste ledd.

Stoke må gjøre jobben selv, og kan ikke gå rundt å håpe på å bli reddet av at lag rundt oss presterer enda svakere enn oss selv. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nedrykk?

Innlegg onside » 11 Feb 2018, 19:55

essaen skrev:Da onside, skal du få høre hva jeg mener ledelsen burde gjort; Fått inn en ny manager umiddelbart etter forrige sesong. En ny manager som burde fått midler til å forsterke laget der vi hadde og fremdeles har åpenbare svakheter.Les ;vingbacker ,midtbanespillere og en avslutter på topp.Vi sliter også med mange temposvake spillere.. I tillegg burde man selvfølgelig gjort alt for å beholde Arnie. Til slutt ville jeg forsterket speiderapparatet i klubben.

Angående Manager: Overhode ikke uenig i det da vi hadde en forferdelig avslutning på forrige sesong, og egentlig en litt merkelig forsesong også, med dårlige resultater. Og forsterkninger av laget, som jeg har vært inne på SÅ mange ganger, kjøpene har jo ikke FORSTERKET laget, men sugd penger ut av eierne (Imbula, Bony, Berahino, Fletcher, Tymon, Jese og Wimmer) Jeg vil si Mark Cartwright har vært en enda dyrere mann for Stoke enn Spary! Vi har nå så store lønnsutgifter at eierne kan har et ønske om å styre mot wankership fordi de da kan selge Butland, Allen, Shaqiri, Choupo-Mouting, Bauer og Martins Indi mer STOR fortjeneste, i stede for å kunne investert i en SPISS i januar-vinduet. Det er noe å tenke på. Da kan vi sitte igjen med hashrøyker Barahino som spiss med Johnson og Pieters på hver sin back og Shawcross som gående midtstopper. Vi har virkelig noe å se frem til eller?

Wing-backer hadde vi vel strengt tatt ikke hatt bruk for før vi plutselig begynte med tre midstoppere. Og da skulle plutselig Johnson og Pieters spille vingbacker. Vi måtte ikke spille med wing-backer? Det gikk bra i begynnelsen av sesongen (ARSENAL), men etterhvert ble det veldig mye is i røbben.

Temposvake spillere? Vi hadde Shawcross, Johnson, Adam og Cameron (og Shaqiri) som relativt temposvake. Men introduksjonen av Fletcher var jo en katastrofe. Skadene i midtforsvaret og "avsløringen" av Wimmer var depressiv rundt juletider....

Jeg ønsket tre spillere i Januarvinduet som skulle redde plassen. Styrking av sentrallinjen. Midtstopper - Rivejern på Midtbanen og SPISS.
Vi fikk et Rivjern på midtbanen, men ingen stopper og INGEN SPISS, men en ny manager.

Når han mot Brighton sette Fletcher bakerst på midtbane igjen var vel "pæra skrudd helt ut".

og ja, Arnie er fremdeles en av mine favorittspillere uansett hva Lilledino sier :D
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron