Stoke - Brighton

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Brighton

Innlegg Knut Ole » 10 Feb 2018, 20:56

Bra Svein!
Enig i masse / det meste.
Sliteren og innsatsen til Diouf er flott, men i PL er det også nødvendig med noe kvalitet og målteft , noe Diouf viser for sjeldent. I rettferdighetens navn var headingen hans på overtid av bra klasse. Både å komme til, treffe bra og bare sykt uheldig at den ikke når helt fram / over streken. Da hadde han plutselig vært vår helt Svein ;-)
Enig! Berahino får unødig mye oppmerksomhet sett i forhold til alt han mislykkes med. Kan ikke gis mer tid i denne psyko- serieavslutningen.
Vedrørende straffeeksekutør. Intervju med Lambert etter kampen får jeg forståelse for at det ikke er avklart på forhånd hvem som tar evt straffe, men at Lambert synes det var OK at Adam skjøt siden han skåret tilsvarende mot Coventry. Det høres jo helt uproft ut! Når vi så får muligheten fra 11-meteren, en form for en gave oppstår det massevis av tull, egosentro holdning - nesten som et lilleguttlag hvor alle vil skyte ballen i mål. Forstyrret sikkert Adam litt og kanskje en annen egentlig burde tatt det. Shaqiri? Dette kaoset kan vi ikke framstå med. En farse i forbindelse med Kanskje et av de viktigste sparkene på ball i år. Lambert - stram opp!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Brighton

Innlegg Rune » 10 Feb 2018, 23:26

Fire kamper under Lambert, 4 poeng..ett i snitt pr kamp..11 kamper igjen...skulle tilsi 8-9 poeng til før sesongen er over. 27 poeng nå..kan utfra snittte bli 35-36 poeng tilslutt..Veldig usikker på om det holder? Tror vi er der at nå har vi alt å vinne, dvs tid for å prøve de nye spillerne. Uansett må vi være positive, Lambert gjør så godt han kan, og jeg tror oppriktig at både han, og spillerne går på banen for å ville vinne. Keep the faith :)
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Brighton

Innlegg mfkpotter » 10 Feb 2018, 23:31

Etter 2 poeng på de tre siste kampene mot Watford, Bournemouth og Brighton, så er det vel bare å innse at dette laget fortjener å rykke ned. Kampen i dag var svaret på hvor dårlig laget egentlig er. Ufattelig at Hughes fikk lov til å kjøre det ned i dass, før Coates så det vi andre så i måneder.

Når det gjelder kampen i dag, så klarer jeg ikke å se hvordan Lambert setter Fletcher inn fra start. Hvorfor hente inn en venstre back som ikke er klar til å utfordre Pieters, og hvorfor skal Berahino få sjansen. Når det gjelder spiss plassen, så hadde det vært mye bedre å sette inn Campbell, enn å la Berahino få sjansen igjen. Hvordan kan laget spille så dårlig i 1 omgang når det er en så viktig kamp. Meget skuffende er det, og nå håper jeg det jobbes beinhardt frem til kampen mot Leicester om to uker.

Å skylde på Adam er skivebom synes jeg, straffen er jo veldig bra men dessverre så redder keeperen ballen. At han ikke setter returen, er jo den verste missen. At headingen til Diouf ikke går over streken, er bare sånn det går med lag i motgang.
Nå tror jeg det skal bli meget vanskelig å redde plassen, men de får bare kjempe til det er avklart.
Meget skuffet i kveld......
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke - Brighton

Innlegg Rune » 10 Feb 2018, 23:46

Enig med mye du sier mfkpotter...forstår heller ikke hva Fletcher har å gjøre på laget, han er for treg og bidrar lite. Er også veldig skuffet over prestasjonene i 1.omg, var kjedelig å se på, nesten morsomme å se maling tørke :roll:
Berahino; vet ikke, men mannen virker å ha null selvtillit på banen, så bedre å bytte han med Crouch i såfall...
Vi får uansett fortsette å ha trua til siste spark på ballen i siste kamp borte mot Swansea ....
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Brighton

Innlegg Torstein Norevik » 10 Feb 2018, 23:51

Svein Nilsen skrev:Nå blir det bra med en pause. Håper at Lambert nå ser litt på spillernes prestasjoner og gjør noen grep. Jeg kan hjelpe han på vei;

Pieters; bør få en laaang pause. Vi kan ikke i PL 2018 ha en back som er så offensiv evneveik, lager så mange frispark og er sannsynligvis vanskelig å spille sammen med!

Fletcher; bør sendes hjem til Skottland som trener for et juniorlag. Takk for innsatsen, men dessverre er din tid forbi. Har ikke tempo i hode eller beina til at han bør spille i Premier League!

Zouma; be han slutte med pasninger hjemover til Butland så ofte. Sjansen til at han treffer en Stoke spiller på en langpasning er faktisk større enn når Butland må gjøre det. Ansvarsfraskrivelse!

Shaqiri; det må da være fler enn meg som skjønner at han vil gjøre større nytte for seg sentral i banen? La han spille som en fri 10-er, da får han brukt kreativiteten bedre og kommer oftere til skudd.

Diouf; I PL holder det ikke med innsats. Du må kunne mer, og dessverre er Diouf en meget begrenset spiller og bør ikke spille i PL!


Berahino; Hva faen gjør han på banen i PL? Hvis vi skal ha han i klubben så sett han ned på U23 laget. La han få noen scoringer og selvtillitt før han får prøve seg i Pl igjen!

Adam; Hvorfor skal han ta straffespark? Det må jo være avtalt på forhånd at en som starter kampen skal ta det? F.eks. Shaqiri? Og sportlig....tiden har dessverre løpt fra Charlie...den løper fort, det gjør ikke han!

Jese; Tvilsomt straffespark, men ok. Hvorfor det bråket med å ta den, du ødelegger jo kun for laget med slik oppførsel. Kanskje passer han ikke inn i Stoke?

Crouch; Han var Plan B for 5 år siden, Hughes klarte kunstykket å bruke han som Plan A. Kom deg bort fra disse planene. Her snakker vi Plan C i beste fall!

Greker'n; Hvis han er hentet inn på lån for å spille....så la han få prøve seg. Er han venstreback så er jo plassen ledig, helt ledig!

Campell; Han er vår eneste naturlige målscorer. Mulig han ikke er helt klar for PL, men la han prøve seg når vi klarte kunstykket igjen å ikke skaffe oss en målscorer i overgangsvinduet. Fungerer det ikke, så har vi allefall prøvd. Og ingenting skal være uprøvd når kampen for tilværelsen har dratt seg til!

I første omgang i dag synes jeg vi fremstod som en dårlig utgave av et Mark Hughes lag. Ufattelig dårlig. Og jeg er helt sikker på at KUN Lambert så en mulighet for Fletcher i dag, makan til dårlig dømmekraft!

Jeg er fortsatt skuffa og jævlig forbanna etter kampen, her skulle vi jo ha 3 poeng!!!

Veldig enig i det aller meste i denne oppsummeringen, Svein. ;)

Jeg er kanskje ikke fullt så negativ til Berahino, som jeg synest er bedre nå enn tidligere i sesongen, gjør noen gode løp, og får han et mål så kan det løsne. Men dette sagt i lys av at vi har så få alternativ på topp, og det er helt utrolig at vi i løpet av alle disse årene ikke har greidd å sikre oss en skikkelig spiss, samtidig som vi har kastet 50m pund ut av vinduet på spillere som enten spiller lite, som Berahino, eller som ikke er i troppen, som Wimmer, eller som ikke en gang er i klubben, som Imbula.

Crouch er ikke noe alternativ - fra start - men en joker når han kommer inn 20 minutter før slutt. Diouf er for ineffektiv, og Choupo-Moting har vel også vist seg bedre på kant enn sentralt. Da fremstår kanskje Jese som det beste (eneste?) alternativet på spissplass. Så er jeg klar over at Campbell scorer mye på U-23 laget, og det kan jo hende at han burde få en sjanse, i alle fall til et 20 minutters innhopp.

Men samtidig vet vi jo at det er enorm kvalitetsforskjell på U-23 lagene og PL-lagene, det er jo som natt og dag. Så suksess på U-23 er langt ifra ensbetydende med at han også ville ha fått suksess på førstelaget. Men når de spissene vi har fungerer så dårlig er det jo et betimelig spørsmål hvor mye vi har å tape på at han får prøve seg ? Så husker vi vel likevel alle Ollie Shenton, som fikk prøve seg i meget ung alder, bare 16 år gammel, etter å ha blitt hausset opp som et supertalent. Idag er han 20, og er vel ikke noe nærmere førstelaget enn han var den gang, snarere tvert imot, og har vel ikke så mye annet enn et låneopphold i Wrexham å vise til. Så å slippe til spillere for tidlig er heller ikke alltid bare av det gode.

Ellers enig i at det er smått utrolig dersom straffeskytter ikke er avtalt på forhånd. Da hadde man sluppet slike diskusjoner som vi så ved straffen, der Jese åpenbart ville ta straffen, og måtte stoppes av lagkameratene. Det setter ekstra press på den som skal ta straffen, som om ikke presset var høyt nok fra før, på stillingen 1-1, to minutter før slutt, og med Championship-spøkelset pustende i nakken. Oppbyggende for lagmoralen var det neppe heller.

Etter mitt syn burde Shaqiri være vår straffeskytter. Han har den mest presise skuddfoten, samtidig har han rutine og ro nok til å tåle presset i en stresset situasjon. Adam har også et bra skuddbein, men kan vel kanskje av og til bli litt "het i toppen".

Det mest skuffende idag synest jeg er hvor ofte vi spiller ballen bakover, når vi er i en situasjon der vi må angripe - og har muligheten til å angripe - både på stillingen 0-1 og på 1-1. Det er som Svein skriver ansvarsfraskrivelse, og det er uhørt når man tjener like mye i uka som det supporteren på tribunen gjør i løpet av året.

Nå henger nok dette likevel sammen med det andre punktet som skuffet meg i dag, og det er hvor dårlig bevegelse det er fremover når vi angriper. Det er kanskje bare en mann som løper, og resten ser ut til å stå og vente på hva som kommer til å skje. Med flere bevegelser blir det mye vanskeligere for forsvaret å følge med, det blir uro i formasjonene, og det blir - i alle fall teorien - "enklere" å finne åpninger. Spesielt viktig er dette på en dag som i dag, der Brighton "parkerer bussen". Da må det være god bevegelse, ellers er det bare for Brighton å stå å rydde unna.

Ellers fullstendig enig med deg, Svein - og som også jeg har påpekt ved en rekke anledninger - at Shaqiri må inn sentralt i en 10`er-rolle, og ikke plasseres på kant. Han er vårt fremste angrepsvåpen, og da må han spille der han kommer mest til sin rett, og det er ikke på kant.

Nå blir det veldig tøft, for nå tok vi bare fem poeng av 12 mulige mot Huddersfield, Watford, Bournemouth og Brighton. Det er slike lag vi må slå for at ikke sesongen skal ende katastrofalt. Vi greidde èn seier, to uavgjort og ett tap. Og tre av disse kampene var på hjemmebane... :?

Men jeg tror likevel ikke dette er kjørt. Det er ennå 11 kamper igjen, og det er veldig tett. Men vi må plukke mer enn ett poeng i kampene fremover, for i mange kamper er ett poeng ikke ett vunnet poeng, men to tapte.

Det ser tøft ut, men jeg beholder troen. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Brighton

Innlegg Rune » 11 Feb 2018, 17:18

Ikke mye hjelp å få fra Bournemouth idag, ..storseier til Huddersfield :(
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Brighton

Innlegg onside » 11 Feb 2018, 18:33

Rune skrev:Ikke mye hjelp å få fra Bournemouth idag, ..storseier til Huddersfield :(

Ikke fra ManU heller (0-1 for Newcastle)

Kanskje litt hjelp fra Liverpool against Southampton?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Brighton

Innlegg ToGra » 11 Feb 2018, 20:14

34 poeng på de siste 38 kampene i PL. Vi ligger an til 36 poeng dersom poengfangsten i de resterende kampene blir som ifjor. Statistikken har vært på vår side gjennom de tunge tidene hittil, men nå svikter også den!
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Stoke - Brighton

Innlegg onside » 13 Feb 2018, 21:00

ToGra skrev:34 poeng på de siste 38 kampene i PL. Vi ligger an til 36 poeng dersom poengfangsten i de resterende kampene blir som ifjor. Statistikken har vært på vår side gjennom de tunge tidene hittil, men nå svikter også den!

Vi overlever i PL med 36 poeng ;)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron