Nedrykk?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Nedrykk?

Innlegg bjørn123 » 05 Feb 2018, 16:50

Vi ligger nå igjen under streken og det ikke merkelig at vi blir bekymret for nedrykk.
Jeg og er bekymret, men tror vi klarer oss med et nødskrik.
For at vi skal klare det må vi vinne mot Brighton hjemme på lørdag.
Ser vi på kampene fremover er det mange kamper som i utgangspunktet ser vanskelig ut å poeng i.
Allikevel tor jeg pga det er så vanvittig tett i år at 34-35 poeng vil holde til sikker plass.
Det betyr at vi må ta minst 11 poeng på følgene gjenstående kamper:
Februar:
Brighton hjemme - 3 poeng
Leicester borte - 0 poeng
Mars:
Southampton borte - 0 poeng
Man C borte - 0 poeng
Everton hjemme - 3 poeng
April:
Arsenal borte - 0 poeng
Tottenham hjemme -0 poeng
WestHam borte - 0 poeng
Burnley hjemme - 3 poeng
Liverpool borte - 0 poeng
Mai:
CP hjemme - 3 poeng
Swansea borte - 0 poeng
Sist endret av bjørn123 den 05 Feb 2018, 17:19, endret 1 gang
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Nedrykk?

Innlegg bjørn123 » 05 Feb 2018, 16:51

bjørn123 skrev:Vi ligger nå igjen under streken og det ikke merkelig at vi blir bekymret for nedrykk.
Jeg og er bekymret, men tror vi klarer oss med et nødskrik.
For at vi skal klare det må vi vinne mot Brighton hjemme på lørdag.
Ser vi på kampene fremover er det mange kamper som i utgangspunktet ser vanskelig ut å ta poeng i.
Allikevel tror jeg pga det er så vanvittig tett i år at 34-35 poeng vil holde til sikker plass.
Det betyr at vi må ta minst 11 poeng på følgene gjenstående kamper:
Februar:
Brighton hjemme - 3 poeng
Leicester borte - 0 poeng
Mars:
Southampton borte - 0 poeng
Man C borte - 0 poeng
Everton hjemme - 3 poeng
April:
Arsenal borte - 0 poeng
Tottenham hjemme -0 poeng
WestHam borte - 0 poeng
Burnley hjemme - 3 poeng
Liverpool borte - 0 poeng
Mai:
CP hjemme - 3 poeng
Swansea borte - 0 poeng
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Nedrykk?

Innlegg Rune » 05 Feb 2018, 22:38

Ser fra FB siden til Stoke supportere i England at mange også tenker at rundt 34-35 poeng er nok til å berge plassen i PL, men med et nødskrik! Vi må bare håpe, og ha troen...og at vi tar mange poeng hjemme de siste kampene. Be loyal be proud :)
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Nedrykk?

Innlegg vegar56 » 06 Feb 2018, 10:10

Det er vel å håpe at vi kan trylle frem poeng borte mot Swansea også hvis det skulle være behov ?
Og så et par kinaputter, så er vi plutselig på 40 :?:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 06 Feb 2018, 10:28

Hm, tviler på at det holder med 34 eller 35 poeng dessverre. Dette fordi alt for mange lag har mye å spille for og fordi en del av lagene rundt oss slår Topp-6 lagene, dessverre.
Senest i går, et Watford lag som var elendig mot oss, pisser på Chelsea og vinner helt fortjent 4-1, det kunne vært mer! Riktignok spilte Chelsea med 10 mann i en time, men også før utvisningen var det klasseforskjell i favør Watford! Swansea, som var bunnlaget i lang tid, har slått Arsenal og Liverpool på kort tid. Nei, vi må ha mer enn 12 poeng for å sikre plassen, bør starte med 3 poeng mot Brighton på lørdag!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Nedrykk?

Innlegg bjørn123 » 06 Feb 2018, 12:26

Tok ikke 34-35 poeng ut fra løse luften. Så på tabeller de siste 18 sesongene i PL. Gjennomsnittet for å holde seg er 36,4 poeng og det har faktisk variert fra å måtte ha 43 poeng! til å klare seg med 34 poeng.
Den som lever får se :) Det viktigste nå at vi starter å vinne - vi har jo tross alt et bedre lag og mannskap nå enn starten av sesongen
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Nedrykk?

Innlegg Lilledino » 07 Feb 2018, 18:31

Om vi vinner lørdag, trenger vi bare, ihht til statistikken til Bjørn, bare 9 poeng til....

Da vinner vi lørdag...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Nedrykk?

Innlegg mfkpotter » 08 Feb 2018, 13:23

Det er dessverre en ganske så stor mulighet for at det kan ende med nedrykk, og jeg er helt overbevist om at grensen ligger på 38-39 poeng. Med så dårlig målforskjell som Stoke har, så er jeg redd for at det trengs 5 seire til. Det kan Stoke klare, og jeg krysser fingrene for at det nye regimet klarer å redde stumpene som Mark Hughes etterlot. Det er bare så synd at Coates klanen ikke så denne elendigheten før det kanskje var for sent.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Nedrykk?

Innlegg -Tottal- » 08 Feb 2018, 19:38

Situasjonen hadde nok vært annerledes i Stoke sin favør, om styret i SCFC hadde våknet litt tidligere til tingenes tilstand.
Selv syntes jeg at grensen hadde nådd etter 1-4 tapet mot Arsenal hjemme like før sesongslutt. At det etter hvert ble 7-0
tap mot ManCity var vel bekreftelsen på at det ikke var noen annen vei utenom enn at Hughes måtte ut, men selv ikke et
hjemmetap 0-3 mot svake West Ham var nok.......spillet var jo "innemellom" helt ok, selv om forsvaret var som en åpen låvedør
kamp etter kamp. Jeg begynner å miste trua, tror skifte av manager kom for sent og var for tilfeldig, men håper jeg tar feil.
Blir det tap på lørdag, blir det uansett en særdeles tung vei for å redde plassen og det blir et fortjent nedrykk.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Nedrykk?

Innlegg Svein Nilsen » 09 Feb 2018, 12:34

-Tottal- skrev:Situasjonen hadde nok vært annerledes i Stoke sin favør, om styret i SCFC hadde våknet litt tidligere til tingenes tilstand.
Selv syntes jeg at grensen hadde nådd etter 1-4 tapet mot Arsenal hjemme like før sesongslutt. At det etter hvert ble 7-0
tap mot ManCity var vel bekreftelsen på at det ikke var noen annen vei utenom enn at Hughes måtte ut, men selv ikke et
hjemmetap 0-3 mot svake West Ham var nok.......spillet var jo "innemellom" helt ok, selv om forsvaret var som en åpen låvedør
kamp etter kamp. Jeg begynner å miste trua, tror skifte av manager kom for sent og var for tilfeldig, men håper jeg tar feil.
Blir det tap på lørdag, blir det uansett en særdeles tung vei for å redde plassen og det blir et fortjent nedrykk.


det er vel vanskelig å være uenige i dette. MH og et lammet styre har ført oss på kanten av stupet. Så får vi håpe at Lambert på kort sikt kan få oss på trygg grunn. Deretter må Coates & co sette seg ned å sette retningen for hvor vi skal gå som klubb; 8.-12. plasser som vel er helt ok og mest realistisk, kjempe for tilværelsen og risikere nedrykk, eller kaste inn mer av millionene/milliardene fra Bet365 og bli en stabil toppklubb? Det første alternativet er vel helt ok, det andre fryktelig og det siste en liten drøm, som kanskje ikke alle ønsker skal bli oppfylt. Ønsker vi å bli en klubb som Chelsea eller Man City, hvor pengene betyr alt?
Uansett, Brighton må og skal slås i morra!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron