Overgangsvinduet januar 2018

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Lilledino » 18 Jan 2018, 18:53

Torstein Norevik skrev:Vi har så langt signert en høyre back, og ser ut til å signere en venstre-back. Ut fra det Bauer viste i sin debut på Old Trafford ser han ut til å være en klar forsterkning på høyreback, og ut fra det som kan leses om Stafylidis ser han også ut til å være en klar forsterkning på venstrebacken. Han har riktig nok mistet plassen sin på Augsburg - etter skade - men det skyldes at hans erstatter (Philipp Max) har gjort det knallbra, så bra at han faktisk har vært linket til Manchester City etter det jeg har lest (om jeg husker rett).

Det betyr forsterkninger i posisjoner som kanskje har vært noen av våre svakeste ledd denne sesongen (selv om Edwards har vært et friskt pust).

Vi bør også hente inn en kvalitetsspiss, og legge mesteparten av transferbudsjettet for dette vinduet i den potten. Og da mener jeg å sikte høyere enn Troy Deeney, snarere i skiktet 20-30 mill pund, om det finnes aktuelle spillere tilgjengelig.

Og så håper jeg at vi henter hjem igjen både Bojan og Imbula, om dette lar seg gjøre. Etter mitt syn er de begge bedre enn det meste vi har fra før i de aktuelle posisjonene, og de vil ikke koste noe annet enn lønna.

Et brukbart vindu så langt, selv om vi også bør forsterke på de områdene jeg har nevnt. Da burde det holde til at vi sikrer oss ny kontrakt med bra margin, dersom Lambert får en god start nå til helga og får en ny giv inn i både laget og i fansen. ;)



Jeg vil også ha hjem Bojan og Imbula !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 18 Jan 2018, 19:18

Joda Torstein, men Januarvinduet er nok hittil preget av at Sparky forsvant, og da må ALLE vise seg fram igjen for den nye sjefen (Paul Lambert), og han satt på tribunen i Manchester og likte mye av det han så. Kanskje mest av innsatsen og innstillingen - enn evnen og resultatet. Dette fordi vi sliter fortsatt med personlige feil som koster oss dyrt bak, og i motsatt ende skaper vi faktisk endel, men evner ikke omsette sjansene til mål.

Påtredelseserklæringen går ut på å holde Stoke i PL, dvs vinne kamper igjen, og det ser ut som han begynner bakfra :

Bauer blir en forsterkning. Kan vel spille både fullback og wingback og likner mye på Edwards som da holdes ute tross brukbart spill den siste tiden :(
Stafylidis blir egentlig helt tilsvarende på venstresiden, mulig Lambert vil ha han som back til å begynne med, for å demme opp for baklengs.
Da har vi to lånespillere i back-fireren! Jeg mener vi må kjøpe en stopper enten i dette vinduet, eller seinest i sommervinduet. Cameron og Shawcross holder ikke farten bak det og er årsak til mangt et baklengs, og Wimmer? Tja....

Midtbanen? Defensivt går det altfor tregt med både Fletcher, Cameron og Adam, mens Allen som box-til-box trenger en til som kan løpe litt, eller i alle fall ha ett gir til! Det var vel Fletcher som danket ut Imbula i sin tid. Vi hadde hatt behov for en som ham nå: men med et hode som var skrudd riktig på, det har dessverre ikke Imbula! Litt lengre fremme på midtbanen har vi Shaqiri som har gått for halv maskin endel runder nå, men viste seg frem igjen på Old Trafford, mens Choupo-Moting har vært litt mer variabel. Men han har ett relativt høyt bestenivå, spesielt mot lag rundt oss på tabellen (og litt over). Sobhi har blitt litt "bleik", men har fremdeles stort potensiale, så her har Lambert & co noe å jobbe med. Diouf prøver og prøver men er stadig like fortvilt over å ikke få det til, det koster oss......

På topp: Crouch - bærer byrder han nesten aldri før har gjort. Det er neste dårlig gjort ovenfor en på snart 40 år over 200 cm. Han går fulle kamper også! Han skulle være plan-B, og bør være det. Barahino... et stort eget kapittel, som vi ikke tar her.

Oppsummert: Dårlige og dyre innkjøp (Wimmer + Imbula + Barahino) tok knekken på Sparky. Det er vel akkurat det vi manglet da han måtte gå.
Hadde vi hatt en midtstopper av kaliberet £20M + rivjern av en defensiv midtbanespiller til £20M + spiss med 15mål-garanti for £20M - i stede for de tre ovennevnte herrer så hadde vi ikke vært der vi var i dag... Noe å tenke på!

Ser gjerne at Bojan og evnt. Muniesa blir med på de 15 siste kampene, men jeg tror fremdeles vi må ha minst to spillere til i dette vinduet:
Midtbane + Spiss 8-)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 25 Jan 2018, 19:12

Torstein og Lilledino, tror ikke deres bønner blir hørt i dette vinduet. Lite trolig at hverken Bojan eller Imbula tar turen til Stoke for å være med på å sikre ny PL-kontrakt. Heldigvis får jeg vel si, vi trenger ingen svarte skygger fra fortiden som ødelegger all denne positiviteten som har kommer inn i klubben og ikke minst i supporterne etter manager-skiftet. La de heller stå lånetiden ut og fokuser på det som betyr noe de siste 14 kampene, samling i bånn og fokus på max poeng i hver eneste kamp. Når låneperioden er over får de vise seg frem og kjempe om førstelagsplasser, kynisk bransje dette....
http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... es-1119551
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 25 Jan 2018, 22:44

onside skrev:Torstein og Lilledino, tror ikke deres bønner blir hørt i dette vinduet. Lite trolig at hverken Bojan eller Imbula tar turen til Stoke for å være med på å sikre ny PL-kontrakt. Heldigvis får jeg vel si, vi trenger ingen svarte skygger fra fortiden som ødelegger all denne positiviteten som har kommer inn i klubben og ikke minst i supporterne etter manager-skiftet. La de heller stå lånetiden ut og fokuser på det som betyr noe de siste 14 kampene, samling i bånn og fokus på max poeng i hver eneste kamp. Når låneperioden er over får de vise seg frem og kjempe om førstelagsplasser, kynisk bransje dette....
http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... es-1119551

Synd, synest jeg...

Vi har fått en ny giv under Lambert, og det er veldig bra. Men jeg synest ikke det skal hindre oss i å hente tilbake spillere som - etter mitt syn - ville styrket laget, og i alle fall styrket troppen. Det er ikke gitt at den positive starten under Lambert fortsetter. Vi har tross alt bare vunnet èn kamp, og vi må ikke "ta av" på grunnlag av det, og bli så bråkjekke at vi mener at vi greier oss uten spillere med såpass bra kvaliteter som de Bojan besitter. Kanskje han kunne ha vært god å ha om også Lambert skulle møte litt motgang i tiden fremover ?

Jeg kan for så vidt skjønne det når det gjelder Imbula, ut fra hans sære væremåte, som kan slå negativt ut i garderoben. Men når det gjelder Bojan virker jo han som en veldig positiv spiller, ofte med et smil om munnen, og undervurdert når det gjelder arbeidsinnsats. Enkelte har brukt imot han nettopp at han løper for lite, og spesielt for lite hjemover, men da kan det være grunn til å minne om hva Mark Hughes sa, etter at vi hadde slått Arsenal 3-2 for noen sesonger siden, og Bojan briljerte:

"He's playing exceptionally well, he's showing everybody that not only is he a good player technically but in terms of his work rate and what he tries to do for the team he's very much a team player as well and we're reaping the benefits of that."

Og i en annen artikkel jeg leste (Bleacher Report) står det bl.a. følgende:

"Another overlooked but imperative part of his game is his work rate. Bojan hounds and snaps at the heels of full-backs, closing them down and making blocks to help his team keep the ball as far up the pitch as possible, and he tracks back diligently."

Så det at han skulle være en "luksusspiller" som ikke passer inn når det skal jobbes, det kan vel i høyeste grad diskuteres. Personlig har jeg da heller aldri oppfattet Bojan som en som jobber og løper lite, og at han derfor ikke skulle passe inn nå under Lambert.

Og logikken i argumentasjonen - om at Lambert vil forholde seg til de spillerne han har - er vel noe bristende, når det samtidig snakkes om at vi har ambisjoner om å hente inn to-tre spillere i dette "vinduet", i tillegg til de to backene vi alt har hentet ? ;) Jeg synest det er bra at vi vil hente inn forsterkninger, men da skulle det vel heller ikke være noe i veien for å hente tilbake Bojan, som tross alt både er kjent i klubben, og kjenner de fleste spillerne fra før ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg onside » 26 Jan 2018, 09:41

Torstein, jeg tøyser litt med deg da, :D
vet du er veldig fan av Bojan, og det er jeg også :o , men ikke for enhver pris. Jeg mener at når det går såpass dårlig i Alaves, var ikke på benken engang i Cup-kampen mot Valencia, så er det vel best for alle tre parter at han kommer hjem, derfor litt overraskende at Tony vendte tommelen ned, men det kan ha med økonomi å gjøre også?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 26 Jan 2018, 14:33

onside skrev:Torstein, jeg tøyser litt med deg da, :D
vet du er veldig fan av Bojan, og det er jeg også :o , men ikke for enhver pris. Jeg mener at når det går såpass dårlig i Alaves, var ikke på benken engang i Cup-kampen mot Valencia, så er det vel best for alle tre parter at han kommer hjem, derfor litt overraskende at Tony vendte tommelen ned, men det kan ha med økonomi å gjøre også?

Det tåler jeg :D

Grunnen til at jeg "maser" sånn når det gjelder Bojan er at jeg ærlig og oppriktig mener at Bojan - i form og med selvtillit - er en av våre aller beste spillere, og jeg derfor finner det uforståelig at vi "har råd til" å la han være på lån i en annen klubb. Hvorfor han ikke har lykkes hverken i Mainz eller Alaves vet jeg ikke, men Bojan er en spiller som ser ut til at han trenger "en arm rundt seg" for å få/ha selvtillit og prestere maks. Det virker som han totalt mangler dette, og noe av grunnen til det tror jeg kan være hvordan han ble behandlet av Hughes den siste tiden i klubben, der han ble nærmest ignorert til tross for at han spilte bra. Det kanskje beste eksempelet på det er hans siste kamp fra start for Stoke, der han ble kåret til Man of the Match, men hvor Hughes likevel valgte å sette han på benken i neste kamp. Hvilken spillerbehandling er det ? :cry:

Og så merker jeg at jeg begynner å bli litt lei av en påstand som jeg ser stadig går igjen - ikke minst på engelske sosiale medier - om at Bojan aldri ble den samme etter skaden. Dette er en myte, som ser ut til å ha befestet seg som en sannhet hos en god del, uten at jeg tror disse nødvendigvis har sjekket så mye fakta rundt denne påstanden. Faktum er nemlig at Bojan var meget god høsten 2015 - kanskje på sitt aller beste i Stoke-trøya - og dette var altså etter at han kom tilbake fra den alvorlige kneskaden. Stoke hadde vel sin beste periode i PL noensinne akkurat høsten 2015, etter at Bojan kom tilbake fra skaden. Og "tilfeldigvis" snudde trenden seg akkurat ved Bojans gjeninntreden på laget, etter at Stoke hadde hatt en relativt svak start på sesongen - uten Bojan. Han ble i media ved årsskiftet 2015/16 linket til klubber som Chelsea, Manchester United og Liverpool, og det gikk rykter om en utkjøpsklausul som gjorde at det var lettere panikk blant store deler av Stoke-fansen, nettopp fordi han forut for dette hadde spilt så bra. Det gikk faktisk så langt at Hughes måtte gå offentlig ut og avkrefte dette ryktet for å roe fansen.

Og fortsatt var dette altså etter at han var kommet tilbake fra skaden.

Like fullt ser jeg at mange avfeier Bojan som "shit", og at det ikke er noen grunn til å hente han tilbake, fordi han aldri greidde å komme tilbake etter skaden. Det er - etter mitt syn - å konkludere på fullstendig sviktende grunnlag, fordi man ikke "gidder" å sjekke de faktiske forhold.

Neida, Bojan ble aldri "den nye Messi", som han ble spådd å kunne bli, og kommer heller aldri til å bli det. Han kommer trolig heller aldri til å spille for noen av de aller største klubbene i England, selv om han var linket til noen av disse for et par år siden. Men det er heller ikke særlig interessant. Det sentrale spørsmålet er om han er bedre enn noen av de spillerne vi har i dag, og hadde kunnet vært en oppgradering av disse, uten at vi hadde trengt å bruke et eneste pund i overgangspenger. Etter mitt syn er svaret ja, og jeg er overbevist om at han ville ha gjort en vel så god jobb som spillere som Adam, Fletcher, Ramadan, Choupo-Moting, Berahino og Crouch.

Han var i sin tid en av våre to-tre beste offensive spillere, på nivå med spillere som Shaqiri og Arnie. Og jeg tror han kunne blitt det igjen, gitt at han fikk trygghet og tillit over tid til å vise hva han er god for - "en arm rundt seg".

Jeg synest derfor det er ubegripelig at vi - i den situasjonen vi befinner oss - kan ha råd til å la være å gi Bojan en ny sjanse. :? Vi har lite å tape, men kan ha veldig mye å vinne på det... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg ToGra » 26 Jan 2018, 23:10

Torstein Norevik skrev:
onside skrev:Torstein, jeg tøyser litt med deg da, :D
vet du er veldig fan av Bojan, og det er jeg også :o , men ikke for enhver pris. Jeg mener at når det går såpass dårlig i Alaves, var ikke på benken engang i Cup-kampen mot Valencia, så er det vel best for alle tre parter at han kommer hjem, derfor litt overraskende at Tony vendte tommelen ned, men det kan ha med økonomi å gjøre også?

Det tåler jeg :D

Grunnen til at jeg "maser" sånn når det gjelder Bojan er at jeg ærlig og oppriktig mener at Bojan - i form og med selvtillit - er en av våre aller beste spillere, og jeg derfor finner det uforståelig at vi "har råd til" å la han være på lån i en annen klubb. Hvorfor han ikke har lykkes hverken i Mainz eller Alaves vet jeg ikke, men Bojan er en spiller som ser ut til at han trenger "en arm rundt seg" for å få/ha selvtillit og prestere maks. Det virker som han totalt mangler dette, og noe av grunnen til det tror jeg kan være hvordan han ble behandlet av Hughes den siste tiden i klubben, der han ble nærmest ignorert til tross for at han spilte bra. Det kanskje beste eksempelet på det er hans siste kamp fra start for Stoke, der han ble kåret til Man of the Match, men hvor Hughes likevel valgte å sette han på benken i neste kamp. Hvilken spillerbehandling er det ? :cry:

Og så merker jeg at jeg begynner å bli litt lei av en påstand som jeg ser stadig går igjen - ikke minst på engelske sosiale medier - om at Bojan aldri ble den samme etter skaden. Dette er en myte, som ser ut til å ha befestet seg som en sannhet hos en god del, uten at jeg tror disse nødvendigvis har sjekket så mye fakta rundt denne påstanden. Faktum er nemlig at Bojan var meget god høsten 2015 - kanskje på sitt aller beste i Stoke-trøya - og dette var altså etter at han kom tilbake fra den alvorlige kneskaden. Stoke hadde vel sin beste periode i PL noensinne akkurat høsten 2015, etter at Bojan kom tilbake fra skaden. Og "tilfeldigvis" snudde trenden seg akkurat ved Bojans gjeninntreden på laget, etter at Stoke hadde hatt en relativt svak start på sesongen - uten Bojan. Han ble i media ved årsskiftet 2015/16 linket til klubber som Chelsea, Manchester United og Liverpool, og det gikk rykter om en utkjøpsklausul som gjorde at det var lettere panikk blant store deler av Stoke-fansen, nettopp fordi han forut for dette hadde spilt så bra. Det gikk faktisk så langt at Hughes måtte gå offentlig ut og avkrefte dette ryktet for å roe fansen.

Og fortsatt var dette altså etter at han var kommet tilbake fra skaden.

Like fullt ser jeg at mange avfeier Bojan som "shit", og at det ikke er noen grunn til å hente han tilbake, fordi han aldri greidde å komme tilbake etter skaden. Det er - etter mitt syn - å konkludere på fullstendig sviktende grunnlag, fordi man ikke "gidder" å sjekke de faktiske forhold.

Neida, Bojan ble aldri "den nye Messi", som han ble spådd å kunne bli, og kommer heller aldri til å bli det. Han kommer trolig heller aldri til å spille for noen av de aller største klubbene i England, selv om han var linket til noen av disse for et par år siden. Men det er heller ikke særlig interessant. Det sentrale spørsmålet er om han er bedre enn noen av de spillerne vi har i dag, og hadde kunnet vært en oppgradering av disse, uten at vi hadde trengt å bruke et eneste pund i overgangspenger. Etter mitt syn er svaret ja, og jeg er overbevist om at han ville ha gjort en vel så god jobb som spillere som Adam, Fletcher, Ramadan, Choupo-Moting, Berahino og Crouch.

Han var i sin tid en av våre to-tre beste offensive spillere, på nivå med spillere som Shaqiri og Arnie. Og jeg tror han kunne blitt det igjen, gitt at han fikk trygghet og tillit over tid til å vise hva han er god for - "en arm rundt seg".

Jeg synest derfor det er ubegripelig at vi - i den situasjonen vi befinner oss - kan ha råd til å la være å gi Bojan en ny sjanse. :? Vi har lite å tape, men kan ha veldig mye å vinne på det... ;)


Jeg snakker kun fra hjertet: Det er en gåte at Bojan ikke spiller for Stoke, og jeg synes du argumenterer helt fantastisk. Takk!
Brukerens avatar
ToGra
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1646
Registrert: 16 Aug 2011, 11:56

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 27 Jan 2018, 20:12

ToGra skrev:
Torstein Norevik skrev:
onside skrev:Torstein, jeg tøyser litt med deg da, :D
vet du er veldig fan av Bojan, og det er jeg også :o , men ikke for enhver pris. Jeg mener at når det går såpass dårlig i Alaves, var ikke på benken engang i Cup-kampen mot Valencia, så er det vel best for alle tre parter at han kommer hjem, derfor litt overraskende at Tony vendte tommelen ned, men det kan ha med økonomi å gjøre også?

Det tåler jeg :D

Grunnen til at jeg "maser" sånn når det gjelder Bojan er at jeg ærlig og oppriktig mener at Bojan - i form og med selvtillit - er en av våre aller beste spillere, og jeg derfor finner det uforståelig at vi "har råd til" å la han være på lån i en annen klubb. Hvorfor han ikke har lykkes hverken i Mainz eller Alaves vet jeg ikke, men Bojan er en spiller som ser ut til at han trenger "en arm rundt seg" for å få/ha selvtillit og prestere maks. Det virker som han totalt mangler dette, og noe av grunnen til det tror jeg kan være hvordan han ble behandlet av Hughes den siste tiden i klubben, der han ble nærmest ignorert til tross for at han spilte bra. Det kanskje beste eksempelet på det er hans siste kamp fra start for Stoke, der han ble kåret til Man of the Match, men hvor Hughes likevel valgte å sette han på benken i neste kamp. Hvilken spillerbehandling er det ? :cry:

Og så merker jeg at jeg begynner å bli litt lei av en påstand som jeg ser stadig går igjen - ikke minst på engelske sosiale medier - om at Bojan aldri ble den samme etter skaden. Dette er en myte, som ser ut til å ha befestet seg som en sannhet hos en god del, uten at jeg tror disse nødvendigvis har sjekket så mye fakta rundt denne påstanden. Faktum er nemlig at Bojan var meget god høsten 2015 - kanskje på sitt aller beste i Stoke-trøya - og dette var altså etter at han kom tilbake fra den alvorlige kneskaden. Stoke hadde vel sin beste periode i PL noensinne akkurat høsten 2015, etter at Bojan kom tilbake fra skaden. Og "tilfeldigvis" snudde trenden seg akkurat ved Bojans gjeninntreden på laget, etter at Stoke hadde hatt en relativt svak start på sesongen - uten Bojan. Han ble i media ved årsskiftet 2015/16 linket til klubber som Chelsea, Manchester United og Liverpool, og det gikk rykter om en utkjøpsklausul som gjorde at det var lettere panikk blant store deler av Stoke-fansen, nettopp fordi han forut for dette hadde spilt så bra. Det gikk faktisk så langt at Hughes måtte gå offentlig ut og avkrefte dette ryktet for å roe fansen.

Og fortsatt var dette altså etter at han var kommet tilbake fra skaden.

Like fullt ser jeg at mange avfeier Bojan som "shit", og at det ikke er noen grunn til å hente han tilbake, fordi han aldri greidde å komme tilbake etter skaden. Det er - etter mitt syn - å konkludere på fullstendig sviktende grunnlag, fordi man ikke "gidder" å sjekke de faktiske forhold.

Neida, Bojan ble aldri "den nye Messi", som han ble spådd å kunne bli, og kommer heller aldri til å bli det. Han kommer trolig heller aldri til å spille for noen av de aller største klubbene i England, selv om han var linket til noen av disse for et par år siden. Men det er heller ikke særlig interessant. Det sentrale spørsmålet er om han er bedre enn noen av de spillerne vi har i dag, og hadde kunnet vært en oppgradering av disse, uten at vi hadde trengt å bruke et eneste pund i overgangspenger. Etter mitt syn er svaret ja, og jeg er overbevist om at han ville ha gjort en vel så god jobb som spillere som Adam, Fletcher, Ramadan, Choupo-Moting, Berahino og Crouch.

Han var i sin tid en av våre to-tre beste offensive spillere, på nivå med spillere som Shaqiri og Arnie. Og jeg tror han kunne blitt det igjen, gitt at han fikk trygghet og tillit over tid til å vise hva han er god for - "en arm rundt seg".

Jeg synest derfor det er ubegripelig at vi - i den situasjonen vi befinner oss - kan ha råd til å la være å gi Bojan en ny sjanse. :? Vi har lite å tape, men kan ha veldig mye å vinne på det... ;)


Jeg snakker kun fra hjertet: Det er en gåte at Bojan ikke spiller for Stoke, og jeg synes du argumenterer helt fantastisk. Takk!

Takk for hyggelige ord, ToGra :) Ja, vi er helt enige, det er en stor gåte at Bojan ikke spiller for Stoke !
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2018, 01:21

Det ser ikke ut til at Bojan kommer tilbake, i denne omgang i alle fall. Ubegripelig i mine øyne. Er vi virkelig så godt stilt med gode offensive spillere ?

Og til de som fortsatt måtte mene at han aldri greidde å komme tilbake etter skaden kan jo følgende være noe å tygge på:

"Pre-injury, Bojan scored 4 goals in 1209 mins (1 goal every 302.25 mins). Post-injury, Bojan scored 10 goals in 2187 mins (1 goal every 218.7 mins). Stokealona/False 9 was after his injury. Why are people still acting like it ruined him???"

Dette er langt ut på Twitter av en Stoke-fan (Zach), som trolig er like lei som meg av å høre at Bojan aldri ble den samme etter skaden.

Det er kort og godt ikke tilfelle at han ikke var like god etter skaden. Stats viser det motsatte. Likevel bruker mange skaden som begrunnelse for at vi ikke trenger Bojan, fordi han - ifølge disse - aldri ble den samme etter skaden... Og mange biter på - og henger seg på - uten en gang å sjekke fakta, og så oppstår det en myte som fremstilles som en sannhet.

Og igjen...han var altså Man of The Match i sin siste kamp fra start før han forlot Stoke. Så hvorfor i all verden skulle vi slippe han like etter ?

Det står til stryk i management fra Hughes side, og det skulle ha vært moro å vite hva som var Hughes sin begrunnelse for å sette ut en spiller som hadde vært banens beste i foregående kamp ! :? Jeg er redd det sier langt mer om Hughes mangel på taktiske evner enn det sier om Bojan... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2018

Innlegg Svein Nilsen » 28 Jan 2018, 16:18

Torstein Norevik skrev:Det ser ikke ut til at Bojan kommer tilbake, i denne omgang i alle fall. Ubegripelig i mine øyne. Er vi virkelig så godt stilt med gode offensive spillere ?

Og til de som fortsatt måtte mene at han aldri greidde å komme tilbake etter skaden kan jo følgende være noe å tygge på:

"Pre-injury, Bojan scored 4 goals in 1209 mins (1 goal every 302.25 mins). Post-injury, Bojan scored 10 goals in 2187 mins (1 goal every 218.7 mins). Stokealona/False 9 was after his injury. Why are people still acting like it ruined him???"

Dette er langt ut på Twitter av en Stoke-fan (Zach), som trolig er like lei som meg av å høre at Bojan aldri ble den samme etter skaden.

Det er kort og godt ikke tilfelle at han ikke var like god etter skaden. Stats viser det motsatte. Likevel bruker mange skaden som begrunnelse for at vi ikke trenger Bojan, fordi han - ifølge disse - aldri ble den samme etter skaden... Og mange biter på - og henger seg på - uten en gang å sjekke fakta, og så oppstår det en myte som fremstilles som en sannhet.

Og igjen...han var altså Man of The Match i sin siste kamp fra start før han forlot Stoke. Så hvorfor i all verden skulle vi slippe han like etter ?

Det står til stryk i management fra Hughes side, og det skulle ha vært moro å vite hva som var Hughes sin begrunnelse for å sette ut en spiller som hadde vært banens beste i foregående kamp ! :? Jeg er redd det sier langt mer om Hughes mangel på taktiske evner enn det sier om Bojan... :?



At Hughes står til stryk i management er vi alle enige om! Jeg er en stor fan av Bojan, og håper å se han tilbake i den vakre drakta! MEN, han har jo selv bevist at han IKKE er i kjempeslag det siste året, med dårlige opphold i Mainz og Alaves. Jeg har sett han i et par av Alaves kampene, og sorry, det har vært skralle greier! Og Torstein, du vet like godt som meg at en "banens beste" pris ikke alltid forteller sannheten, spesielt i England. Der settes poengscore på spillere i hytt og pine. Så bl.a. at the Sentinel etter Huddersfield ga ALLE Stoke spillere 8 poeng. Alle var ikke like gode........ Min klare oppfatning er at Bojan pr i dag IKKE er god nok til å spille for Stoke, MEN jeg ønsker han hjertlig tilbake for å bygge opp formen til å bli den spilleren han var, både før og etter skaden! Til sist, antall mål betyr ikke all verden ift formen han har vært i. Slik han fremstod i Stoke de siste kampene/ukene FØR skaden mot Rochdale var fantastisk. Da var han klart bedre enn etter skaden, ferdig snakka!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron