Før Stoke vs Watford

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Stoke vs Watford

Innlegg JonC » 31 Des 2016, 20:25

Aj, aj aj,...klarer nesten ikke glemme hvor nære, men allikevel hvor langt unna vi var poeng mot Chelsea. Før Watford kampen har jeg en dyster statistikk som MÅ brytes på tirsdag. Stoke har ikke vunnet på en tirsdag på 52 forsøk. Femtito, 52, femtito er det mulig? Skal denne bisarre statistikken forfølge oss inn i 2017 også?
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Re: Før Stoke vs Watford

Innlegg JonC » 01 Jan 2017, 15:15

Mer stats fra 2016. Av de lagene som har spilt både 2015-16 og er i PL 16-17-sesongen, er Stoke det 5. dårligste laget i kalenderåret 2016. Vi har klart å skrape sammen 43 poeng. Kun Sunderland (41), Swansea (40), Watford (38) og Crystal P (28), er dårligere. Vi ble slått av Bournemouth som fikk 46 p. Chelsea ville blitt mester foran Liverpool. :roll: :roll:
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 01 Jan 2017, 16:40

Sitter og ser Watford vs Spurs der bortelaget leder 4-0 i starten av 2.omg. Tottenham er god, men gud bedre...Watford viser absolutt null og niks. Det dårligste jeg har sett på lenge. Hvis vi ikke tar vår første seier på en tirsdag nå om 2 dager, ja så da går det 1000 tirsdager til vi klarer det. :oops: ;)
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 01 Jan 2017, 19:46

JonC skrev:Sitter og ser Watford vs Spurs der bortelaget leder 4-0 i starten av 2.omg. Tottenham er god, men gud bedre...Watford viser absolutt null og niks. Det dårligste jeg har sett på lenge. Hvis vi ikke tar vår første seier på en tirsdag nå om 2 dager, ja så da går det 1000 tirsdager til vi klarer det. :oops: ;)

Ho ho! Skremmescenario vedrørende tirsdagskamper Jon. Vi får tro onde statistiker er til for å brytes. Tirsdag møtes to lag helt ute av kurs. Stoke uten seier på 5 siste er ille. Watford med 5 tap på siste 8 er enda verre. Begge med svake defensive prestasjoner. Her må i allefall ikke noen i klubben vår legge seg bakpå og ta 3 pinner for gitt. Antar at de (Watford) ser anledning for å bryte sin fæle stat mot et Stokelag i formsvikt. Vi har vel en fordel i å ha en dag mer hvile og Arnie tilbake. Hjemmebane fordel(?). Mine innspill; kynisk spill (unngå overganger i ubalanse!), male deres svake forsvarsledde i stykker, energi. Forventer smart laguttak!
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 01 Jan 2017, 20:55

JonC skrev:Aj, aj aj,...klarer nesten ikke glemme hvor nære, men allikevel hvor langt unna vi var poeng mot Chelsea. Før Watford kampen har jeg en dyster statistikk som MÅ brytes på tirsdag. Stoke har ikke vunnet på en tirsdag på 52 forsøk. Femtito, 52, femtito er det mulig? Skal denne bisarre statistikken forfølge oss inn i 2017 også?

Statistikk er superinteressant, men da må den være riktig Jon!!! Det er riktig at Stoke ikke har vunnet en BORTEKAMP på en tirsdag på 52 oppgjør, eller siden 1906!!! Det er ufattelig!. Men hjemme er det heldigvis ikke så ille, så vi skal banke Watford på tirsdag - uansett, men da uten at det henger en så dyster statistikk over oss!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 01 Jan 2017, 23:32

Her MÅÅÅÅÅ det bare bli tre poeng !

Skuffa over poengsummen og resultatene så langt denne sesongen. 21 poeng halvveis er for svakt. Så skal vi i samme åndedrag ikke glemme at det er tett, og at vi bare er tre poeng unna 9. plassen, og at vi nettopp har hatt to tøffe bortekamper. Så ting kan snu ganske kjapt - plasseringsmessig - men vi burde hatt 5-10 poeng mer på dette stadiet av sesongen, etter min mening.

Jeg forventer mer med den stallen vi har, og som jeg har sagt før synest jeg at vi denne sesongen har underprestert sett i forhold til kvaliteten på spillerstallen. Det er spillernes ansvar, men i siste instans Hughes ansvar, hvis jobb er å få det beste ut av spillerne han til enhver tid har til rådighet.

Jeg ønsker større satsing på spillere som Bojan, Shaqiri, Arnie, Afellay og Imbula, i betydningen at disse bør spille fast kamp etter kamp over tid for å bli mest mulig "sharp". Inn og ut av laget, benkesliting og utskiftninger underveis i kampen skjerper ikke selvtilliten til disse gutta, som jeg mener er våre største ressurser. I alle fall i utgangspunktet. Hvis de over lengre tid ikke fungerer så får man heller "move them on", som de sier i England, og erkjenne at de ikke passet inn hos oss. Spill dem, Hughes, eller la de forsvinne, mener nå jeg. Det er vel noe av det samme Alan Hudson predikerte i en meget interessant artikkel i The Sentinel like før årsskiftet.

Nå tar vi tre poeng på tirsdag, så har vi satt standarden for det nye året :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Jan 2017, 10:38

En kamp mellom to lag som er like bra - eller like dårlige - alt etter som man ser det.

Jeg har ikke noe tro på at 11 lettbeinte spillere med en gjennomsnittshøyde på 158 centimenter vil føre Stoke City Football Club noe særlig videre - fordi fotball er en sammensatt greie hvor flere forskjellige egenskaper skal utfylle hverandre.

Jeg vil heller at Stoke City Football Club skal være smarte, kyniske og jævla tøffe og ekle å møte. Det har de absolutt ikke vært så langt og svært mye av grunnen til det er et helt bevisst valg av en spillestil, som "folket" vil, eller i hvertfall ville ha, og som ikke fungerer særlig bra.

Som vanlig er jeg fornøyd med en knepen 1-0 seier og det mange Spaniafotball-elskere ser på som "kjedelig" fotball( couldn`t care less :twisted: ). Gjerne flere av de to flotte scoringene vi fikk mot Chelsea hvor langballene satt som et skudd, sterkt undervurderte og utskjelte Crouch( hvor var mannens trofaste kritikere etter matchen mot Chelsea? ) leverte med headinger til spillere som var på løp og i bevegelse og...pang! Effektiv, flott, eksplosiv og absolutt nydelig fotball. Mer av det, takk! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 02 Jan 2017, 11:22

Gruer-Gleder meg til denne kampen her.... to lag som har slitt med poenghøsten i de siste rundene. Stoke med en underlig match mot Chelsea hvor gamlekara Grant, Adam og Croach var de mest toneangivende og positive, mens jeg ble sørgelig skuffet over Affelay, Shaqiri og Allen. Affelay var frisk i noen minutter for deretter og forsvinne helt, vi kan kanskje ikke forvente allverden etter langtidskade, men håper og tror han kommer.... Allen vet vi kan bedre, men Shaqiri - igjen - skuffer stort. Med det potensialet, og nå har han også hvilt mye, så skjønner jeg ikke at han leverer bedre enn dette.

Det er dette som er motsetningen her, de vi har STORE forvnentninger til svikter, mens det er de som vi forventer lite av - overgår forventningene. Veldig frustrerende.... ikke bare for Morten og Torstein, men også for MH og supporterne?

Satser på dette laget mot Watford ?

Grant
Johnson - Shawx - Martins Indi - Pieters
Adam - Imbula
Diouf - Allen - Arnautovic
Crouch

Jeg har også vært i tvil om det er plass til ShawX i back-linja ettersom det fungerete veldig bra med Johnson - Martens Indi - Muniesa,
men enn sålenge Muniesa er skadet, ser jeg ikke andre alternativer enn å ha han med....
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Jan 2017, 11:50

onside skrev:Det er dette som er motsetningen her, de vi har STORE forvnentninger til svikter, mens det er de som vi forventer lite av - overgår forventningene. Veldig frustrerende.... ikke bare for Morten og Torstein, men også for MH og supporterne?

Jepp, og det temaet har jeg vært inne på ofte også. Mine forventninger går på at klubben bør plassere seg mellom 7 og 12, sammenlignet opp mot andre klubbers styrker og svakheter. I cupspill er det alltid komplett umulig å si hva som vil skje, så der har jeg ingen forventning om noe som helst overhodet og ser på avansement der som en rein bonus.

For hva er egntlig forventninger...? Hvordan oppstår de og hva slags ervervet kunnskap er de evt. basert på? Er de realistiske? Er det noen som stopper opp av og til og tenker i gjennom hvor de har disse forventningene fra og om de evt. er modne for en revurdering?

I en del tilfeller så vil jeg si at forventningene som skrus sammen enten av individer eller kollektivtet har vært en av flere årsaker til at fotballklubber har tatt steg tilbake, ja av og til klappet sammen også. Det blir en form for massesuggesjon hvor den minste lille tilbakegang eller stillstand brukes for alt den er verdt i en kakofoni av høyrøstede, sutrende og skuffede individer som ikke har fått innfridd forventningene de har laget oppe i sitt eget hode. Slike eksempler har man jo sett en del av i årenes løp... :ugeek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 02 Jan 2017, 12:03

Uansett om han spiller med eller uten lettbeinte teknikkere, så er det viktigste at Mr. Hughes snart BESTEMMER seg!! Skal han satse på "sin"spillestil, som han tross alt har HATT en viss suksess med. Men det var frem til det begynte å butte i mot for snart et år siden, eller ikke? Nå vingler han veldig, med spillere, med spillesystem, med taktikk, med innbyttere - med alt! Dette forvirrer alt og alle, man kan vel også se det på han når han står der på sidelinjen, fin i tøyet, men det lyser usikkerhet av hele fyren!
Nå spiller han jo ikke selv så spillerne skal ha mest kjeft for ikke å prestere, og de har levert usedvanlige mange personlige feil i de siste kampene. Fra kampen mot Chelsea merker jeg meg spesielt følgende; Shawcross er ikke lenger i nærheten av hva han var og Shaqiri var skremmende dårlig! At en spiller som kalles "Alpenes Messi" kan underprestere som han mot Chelsea er langt over min fatteevne!
Watford er om mulig enda dårligere enn Stoke og det er dette som er vår viktigste kamp! Tap borte mot Liverpool og Chelsea var ikke uventet, bare veldig skuffende! Nå er også overgangsvinduet åpent og det bør skje ting ganske kjapt, vi trenger forsterkninger. 1-2 forsvarsspillere og 1 målscorer - minimum! Ingen nye er vel på plass i morra, men da bør han starte med våre beste spillere og hvile Adam, Whelan, Crouch og Walters. Helst også Shawcross og Pieters, men vi har vel ingen alternativer her før Muniesa og Cameron er tilbake, eller MH gjør noen sjakktrekk på overgangsmarkedet!
Vi supportere er jo medlemmer i korttidshukommelsesforeningen så en seier mot Watford, så er alt annet glemt - for en stund 8-) . Lykke til - og Godt Nytt År Stokies!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest