Virgil van Dijk...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Virgil van Dijk...

Innlegg Morten T. » 19 Aug 2015, 23:57

...er hollender og spiller for Celtic i Skottland. Linkes her mot Stoke:
http://www.express.co.uk/sport/football ... l-van-Dijk

Jeg ser at Mr. Norevik har nevnt han som et personlig ønske i den eksisterende tråden om Johnny Evans og det får meg til å lure Torstein, er du Vestlandets svar på Snåsamannen? ;) :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Virgil van Dijk...

Innlegg Torstein Norevik » 20 Aug 2015, 08:20

Morten T. skrev:...er hollender og spiller for Celtic i Skottland. Linkes her mot Stoke:

Jeg ser at Mr. Norevik har nevnt han som et personlig ønske i den eksisterende tråden om Johnny Evans og det får meg til å lure Torstein, er du Vestlandets svar på Snåsamannen? ;) :P

Du vet, Morten, vi kan jo ikke være noe dårligere her på Vestlandet enn i Snåsa...... ;)

Og så er det jo hyggelig å konstatere at Mr. Hughes er innom forumet her for å hente tips..... ;) :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lars Frode » 20 Aug 2015, 11:14

Dette hadde vært en spennende signering.., håper at disse ryktene stemmer...
Lars Frode
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 20 Aug 2015, 16:20

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:...er hollender og spiller for Celtic i Skottland. Linkes her mot Stoke:

Du vet, Morten, vi kan jo ikke være noe dårligere her på Vestlandet enn i Snåsa...... ;)

Og så er det jo hyggelig å konstatere at Mr. Hughes er innom forumet her for å hente tips..... ;) :D

Hadde vært greit med en Snåsa-mann, han hadde hatt fanget fullt av Shawcross, Odemwingie ,Wilko osv
Van D gjør det bra i Skotland, men hva med nivået?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 21 Aug 2015, 08:17

Torstein Norevik skrev:

Ikke umulig at Hughes har saumfart disse sidene, det MÅ man hvis man vil bli servert høy kvalitet og utvide sin egen horisont. ;)
MEN, kan det tenkes at Hughes, etter å ha lest her, dernest har kikket på noen videosnutter av den hollandske midtstopperen og falt ned på at van Dijk ikke er mannen han ser etter? Ja, kanskje...:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 21 Aug 2015, 09:46

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:

Ikke umulig at Hughes har saumfart disse sidene, det MÅ man hvis man vil bli servert høy kvalitet og utvide sin egen horisont. ;)
MEN, kan det tenkes at Hughes, etter å ha lest her, dernest har kikket på noen videosnutter av den hollandske midtstopperen og falt ned på at van Dijk ikke er mannen han ser etter? Ja, kanskje...:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Neida, det er nok trolig en "papirtiger" dette ;) Men vi kunne hatt behov for en stopper i Shawcross' fravær, mener nå jeg, selv om Hughes hevder noe annet. ;) Van Dijk har gitt uttrykk for at han ønsker seg til Premier League, og er en relativt ung og lovende stopper. Og Celtic virker ikke helt uvillige til å selge om prisen er riktig. Og så veldig mange andre stoppere av et visst nivå er vel i øyeblikket ikke ledige, hvis vi kun ser på de britiske øyer i alle fall... ;)

Men "gmel" påpeker noe viktig når det gjelder nivået, for det er vel liten tvil om at det er lettere å markere seg i Skottland enn i Premier League. ;) Det er derfor ikke sikkert han ville ha blitt noen suksess i Stoke, og det er heller ikke sikkert at han ville ha fått fast plass i startelleveren når Shawcross er tilbake.

For egen del må jeg også innrømme at jeg ikke har sett noe særlig av Van Dijk, men jeg hadde hørt om han - og da i positiv forstand - før han dro til Skottland. Han har som nevnt U-21 og U-19 kamper for Nederland og ble vel solgt fra Groningen til Celtic for om lag 2,5m pund, mens markedsverdien hans i dag vel er beregnet til ca 10m pund. Han har altså øket markedsverdien sin betydelig på de to årene han har vært i Skottland, noe jeg antar må være en konsekvens av godt spill. Videre registrerer jeg at Southampton har jaktet han i lang tid. Det er vel også en indikator på kvalitet, fordi Southampton virker å ha et høyst oppegående speidernett og har gjort flere gode signeringer de siste årene.

Jeg ville derfor langt heller hatt en slik type spiller i rekkene enn avdankede United-spillere, selv om det kanskje er lite hold i begge ryktene om jeg tolker Hughes riktig..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 22 Aug 2015, 08:27

Interessant rykte. Jeg tenker vi kan ha behov for forsterket kraft og duellstyrke i midten nå når Shawcross er borte over lengre tid. Nettopp dette har Van Dijk. Jeg var på Celtic park og så deres serieåpning i år, og han var vel den på .Celtic som imponerte mest. Ruvet veldig der bakerst (nå var ikke motstanden all verden - Ross County), men han imponerte. Egentlig veldig overrasket om Deila vil selge han, i allefall om de kvalifiserer til CL. Da behøver de kvalitet ala Van Dijk foran egen keeper og på offensive dødballer. Men....money talks
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 01 Sep 2015, 15:35

Virgil van Dijk har signet for Soton, håper Shawcross kan spille snart......
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester