Xherdan Shaqiri

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 19:22

Dette er i utgangspunktet en meget god signering og jeg er umåtelig spent på hvor og hvordan Hughes vil bruke han.
12 millioner pund er ekstremt mye penger og Shaqiri må nesten prestere på et høyt nivå jevnlig for å rettferdiggjøre den summen.

Jeg krysser fingrene på at dette vil bli bra og at han vil fungere i laget. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg torage » 11 Aug 2015, 19:31

Dette var fantastiske nyheter. Chelsea har Hazard, Man C har Yaya Tourè, Arsenal har Ôzil, vi har Shaqiri :D :D

En må nesten klype seg i armen. Alle kan sikkert tenke seg hvilken signaleffekt dette vil kunne få. Hughes er i ferd med å klare det mesterstykke til å gjøre Stoke til en attraktiv klubb som det er nevnt i tråden, og selv om det er mye penger, så har Shaqiri et så stort navn at jeg klarer ikke helt å forstå at markedsverdien vil forsvinne over natten. Skulle Hughes klare å få frem noe av potensialet til Shaqiri på samme måten som han klarte til Bojan, ja så vil det være en gullinvestering, selv om han etterhvert skulle bli solgt til en større klubb. Og hvis det er andre spennende navn på blokka til Hughes, ja da har han fått litt av en joker å friste med. Det må være lov å miste litt bakkekontakt en slik dag. Det har vi hatt svært lite av de siste årene
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 20:07

Hvorfor slo han ikke til i Inter og hvorfor ville ikke Bayern München ha han lenger?
Det vet jeg ikke, men det jeg har sett av han for Sveits har vært tidvis meget høy klasse.

Forøvrig artig å registrere hvor fort ting snur. Han virket jo en stund å ville vrake Stoke og var derav en grisk møkkamann. Nå er han nærmest en frelser og en fantastisk fyr.
Sånn er det å være fotballsupporter. Det glemmes faderlig fort. :mrgreen: 8-) :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Lilledino » 11 Aug 2015, 20:12

Morten T. skrev:Hvorfor slo han ikke til i Inter og hvorfor ville ikke Bayern München ha han lenger?
Det vet jeg ikke, men det jeg har sett av han for Sveits har vært tidvis meget høy klasse.

Forøvrig artig å registrere hvor fort ting snur. Han virket jo en stund å ville vrake Stoke og var derav en grisk møkkamann. Nå er han nærmest en frelser og en fantastisk fyr.
Sånn er det å være fotballsupporter. Det glemmes faderlig fort. :mrgreen: 8-) :D


Prøv å gled deg litt....da....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Lilledino » 11 Aug 2015, 20:13

torage skrev:Dette var fantastiske nyheter. Chelsea har Hazard, Man C har Yaya Tourè, Arsenal har Ôzil, vi har Shaqiri :D :D

En må nesten klype seg i armen. Alle kan sikkert tenke seg hvilken signaleffekt dette vil kunne få. Hughes er i ferd med å klare det mesterstykke til å gjøre Stoke til en attraktiv klubb som det er nevnt i tråden, og selv om det er mye penger, så har Shaqiri et så stort navn at jeg klarer ikke helt å forstå at markedsverdien vil forsvinne over natten. Skulle Hughes klare å få frem noe av potensialet til Shaqiri på samme måten som han klarte til Bojan, ja så vil det være en gullinvestering, selv om han etterhvert skulle bli solgt til en større klubb. Og hvis det er andre spennende navn på blokka til Hughes, ja da har han fått litt av en joker å friste med. Det må være lov å miste litt bakkekontakt en slik dag. Det har vi hatt svært lite av de siste årene


Enig, signaleffekten er stor. Dette betyr at Stoke nærmer seg de 4 store....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Lars » 11 Aug 2015, 20:29

Morten T. skrev:Dette er i utgangspunktet en meget god signering og jeg er umåtelig spent på hvor og hvordan Hughes vil bruke han.
12 millioner pund er ekstremt mye penger og Shaqiri må nesten prestere på et høyt nivå jevnlig for å rettferdiggjøre den summen.

Jeg krysser fingrene på at dette vil bli bra og at han vil fungere i laget. :)


Mye penger for Stoke å være, men nesten lommerusk i forhold til en del andre klubber. Og slik jeg tenker, det kom jo tross alt inn en del mill. etter salgene av Bego og N'Zonzi så er ikke jeg bekymret eller skeptisk på noen måte. Spillet er i konstant utvikling, tv-avtaler osv. Stoke kan ikke sitte på sidelinjen å se at toget går, de må være med enten man liker det eller ikke.

Og velkommen tilbake til meg.....ganske så lenge siden sist jeg skrev noe her. Men jeg har som krøsa-maja lurt bak gardinene og fulgt godt med på forumet. ;)
Lars
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 72
Registrert: 06 Aug 2010, 21:43

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg torage » 11 Aug 2015, 20:37

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Hvorfor slo han ikke til i Inter og hvorfor ville ikke Bayern München ha han lenger?
Det vet jeg ikke, men det jeg har sett av han for Sveits har vært tidvis meget høy klasse.

Forøvrig artig å registrere hvor fort ting snur. Han virket jo en stund å ville vrake Stoke og var derav en grisk møkkamann. Nå er han nærmest en frelser og en fantastisk fyr.
Sånn er det å være fotballsupporter. Det glemmes faderlig fort. :mrgreen: 8-) :D


Prøv å gled deg litt....da....


Joda, ting snur fort i fotballverden. Og hvis en velger å ikke sprette champagnekorken, så kan en sikkert finne noen flere minuser enn plusser med utvikingen til Shaqiri de siste par årene. Poenget er bare at Shaqiri har et STORT fotballnavn i Europa. Det er vel noen grunner til at han har blitt nevnt som europas svar på Messi. Og at Mark Hughes nå på at par år har klart å gjøre Stoke om til et attraktivt fotball lag å spille for igjen, selv for stjerner som Bojan og Shaqiri, er for meg en fantastisk glede å få oppleve. Jeg vet vi har våre meninger om hva som er attrativ og underholdende fotball og det er helt greit, og det er heller ikke meningen å starte den debatten på ny, men jeg sverger min entusiasme til spillere som Shaqiri og Bojan, i motsetning til Crough og Walters. Derfor er dette en gledens dag for meg, selv om det kan stilles noen store utropstegn med utviklingen til Shaqiri
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 20:57

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Hvorfor slo han ikke til i Inter og hvorfor ville ikke Bayern München ha han lenger?
Det vet jeg ikke, men det jeg har sett av han for Sveits har vært tidvis meget høy klasse.

Forøvrig artig å registrere hvor fort ting snur. Han virket jo en stund å ville vrake Stoke og var derav en grisk møkkamann. Nå er han nærmest en frelser og en fantastisk fyr.
Sånn er det å være fotballsupporter. Det glemmes faderlig fort. :mrgreen: 8-) :D


Prøv å gled deg litt....da....

Nå våser du dessverre...igjen...
Du har ikke et fnugg av peiling på om jeg gleder meg eller ikke.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg TrondG » 11 Aug 2015, 21:06

God stemning! Om mulig en enda villere signering en Bojan. YES! :D
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 21:07

Lars skrev:
Morten T. skrev:Dette er i utgangspunktet en meget god signering og jeg er umåtelig spent på hvor og hvordan Hughes vil bruke han.
12 millioner pund er ekstremt mye penger og Shaqiri må nesten prestere på et høyt nivå jevnlig for å rettferdiggjøre den summen.

Jeg krysser fingrene på at dette vil bli bra og at han vil fungere i laget. :)


Mye penger for Stoke å være, men nesten lommerusk i forhold til en del andre klubber. Og slik jeg tenker, det kom jo tross alt inn en del mill. etter salgene av Bego og N'Zonzi så er ikke jeg bekymret eller skeptisk på noen måte. Spillet er i konstant utvikling, tv-avtaler osv. Stoke kan ikke sitte på sidelinjen å se at toget går, de må være med enten man liker det eller ikke.

Og velkommen tilbake til meg.....ganske så lenge siden sist jeg skrev noe her. Men jeg har som krøsa-maja lurt bak gardinene og fulgt godt med på forumet. ;)

Jeg er ikke bekymret for Stoke sin økonomi, den er bunnsolid pga. TV-avtaler, Coates sine penger fra gamblingvirksomhet og en hel del andre faktorer.
Men den generelle utviklinga i fotballen er ikke bra. Isolert sett er det greit, men hvis man velger å se det i lys av utviklinga i samfunnet for øvrig så er det ikke greit. Og etter mitt syn har alltid fotball/idrett og samfunn vært ganske tett knytta opp mot hverandre.

Slike diskusjoner pågår stort sett hele tiden blant fotballsupportere world wide og det er intet sjokkerende med det.

Welcome back for øvrig. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron