Stoke City vs Burnley

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Burnley

Innlegg ilovasen » 22 Nov 2014, 18:58

Blodign urettferdig. 14 - 0 i cornere og 70+% i possession.
Vi greier aldri å være favoritter.
ilovasen
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 22 Nov 2014, 19:01

Flaut og pinlig! Vi er SÅ mye bedre enn Burnley at vi skal vinne slike kamper. 2 poeng totalt mot Burnley, Aston Villa, Leicester, QPR, Sunderland og Hull. Uff..........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg centauri » 22 Nov 2014, 19:01

centauri skrev:Er det idag vi endelig skal sikre oss en solid seier mot en antatt dårligere motstander?

3-0 hadde vært gildt, :D
men det finnes ingen enkle kamper i PL...

NEI, det var ikke idag :evil: :evil: :evil:

Godt vi møter noen topplag fremover...
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Nov 2014, 19:02

Dette har liksom alltid vært en del av pakka med å være Stokesupporter.
Å tape HJEMME mot den krystallklare nedrykkskandidaten Burnley ER svakt, uansett hvor mye man velger å se bak resultatet for å bortforklare det.

Jeg får finne trøst i ordene til mitt store idol, salig Nelson Mandela: “The greatest glory in living lies not in never falling, but in rising every time we fall.”

Good Night.... :(
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg fredrikke » 22 Nov 2014, 19:04

En heilt vilt frustrerende kamp!
fredrikke
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Nov 2014, 22:14

Ser at flere supportere i England får litt deja vu-følelse etter å sett Burnley ofre liv og lemmer, drøye tid, ha flaks, være disiplinerte, sterk defensiv, fysikk osv. Det var jo slik Stoke holdt på de første sesongene i PL og som noen av oss satte veldig stor pris på, og fortsatt setter pris på.
Jeg har vært inne på det før, når Stoke nå har valgt en annen stil og taktikk, så må laget også være forberedt på å møte en type lag som Burnley. Lag som kommer med en kampplan som går ut på å føkke opp hjemmelagets spill så lenge det går, ta de sjansene som kommer, være best på innsats,og ha litt flaks i begge ender av banen.

Det har vært en ujevn start, men aller mest urovekkende er det at Britannia så definitivt ikke er det samme fortet lenger som det var "in the good old days" når stadionet ble kalt "The Bear Pit" og motstanderne fryktet både lag, taktikk og en og annen blåveis og utslått tann.

Vi får håpe det snur, for borteformen har jo paradoksalt nok vært svært god...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 23 Nov 2014, 01:17

Morten T. skrev:Ser at flere supportere i England får litt deja vu-følelse etter å sett Burnley ofre liv og lemmer, drøye tid, ha flaks, være disiplinerte, sterk defensiv, fysikk osv. Det var jo slik Stoke holdt på de første sesongene i PL og som noen av oss satte veldig stor pris på, og fortsatt setter pris på.
Jeg har vært inne på det før, når Stoke nå har valgt en annen stil og taktikk, så må laget også være forberedt på å møte en type lag som Burnley. Lag som kommer med en kampplan som går ut på å føkke opp hjemmelagets spill så lenge det går, ta de sjansene som kommer, være best på innsats,og ha litt flaks i begge ender av banen.

Det har vært en ujevn start, men aller mest urovekkende er det at Britannia så definitivt ikke er det samme fortet lenger som det var "in the good old days" når stadionet ble kalt "The Bear Pit" og motstanderne fryktet både lag, taktikk og en og annen blåveis og utslått tann.

Vi får håpe det snur, for borteformen har jo paradoksalt nok vært svært god...

Joa, du kan si det sånn Morten...deja vu. Burnley glefset nedifra og vant poengene i en stil mange av oss minnes. against the run of play, - slik vi holdt på for 4-5 år siden. Uansett opplevdes det fra Q -railing Stand Lower frustrerende. Alle snakket om 3 poeng og avansement på tabellen i timene før kick-off. Selvfølgelig blir det feil og historieløst i Stoke sammenheng. Uansett hvor mye Stoke spillere lovet i lokal-pressen å være på hugget fra kl 3.00 pm sharp, viste det seg å være en klisje. Potters falt i en dyp søvn de første 15-20 min med null aggressivitet og framdrift. Kombiner dette med urytmisk forsvar (Muniensa, Cameron mfl) og vi er 0-2 hjemme mot bunnlaget etter et kvarters tid. Derfra og inn er det stort sett bare Stoke. Ruller i perioder opp gode angrep, men kombi varierende (ofte dårlig) kvalitet på crossene og at vi i år igjen ser ut til å mangle en stor skårer gjør at vi ikke engang får en trøste-pinne. Vil hevde at vi tapte mye når Moses måtte gå av. Erstatter ikke av samme kvalitet.
Jeg må innrømme at jeg ble sliten av all skadeteater Burney presterte. Gang på gang falt Clarets soldater om på gresset vårt og ble liggende med sine lave smerteterskel. Det plagsomme er de gjerne er kvikkerere enn noen sinne etter å ha blitt hjulpet/støttet ut. 4-5 sekunder på sidelinjen gjør mirakler. KYLLINGER! Her har UEFA en jobb å gjøre. Innfør 4-5 minutters hvile på spiller som er skadet eller tilsynelatende er skadet før denne slippes inn igjen. Slik reglene er nå gir de kun bonus for....cheat.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 23 Nov 2014, 10:44

Sikkert en selsom opplevelse Knut Ole, håper turen var fin men vet jo at poengfangsten til Stoke farger mye av opplevelsen! Jeg så kampen på en dårlig stream men så mye av den i opptak på TV'n sent i går kveld. Og det er nok riktig at vi så et Burnley lag som hadde mange av de samme "kvaliteter" som vi hadde de første sesongene - eller under TP. Personlig er jeg glad for at vi har lagt om stilen, noe vi startet med for et drøyt år siden og som bl.a. gjorde Britannia til et fort. I år har vi tapt hjemme mot 3 bunnlag og vi har vel allerede like mange hjemmetap som i hele sist sesong. Litt er tilfeldig, vi er generelt et sterkere lag en tidligere, men vi må "stå opp" i kamper som på papiret virker enklere. Vi slipper jo nå å møte "dårligere" lag de neste ukene da vi nå skal opp mot Liverpool, Man United, Arsenal og Chelsea den neste måneden! Hever vi oss ikke er vi under streken når vi skriver 2015!
Jeg er som nevnt tilhenger av vår nye spillestil, men skal nå gi en håndstrekning til dere som synes alt var mye bedre før; Stoke City har bevist så langt i sesongen at det å ha ballen mest IKKE er det samme som å ta flest poeng. I våre 12 kamper har vi hatt ballen mest i 6, og tatt 2 poeng! I de andre 6 kampene, hvor motstanderen har ballen mest har vi tatt 13 poeng!!!! Ganske sjokkerende spør du meg!
Se følgende statistikk (Stoke nevnt først);

Aston Villa 0-1 (60-40)
Hull 1-1 (57-43)
Man City 1-0 (28-72)
Leicester 0-1 (59-41)
QPR 2-2 (48-52)
Newcastle 1-0 (44-56)
Sunderland 1-3 (61-39)
Swansea 2-1 (43-57)
Soton 0-1 (39-61)
West Ham 2-2 (60-40)
Spurs 2-1 (39-61)
Burnley 1-2 (73-27)

Ser vi "bak" resultatene er det heller ikke tvil om at vi har fått alt for få poeng i forhold til prestasjonene. Vi skulle hatt 20 poeng, og vært sementert på topp 8!!! Bring on Liverpool, United, Arsenal and Chelsea!!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Nov 2014, 12:44

Svein Nilsen skrev:Sikkert en selsom opplevelse Knut Ole, håper turen var fin men vet jo at poengfangsten til Stoke farger mye av opplevelsen! Jeg så kampen på en dårlig stream men så mye av den i opptak på TV'n sent i går kveld. Og det er nok riktig at vi så et Burnley lag som hadde mange av de samme "kvaliteter" som vi hadde de første sesongene - eller under TP. Personlig er jeg glad for at vi har lagt om stilen, noe vi startet med for et drøyt år siden og som bl.a. gjorde Britannia til et fort. I år har vi tapt hjemme mot 3 bunnlag og vi har vel allerede like mange hjemmetap som i hele sist sesong. Litt er tilfeldig, vi er generelt et sterkere lag en tidligere, men vi må "stå opp" i kamper som på papiret virker enklere. Vi slipper jo nå å møte "dårligere" lag de neste ukene da vi nå skal opp mot Liverpool, Man United, Arsenal og Chelsea den neste måneden! Hever vi oss ikke er vi under streken når vi skriver 2015!
Jeg er som nevnt tilhenger av vår nye spillestil, men skal nå gi en håndstrekning til dere som synes alt var mye bedre før; Stoke City har bevist så langt i sesongen at det å ha ballen mest IKKE er det samme som å ta flest poeng. I våre 12 kamper har vi hatt ballen mest i 6, og tatt 2 poeng! I de andre 6 kampene, hvor motstanderen har ballen mest har vi tatt 13 poeng!!!! Ganske sjokkerende spør du meg!
Se følgende statistikk (Stoke nevnt først);

Aston Villa 0-1 (60-40)
Hull 1-1 (57-43)
Man City 1-0 (28-72)
Leicester 0-1 (59-41)
QPR 2-2 (48-52)
Newcastle 1-0 (44-56)
Sunderland 1-3 (61-39)
Swansea 2-1 (43-57)
Soton 0-1 (39-61)
West Ham 2-2 (60-40)
Spurs 2-1 (39-61)
Burnley 1-2 (73-27)

Ser vi "bak" resultatene er det heller ikke tvil om at vi har fått alt for få poeng i forhold til prestasjonene. Vi skulle hatt 20 poeng, og vært sementert på topp 8!!! Bring on Liverpool, United, Arsenal and Chelsea!!!!

Jepp, slike statistikker finnes i mange ligaer og land og er en god pekepinn på at ballbesittelse( les.: balltrilling ) ikke nødvendigvis henger sammen med effektivitet og bra resultater. Fotball kan spilles på en haug med måter innenfor regelverket og det har mange suksessfulle klubber og landslag forstått opp gjennom historien.
Skreller man bort absolutt alle lag på løken og gjør det enklest mulig, så handler fotball i bunn og grunn om å score flere mål enn motstanderen. Resten er bare staffasje.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 23 Nov 2014, 12:53

Knut Ole skrev:Jeg må innrømme at jeg ble sliten av all skadeteater Burney presterte. Gang på gang falt Clarets soldater om på gresset vårt og ble liggende med sine lave smerteterskel. Det plagsomme er de gjerne er kvikkerere enn noen sinne etter å ha blitt hjulpet/støttet ut. 4-5 sekunder på sidelinjen gjør mirakler. KYLLINGER! Her har UEFA en jobb å gjøre. Innfør 4-5 minutters hvile på spiller som er skadet eller tilsynelatende er skadet før denne slippes inn igjen. Slik reglene er nå gir de kun bonus for....cheat.

Enig. Jeg liker heller ikke slikt.
Nå holdt riktignok ikke Stoke på med å vri seg i smerter de første sesongene, men vi "juksa" vel litt på andre felt, eller? Tenker da på at Rory Delap brukte 1 minutt i snitt på hvert eneste innkast og Asmir Begovic sin sirupsaktige igangsetting av spillet. Trøyeholding var det mye av også. Stoke tøyde( og tøyer fortsatt ) reglene, akkurat slik som alle andre klubber. Skal det bli bedre så må det vedtas harde straffer som kan virke preventive og det må bli mulig å gå inn å straffe i etterkant. I tillegg så må fotballsupportere bli mye bedre på å stå opp mot juks - også de gangene noen i egen klubb tøyer reglene eller jukser.
Jeg ønsker meg den æreskodeksen og selvjustisen man har i ishockey, både blant klubber og supportere.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest