Alex Mowatt

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Alex Mowatt

Innlegg Torstein Norevik » 25 Aug 2014, 00:24

Teamtalk melder i sin "transfer gossip" i dag at Stoke skal ligge best an i løypa for å sikre seg midtbanetalentet Alex Mowatt fra Leeds.

Teamtalk skal på sin side ha hentet dette ryktet fra Sunday Mirror, uten at jeg selv har funnet selve artikkelen i "søndagsavisen" om dette... :?

19-åringen fikk sitt gjennombrudd for Leeds forrige sesong, og debuterte også på det engelske U-19 landslaget i år, og regnes som et stort talent.

Jeg vet ikke hvor mye som ligger i dette ryktet, spesielt etter at Hughes har gått ut og sagt at det ikke blir flere signeringer dette vinduet. Men Mowatt er utvilsomt en spennende spiller, og Stoke har jo på generell basis uttalt at vi alltid er åpen for en deal hvis det er "riktig" for klubben.

Om det skulle være substans i dette, og vi skulle ende opp med å signere han er vel det først og fremst med tanke på "fremtiden". Kanskje en mulig konstruksjon da kunne være at han umiddelbart lånes tilbake til Leeds ?

Men jeg tror nok selv at dette ryktet i utgangspunktet er relativt "tynt", men nevner det likevel siden det nå en gang er nevnt i media, og at en signering av Mowatt vel ikke ville ha vært den mest usannsynlige rekrutteringen sett i lys av vår nåværende transferpolitikk.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Alex Mowatt

Innlegg Morten T. » 25 Aug 2014, 09:35

Jeg vet ikke helt, men jeg begynner å bli litt skeptisk til såkalte "talenter" fra England. Jeg synes de blir hausset alt for mye opp i forhold til den kvaliteten de faktisk besitter - og spesielt sammenlignet opp mot andre lands talenter, som f.eks. Tyskland.
Agenten Tore Pedersen( tidl. fotballspiller ) uttalte f.eks. dette før helgens start i Bundesliga:
- Og de unge jobber steinhardt for å bli gode. I England blir tenåringene superstjerner med en gang, mens det i Tyskland er litt hardere å slå seg fram. Du må bevise over tid at du har en plass i hierarkiet, og da begynner du i bunnen og jobber deg oppover. Noen ganger får jeg inntrykk av at engelske ungdommer kjøpes for 25 millioner pund, og er ganske fornøyd med å ha oppnådd akkurat det. I Tyskland ser du sjelden sånne overganger.

Jeg er enig med Tore P. på generelt grunnlag jeg, men selvfølgelig kan denne Mowatt være god...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Alex Mowatt

Innlegg Torstein Norevik » 25 Aug 2014, 12:35

Morten T. skrev:Jeg vet ikke helt, men jeg begynner å bli litt skeptisk til såkalte "talenter" fra England. Jeg synes de blir hausset alt for mye opp i forhold til den kvaliteten de faktisk besitter - og spesielt sammenlignet opp mot andre lands talenter, som f.eks. Tyskland.
Agenten Tore Pedersen( tidl. fotballspiller ) uttalte f.eks. dette før helgens start i Bundesliga:
- Og de unge jobber steinhardt for å bli gode. I England blir tenåringene superstjerner med en gang, mens det i Tyskland er litt hardere å slå seg fram. Du må bevise over tid at du har en plass i hierarkiet, og da begynner du i bunnen og jobber deg oppover. Noen ganger får jeg inntrykk av at engelske ungdommer kjøpes for 25 millioner pund, og er ganske fornøyd med å ha oppnådd akkurat det. I Tyskland ser du sjelden sånne overganger.

Jeg er enig med Tore P. på generelt grunnlag jeg, men selvfølgelig kan denne Mowatt være god...

Ja, du har et poeng her, Morten ;) Det har vel vært en tendens i England, som i Norge, at unge talenter hausses veldig opp, og kanskje i mange tilfeller langt mer enn det er grunnlag for. Hvis man tenker etter kan man finne mange såkalte "wonderkids" i den engelske ligaen, som var spådd en stor karriere, men som i dag frister en anonym tilværelse godt ned i divisjonene. :?

Når det gjelder Mowatt, så kjenner jeg lite til han. Men noen Leeds-fans jeg kjenner omtaler han som "det nye stjerneskuddet" i Leeds. Gitt kvaliteten på dagens Leeds-lag trenger vel kanskje det likevel ikke bety all verden..... :twisted:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest