Peter Crouch...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Peter Crouch...

Innlegg Torstein Norevik » 11 Jun 2014, 11:34

The Sentinel melder igjen - med referanse til "The Express" - at Crouch er i søkelyset til sin tidligere sjef Tony Pulis.

Det er jo ikke første gangen at denne linken er fremme, og for egen del tror jeg kanskje at akkurat denne linken kan være av de mer sannsynlige når det gjelder Crouch. Han begynner å dra alvorlig på årene - blir 34 halvveis inn i neste sesong - og mye taler vel for at Crouch ikke kan regne med noe mer enn en benketilværelse i den kommende sesongen, med tanke på Hughes uttalte målsetting om å signere en ny målfarlig spiss.

På den annen side er Crouch en spiller som vi vet Pulis har sansen for, og den legendariske waliseren har også vist at han ikke er redd for å signere spillere som - i fotballsammenheng - er over sin "første ungdom".

Og skal Crouch først flytte på seg, er det vel ikke så usannsynlig at London kan fremstå som et forlokkende alternativ. Ikke minst med tanke på at hans bedre halvdel ved flere anledninger skal ha mer enn antydet at hun ikke ville ha noe imot en retur til hovedstaden..... ;)

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Jun 2014, 13:38

Torstein Norevik skrev:The Sentinel melder igjen - med referanse til "The Express" - at Crouch er i søkelyset til sin tidligere sjef Tony Pulis.

Det er jo ikke første gangen at denne linken er fremme, og for egen del tror jeg kanskje at akkurat denne linken kan være av de mer sannsynlige når det gjelder Crouch. Han begynner å dra alvorlig på årene - blir 34 halvveis inn i neste sesong - og mye taler vel for at Crouch ikke kan regne med noe mer enn en benketilværelse i den kommende sesongen, med tanke på Hughes uttalte målsetting om å signere en ny målfarlig spiss.

På den annen side er Crouch en spiller som vi vet Pulis har sansen for, og den legendariske waliseren har også vist at han ikke er redd for å signere spillere som - i fotballsammenheng - er over sin "første ungdom".

Og skal Crouch først flytte på seg, er det vel ikke så usannsynlig at London kan fremstå som et forlokkende alternativ. Ikke minst med tanke på at hans bedre halvdel ved flere anledninger skal ha mer enn antydet at hun ikke ville ha noe imot en retur til hovedstaden..... ;)

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Ja, han begynner vel å nærme seg slutten av karrieren. Og det har vært, på tross av mye lavpanna hets og en fullstendig malplassert og feilaktig kritikk i mange år, en meget god karriere. Hvis Stoke kan få penger for Crouch nå så foreslår jeg at man selger og det mener jeg på tross av at han, for n`te gang i karrieren, motbeviste sine argeste kritikere og leverte en god sesong for The Potters.

Peter Crouch - undervurdert langs bakken, overvurdert i lufta. Basta og La Stå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 11 Jun 2014, 17:09

Hva er vitsen med å holde med et lag når alle spillerne er byttet ut etter to år?
Hvis draktene er nye og annerledes , manageren erstattet, og ny hjemmebane med nytt navn ??
Ingen av spillerne kommer fra området, de fleste fra utlandet , mange fra den andre siden av jorden....
Noen som vet ?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Jun 2014, 18:45

gmel skrev:Hva er vitsen med å holde med et lag når alle spillerne er byttet ut etter to år?
Hvis draktene er nye og annerledes , manageren erstattet, og ny hjemmebane med nytt navn ??
Ingen av spillerne kommer fra området, de fleste fra utlandet , mange fra den andre siden av jorden....
Noen som vet ?

Tja, nå føler jeg vel at jeg sitter litt i glasshus i og med at jeg er norsk og ikke har noe som helst med området Stoke-on-Trent å gjøre, men jeg tror det blir en utopi å ønske seg et lag bestående kun av lokale gutter og uten gjennomtrekk. Da måtte i så tilfelle fotballen reguleres langt tøffere enn i dag på disse feltene og det er til og med ikke jeg, som i tide og utide kan framstå som reguleringskåt, tilhenger av.

I Norge er jeg riktignok supporter av en klubb fra lokalområdet i Oslo og som er bare et par steinkast unna bostedet, men det kan jo ha å gjøre med at jeg spilte der sjøl og at dem var gode da jeg vokste opp....?

Jeg ville heller ha valgt å spørre: Hva er vitsen med å holde med et lag som velger å lønne en middelmådig spiller med to sykepleierårslønner i uka?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 11 Jun 2014, 20:43

Enig Morten:-)
monken
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 11 Jun 2014, 22:53

Godt spørsmål gmel. Jeg vet faktisk ikke svaret, men det jeg vet er at jeg vil være Stoke supporter hele livet uansett hva som skjer. Selv om vi blir kjøpt opp av en oljesjeik fra Dubai og hele klubben endres vil jeg fortsatt være supporter. Klubben betyr mest uansett. Hvem som spiller, er manager eller eier er viktig men ikke avgjørende - det er klubben Stoke City! Kan låne et uttrykk fra en naboklubb her hjemme; Alltid - uansett!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Jun 2014, 09:42

Jeg mener at en klubb ikke kan gjøre absolutt hva den vil, men at det derimot finnes grenser. Kanskje trekkes de grensene utifra de verdiene man har ellers i livet?
Jeg kunne f.eks. neppe ha forsvart klubbens handlinger hvis de hadde valgt å ansette den selverklærte fascisten Paolo Di Canio som manager. Da hadde klubben utført en handling som hadde gått fullstending på tvers av det jeg selv står for og da hadde entusiasmen dalt.
Fotball er, etter mitt syn, en viktig samfunnsaktør også og kan utgjøre en forskjell. Vi så det da Tony Pulis utførte mye veldedighetsarbeid i Stoke( noe vel Mark Hughes foreløpig har til gode å gjøre? ), det kan utgjøre en forskjell for mennesker og sånn sett kan fotball og klubb faktisk ha positive ringvirkninger for lokalsamfunnet.
Mange engelskmenn( og folk fra andre land også ) begynner å bli ganske lei av at fotballen har tatt lengre og lengre skritt vekk fra samfunnet forøvrig og etablert en form for eliteklasse og lønnsadel. Noen av oss synes rett og slett at det er meningsløst at en fyr i begynnelsen av tjueåra som sliter med å forstå storyen i et Donald-blad skal taue inn millioner av kroner, mens arbeidere ikke har råd til en kampbillett. Såkalt "grass-root football" er på sterk frammarsj i bl.a. England.

Vi ser det i Brasil også, landet i verden hvor folk er mest gale etter fotball, fokuset har vært på demonstrasjoner og pengebruk i forkant av VM og det har lagt en soleklar demper på forventningene. Det forteller meg at flere og flere faktisk har fått øynene opp og ser det hele i litt større sammenheng. De er rett og slett villig til å ofre gleden ved fotball til fordel for noe som er langt større hvis avstanden mellom klubb, eller fotball, og samfunnet forøvrig blir for stort.

I Stoke har jo f.eks. flere ganger supporterne vært delaktige i forandringer. F.eks. da Peter Coates ga opp eierskapet i sin første periode og muligens også da Pulis måtte ta sin caps å gå. De er vel også en årsak til at klubben over flere sesonger har fryst billettprisene, så det går an å forandre og det går an å si i fra hvis man mener at en klubbs gjøren og laden bærer galt av sted. Det er faktisk, uansett hvor merkelig det måtte høres ut, en kjærlighetserklæring det også.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 25 Jun 2014, 00:09

Daily Mirror melder at Stoke er villige til å lytte til bud for Peter Crouch denne sommeren. 8-)

Stoke skal være villige til å la "langemann" gå for "lusne" 1m pund, som ledd i en fornyelse av de offensive kreftene i laget. Det er vel i den sammenheng ikke uvesentlig at Crouch visstnok skal tære 50 000 pund i uka på lønnsbudsjettet, penger som nok kunne være "kjekt å ha" til andre prosjekter... ;)

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... er-3747309

Er du klar med telefonen, Tony ??? Eller snytes du av din gamle kompis "Arry".... :) :lol:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg RedFalcon » 01 Aug 2014, 16:03

The Sentinel hevder at West Ham skal være interesserte i Crouch. Dette fordi Andy Carrol ikke er regnet med å bli "match fit" før om 4 måneder.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... xTgmyCy.99
Brukerens avatar
RedFalcon
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 01 Aug 2014, 16:22

Takk for følget, og lykke til i London igjen......
Håper han får avslutte med verdighet, det er jeg ikke sikker på at han får hos oss.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest