Mame Biram Diouf

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Morten T. » 22 Mai 2014, 23:41

Jeg har ikke sett han spille på en stund, men hvis han har gjort det bra i Tyskland så bør det borge for kvalitet. Han var vel en total fiasko i ManU, men var vel meget god i Molde.

Litt vanskelig å vurdere hvorvidt en spiller egentlig er så forferdelig god når han spiller i norsk liga, av den enkle grunn at motspillerne er av heller laber kvalitet hvis man ser internasjonalt på det. Vi kan fort bli litt lurt av overivrige kommentatorer i TV2 og andre kanaler som lar det strømme ut med superlativer i den hensikt å selge et relativt kjipt og ganske dårlig produkt... :twisted:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg geddi » 23 Mai 2014, 10:00

Ifølge Sentinel så er han "close to joining Potters in free signing". Klart at om han kommer som Bosman så kan han være et veldig godt kjøp og klarer han å opprettholde scoringsraten fra Tyskland så kan han bli et scoop av de sjeldne. Men alt det gjenstår jo å se.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 219
Registrert: 21 Apr 2012, 13:03

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg gmel » 23 Mai 2014, 14:36

Bekreftet sier Stoke LoudnProud

Spennende!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Morten T. » 23 Mai 2014, 17:09

gmel skrev:Bekreftet sier Stoke LoudnProud

Spennende!

Enig, dette kan bli en spennende signering.
Det som sannsynligvis blir mindre spennende fremover er Deadline Day fordi Stoke nå ser ut til å signere spillere tidligere. Jeg lever uansett fint uten den spenninga... :P

Det er plusser og minuser med å kjøpe spillere tidlig. Jeg mener dog at det er en overvekt av plusser og at det alt i alt er bra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Torstein Norevik » 26 Mai 2014, 09:55

Diouf har nå forlatt Stoke, uten å signere noen kontrakt, mens Hughes nå reiser på ferie. Det ser derfor ut til at en eventuell overgang kan dra litt ut, selv om det nok er Scholes som kommer til å sluttføre forhandlingene, og ikke Hughes.

I følge The Sentinel føler klubben seg likevel sikker på at Diouf vil bli Stoke-spiller i løpet av sommeren. Det skal være oppnådd enighet om en 4-års kontrakt, selv om det også skrives at avtalen i 11. time skal ha støtt på et mindre hinder.

Men The Sentinel erfarer at dette ikke vil hindre at avtalen inngås, bare forsinke den.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Jeg tror Diouf kan bli en spennende signering, om avtalen går i orden. Han er vel en type spiss som vil kunne passe godt hos oss, litt en sånn Lukaku/Bony-type, rask, sterk og målfarlig. Ser også at det spekuleres i en overgang for franske Emmanuel Rivierè, som har en rekke landskamper for aldersbestemte franske landslag. Jeg vet ikke så mye om han, men en rekke kamper og scoringer for Franrike U-21 tyder på at også denne spissen har kvaliteter.

Tenke seg et overgangsvindu hvor vi får inn Diouf, Rivierè, Bardsley, Assaidi, og kanskje Sidwell, i tillegg til de lovende ungguttene Teixeira og Skapetis, hvor Sørensen forlenger og vi får beholde Begovic og Shawcross.....Ja, det ville i mine øyne være et meget bra overgangsvindu for oss, særlig tatt i betraktining at flere disse vil kunne komme på free transfer, og vi får forsterket stallen betydelig uten at det koster oss skjorta.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg geddi » 27 Mai 2014, 13:49

Når Torstein skriver at avtalen har støtt på mindre hindringer, så består disse mindre hindringene, så vidt jeg har fått med meg at Jim Solbakken har innvendinger, uten at jeg vet hvilke. Solskjærvennen Solbakken er jo ikke alltid kjent for å være enkel å forholde seg til så det skulle ikke forundre meg et øyeblikk om han klarer å forkludre avtalen.
Litt på siden kan jo nevnes at Solskjær også var (eller er) interessert i Diouf uten at jeg skal si at det har med saken å gjøre, men det som er klart er jo at både Diouf og Stoke var fornøyde med avtalen så slangen i paradiset her er nok Solbakken

Og et par minutter etter at jeg skrev alt dette så dukket meldingen om "done deal" opp på Mighty Potters. Får håpe den stemmer.

https://www.facebook.com/mightypotters1
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 219
Registrert: 21 Apr 2012, 13:03

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Torstein Norevik » 27 Mai 2014, 14:47

geddi skrev:Når Torstein skriver at avtalen har støtt på mindre hindringer, så består disse mindre hindringene, så vidt jeg har fått med meg at Jim Solbakken har innvendinger, uten at jeg vet hvilke. Solskjærvennen Solbakken er jo ikke alltid kjent for å være enkel å forholde seg til så det skulle ikke forundre meg et øyeblikk om han klarer å forkludre avtalen.
Litt på siden kan jo nevnes at Solskjær også var (eller er) interessert i Diouf uten at jeg skal si at det har med saken å gjøre, men det som er klart er jo at både Diouf og Stoke var fornøyde med avtalen så slangen i paradiset her er nok Solbakken

Og et par minutter etter at jeg skrev alt dette så dukket meldingen om "done deal" opp på Mighty Potters. Får håpe den stemmer.

https://www.facebook.com/mightypotters1

Håper det er riktig, Geddi :)

Det som er fordel Stoke nå vs Cardiff, er at Cardiff rykket ned, og vi må anta at de dermed er blitt langt mindre interessante for Diouf enn de var da de var i Premier League.

Diouf på free transfer må vel anses som en meget god "deal", m.t.p. den scoringsraten han har vist i Bundesliga. Det hevdes at han eventuelt vil bli vår best betalte spiller, om overgangen går i orden, men det er vel en konsekvens nettopp av at han har gått kontraktstiden ut, og at en del av "overgangssummen" vi slipper å betale i stedet bakes inn som lønn direkte til spilleren selv. Så da får vi bare vente, og håpe på en offisiell bekreftelse fra klubben.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg TrondG » 29 Mai 2014, 12:36

http://www.bbc.co.uk/programmes/p01z6k82 lytt fra 31. minutt i sendingen

Coates sa: "We're hopeful that Diouf will be done - and that was the striker Mark wanted last year, and we thought, twice, that we'd got the deal done, only for it to collapse as it does in football, so that would be good. And we've got a few irons in the fire with other players"

Jeg er veldig sikker på at overgangen denne gang skal gå i orden, men ingenting er sikkert i fotballen..
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Torstein Norevik » 04 Jun 2014, 12:34

Skal signeringen av Diouf likevel ryke i 11. time ? :?

I alle fall skal Wolfsburg ha kastet seg inn i kampen om Diouf, som ifølge denne artikkelen allerede har passert en "medical" hos Stoke.

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9337 ... iram-Diouf

Jeg vet ikke hva som er til hinder for at han signerer, men det er vel ikke usannsynlig -som det har vært antydet tidligere - at det er agent Solbakken som trekker i en del tråder her. Jeg liker det ikke, og det at Wolfsburg nå kommer på banen er ikke gunstig for oss. Da har han muligheten for å bli værende i Tyskland - om han ønsker det - og Wolfsburg er kvalifisert for spill i Europaligaen neste sesong, i alle fall for kvalifiseringsrunden om jeg har forstått det rett, noe som også kan være en gulrot. :?

En annen sak er at en genuin interesse fra Wolfsburg også kan bli brukt som brekkstang for å oppnå enda bedre betingelser i Stoke, og at en sak drar slik ut, uten at det kommer til signering, er sjelden et godt tegn. Sagt enkelt; om han virkelig ønsket å signere for Stoke kunne han vel ha gjort det for lenge siden ? :? Selv om jeg også ser muligheten for at agenten her rett og slett driver nervekrig, med tanke på å få en best mulig deal for Diouf....og det er jo, når sant skal sies, det som er jobben hans... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Morten T. » 09 Jun 2014, 13:43

Jeg leser dette som om Shawcross går langt i å bekrefte at Diouf er klar for klubben...:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron