Morten T. skrev:gmel skrev:Hughes :
He warned there might not be any more new faces before Friday's 11pm deadline, but insists he saw enough character in last night's defeat to see Stoke safely through to the end of the season."As we stand at the moment," said Hughes, "the possibility of getting more in isn't high, but we will see. Things happen very quickly.
"If we don't get anybody else in, so be it, because the group showed they are an excellent group with great character and determination."
Huff!!
Skru klokka ett år tilbake i tid, bytt ut ordet "Hughes" med ordet "Pulis" i teksten og helvete hadde vært løs for lenge siden...

Jeg vil ikke si "helvete var løs i fjor", selv om heller ikke Pulis fikk inn mer enn to spillere i januar-vinduet i fjor (Shea og Butland). Joda, en del var skuffet fordi ingen av de to var spillere som styrket førsteelleveren. Men jeg kan ikke huske at Pulis fikk noe særlig mer pes for det den gang enn Hughes har fått nå.
Når det er sagt, så må vi ikke glemme at Hughes faktisk hentet inn 5 spillere i sommer. Så han har faktisk hentet inn 7 spillere det drøye halvåret han har vært i klubben, og da i all hovedsak spillere med offensiv legning. Og oppi det hele må vi huske at disse 7 spillere vel ikke har kostet oss mer enn 6-7m pund i overgangspenger.
Mens Pulis på sin side spanderte i størrelsesorden 25-30m pund på tre spillere, hvorav to floppet (Palacios og Jones) og en har vært en betinget suksess ....om jeg skal være hyggelig....(Crouch)
Vi skal ikke se bort fra at Hughes nå faktisk betaler prisen for Pulis' overdrevne pengebruk på spillere som ikke slo til. Fordi Coates - som vi ikke skal glemme er en durkdreven forretningsmann som forventer "value for money" - nå synes å være langt mer påholden med pengesekken enn det han var i Pulis sin tid. Det går en grense også for Coates, og jeg tror ikke han er spesielt "happy" med Pulis sin pengebruk på de tre nevnte spillerne, som klubben i realiteten har tapt store penger på. Han har vel også direkte uttalt at han var uenig i å spandere 10m på Crouch, men gav etter for sin managers vurderinger på det punktet. Han har nok angret på det i ettertid.
De fleste managere ønsker penger til innkjøp av "sine" spillere. Jeg tror ikke Hughes er noe unntak. Derfor er det også litt påfallende at han har brukt så lite penger på nye spillere, sammenlignet med hva Pulis brukte. Jeg tror det skyldes at Coates - klok av skade - har skrudd igjen pengekranen flere omdreininger, og at dette også er en medvirkende årsak til at Hughes ikke får hentet inn verdens mest spennende spillere. Men utad er han solidarisk med sin formann og klubbens eier, og vil ikke gi noe uttrykk for at manglende signeringer skyldes en langt mer påholden formann.
Spekulasjoner ? Joda, det er spekulasjoner fra min side.....

Men det er påfallende hvor mye mindre Hughes bruker på nye spillere sammenlignet med de budsjettene Pulis hadde til rådighet. Og når Coates i fjor snakket om "a new direction" ble det vel også mer enn antydet at klubben etter hvert måtte stå mer og mer på egne ben, uten stadige bidrag fra velstående eiere. Og det spørs om ikke Hughes fikk beskjed om dette allerede da han søkte jobben, og derfor ikke kan beklage seg så mye nå.
Og hvis dette stemmer så har faktisk Hughes langt dårligere rammebetingelser når det gjelder å hente inn nye spillere enn det Pulis i sin tid hadde.
For egen del var jeg aldri særlig imponert over Pulis innkjøpspolitikk, selv om det skal innrømmes at han også gjorde gode kjøp. Men jevnt over spanderte han ofte mye penger på spillere som aldri slo til. Jones, Palacios og Crouch er nevnt. Jeg kunne legge til Jerome, Kitson, Arismendi, Tonge, Kightly, Tuncay og Collins, for å nevne noen, for å illustrere at Hughes' forgjenger sølte bort ganske anseelige beløp på "daukjøtt". Det gikk nok etter hvert opp for Coates også, selv om han lenge tilsynelatende hadde klokketro på sin gode venn, Pulis.....Og det spørs om ikke Hughes betaler prisen for det nå....