Tror ikke vi skal ta Daily Mirror så alvorlig.
Men prinsippet som leder er respektfullt:
Fullføre jobben, og ikke stikke når det blåser som verst.
Mange bedriftsledere stikker av, når de har kjørt selskapet på rævva...
Torstein Norevik skrev:Jeg har tidligere - så vidt jeg husker - lansert et tenkt scenario hvor Pulis "sparkes oppover" i systemet og inn i stillingen til John Rudge, som vel har gitt beskjed om at han kommer til å gi seg etter denne sesongen.
Jeg så nylig et innlegg på en annen blogg (engelsk) om at det visstnok skal gå rykter om en slik løsning.
Dette kan "løse floken" for Coates. Han slipper å gi sin gode venn Pulis sparken, men forfremmer han i stedet til en stilling som "formelt sett" er en høyere (?) stilling enn manager-stillingen.
Samtidig etterkommer han presset fra betydelige deler av fansen om et managerskifte, og kanskje han selv også anser et slikt skifte fornuftig etter en heller miserabel sesong ? Samtidig som Pulis kan gå med æren i behold.
En annen sak er at jeg er litt usikker på hva stillingen til John Rudge egentlig går ut på og hvor mye makt/innflytelse han har. Han har vel tittel som "Football Director" eller noe i den dur, men jeg er egentlig ikke sikker på hvem som rapporterer til hvem. Mine tanker bygger likevel på en forutsetning om at dette er en "høyere stilling" enn selve manager-stillingen.
Et utenkelig scenario ?
Jeg tror nemlig heller ikke at Pulis regelrett vil få sparken av Coates dersom plassen nå reddes. Da ender det med at Pulis selv velger å trekke seg (tvilsomt), et "opprykk" internt i Stoke-administrasjonen (slik jeg spekulerer i), eller at han rett og slett fortsetter men hvor det vil bli gjort en hel del forandringer i spillergruppa.
Torstein Norevik skrev:Her hevdes det derimot at Pulis allerede har bestemt seg for å ta caps'en å gå straks vi har berget kontrakten.
Men, hvor Daily Mirror har dette fra kan man jo bare spekulere i. Det er vel neppe Pulis selv som har uttalt dette til avisen.....![]()
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ve-1851801
Torstein Norevik skrev:Torstein Norevik skrev:Her hevdes det derimot at Pulis allerede har bestemt seg for å ta caps'en å gå straks vi har berget kontrakten.
Men, hvor Daily Mirror har dette fra kan man jo bare spekulere i. Det er vel neppe Pulis selv som har uttalt dette til avisen.....![]()
Pulis tilbakeviser at han har noen planer om å trekke seg.
Tvert i mot går han vel langt i å si at han blir værende - dersom Coates vil - og at det ikke har vært noe tema overhodet at han skal avslutte sin oppgave i Stoke.
Det kan gå mot en ny sesong med Pulis, enten vi liker det eller ikke....
http://www.teamtalk.com/news/2483/86712 ... uit-claims
Morten T. skrev:Torstein Norevik skrev:Torstein Norevik skrev:Her hevdes det derimot at Pulis allerede har bestemt seg for å ta caps'en å gå straks vi har berget kontrakten.
Pulis tilbakeviser at han har noen planer om å trekke seg.
Tvert i mot går han vel langt i å si at han blir værende - dersom Coates vil - og at det ikke har vært noe tema overhodet at han skal avslutte sin oppgave i Stoke.
Det kan gå mot en ny sesong med Pulis, enten vi liker det eller ikke....
http://www.teamtalk.com/news/2483/86712 ... uit-claims
Jepp, det var det jeg trodde hele veien. Det eneste jeg med vantro reagerte på var at lunsjen varte i 3-4 timer. Til og med italienerne med sin "secondo platti" og alt det der, skulle hatt problemer med å sitte så lenge...![]()
Men nå er det snart å køye for å komme seg opp i otta for å nå morraflyet til Manchester. I mellomtida kan du, eller andre, suge på følgende quiz-karamell: Hvilken spiller i troppene til Stoke eller Norwich fikk et realt oppsving i karrieren da han var innom den fordums storheten Skeid en måneds tid?
jørgen skrev:Mirakelmannen, Rene Girard, kommer til å forlate Montepellier etter sesong. Han ønsker seg visstnok til England. Dette er mannen som mot alle odds tok ligagull med klubben i fjor, foran pengesekken PSG! En hinnsides prestasjon!
Skal han erstatte Pulis????![]()
I såfall kan det godt hende vi får besøk av den fantastiske Younes Belhanda!
Morten T. skrev:jørgen skrev:Mirakelmannen, Rene Girard, kommer til å forlate Montepellier etter sesong. Han ønsker seg visstnok til England. Dette er mannen som mot alle odds tok ligagull med klubben i fjor, foran pengesekken PSG! En hinnsides prestasjon!
Neppe.
Oddsen er nok ikke høy på at det evt. blir Newcastle for han. Der er det jo snart bare croissant til frokost og snegler og froskelår til lunsj, så han kommer nok til å trives.
Nei, Pulis blir nok værende uansett hva fotfolket måtte ønske. Med en god avslutning og litt flaks så kan faktisk dette bli den beste sesongen for Stoke i PL. HVIS så skjer så må vel til og med de mest ihuga Pulis-haterne innse at de har tatt litt...ehhhhem....F E I L ?
Morten T. skrev:jørgen skrev:Mirakelmannen, Rene Girard, kommer til å forlate Montepellier etter sesong. Han ønsker seg visstnok til England. Dette er mannen som mot alle odds tok ligagull med klubben i fjor, foran pengesekken PSG! En hinnsides prestasjon!
Nei, Pulis blir nok værende uansett hva fotfolket måtte ønske. Med en god avslutning og litt flaks så kan faktisk dette bli den beste sesongen for Stoke i PL. HVIS så skjer så må vel til og med de mest ihuga Pulis-haterne innse at de har tatt litt...ehhhhem....F E I L ?
Torstein Norevik skrev:Morten T. skrev:jørgen skrev:Mirakelmannen, Rene Girard, kommer til å forlate Montepellier etter sesong. Han ønsker seg visstnok til England. Dette er mannen som mot alle odds tok ligagull med klubben i fjor, foran pengesekken PSG! En hinnsides prestasjon!
NopeSelv en god avslutning nå fjerner ikke inntrykket av denne sesongen som relativt mislykket. Ikke det at jeg tror at vi vinner resten av kampene, greier vi 4-5 poeng til så er det bra. Og da havner vi på 44-45 poeng.
Men selv om vi hadde vunnet resten av kampene så har denne sesongen likevel vært skuffende. Vi havnet i nedrykks-sumpa med begge beina, og berger oss på at vi møter noen av de svakeste lagene i PL i innspurten (QPR, Norwich). Og våre eneste seiere i 2013 kommer mot to av lagene som rykker ned, kanskje tre om også Norwich skulle rykke ned.
Men jeg tror mer og mer du får rett m.h.t. Pulis, at en sterk avslutning gjør at han får fornyet tillit. Det er ingen hemmelighet at jeg ikke kommer til å applaudere det.Og det er rett og slett fordi jeg ikke har noen som helst tro på at Pulis kommer til å forandre seg, men kommer til å kjøre videre med sin forsiktige spillestil, sine favoritter og å spille spillere ute av posisjon.
Pulis har vært såpass lenge i gamet at han ikke kommer til å endre sin fotbalfilsofi som han har klippetro på. Og selv om har innrømmet at denne sesongen har vært under pari, bedyrer han også at han må bedømmes for hele perioden han har vært i Stoke - og hatt suksess. Når han selv opplever å hatt suksess, er det liten grunn til å tro at han vil endre på den filosofien som han mener har vært med på å frembringe denne suksessen....
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest