Tipp tabellen!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Tipp tabellen!

Innlegg Torstein Norevik » 16 Aug 2012, 16:54

1. Man. C
2. Man. U
3. Arsenal
4. Chelsea

9. Stoke

18. Norwich
19. Swansea
20. Wigan

Kanskje ikke så veldig originalt, men like fullt mitt tips.... 8-)

Registrerer ellers med interesse at mange er lite optimistiske på vårt kjære Stoke's vegne. Jeg, på min side, er derimot optimist, i den forstand at jeg tror vi dette året for første gang kommer i topp 10 i PL. Jeg mener at troppen vår er jevnere og bedre i år enn i fjor, og selv om det ikke nødvendigvis betyr at førsteelleveren er styrket, så vil vi stå bedre rustet når skadene og slitasjen i startelleveren setter inn for fullt gjennom tøffe vintermåneder.

I fjor hadde vi også Europa League å tenke på, noe som utvilsomt øket slitasjen i troppen, selv om det var veldig moro så lenge vi var med der. Mye kommer til å handle om å skape mer sjanser enn i fjor, for å kunne score mer mål. Jeg tror likevel ikke vi vil få en ny sesong hvor Ethers/Pennant er like "svake" som i fjor, selv om jeg - som nevnt annet sted - er redd at Ethers er på retur. Dersom ikke de leverer bedre enn i fjor, vil de derimot bli skiftet ut og andre vil få sjansen (Kightly, og kanskje Lee om han skulle komme....)

Ser også for meg at den sentrale midtbanen vil fungere langt bedre enn i fjor, fordi en "fit" Palacios forhåpentligvis vil styrke oss vesentlig. Der har vi også muligheten til å plassere Geoff Cameron, som har høstet mange lovord og som blir veldig spennende å se i aksjon.

Optimismen lenge leve :D Og husk hva de sier, pessimisten har kanskje rett, men optimisten har det så mye mer moro i mellomtiden.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 14 Apr 2013, 22:34

Ja, hvor godt traff vi med disse tipsene ?

Selv om det ennå er noen kamper igjen så kan vi vel slå fast at vi var enkelte - meg selv inkludert - som var langt mer optimistiske på Stokes vegne enn det som det viste seg å være grunnlag for. :?

Men hvordan vil det til slutt ende ? Rykker vi ned ? :shock:

Nedenfor er en link til BBC's predictor for de siste kampene. Legg inn resultatene dere tror på og se hvor dere ender.... ;)

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... efault.stm

Selv endte jeg opp med Stoke på 39 poeng og ny kontrakt, med Wigan som det laget som følger QPR og Reading ned. I den sammenheng kan det vel være et poeng at Wigan - på papiret - har et relativt tøft program igjen, sammenlignet med Stoke. I tillegg til fokus på cupfinale så har de tøffe bortekamper mot Man.C og Arsenal og bortekamper også mot West Ham og WBA, i tillegg til hjemmekamper mot sterke lag som Swansea og Tottenham, samt et Aston Villa lag i siste kamp som også kjemper for å unngå nedrykk.
Samlet sett kan det bli en oppgave i største laget for Wigan, og det kan faktisk bli vår redning.... ;)

Mine 39 poeng er for øvrig basert på at vi vinner hjemme mot Norwich, spiller uavgjort mot Tottenham og QPR og taper mot Sunderland og Southampton. Spennende uker i vente..... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 15 Apr 2013, 10:59

Hm, mange som bommer litt her ja. Faktum er at jeg tror FA cupen kan redde oss! Jeg tror Wigan med et fryktelig tøft kampprogram, både i antall kamper og motstandere skal få det tøft - men vi MÅ jo også prestere. Vi har igjen disse lagene;

QPR (A)
Norwich (H)
Sunderland (A)
Spurs (H)
Soton (A)

Wigan;
City (A)
West Ham (A)
Spurs (H)
WBA (A)
Swansea (H)
Arsenal (A)
Villa (H)

og Villa får også problemer;
United (A)
Sunderland (H)
Norwich (A)
Chelsea (H)
Wigan (A)

Jeg tror (håper) at den siste kampen mellom Wigan og Villa avgjør hvilken av disse to klubbene som rykker ned...........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Apr 2013, 11:12

Hva med Norwich og Sunderland? De bør også inn i nedrykksgruppa, mener jeg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Apr 2013, 11:35

Torstein Norevik skrev:http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/predictor/default.stm

Det er godt mulig det er lystgasslekkasje her jeg sitter nå, men jeg fikk oss helt oppe på en 11. plass til slutt(!) :)
Wigan, QPR og Reading ned. Aston Villa, Sunderland og Southampton hårfint over streken.

Nå skal det riktignok tillegges at jeg ikke akkurat har blitt rik av tippinga i årens løp...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Apr 2013, 12:21

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/predictor/default.stm

Det er godt mulig det er lystgasslekkasje her jeg sitter nå, men jeg fikk oss helt oppe på en 11. plass til slutt(!) :)
Wigan, QPR og Reading ned. Aston Villa, Sunderland og Southampton hårfint over streken.

Nå skal det riktignok tillegges at jeg ikke akkurat har blitt rik av tippinga i årens løp...

Jøss, det må jeg si..... :shock:

Har du satsa på seiere i resten av kampene, eller, he-he.... ? ;)

Men det er ikke noe gærnt i å være optimist ;)

Ser da at vi er flere som tipper Wigan ned, også jeg. Har for øvrig også Villa like over streken, men Sunderland og Soton litt høyere oppe.

Tror, i likhet med Svein, at Wigans tøffe kampprogram - både når det gjelder motstandere, antall kamper og fokus på/distrahert av cupfinale - vil bli deres bane. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Apr 2013, 12:41

Jeg har uavgjort mot QPR, Sunderland og Tottenham og seier mot Norwich og Southampton.

Men la meg få legge til at jeg ALDRI har tippa tap for Stoke eller Skeid i hele mitt liv. Hva betreffer Skeid, så kosta det meg en gang rett i overkant av 100 000, men penger er jo ikke alt...

På gravsteinen skal det stå: "Han var ikke helt ved sine fulle fem, men han tippa i hvertfall aldri mot sitt eget lag"
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Apr 2013, 13:07

Morten T. skrev:Jeg har uavgjort mot QPR, Sunderland og Tottenham og seier mot Norwich og Southampton.

Men la meg få legge til at jeg ALDRI har tippa tap for Stoke eller Skeid i hele mitt liv. Hva betreffer Skeid, så kosta det meg en gang rett i overkant av 100 000, men penger er jo ikke alt...

På gravsteinen skal det stå: "Han var ikke helt ved sine fulle fem, men han tippa i hvertfall aldri mot sitt eget lag"

Du er en sann supporter, Morten ! :D
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 15 Apr 2013, 17:39

Morten T. skrev:Jeg har uavgjort mot QPR, Sunderland og Tottenham og seier mot Norwich og Southampton.

På min skal det stå : "Hva var det jeg sa...."
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 17 Apr 2013, 21:32

Wigan er en av våre argeste konkurrenter i kampen om å unngå nedrykk.

Nå nærmer det seg pause på Etihad Stadium (41 min.), og Wigan holder fortsatt 0-0. Hart hadde nettopp en kjemperedning, og ut fra match-statsen ser det ut til at Wigan holder bra stand. 51-49 Possesion i favør Wigan, og gjestene leder også 2-0 i skudd på mål.

Skummelt, og mulige tegn på at Man.C har gitt opp ligagullet og ikke er topp skjerpet ??? :? Det kan ende langt verre enn vi hadde håpet... :o

Der er det bekreftet 0-0 ved halvtid, og Wigan har vært det beste laget i første omgang, i følge rapportene. :?

Men....Man.C var best de siste 10 minuttene før pause. Kan vi håpe at de våkner og at vi slipper med skrekken ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest