Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg monken » 08 Apr 2013, 01:33

Lilledino skrev:TP out !!!!

Enig!!!!:-)
monken
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 08 Apr 2013, 01:34

steinar skrev:Det blir tydeligere og tydeligere at TP ikke er den rette for Stoke, han har riktignok hatt noen greie sesonger i PL, men etter disse 5 sesongene har han ikke greid å bygge et lag som er godt nok for Pl . TP har fått endel penger og har ikke greid å handle inn og skape et godt nok team. Vi så det tydelig igår mot Villa at Walters og Jones krangla åpenlyst, det er ikke bra når slikt kan foregå under kamp. Det samme har jeg sett i QPR tidligere i vinter og vi kan jo se hvordan det går med dem. Nei Pulis har ikke greid å skape noe de siste årene. Over og ut med ham etter denne sesongen

Så enig:-)
monken
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 08 Apr 2013, 11:56

Har virret en del rykter om at det var kalt inn til en pressekonferanse på Britannia i dag, og flere spekulerte i at klubben ville uttale seg om situasjonen og hvor trygt TP sitter. Det viste seg i midlertid at dette bare var sprøyt.

TP sitter nok trygt ut sesongen, men jeg er svært sikker på at han forlater Stoke City til sommeren.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg pål - lillehammer » 08 Apr 2013, 12:03

Å sparke Pulis nå tror ikke jeg vil ha virkning i det hele tatt. Nå må vi bare håpe vi har spillere som tar tak og går i krigen for klubben sin. Det er tross alt spillerne som er ut på bana og det er de som må gjøre jobben. Det begynner å bli rimelig kritisk nå og da er det lett å gjøre panikkvalg uten annet enn negativ virkning. Hvem skal ta over hvis vi sparker Pulis i dag ??? Mark Hughes?? Terry Mc Dermott??, Steve Mclaren?? Martin ONeill eller en annen som har mislyktes denne sesongen. Det er jo ikke noe poeng å bruke f eks ass manager. Han har jo vært med hele sesongen og står medansvarlig for elendigheten.

Nei nå må vi ha samling i bånn og sammen komme oss ut av hengemyra. Det kan vi klare men da må spillerne selv ta ansvar og vise hvor skapet skal stå. Pulis har vært den mest suksessfulle Stoke manageren gjennom tidene men tiden er kanskje inne for et skifte etter denne sesongen. På den måten kan en ny manager sette sitt preg på klubben og kjøpe inn de spillerne som passer i sitt system.

Men nå folkens må vi stå bak klubb, manager og spillere og sørge for PL også neste sesong.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Apr 2013, 13:00

pål - lillehammer skrev:Å sparke Pulis nå tror ikke jeg vil ha virkning i det hele tatt. Nå må vi bare håpe vi har spillere som tar tak og går i krigen for klubben sin. Det er tross alt spillerne som er ut på bana og det er de som må gjøre jobben. Det begynner å bli rimelig kritisk nå og da er det lett å gjøre panikkvalg uten annet enn negativ virkning. Hvem skal ta over hvis vi sparker Pulis i dag ??? Mark Hughes?? Terry Mc Dermott??, Steve Mclaren?? Martin ONeill eller en annen som har mislyktes denne sesongen. Det er jo ikke noe poeng å bruke f eks ass manager. Han har jo vært med hele sesongen og står medansvarlig for elendigheten.

Nei nå må vi ha samling i bånn og sammen komme oss ut av hengemyra. Det kan vi klare men da må spillerne selv ta ansvar og vise hvor skapet skal stå. Pulis har vært den mest suksessfulle Stoke manageren gjennom tidene men tiden er kanskje inne for et skifte etter denne sesongen. På den måten kan en ny manager sette sitt preg på klubben og kjøpe inn de spillerne som passer i sitt system.

Men nå folkens må vi stå bak klubb, manager og spillere og sørge for PL også neste sesong.

+1
Selv om jeg sannelig ikke er sikker på at Pulis er borte før neste sesong heller( Coates avgjør det ). En del spillere derimot...

Spillerne har vist før at de er gode nok, men jeg synes mange har alt for lett for å glemme disse gutta sitt ansvar for resultatene. Det er ikke hobbyfotball ala Skeid( :cry: ), Jevnaker, Varegg og Bossekop vi snakker om her. Dette er gutter som tjener nok til å kjøpe en ny bil - i uka! De har for faen å sørge for å være motivert, skjerpa og gira uten at en eller annen med treningsdress og caps skal stå å pese på dem!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 08 Apr 2013, 13:54

Morten T. skrev:
pål - lillehammer skrev:Å sparke Pulis nå tror ikke jeg vil ha virkning i det hele tatt. Nå må vi bare håpe vi har spillere som tar tak og går i krigen for klubben sin. Det er tross alt spillerne som er ut på bana og det er de som må gjøre jobben. Det begynner å bli rimelig kritisk nå og da er det lett å gjøre panikkvalg uten annet enn negativ virkning. Hvem skal ta over hvis vi sparker Pulis i dag ??? Mark Hughes?? Terry Mc Dermott??, Steve Mclaren?? Martin ONeill eller en annen som har mislyktes denne sesongen. Det er jo ikke noe poeng å bruke f eks ass manager. Han har jo vært med hele sesongen og står medansvarlig for elendigheten.

+1
Selv om jeg sannelig ikke er sikker på at Pulis er borte før neste sesong heller( Coates avgjør det ). En del spillere derimot...

Spillerne har vist før at de er gode nok, men jeg synes mange har alt for lett for å glemme disse gutta sitt ansvar for resultatene. Det er ikke hobbyfotball ala Skeid( :cry: ), Jevnaker, Varegg og Bossekop vi snakker om her. Dette er gutter som tjener nok til å kjøpe en ny bil - i uka! De har for faen å sørge for å være motivert, skjerpa og gira uten at en eller annen med treningsdress og caps skal stå å pese på dem!

Er helt enig i at det burde være selvsagt at gutta skal være motiverte og blø for drakta med slike astronomiske lønninger de hever. Men samtidig er det Pulis' ansvar å sette de som ikke leverer ut av laget, og la andre få sjansen. Og det er jo nettopp her hovedkritikken mot Pulis' har ligget etter de elendige resultatene vi har hatt dette året. At han ikke gjør endringer, men durer i vei med - i all hovedsak - samme spillere, samme taktikk og samme formasjon, selv om det overhodet ikke har fungert over lengre tid. Å la spillere som ikke presterer - i kamp etter kamp etter kamp - likevel få fortsette å starte i førsteelleveren - ja, det er regelrett tjenesteforsømmelse fra Pulis' side, og en viktig grunn til at vi nå er havnet i nedrykssumpa.

Og det handler ikke bare spillere som ikke "gidder", men like mye spillere som ikke "greier". Det er vel ingen som kan utsette noe på innsatsen hverken til Whelan, Walters eller Crouch. Men det hjelper ikke med innsats alene når evnene ikke strekker til, og de burde ha vært ute av førsteelleveren for lengst.....

Spillerne har ansvaret for å prestere - Pulis har ansvar for å sette ut de som ikke gjør det, enten dette skyldes mangel på vilje eller mangel på evner ! :?

For øvrig en interessant problemstilling hvem vi supportere kunne ha tenkt oss i førsteelleveren. Den debatten er jeg gjerne med på, så fort tiden tillater det... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Apr 2013, 14:43

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:

+1

Er helt enig i at det burde være selvsagt at gutta skal være motiverte og blø for drakta med slike astronomiske lønninger de hever. Men samtidig er det Pulis' ansvar å sette de som ikke leverer ut av laget, og la andre få sjansen. Og det er jo nettopp her hovedkritikken mot Pulis' har ligget etter de elendige resultatene vi har hatt dette året. At han ikke gjør endringer, men durer i vei med - i all hovedsak - samme spillere, samme taktikk og samme formasjon, selv om det overhodet ikke har fungert over lengre tid. Å la spillere som ikke presterer - i kamp etter kamp etter kamp - likevel få fortsette å starte i førsteelleveren - ja, det er regelrett tjenesteforsømmelse fra Pulis' side, og en viktig grunn til at vi nå er havnet i nedrykssumpa.

Og det handler ikke bare spillere som ikke "gidder", men like mye spillere som ikke "greier". Det er vel ingen som kan utsette noe på innsatsen hverken til Whelan, Walters eller Crouch. Men det hjelper ikke med innsats alene når evnene ikke strekker til, og de burde ha vært ute av førsteelleveren for lengst.....

Spillerne har ansvaret for å prestere - Pulis har ansvar for å sette ut de som ikke gjør det, enten dette skyldes mangel på vilje eller mangel på evner ! :?

For øvrig en interessant problemstilling hvem vi supportere kunne ha tenkt oss i førsteelleveren. Den debatten er jeg gjerne med på, så fort tiden tillater det... ;)

Ser den Torstein, og selvfølgelig har Pulis et medansvar. Mitt poeng var at han tillegges for stort ansvar for den elendige resultatrekka. Mener jeg leste en forskningsrapport en gang som sa noe slikt som at en manager/trener påvirker ca. 12-20% av resultatene. Det er viktige prosenter, men viktigere er det spillerne gjør/ikke gjør.
Og ja, Pulis kunne ha plukket annerledes og det er selvfølgelig en berettiget kritikk, men selv om han har skiftet inn noen "nye"( f.eks. Jerome, Jones, Adam, Shotton, Kightly, Shea, Owen ) i ny og ne så har disse GJENNOMGÅENDE heller ikke bidratt med mye intensitet og fandenivolskhet eller utgjort noen merkbar forskjell, etter mitt syn.
En spiller som f.eks. N`Zonzi har falt merkbart i kvalitet og intensitet de siste månedene, Adam var meget god mot Villa, men før det har hovedinntrykket av skotten vært at han har servert mange feilpass, tatt mange feil valg og vært slakk i draget.

Det som uroer meg mest etter kampen mot Villa er hvor nervøse spillerne fremsto. Spillere som Shawcross, Shotton, Kightly, Etherington og Cameron burde ha nok erfaring på dette nivået til å fremstå som noe annet enn skjelvende aspeløv...
Jeg håper virkelig ikke at det blir tendensen fremover, men at frykt erstattes med vilje. Da fikser vi det. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg monken » 08 Apr 2013, 19:21

Martin O Neill e mannen...gi mæ han etter sesongen:-)
monken
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 08 Apr 2013, 21:59

monken skrev:Martin O Neill e mannen...gi mæ han etter sesongen:-)

For et par-tre sesonger siden ville jeg nok ha vært enig, Monken.... ;)

Men faktum er at O'Neill ikke har lykkes hverken i Aston Villa eller i Sunderland, så jeg har nok mista litt trua på han underveis.... ;)

Jeg vil ha Pulis ut til sommeren, men hvem som bør komme inn i stedet er verre å svare på. Den rette manageren skal jo være tilgjengelig også. Moyes ville jo ha vært ønskedrømmen, men han anser jeg som svært lite realistisk. Antakelig får han det som han vil i Everton og fortsetter der.... ;)
Sist endret av Torstein Norevik den 09 Apr 2013, 09:48, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Apr 2013, 22:23

Torstein Norevik skrev:Moyes ville jo ha vært ønskedrømmen, men han anser jeg som svært lite realistisk. Antakelig får han det som han vil i Everton og fortsetter der.... ;)

Moyes er min mann også.
Ikke bare har han gjort det veldig bra i Everton, men han gjorde det fantastisk bra i Preston også. Han har helt klart hatt en veldig bra managerkarriere. Jeg anser det heller ikke som realistisk at han kommer til Stoke, selv om Everton-fansen ved enkelte anledninger har vist sin misnøye med mannens ambisjonsnivå, til tider forsiktige spillestil når de leder kampene( som har straffa seg noen ganger ) og mangel på titler de siste årene.

Jeg liker han som person også. En tvers igjennom ærlig fremtoning og av "den gamle skolen" som jeg liker så godt.
Jeg tror han blir i Everton, på tross av noen ups and downs, fordi han har full støtte av Evertons eier og fordi klubben virker å ha sett viktigheten av kontinuitet. Hvis han går så tror jeg han går til en større klubb og han har jo faktisk enkelte ganger blitt tippa til å ta over for Ferguson i ManU når han går av med pensjon om 50 år... :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest