Akkurat kampen mot Everton vil jeg si var noe av det bedre jeg har sett av Stoke så langt i 2013. Jeg mener Stoke hadde fortjent minst ett poeng i den kampen, og til tross for at Everton spilte svakt, så hadde de et stjernegalleri uten like på banen. Jelavic og Anichebe ble avkledd i store deler av kampen av Huth og Shawcross, Osman og Gibson var ikke mye bedre på midten enn Whelan og N'Zonzi. Hadde Stoke satt sjansene sine med blant annet Walters, Huth og Shotton, så hadde resultatet tro det eller ei blitt annerledes. Kjapt oppsummert mener jeg forsvaret var bunnsolide og de virket tryggere med Huth bakerst, midtbanen var så-som-så, men jeg mener Shotton gjorde en god innsats. Sammen med Walters jobba han og sleit og skapte også noe av det som var av Stokes sjanser. Whelan var helt ok, men kanskje det kunne vært lurt å prøve Adam fra start mot A. Villa? Crouch synes jeg var for usynlig i store deler av kampen og jeg mener K. Jones burde starte neste kamp pga Crouchs manglende form.
Så var det Pulis oppe i det hele. Forutenom at han burde byttet inn Adam og Jones før og kanskje kasta inn en ekstra spiss på slutten, var spillet til Stoke bedre enn på lenge. Spiller vi like bra mot Villa på lørdag, tar vi tre poeng, men Villa vil sloss som løver(ref. The Lions) i den kampen. Huff, det kommer til å bli vondt for hjertet den dagen...