Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Lilledino » 08 Mar 2013, 12:05

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Ja, jeg synes det er tung nå Morten, og det må jeg få lov til å synes.

Mest fordi vi ikek bruker de spillerene jeg mener vi bruker, og fordi vi har tapt to kamper mot møkkalag.

Derfor synes jeg det er det tungt Karius Bror, og det må jeg få lov å mene, uten at noen kan rette meg på det.

Rykker ned gjør vi ikke , men akkurat nå er det ikke morsomt..

Det er ingen som "retter på noe" som helst, det dreier seg om noe såpass enkelt som å være......trommevirvel......Uenig!

Men la oss nå kjøre en paralell: Jeg mener at Eli Landsem, Ivar Morten Normark eller Ivar Hoff ville vært de aller beste kandidatene til å ta over etter Tony Pulis i Stoke, men ikke "rett på meg" for det synspunket eller våg å være uenig. For da vil jeg, uten først å argumentere for hvorfor jeg mener som jeg gjør, plassere deg i boksen merket "besserwisser", Jantelovs-forkjemper som jeg er....

Det skal du få lov til å mene...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Mar 2013, 12:19

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:
Lilledino skrev:Ja, jeg synes det er tung nå Morten, og det må jeg få lov til å synes.

Mest fordi vi ikek bruker de spillerene jeg mener vi bruker, og fordi vi har tapt to kamper mot møkkalag.

Derfor synes jeg det er det tungt Karius Bror, og det må jeg få lov å mene, uten at noen kan rette meg på det.

Rykker ned gjør vi ikke , men akkurat nå er det ikke morsomt..

Det er ingen som "retter på noe" som helst, det dreier seg om noe såpass enkelt som å være......trommevirvel......Uenig!

Men la oss nå kjøre en paralell: Jeg mener at Eli Landsem, Ivar Morten Normark eller Ivar Hoff ville vært de aller beste kandidatene til å ta over etter Tony Pulis i Stoke, men ikke "rett på meg" for det synspunket eller våg å være uenig. For da vil jeg, uten først å argumentere for hvorfor jeg mener som jeg gjør, plassere deg i boksen merket "besserwisser", Jantelovs-forkjemper som jeg er....

Det skal du få lov til å mene...

Ja, selvfølgelig.
Men i tillegg til det så har jeg ingen problemer med at andre mener noe annet og, enda bedre, velger å gi uttrykk for det.
På den måten, og gjennom andres motargumenter og meninger, kan jeg kanskje( men bare kanskje :mrgreen: ) etterhvert komme fram til at det bør satses på andre hester enn Eli Landsem når ny manager skal ansettes i Stoke en gang i fremtiden...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 08 Mar 2013, 17:51

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... z2MxnVwogP

Coates og Pulis er tilsynelatende fortsatt gode venner, og Pulis er invitert på middag av sin sjef.

Skal vi gjette på at det ikke bare blir koseprat, men at også den siste tidens dårlige resultater blir luftet ? ;)

Ikke fordi at jeg tror at Coates har noen intensjon om å sparke Pulis, men han vil vel kanskje uttrykke sin bekymring og høre hvilke ess manageren har i ermet for å snu trenden..... :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Mar 2013, 18:09

Torstein Norevik skrev:http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Stoke-City-Pulis-laughs-chairman-s-vote/story-18356065-detail/story.html#axzz2MxnVwogP

Coates og Pulis er tilsynelatende fortsatt gode venner, og Pulis er invitert på middag av sin sjef.

Skal vi gjette på at det ikke bare blir koseprat, men at også den siste tidens dårlige resultater blir luftet ? ;)

Ikke fordi at jeg tror at Coates har noen intensjon om å sparke Pulis, men han vil vel kanskje uttrykke sin bekymring og høre hvilke ess manageren har i ermet for å snu trenden..... :ugeek:

Man kan si hva man vil om Pulis, men han virker å ha klippefast tro på egne ferdigheter... :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 08 Mar 2013, 23:44

Morten T. skrev:"Karius bror" ???

"Tungt"? 11. plass i verdens beste fotballiga er ikke "tungt".

Nedrykk er "tungt".
Å være supporter av en gammel norsk storklubb som spiller på fjerde nivå pr. dato er "tungt".
Å dra til forblåste Huddersfield å oppleve talentløse spillere og tap i League One er "tungt".

Men midt på tabellen i PL er det IKKE. Og skulle det en dag virkelig bli for "tungt", så kan det være greit å selvmedisinere seg med en dose ironisk distanse til det hele...

Ingen vits å male fanden på veggen enda, det er det heller mange trofaste supportere av et relativt stort antall andre klubber som burde holde på med.

"Tungt" har ingenting med plassering eller liga å gjøre. Hvis f.eks IKKE ManU vinner PL hver eneste sesong, så er det "tungt" for ManU fans.
På samme måte som at hvis f.eks Wimbledon ryker ut av liga-systemet, så er det ekstremt tungt for supportere av nettopp Wimbledon.

Jeg velger å tro at det er en sammenheng med forventninger og til dels realistiske mål. Pulis har vært på gull-stol lenge...IMO også fortjent. Men samme mann må også tåle å være i skuddlinje for
massiv kritikk, når resultater er på aller nederste nivå. Mannen har vært flink til å snu ting rundt - også når kritikk og form har vært på lignende nivå som nu - og jeg vil på alle måter gi han en videre sjangse til å vise at han kan lede Stoke City ut sesongen......men om målet bare er å overleve PL sesong etter sesong.....ja, da begynner jeg å miste trua på underholdning og en del av gleden med å se laget SOM HAR VÆRT I MITT HJERTE SIDEN :D 1974. ;) :D
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Mar 2013, 11:19

-Tottal- skrev:"Tungt" har ingenting med plassering eller liga å gjøre. Hvis f.eks IKKE ManU vinner PL hver eneste sesong, så er det "tungt" for ManU fans.
På samme måte som at hvis f.eks Wimbledon ryker ut av liga-systemet, så er det ekstremt tungt for supportere av nettopp Wimbledon.

Det er klart, det finnes muligens også individer som er vant til å kjøre Bentley eller Rolls Royce og som tar det sabla "tungt" hvis de er nødt for å tøffe rundt i en Skoda eller Toyota en ukes tid....

Det er mulig jeg har varig svekka sjelsevner og fullstendig mangler evnen til å utvise empati, men jeg greier ikke helt å opparbeide den helt store sympatien for supportere av en klubb som de siste 20 årene har vunnet 23 små og store titler bare for at de opplever det som "tungt" å bli nr.2 eller nr.3 en sesong.

Snarere tvert i mot.

Jeg kjenner heller at aversjonene og antipatien kommer krypende, akkompagnert av moderat fysisk ubehag ...

Selvmedlidene og stakkarsliggjørende Manchester United-"supportere" trenger ikke bare en "reality check" hvis de blir deprimert av et tenkt scenario som nevnt foran, det ville neppe ha vært nok.

Mulig jeg er "way off" og fullstendig splitter pine gal, men mine sympatier går nok heller til supportere av en klubb som Wimbledon som fikk sin klubb flyttet og nedlagt, deretter startet opp helt på bånn igjen av supporterne selv og bygd møysommelig opp, stein på stein.
DET har nok ganske sikkert vært tungt...

Jeg tror dette i bunn og grunn dreier seg om hva slags type ballast man har og dertilhørende subjektive syn på hva som oppleves som "tungt"...
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 09 Mar 2013, 12:36

Du er ikke splitter pine gal.....bare riv, ruskende normal :D I den grad det er mulig å være normal og Stoke City supporter på livstid

Det er lov å være engasjert, og et forum ville ha blitt dørgende kjedelig hvis alle på liv og død ikke vil mene noe annet enn det som skal være akseptert.

Kontroversiellt er bra, det gir identitet og underholdning.......mere, mere :D
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Mar 2013, 13:18

-Tottal- skrev:Du er ikke splitter pine gal.....bare riv, ruskende normal :D I den grad det er mulig å være normal og Stoke City supporter på livstid

Det er lov å være engasjert, og et forum ville ha blitt dørgende kjedelig hvis alle på liv og død ikke vil mene noe annet enn det som skal være akseptert.

Kontroversiellt er bra, det gir identitet og underholdning.......mere, mere :D

Skal du til Oslo igjen en dag for å se kamp så si i fra, så tar vi noen beger og kjører på med tankespinn som dyrker fram ytterligere galskap... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 09 Mar 2013, 14:58

Det er deal - min tur til å spandere brunt drikke ?
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 09 Mar 2013, 16:53

-Tottal- skrev:Det er deal - min tur til å spandere brunt drikke ?

Jeg kan ikke skjønne annet... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest