Januar-vinduet

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Januar-vinduet

Innlegg jørgen » 21 Jan 2013, 00:01

Det er bare å gå berserk i fransk toppliga! Mye trøbbel med økonomien der og vi kan få klassespillere til under 5 mill pund!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 21 Jan 2013, 00:15

jørgen skrev:Det er bare å gå berserk i fransk toppliga! Mye trøbbel med økonomien der og vi kan få klassespillere til under 5 mill pund!

Helt enig :D Stoke og Pulis må ta innover seg at det faktisk finnes veldig mange bra fotballspillere i de store ligaene utenfor øyriket, og til en langt billigere penge enn mange overvurderte britiske spillere.... :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 21 Jan 2013, 00:58

Torstein Norevik skrev:
jørgen skrev:Det er bare å gå berserk i fransk toppliga! Mye trøbbel med økonomien der og vi kan få klassespillere til under 5 mill pund!

Helt enig :D Stoke og Pulis må ta innover seg at det faktisk finnes veldig mange bra fotballspillere i de store ligaene utenfor øyriket, og til en langt billigere penge enn mange overvurderte britiske spillere.... :ugeek:

Newcastle holder på å kjøpe seg opp på topp 6 igjen etter min mening. Debuchy, Mbiwa og Haidara til under 10 mill pund. Her har de spillere for 5-6 år og som alle snart har spilt fast for det franske landslaget. Spissene der som har scoret 10++ mål etter halvspilt sesong koster under 8 mill pund alle sammen!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 21 Jan 2013, 12:59

TP vil vel helst ha knokkelknekkere og ikke spillere med finessè..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 23 Jan 2013, 22:49

Stoke Loud & Proud melder at Stoke er interessert i en norsk spiller. Hvem det evt er kan vi bare gjette på. Er det John Carew igjen så griner jeg. Deyt kan være Riise. Han har fått beskjed fra Fulham om å finne ny klubb. Litt usikker på om han kan gjøre en jobb eller om han er "over the top". Noen flere gode forslag?
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Jan 2013, 00:06

geddi skrev:Stoke Loud & Proud melder at Stoke er interessert i en norsk spiller. Hvem det evt er kan vi bare gjette på. Er det John Carew igjen så griner jeg. Deyt kan være Riise. Han har fått beskjed fra Fulham om å finne ny klubb. Litt usikker på om han kan gjøre en jobb eller om han er "over the top". Noen flere gode forslag?
Hangeland er jo den beste norske spilleren, men han kommer jo ikke.
Skulle jeg ha gjetta vil det bli Riise, Wolff Eikrem, Abdellaoue eller Nordtveit.
I gruppe 2 kommer Tettey, Yttergård-Jensen, Hedenstad eller Håvard Nielsen
Carew har jo slutta med fotball, så det er jo ingen vits i å diskutere.

Men jeg tipper ingen av dem kommer.Det svirrer jo alltids rykter og bruker man et par timer daglig på å finne dem på nett og annetsteds( som jo noen av oss gjør ), så blir det mange som linkes mot klubben etterhvert... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jan 2013, 00:34

Jeg tror - i den grad det er noe i ryktet - at det er mest sannsynlig at det dreier seg om John Arne Riise. :?

Han har fått beskjed om å finne seg en ny klubb, og vil trolig - dersom partene blir enige - bli løst fra kontrakten, og vil vel da kunne gå gratis. I tillegg vet vi at Pulis har vært på jakt etter en venstreback p.g.a. Wilsons skade.

Samtidig vil jeg tro at Riise er en spiller i Pulis ånd. Høy innsatsfaktor, bra fysikk og entusiastisk i spillestilen. Og ikke minst har han masse rutine, herunder solid Premier League-erfaring, noe Pulis pleier å sette stor pris på. I tillegg har han et bra venstrebein, som kan være anvendelig på dødballer. I og med at han trolig vil kunne komme gratis er heller ikke den økonomiske risikoen veldig stor.

Alt dette tror jeg vil være solide plusser ved Pulis vurdering, dersom han seriøst vurderer Riise som en mulig transfermål.

Jeg har tidligere uttalt meg negativt til en signering av Riise. Dette fordi jeg opplever at han er "over the top", og ikke på langt nær så god som for noen år siden. Han har vært en veldig bra spiller, men jeg er redd for at han eventuelt ville blitt en ny Carew/Gudjohnson/ Woodgate, spillere med solide navn, som har vært veldig gode tidligere i karrieren, men som kun har vært en skygge av gammel storhet på det tidspunkt da de kom til Stoke, og aldri greidde å markere seg her. :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 24 Jan 2013, 13:10

La oss være profesjonelle, og drite i at Jon Arne Riise er en usympatisk drittsekk.

Men, til tide KAN han spille bra fotball, og er faktisk profesjonell på banen.
Om han kommer til Stoke, tror jeg at han kan bidra på vår venstreside, hvor vi har et kritisk behov etter min vurdering.

Spørsmålet er vel grunker, og hvor mye han har i ukelønn.

Noen som vet de ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Jan 2013, 14:28

Lilledino skrev:La oss være profesjonelle, og drite i at Jon Arne Riise er en usympatisk drittsekk.

Om han kommer til Stoke, tror jeg at han kan bidra på vår venstreside, hvor vi har et kritisk behov etter min vurdering.

Noen som vet de ?
Det er ikke det at han utfordrer den generelle Jantelov-tankegangen til nordmenn som gjør at han ikke er ønsket, men hvorfor akkurat Riise som eneste alternativ? Jeg kan ikke se noe annen grunn enn at han har det samme statborgerskapet som mange av oss.

Jørgen lanserer litt lenger opp i tråden spillere fra fransk liga. Hvorfor ikke heller lete etter fullgode erstattere der, i Nederland, Tyrkia, Russland, Spania, Italia, Tyskland, Belgia, Asia, Afrika, Sør-Amerika und so weiter? Han er jo benka i Fulham til fordel for en komplett ukjent unggutt og det finnes bedre spillere enn John Arne Riise der ute, folkens!

La det fare...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 24 Jan 2013, 20:53

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:La oss være profesjonelle, og drite i at Jon Arne Riise er en usympatisk drittsekk.

Noen som vet de ?
Det er ikke det at han utfordrer den generelle Jantelov-tankegangen til nordmenn som gjør at han ikke er ønsket, men hvorfor akkurat Riise som eneste alternativ? Jeg kan ikke se noe annen grunn enn at han har det samme statborgerskapet som mange av oss.

Jørgen lanserer litt lenger opp i tråden spillere fra fransk liga. Hvorfor ikke heller lete etter fullgode erstattere der, i Nederland, Tyrkia, Russland, Spania, Italia, Tyskland, Belgia, Asia, Afrika, Sør-Amerika und so weiter? Han er jo benka i Fulham til fordel for en komplett ukjent unggutt og det finnes bedre spillere enn John Arne Riise der ute, folkens!

La det fare...

Enig med deg Morten, tatt i betraktning at han er så gammel som han er nå. Men jeg skjønner også andre som ønsker han velkommen, av den simple grunn at vi ALRDI kjøper backer. Eneste plusset med Riise er at han er offensiv, og har et bra skuddben enda. Det defensive kan nok heller diskuteres. Men for min del driter jeg stort sett i hva oppslag som kommer i norske aviser om Stoke. Det viktigste for meg er at klubben min gjør det bra, være seg spillere ifra Norge eller Usbekistan.

Det virker desverre litt trått i det amerikanske markedet, å så lenge vi har skader/suspensjoner er jeg villig til å ta Riise inn på lån ut sesongen. Være seg at vi ikke har noen andre på radaren da ;)
Josef
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest