Tony Pulis har fått mye pepper denne sesongen (også av meg), og spesielt etter nyttår, pga. elendige resultater og elendig spill.
En hel del må nok Pulis ta skylda for, i form av at han spiller spillere som er ute av form (klippekort) og setter ut spillere som er i form, spilling av spillere i feil posisjon, feilaktig taktikk, feilaktige bytter osv.
Men det er vel en kjennsgjerning at vi også har en hel del spillere som ikke holder på dette nivået. En solid opprydning i spillerstallen til sommeren er derfor også helt på sin plass om vi skal komme et steg eller to videre.
Det vil selvsagt alltid kunne diskuteres hvor mange spillere vi bør "skipe ut", fordi for mange utskiftninger på en gang heller ikke alltid er av det beste. Men en 5-6 utskiftninger bør vi kunne tåle, og jeg mener at spillerne under bør være blant de vi skifter ut,hvor i alle fall de fire i gruppe 1 bør forsvinne, og helst minst en eller to også i gruppe 2:
Gruppe 1 : Wilkinson, Whelan, Owen og Walters
Gruppe 2 : Shotton, Whitehead, Crouch, Etherington og Edu
Dette er spillere som bør forsvinne, for å gi plass til nye spillere, uavhengig av om Pulis fortsetter som sjef eller ikke.
Så ser jeg fire spillere som ikke ser ut til å ha noen fremtid under Pulis, men som jeg tror kanskje kunne ha blomstret under en ny manager. Om Pulis fortsetter bør også disse vurderes for salg, fordi de får lite eller ingen spilletid. Om Pulis blir nødt til å gå bør vi beholde disse en stund til, fordi de har potensiale til å kunne bli sentrale under en eventuell ny manager med en annen fotballfilosofi enn Pulis.
Disse fire er Palacios, Pennant, Adam og Kightly
Synspunkter ?