Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Morten T. » 22 Apr 2012, 18:12

Margido skrev:Vi har 7 midtstoppere i klubben 0 moderne offansive backer...Det blir ikke Barca fotball med det...Men det er vel heller ikke meningen med Stoke City..?... ;)
Nei, det er ikke meningen med Stoke å spille som Barca, men det er kanskje parameteret flere bruker for å måle prestasjonene til Stoke?

Fotball kan spilles på mange måter, jeg foretrekker den som er effektiv. Barcelona og Real Madrid har funnet en måte som passer dem og som er effektiv. Og det er jo bra. På den annen side har du f.eks. en klubb som Inter som spilte drepende kjedelig og kynisk( italienske lag gjør ofte det ) i CL i 09/10, men vant hele sulamitten, eller Hellas i EM 2004.

Det jeg synes er pussig er supportere som utbasunerer "We are Stoke and we play how we want!" når laget vinner, mens det ikke gjelder i det hele tatt ved tap...

Selvfølgelig kan stilen utvikles, og jeg er definitivt ikke sikker på om Pulis er rett mann, men han har kvernet ut resultater som er svært imponerende i årenes løp, han har regelrett gjort narr av alle disse( meg selv inkludert ) som har fabla om nedrykk i snart fire år og han har vært sterkt delaktig i klubbens aller beste epoke i dens 149 årige eksistens.

Jeg sa det den dagen Mick McCarty fikk fyken i Wolves at nå har den klubben garantert rykket ned. Det hjelper ikke alltid å fjerne en trener/manager. Eller jo, det KAN hjelpe i 3-4 kamper og så er det tilbake til samme leia.
Jeg mener at feilene, og ansvaret, oftere bør legges på spillerne. De har vist oss mange ganger at de kan hvis de vil.
Jeg vil IKKE sparke Pulis...foreløpig. Og det er jeg 125% sikker på at Peter Coates ikke vil heller.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Trondhem » 24 Apr 2012, 00:06

Dersom denne mannen fortsetter med slike laguttak og lar våre beste talenter sitte på benken, kan han bare dra sin kos for min del. Spesielt på topp er det så blodfattig. Vi scorer ikke mål med spisser som JW på banen. Han er faktisk verre enn Cresswell....! Udugelig managing.
Trondhem
Newbie

Innlegg Svein Nilsen » 10 Mai 2012, 09:51

Mange er skeptiske til TP, vedlagte link fra en kjent Stoke blogger streifer mange av synspunktene undertegnede og mange med meg har. Og svaret på om Pulis er den rette for Stoke nærmer seg mer og mer et NEI! Han VAR den rette men er IKKE der nå lenger........;

http://blogs.soccernet.com/stokecity/ar ... _out_1.php
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 19 Aug 2012, 18:23

Økning i antall penger satset på at Pulis blir første manager til å få fyken denne sesongen..... :?

http://www.teamtalk.com/stoke-city/8003 ... -sack-race

Selv har jeg en noe splittet personlighet når det gjelder Pulis. Han har gjort mye bra, men har også gjort mye rart. Største innvending er hans til tider merkverdige laguttak, som ingen andre enn han selv forstår, samt at jeg synest han er i overkant defensiv og statisk i tankegangen, og da tenker jeg ikke kun taktikk og formasjonsvalg. Han har hatt bra resultater, javisst, men vi skal også huske at han - med unntak av de aller største klubbene - har hatt mer penger til disposisjon enn de fleste klubbene det er naturlig å sammenligne oss med.

Han har vel heller ikke utviklet vårt spill i veldig stor grad de sesongene vi har vært i PL.

Jeg synest heller ikke at det er spesielt ambisøst - i vår femte sesong i Premier League - å proklamere at hovedmålet fortsatt er å unngå nedrykk... :shock:

http://www.teamtalk.com/stoke-city/7998 ... rget-again

Jeg er ikke på managerjakt - ennå. Men jeg synest at spørsmålet om Pulis bør vike sete er høyst relevant dersom vi opplever en ny sesong som ikke er bedre enn de foregående, dvs. ligaplassering under midten. Da betyr det at utviklingen har stoppet opp, og at Tony Pulis kanskje har ført oss så langt som han har kapasitet til å greie, og at det er nye koster som må til for at vi skal ta steget videre. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 19 Aug 2012, 19:58

Torstein Norevik skrev:Økning i antall penger satset på at Pulis blir første manager til å få fyken denne sesongen..... :?

http://www.teamtalk.com/stoke-city/8003 ... -sack-race

Selv har jeg en noe splittet personlighet når det gjelder Pulis. Han har gjort mye bra, men har også gjort mye rart. Største innvending er hans til tider merkverdige laguttak, som ingen andre enn han selv forstår, samt at jeg synest han er i overkant defensiv og statisk i tankegangen, og da tenker jeg ikke kun taktikk og formasjonsvalg. Han har hatt bra resultater, javisst, men vi skal også huske at han - med unntak av de aller største klubbene - har hatt mer penger til disposisjon enn de fleste klubbene det er naturlig å sammenligne oss med.

Han har vel heller ikke utviklet vårt spill i veldig stor grad de sesongene vi har vært i PL.

Jeg synest heller ikke at det er spesielt ambisøst - i vår femte sesong i Premier League - å proklamere at hovedmålet fortsatt er å unngå nedrykk... :shock:

http://www.teamtalk.com/stoke-city/7998 ... rget-again

Jeg er ikke på managerjakt - ennå. Men jeg synest at spørsmålet om Pulis bør vike sete er høyst relevant dersom vi opplever en ny sesong som ikke er bedre enn de foregående, dvs. ligaplassering under midten. Da betyr det at utviklingen har stoppet opp, og at Tony Pulis kanskje har ført oss så langt som han har kapasitet til å greie, og at det er nye koster som må til for at vi skal ta steget videre. :?

Her er vi nok helt enige. Jeg liker Pulis i utgangspunktet men noen ting er helt ut av styring, for ekspempel når det gjelder å holde på ledelsen borte på 0-1. Ricardo Fuller er vel kansje der vi har vært mest uenige, samt (og i forhold til) bruken av Walters. Det er klart man vil alle Stoke spillere skal gjøre det bra, men alt ha sine begrensninger. Sjokkkjøpet av Palacios som ligger på mellom 6-8 mil£ er heller ikke noe å skryte av enda. Der var jeg en av di aller største tilhengerne, men jeg viste da null å niks om hans fitness.

Pengebruken har vært veldig høy også, det er det ingen tvil om. Det kan stiller spørsmål ved langsikgtighets tenkingen når han kjøpte Jones, for så å kjøpe Crouch året etter. Waste of money. Jeg rangerer Crouch desidert høyest, men det faller litt i fisk hvis vi har en mann til 8 mil£ på benken til en hver tid. Jerome burde også evt få mere spilltid når det passer seg, dvs 60-70 min ut i kampen for å slite å løpe motstanderen i senk.

Alt i alt megafornøys med P.L men du milde tid, noen ting hadde jeg gjort bedre under selve matchday.
Josef
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Aug 2012, 20:07

Jeg har også et ambivalent forhold til mannen, men...
en klubb som QPR( som faktisk har et bedre lag enn Stoke på papiret ) røyk 0-5 hjemme mot en uttalt dumpekandidat i går. Jeg tror allikevel QPR reiser seg, men poenget er at det er for tidlig å dømme noen nord og ned eller til gull og grønne skoger etter en, isolert sett, svak opptreden.
Det går jo en del rykter om at Stoke skal forsøke å trille ballen litt mer denne sesongen, men problemet med det,slik jeg ser det, er at innkjøpspolitikken i Pulis sin tid har vært å hente spillere som ikke er spesielt flinke på den biten( f.eks. Whitehead, Delap, Wilkinson, Shawcross, Jones, Sidibe, Higginbotham und so weiter ). Så det å begynne med noe som disse spillertypene ikke mestrer kan være et risikoprosjekt i seg selv...
Det igjen gjør at klubben er litt "fanget" i sitt eget system. For jeg går utifra at det ikke er aktuelt å sparke ut 10-12 spillere, få inn en ny manager med en fundamentalt ny spillestil og filosofi og håpe at det går seg til?

Mange av oss har skreket oss hese etter balltrillende sentrale midtbanespillere, offensive backer og målgarantister en god stund nå. Jeg er skuffa over at slike spillere ikke blir hentet inn, men på den annen side så har Pulis greid å etablere klubben i verdens beste liga( pluss FA-cupfinale og Europa ). Det står det respekt av.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Aug 2012, 21:10

På denne bettingsiden lanseres faktisk Solskjær til å bli Stoke sin neste manager...
http://www.stanjames.com/betting/index. ... 11264304.2

Men det står ikke noe om NÅR... :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 29 Aug 2012, 00:10

Helt sikkert ikke riktig tidspunkt å analysere om Pulis er rette mann til å bringe Stoke videre, på en kveld der vi ryker 3-4 hjemme mot et lag to divisjoner under oss. Det kan fort bli en affekt-analyse, snarere enn en effekt-analyse... ;)

Men jeg registrerer at den positivismen og medgangsbølgen vi red på de første to-tre sesongene i PL, synes å være i ferd med å snu. Og at Pulis' popularitet er dalende. Fansen forventer mer, i form av en viss bedring i ligaplasseringen fra år til år, og ikke minst er det forventninger om et gradvis stilskifte der vi går bort fra "måke frem til stor sterk spiss taktikken" for i stedet å bli et noe mer spillende lag.

Med mindre Pulis skulle greie å snu trenden, og få resultater i overkant av forventningene, tror jeg derfor at han vil kunne komme til et punkt der han kan bli nødt til å gå, og kanskje allerede i løpet av denne sesongen. Coates har riktig nok klokketro på mannen med capsen, men selv Coates kan ikke overse fansen dersom det etter hvert utvikler seg et veldig trykk på at Pulis må gå. En manager med rufsete tillit blant fansen, og kanskje etter hvert også spillerne, vil etter hvert få en umulig oppgave, og en ansvarlig chairman vil ikke bare kunne feie det under teppet.

Pulis har gjort mye bra, javisst ! Men han har også gjort mye rart, og han har spydd ut masse pundsedler som knapt kan sies å være vel anvendte penger. Med noen få hederlige unntak (Crouch, Huth), har vel mer eller mindre samtlige kjøp av spillere over 5m pund nærmest måtte karakteriseres som bomkjøp. Vi har vel lagt ut et sted mellom 20-25 millioner pund på spillere som Kitson, Tuncay, Jones og Palacios. Felles for dem alle er at de etter relativt kort tid forsvant ut i kulden, for deretter aldri å komme inn igjen i varmen. Palacios har vel heller aldri vært inne i varmen....

Samtlige har blitt solgt/vil bli solgt med betydelige tap, uten at de har fått utrettet stort i klubben. Dyrkjøpte erfaringer som Pulis må ta ansvaret for.

Nå skal det i sannhetens navn sies at Pulis også har gjort en del gode kjøp, og generelt kan det vel sies at han har vært flinkest/heldigst med de signeringene som ikke har kostet all verden (Sørensen, Begovic, Etherington, Pennant og Shawcross, for å nevne noen).

Men for mange bomkjøp ved de antatt "store" signeringene, merkelige laguttak, merkelige bytter og taktiske "blundere" (spesielt tendensen til igjen og igjen å legge seg bakpå når vi leder 1-0, og dermed "invitere" motstanderen inn i kampen igjen) tror jeg temmelig sikkert har kostet oss mange poeng. Noe av det mest frustrerende er vel kanskje å se at han ikke synes å lære av sine feil, men går i den samme fella gang på gang...

Jeg har sagt at jeg ikke har vært tilhenger av å skifte ut Pulis ennå, og vil gi han denne sesongen til å vise at han fortsatt duger. Men jeg merker nok at tålmodigheten med Pulis, og hans stadig merkelige krumspring, blir stadig mer tynnslitt. Ekstra godt merkes nok det på en kveld som i kveld... :evil:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Aug 2012, 11:19

Jeg ser at flere og flere fans snur ryggen til Pulis nå.
Bare drøye 9000 på matchen i går( hvorav en del fra Swindon ) er skuffende så tidlig i sesongen.
Det er en tålegrense for hvor mye motbør og motstand en manager kan få fra (massesuggererende?) fans før Chairmanen tar affære, men i Pulis og Stoke sitt tilfelle så tror jeg han fortsatt sitter trygt. Hvis Pulis f.eks. sier at målet er å nå 40 poeng å unngå nedrykk denne sesongen, så tar jeg det for gitt at det også er Coates sitt mål og at han stiller seg bak det?

Har lest litt de siste ukene om at også Tony Waddington fikk mye pepper i gullperioden på 70-tallet ,og en del fans ville ha han fjernet. Bare for å sette det litt i perspektiv. Å være fotballsupporter gir deg en gudegitt rett til å klage, le, syte, ytre, være blid, forbanna osv., men jeg tror at de som styrer skuta må tenke litt annerledes på tross av at fotball er en sport hvor "feelings" og "passion" er viktig.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 29 Aug 2012, 14:18

Morten T. skrev:Jeg ser at flere og flere fans snur ryggen til Pulis nå.
Bare drøye 9000 på matchen i går( hvorav en del fra Swindon ) er skuffende så tidlig i sesongen.
Det er en tålegrense for hvor mye motbør og motstand en manager kan få fra (massesuggererende?) fans før Chairmanen tar affære, men i Pulis og Stoke sitt tilfelle så tror jeg han fortsatt sitter trygt. Hvis Pulis f.eks. sier at målet er å nå 40 poeng å unngå nedrykk denne sesongen, så tar jeg det for gitt at det også er Coates sitt mål og at han stiller seg bak det?

Har lest litt de siste ukene om at også Tony Waddington fikk mye pepper i gullperioden på 70-tallet ,og en del fans ville ha han fjernet. Bare for å sette det litt i perspektiv. Å være fotballsupporter gir deg en gudegitt rett til å klage, le, syte, ytre, være blid, forbanna osv., men jeg tror at de som styrer skuta må tenke litt annerledes på tross av at fotball er en sport hvor "feelings" og "passion" er viktig.

Bare for å ha sagt det, Pulis stilte med et meget bra lag i går. Det var spillerne som sviktet totalt. Sørensen, Shotton, Upson, Whitehead og spes. Jerome var elendige. De eneste som får godkjent er Kightly og Pennant, og Walters/ Crouch som kom inn og nok er de beste spissene vi har for øyeblikket.
O2Stokie
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest