Morten T. skrev:Enig Torstein, bortsett fra dette med kontringer.
Vi har rett og slett ikke spillere med nok fart til at det kan sies å være noe våpen. Jeg anser faktisk kontringsspillet som en av de aller svakeste sidene ved Stoke pr. dato.
Får vi et resultat hjemme hvor vi attpåtil greier å holde nullen( noe jeg tviler på at vi greier ), så blir det å dra nedover til Mestalla for å bunkre opp rundt 35-40 meter og inn, for dernest å forsøke å vinne en dødball eller fem som kan skape en situasjon mot relativt småvokste spanjoler.
Det jeg frykter mest er at Valencia skal få til et millimeterpresist pasningsspill hvor ballen går fort fra spiller til spiller og Stokes relativt treige gutter blir løpende i mellom. Skjer det så tror jeg vi er rimelig sjanseløse, dessverre.
Ser poenget ditt angående kontringer Morten, for du har rett i at vi nok ikke er noe stort kontringslag, ettersom vi har få spillere med fart. Men om situasjonen skulle være slik at vi leder etter første kamp, og vi greier å holde tett bakover i returkampen, så vil Valencia etter hvert bli nødt til å satse alt fremover. Da vil det kunne bli store rom bakover, og blir det store avstander mellom Valencia-spillerne og vi kanskje attpåtil får en overtall-situasjon, kan en kontring fort bli giftig selv om vi ikke har all verdens fart å skilte med. Når det er sagt så tror jeg nok du har rett i at det er større sjanse for at vi kan få en scoring på dødball enn etter en kontring. Er også helt enig med deg i at noe av det farligste for oss vil bli om Valencia får til et kjapt kortpasningsspill med små stikkpasninger til spissene. Da kan vi få problemer med å henge med i svingene, og oddsen for at Shawcross/Huth i et slikt scenario fort kan pådra oss en straffe, er vel ikke veldig høy. Tror nok derfor det vil bli veldig avgjørende at vi får perfekt avstand mellom lagdelene, for å hindre de rom å løpe/spille i.
Er nok likevel litt mer optimistisk enn deg m.t.p. å få et bra resultat hjemme, og å kunne holde nullen. Jeg tror at Valencia gjør leksen såpass godt på forhånd at de vet at vi er et meget godt hjemmelag, som på eget gress har tuktet lag som Liverpool og Tottenham og spilt uavgjort mot Chelsea og Man. U. Tror derfor at Valencia vil være godt fornøyd med å komme fra Britannia med uavgjort, for deretter å ville avgjøre hjemme på Mestalla. Jeg tror derfor heller ikke vi vil se noe stormløp mot Stoke-målet i første kamp, men heller et litt mer forsiktig og avventende Valencia-lag, noe jeg tror øker sjansene for at vi kan holde nullen. Og får vi da et mål eller to selv, så har vi det utgangspunktet jeg skisserte i forrige innlegg. Vanskelig, ja, men fullt mulig slik jeg ser det.

Om vi f.eks. skulle vinne 2-0 hjemme, og i tillegg få et tidlig mål på Mestalla, så må Valencia plutselig lage fire mål. Det blir vanskelig selv for seiersvante spanske stjerner....

Kall det ønsketenkning, men helt urealistisk er det vel ikke..... ?