bjørn123 skrev:Ble det for mye festing på party gutta noen dager før månn tro?
Ikke umulig. Da holder de i hvertfall tradisjonen ved like. På 90-tallet var jeg titt og ofte ute på by`n etter landskamper og på Smuget( vegg-i-vegg med Stoke-puben Tordenskiold, forøvrig ) den gangen må jeg nok tilstå at jeg av og til støtte på noen spillere som var rimelig svaie bare timer etter at de hadde briljert på Ullevaal.
Stedet disse gutta skal ha vært på nå( Tjuvholmen Bar ) er i hvertfall godt trafikkert av ishockeyspillere, fotballspillere og folk fra Oslo Børs med avsindig mye cash. Jeg jobber sammen en ishockeyspiller som havna i trøbbel der ute i fjor sammen med et par andre fra samme lag og saken ble slått relativt stort opp i lokal media. Men vanligvis går det fredfylt for seg hvor det mest voldsomme er at det viftes med såvel Platinum-kort som sjampisglass.
Det stedet drives av en tidligere Vålerengaspiller i ishockey, så vidt jeg veit, og da slipper man inn hvis man spiller, eller driver med, fotball eller ishockey. I Oslo er det likevel litt kultur for å se litt mellom fingrene på dette med at spillerene( og andre lokale A-,B- eller C-kjendiser ) går ut og tar en øl. Det er ikke så farlig som mange skal ha det til og disse gutta må jo også få lov til å slappe av litt og ha det morro. Poenget er vel bare å greie å skjønne når du skal stoppe, slik som alle andre som skal på jobb dagen etterpå er nødt til. De fleste fikser det.
Uansett øl eller ikke øl, så tror jeg at Norge hadde ryki, selvom de hadde holdt seg striks til vann og klibrød fram til tirsdag. De var rett og slett betydelig dårligere enn danskene i det meste, dessverre .