Nye spillere, hva trenger vi?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nye spillere, hva trenger vi?

Innlegg Knut Ole » 28 Aug 2011, 11:47

O2Stokie skrev:Ser ut som om det begynner å skje noe: (fra Teamtalk)
Editor Comments : Palacios is a certainty. Crouch is very, very, very likely. Fee agreed with Spurs and terms agreed with Crouch. Just got to get him to put pen to paper. A bid has gone in for Zaha; talks with Jerome are set to re-open; SWP or Bellamy could sign for the wing. Likely to be at least one surprise. Homzy

Well, håper du har rett Homzy, men minner om at det enda er 3,5 døgn som gjenstår av dette vinduet ("sirkuset").
Pulis har lover oss 4-5 nye signeringer og hele tiden henvist til sin policy å avvente til en er på oppløpssiden, dvs. den uka vi går inn i nå. Så seint ute som klubben er tenker jeg at det er realistsk med 3 klassesigneringer og at et par ekstra vil være bonus (i dette regnestykke kommer Upson og Woodgate i tillegg). Ja til Crouch! og til en solid og kreativ kant. SWP vil være strålende, men bra at klubben tenker alternativt (Bellamy) om SWP ikke undertegner. Sentral midtbanespiller skal nå være i boks. HALLELULJA! Har store forventninger til deg Palacios, men vet egentlig for lite, dvs. jeg har aldri fulgt nøye med på hans kvaliteter i Spurs eller tidligere. Som kjent trenger vi en trygg og kreativ ballfordeler der sentralt. Håper vi har truffet blink med dette kjøpet. Såååå positivt og bra signal om vi parallelt med å hente inn erfarne spillere og får tak i Zaha. Et spørsmål henger, hvor ble det av backen vi så sårt trenger? Huth, vel han er en super midtstopper (som jeg opplevr hever Shaw), er mer middelmådig som back. Startet på samme måte i fjor og da ble Huth flyttet tilbake som stopper ut på høsten. Kanskje Shotton kan være mannen som løser back-plassen, eller blir det for tøft for en med lite rutine på Old Trafford, i Ukraina og Tyrkia?
For mange av oss er det vel bare å innse at realiteten i overgangsmarkedet for vår klubb ikke ligner på monopol-spill av typen Premier League manager. Noen klubber har muskler til det (f.eks. Man C., Liverpool); HALLO vi er ikke der (enda)!! I tillegg til åpnebare forhold som overgangssummer, lønninger/lønnspolitikk og attraktivitet, ser en tydelig at det er forhold som henger sammen - siste eksempel (evt.) overgang for to Tottenham spillere hvor Spurs åpenbart har avventet med å slippe C + P i påvente av forsterkninger (som igjen er avhengig av ....som igjen har sammenheng med....). I andre situasjoner kan det være klubber som i ren finanskrise MÅ selge spillere og da er det enklere å komme enighet, selvom det ofte er konkurranse fra mange klubber.
Veldig spent på hvor dette ender, og det er det som er sikkert at vi behøver minst 3 solide forsterkninger (og gjerne et par til) med så knalltøft program til høsten og videre utover sesongen. Dagens stall er for tynn.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 28 Aug 2011, 12:51

Knut Ole skrev:
O2Stokie skrev:Ser ut som om det begynner å skje noe: (fra Teamtalk)
Editor Comments : Palacios is a certainty. Crouch is very, very, very likely. Fee agreed with Spurs and terms agreed with Crouch. Just got to get him to put pen to paper. A bid has gone in for Zaha; talks with Jerome are set to re-open; SWP or Bellamy could sign for the wing. Likely to be at least one surprise. Homzy

Well, håper du har rett Homzy, men minner om at det enda er 3,5 døgn som gjenstår av dette vinduet ("sirkuset").
Pulis har lover oss 4-5 nye signeringer og hele tiden henvist til sin policy å avvente til en er på oppløpssiden, dvs. den uka vi går inn i nå. Så seint ute som klubben er tenker jeg at det er realistsk med 3 klassesigneringer og at et par ekstra vil være bonus (i dette regnestykke kommer Upson og Woodgate i tillegg). Ja til Crouch! og til en solid og kreativ kant. SWP vil være strålende, men bra at klubben tenker alternativt (Bellamy) om SWP ikke undertegner. Sentral midtbanespiller skal nå være i boks. HALLELULJA! Har store forventninger til deg Palacios, men vet egentlig for lite, dvs. jeg har aldri fulgt nøye med på hans kvaliteter i Spurs eller tidligere. Som kjent trenger vi en trygg og kreativ ballfordeler der sentralt. Håper vi har truffet blink med dette kjøpet. Såååå positivt og bra signal om vi parallelt med å hente inn erfarne spillere og får tak i Zaha. Et spørsmål henger, hvor ble det av backen vi så sårt trenger? Huth, vel han er en super midtstopper (som jeg opplevr hever Shaw), er mer middelmådig som back. Startet på samme måte i fjor og da ble Huth flyttet tilbake som stopper ut på høsten. Kanskje Shotton kan være mannen som løser back-plassen, eller blir det for tøft for en med lite rutine på Old Trafford, i Ukraina og Tyrkia?
For mange av oss er det vel bare å innse at realiteten i overgangsmarkedet for vår klubb ikke ligner på monopol-spill av typen Premier League manager. Noen klubber har muskler til det (f.eks. Man C., Liverpool); HALLO vi er ikke der (enda)!! I tillegg til åpnebare forhold som overgangssummer, lønninger/lønnspolitikk og attraktivitet, ser en tydelig at det er forhold som henger sammen - siste eksempel (evt.) overgang for to Tottenham spillere hvor Spurs åpenbart har avventet med å slippe C + P i påvente av forsterkninger (som igjen er avhengig av ....som igjen har sammenheng med....). I andre situasjoner kan det være klubber som i ren finanskrise MÅ selge spillere og da er det enklere å komme enighet, selvom det ofte er konkurranse fra mange klubber.
Veldig spent på hvor dette ender, og det er det som er sikkert at vi behøver minst 3 solide forsterkninger (og gjerne et par til) med så knalltøft program til høsten og videre utover sesongen. Dagens stall er for tynn.

Enig i det meste her knut Ole, men det er også viktig å presisere at Stoke City F.C. ikke lenger er noen fattig klubb som driver på dugnad i nedslitte og sjarmerende omgivelser. Stoke har blitt en rik klubb, men kan selvfølgelig ikke sammenlignes, hva gjelder økonomiske muskler, med de aller største.

Det jeg synes er viktig nå er å forvalte de pengene som klubben faktisk har på en best mulig måte. I forhold til spillerkjøp så kan det være en vanskelig balansegang. Jeg mener Pulis og klubben treffer bra noen ganger( Sørensen, Shawcross, Huth, Upson, Woodgate, Pennant, Etherington osv. ), men det har også blitt noen skivebom hvis vi ser på faktoren pris( herunder lønn ) + kvalitet( Soares, Tonge, Arismendi, Kitson, Olofinjana, Jones, Collins, Gudjohnsen, Carew osv. ) .

Det er innafor de rammene Stoke til enhver tid har som det må handles. Og det gjør de, etter mitt syn, oftere bra enn dårlig.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 28 Aug 2011, 15:22

Enig i det meste her knut Ole, men det er også viktig å presisere at Stoke City F.C. ikke lenger er noen fattig klubb som driver på dugnad i nedslitte og sjarmerende omgivelser. Stoke har blitt en rik klubb, men kan selvfølgelig ikke sammenlignes, hva gjelder økonomiske muskler, med de aller største.

Jepp, Stoke har muskler, men PL er jo veldig klassedelt (for å bruke et sånt begrep). Jeg har forstått det slik at vår dedikerte eier kan og vil bruke ressurser, og klubben har et tre år i det gode selskap blitt tilført bra med £ gjennom Tv avtaler etc.
Alikevel tror jeg lønnsnivå / LØNNSPOLITKKEN betyr mye, og her har Stoke en uttalt strategi om å være måteholdene - i alle fall sammenlignet med noe av galskapen som foregår på balløya og forøvrig i Europa. En slik begresning mot vill bruk av penger vil gjøre at en del spillere i stedet velger, om de er kvalifisert og ettertraktet, andre klubber (jeg tror jeg tok opp dette i januar vinduet også, men nådde ikke helt fram med dette den gangen...).
Personlig har jeg sansen for Stoke's policy'en i det lange løp selvom jeg synes det hadde vært deilig med signeringer alá Parker (hvor jeg antar at lønnsnviå fort blir en begresning)..
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 28 Aug 2011, 15:36

Kanskje Carew med sin halve million i uka( fy f...!) var et unntak?
Jeg setter også pris på lønns-og innkjøpsstruktur, men jeg tror fortsatt at det innenfor den strukturen er mulig å få tak i bra spillere. Og det synes jeg så langt Pulis og Stoke, med enkelte unntak, har bevist.

Idèelt sett burde det jo ha vært lønnstak i fotball for å skape likere konkurranseforhold, men også fordi det hadde vært moralsk riktig. Men det skjer neppe før Den Store Kollapsen i fotballens verden kommer... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 28 Aug 2011, 23:37

Morten T. skrev:Kanskje Carew med sin halve million i uka( fy f...!) var et unntak?
Jeg setter også pris på lønns-og innkjøpsstruktur, men jeg tror fortsatt at det innenfor den strukturen er mulig å få tak i bra spillere. Og det synes jeg så langt Pulis og Stoke, med enkelte unntak, har bevist.

Idèelt sett burde det jo ha vært lønnstak i fotball for å skape likere konkurranseforhold, men også fordi det hadde vært moralsk riktig. Men det skjer neppe før Den Store Kollapsen i fotballens verden kommer... ;)

Amerikanerne har lønnstak både i Ishockey og Am. Fotball (Baseball og Basket også?), kanskje på tide for FA (og UEFA) å titte litt over dammen.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Aug 2011, 10:32

Er jo Bank Holiday i UK i dag. Jeg er usikker på om det blir gjort noen handler da?
Hvis ikke, så står vi igjen med snaue to dager....
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 29 Aug 2011, 16:05

Amerikanerne har lønnstak både i Ishockey og Am. Fotball (Baseball og Basket også?), kanskje på tide for FA (og UEFA) å titte litt over dammen.

Tar jeg ikke helt feil er det rimelig høyt under taket i disse idrettene. Det er mulig ting har endret seg de siste årene, men jeg har det inntrykket av at fotballspillere tjener "lommerusk" i forhold. Det sier i så fall en hel del.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 29 Aug 2011, 18:52

Foruten lønnstak har de også noe som heter "drafting". Så å si all talent i amerikansk idrett (for de tre største iallefall - am.fotball, baseball og basketball) blir hentet fra collegene evt direkte fra highschool.
Her er det proff laget som gjord det dårligst året før som får det første valget blant talentene. Men så er det heller ingen lag som rykker ned.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Aug 2011, 19:18

USA må ikke nødvendigvis være ledessnor( for noe som helst ;) ).
Klubbers økonomiske framtid, relativt like konkurransevilkår og moral bør være rettessnorer.
Slik det fungerer i dag så er det med få unntak klubber med størst økonomi som vinner ligaene, og det gjør jo egentlig hele greia ganske så forutsigbart og litt kjedelig, ikke sant? Les av en tabell for klubbenes budsjetter, sammenlign den med sluttabellen i hvilken som helst liga, og du vil relativt hyppig finne ut at de er rimelig identiske.

Forøvrig liker jeg draftingsystemet godt. Det betyr at den klubben som var svakest sportslig foregående sesong, har retten til å velge spillere først. Men et sånt system fungerer nok best når man ikke har opp- eller nedrykk i en sport, som bjørn123 skriver.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 30 Aug 2011, 15:40

De fleste er enige om at vi trenger en kreativ sentral midtbanespiller. Det er ikke sikkert W Palacios er den rette mannen der. Mitt inntrykk er at han er en mer Whitehead type, en sliter som river opp motstanderens spill, og en annen sjelden gang kommer til målsjanser. Men jeg vil ha ham uansett. Så hva går vi for da på midten? Scott Parker ville vært en slik type, men han sikter høyere. Så er også problemstillingen den at en kreativ mbspiller ikke nødvendigvis vil passe inn i Stoke sin spillestil for der får en "ikke lov" å være kreativ. Nei, de neste 32 timene blir uhyre spennende. :?
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest