EspenE skrev:Morten T. skrev:Hva vil du anslå en slik utgift kan beløpe seg på best case/worst case i løpet av et år da?
Jeg mener, er det snakk om et par høvdinger( tusenlapper for uinvidde ), så er det jo nesten slik at man kan åpne et forum sjøl og drifte det med folk som måtte være interessert. Er det derimot summer som man må være bosatt blant de velbeslåtte på Oslo Vest for å håndtere, så blir det værre for min del.
Det er ikke verdens undergang om forumet blir borte( eller erstattet med et "nytt" for å være korrekt ) for all del, det er langt viktigere utfordringer på planeten, og dessuten er det et veldig godt og interessant alternativ i f.eks. det engelske forumet Oatcake Fanzine som jeg leser en god del og av og til deltar i debattene også. Allikevel er det synd, men sånn er det. Engasjementet virker ikke å være helt på topp, så da får det bli som det blir...
For å være helt ærlig, jeg vet ikke. Jeg kjenner ikke markedet, jeg drifter kun ei lokal partiside og noe backend-greier for samhandling (a la Teams). Det blir et par laken i året men da gjør jeg alt som ikke er "plattformavhengig" selv.
Greia er å ha noen som har litt peiling som kan gjøre dette gratis, så det kun er hosting som koster penger. Men jeg tenker jo at styret har sett litt på dette, og at hvis du lefler med tanken om å bryte forumet ut fra SCSCoN (eller hva akronymet vårt er nå) burde vi heller tatt en prat med styret om hva de tenker og hvilke muligheter som finnes og hva de har vurdert og hvorfor de gjør som de gjør.
Jeg kunne sikkert ha vært med å drifte noe, men jeg er litt urolig for tida det tar. Det jeg gjør nå har ingen krav til oppetid, men et forum krever litt mer. Så hvis vi var flere kunnde det vel gått an at jeg var med.
Og du er jo her dag og natt Morten, så en slags moderator-rolle er vel mulig å få deg til å gjøre uansett om det er SCSCoN "eier" forumet. Jeg trodde egentlig du hadde den rollen allerede

He-he, ja jeg er jo her en del, men det tar faktisk ikke såååå mye tid. Jeg får tid til en del andre ting også.
Dessuten er jo dette en slags hobby også, og akkurat på det feltet har jeg dessverre den svakheten at jeg er litt sånn som Ibsen skrev om, "fullt og helt, ikke stykkevis og delt". Klarer jeg ikke å opprettholde det så mister jeg interessen- i hvertfall i perioder...
I forhold til forumet, så tviler jeg på at interessen vil være stor nok til å dra i gang et eget. Til det er det for få som deltar og bidrar. Egentlig litt pussig, all den tid klubben har fans som etter sigende skal ha hengt med i både 30, 40, 50, ja kanskje til og med 100 år. Man skulle tro at en så lang periode med trofast tilhørighet fremkalte et vell av historier, men det gjør det ikke.
Det som fra mitt ståsted bidro til en svekkelse for forumet var etablering av facebook-side. Det var jeg sterk motstander av da jeg mente at det var et helt unødvendig substitutt til nettside og forum i en så liten forening. Jeg mener det samme i dag som jeg gjorde den gangen forøvrig, men det er ingenting jeg får gjort med det nå.
Jeg var moderator her for mange år siden og var jo på mange måter med på å starte opp forumet, rulla i gang tippekonkurranser o.a., men det er mange år siden og ble kutta helt ut da jeg forlot styre og stell. Jeg vet faktisk ikke hvem som modererer nå, ja om det i det hele tatt blir moderert?