Ny hjemmeside og forum

Forum i ny hjemmeside

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg EspenE » 24 Sep 2021, 07:58

Ja, da var det vel over da.

For de som vil ha et litt bedre forum enn det på hjemmesida har jeg oppretta https://www.reddit.com/r/StokeCityNorge/
Det er vanskelig å starte på nytt, men det er i min oppfatning verdt et forsøk.

So long, and thanks for all the fish.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg Morten T. » 24 Sep 2021, 09:36

EspenE skrev:Ja, da var det vel over da.

For de som vil ha et litt bedre forum enn det på hjemmesida har jeg oppretta https://www.reddit.com/r/StokeCityNorge/
Det er vanskelig å starte på nytt, men det er i min oppfatning verdt et forsøk.

So long, and thanks for all the fish.

Jeg er med der Espen og har allerede ( forhåpentligvis ) klart å registrere meg og kanskje til og med klart å knote ned et innlegg. Jeg er ingen EDB-ekspert eller datanerd og mye innen den digitale verden er fullstendig gresk for meg, men skal få satt av litt tid etterhvert for å lære meg det grøvste, om ikke annet.

Supert tiltak og vi sees der. Ha en fin dag videre. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg Oddvin » 24 Sep 2021, 09:45

Synd at historie skal forsvinne på denne måten. Det at det kan kollapse ein dag og forsvinne er vel ikkje forskjell på det som skjer nå? Det kan virke i lang tid fortsatt, eller tar eg feil at det ramler sammen 1. oktober? For å sitere Ole Brum: En dag skal vi alle dø, men alle andre dager skal bi ikke det! Poenget mitt er at forumet kunne vel fått lov til å leve på siden inntil det eventuelt kollapset, Det er jo noen som har sagt seg villig til å prøve å ivareta forumet.

Eg har ingen planer om å melde meg ut eller andre drastiske tiltak, men hadde håpet på å beholde forumet. For min del har tråden Stoke live vert til tider eneste måten eg har kunnet følge med på kamper, og kunnet kose meg med tildels heilt nøytrale vurderinger av kampforløp. Er redd for at vi ikkje får opp samme interessen i det nye når mange av bidragsyterene forsvinner.

Slik eg ser på det nye forumet så er det pr i dag lite brukervennlig og knotete å finne fram i. Er nok av den typen som ikkje bruker EDB til hverdag, og dermed er alt nytt skummelt. Det kan bli bra, men det vil ta lang tid er eg redd. Tippekonkurransen er kopiert over til det nye, men det har vel ikkje vert særlig respons så langt. Håper alle som er med og tipper resultat fortsetter med det, ellers vil denne høytidlige konkurransen være et offer på blokka til overgangen også.

Kanskje kan de store bidragsyterene være med til 1. oktober og gi det gamle forum et verdig avskjed og la det gå ned med flagget til topps!
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg Morten T. » 24 Sep 2021, 15:07

Oddvin skrev:Synd at historie skal forsvinne på denne måten. Det at det kan kollapse ein dag og forsvinne er vel ikkje forskjell på det som skjer nå? Det kan virke i lang tid fortsatt, eller tar eg feil at det ramler sammen 1. oktober? For å sitere Ole Brum: En dag skal vi alle dø, men alle andre dager skal bi ikke det! Poenget mitt er at forumet kunne vel fått lov til å leve på siden inntil det eventuelt kollapset, Det er jo noen som har sagt seg villig til å prøve å ivareta forumet.

Eg har ingen planer om å melde meg ut eller andre drastiske tiltak, men hadde håpet på å beholde forumet. For min del har tråden Stoke live vert til tider eneste måten eg har kunnet følge med på kamper, og kunnet kose meg med tildels heilt nøytrale vurderinger av kampforløp. Er redd for at vi ikkje får opp samme interessen i det nye når mange av bidragsyterene forsvinner.

Slik eg ser på det nye forumet så er det pr i dag lite brukervennlig og knotete å finne fram i. Er nok av den typen som ikkje bruker EDB til hverdag, og dermed er alt nytt skummelt. Det kan bli bra, men det vil ta lang tid er eg redd. Tippekonkurransen er kopiert over til det nye, men det har vel ikkje vert særlig respons så langt. Håper alle som er med og tipper resultat fortsetter med det, ellers vil denne høytidlige konkurransen være et offer på blokka til overgangen også.

Kanskje kan de store bidragsyterene være med til 1. oktober og gi det gamle forum et verdig avskjed og la det gå ned med flagget til topps!

Bra Oddvin.
For min del er jeg ute av dette forumet og blir ikke med fram mot 1. Oktober som vel er dagen hvor det er vedtatt av de ledende menn og kvinner en lystbetont og jazzete gravferd i den reneste New Orleans-stil av den 12 år gamle urokråka.
Jeg ser du også har meldt deg på forumet som Espen så prisverdig har opprettet og det er jo helt knall.
Jeg skal ikke oppfordre, Gud forby, noen til å hoppe over dit. Folk får finne ut av hva de selv vil, men ved første øyekast ser forumet på Reddit meget bra ut så da blir jeg å finne der og så får vi bare prøve å se om det funker. Det er verdt en test, og det vil selvsagt ta tid å bygge opp et nytt forum etter at noen der ute fant det for godt å gå løs på dette forumet og det medfølgende arkivet med motorsag, slegge og makuleringsmaskin, men jeg sier som min gamle venn Tony Pulis: Let`s give it a go! :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg Svein Nilsen » 25 Sep 2021, 12:47

Jeg er definitivt ingen ekspert på området jeg heller men har løftet diskusjonen opp på styrenivå i SCSBN. Har da fått gode (nok) svar og årsaken til endringen er beskrevet på hjemmesiden. Flere skriver nå at de vil teste ut et annet forum. Fint det, men hvorfor ikke prøve ut det nye forumet til SCSBN? Enig i at det ligger mye historie i det gamle forumet, men hva skal det brukes til? Setter vi en strek nå og starter på nytt så er vel det innafor. Helt personlig synes jeg det er litt mye sutring av enkelte som virker unødvendig. Så er det frivillig å bli med over, og jeg synes det er synd at flere heavy-users forsvinner, men det må vi vel da leve med. Velkommen over til det mye forumet som vi helt sikkert skal teste og tilpasse til det beste for medlemmer i SCSBN.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2021, 13:20

Svein Nilsen skrev:Jeg er definitivt ingen ekspert på området jeg heller men har løftet diskusjonen opp på styrenivå i SCSBN. Har da fått gode (nok) svar og årsaken til endringen er beskrevet på hjemmesiden. Flere skriver nå at de vil teste ut et annet forum. Fint det, men hvorfor ikke prøve ut det nye forumet til SCSBN? Enig i at det ligger mye historie i det gamle forumet, men hva skal det brukes til? Setter vi en strek nå og starter på nytt så er vel det innafor. Helt personlig synes jeg det er litt mye sutring av enkelte som virker unødvendig. Så er det frivillig å bli med over, og jeg synes det er synd at flere heavy-users forsvinner, men det må vi vel da leve med. Velkommen over til det mye forumet som vi helt sikkert skal teste og tilpasse til det beste for medlemmer i SCSBN.

Lykke til med det, Svein.
Nå må det ikke bli slik at all motstand mot endringer påklistres lappen «sutring», det går fort litt inflasjon og automatikk i å bruke det ordet når det kommer ( høyst velberettiget ) kritikk og spørsmål/undring/skuffelse rundt endringen.

Personlig savner jeg litt selvkritikk her. Jeg synes det er rart at supporterklubben ikke tok tak i dette med forumet lenge før det kom til en evt. «kollaps». Det har bare skuret og gått uten noen interesse i årenes løp( bortsett fra et par av oss da ). Det var dessverre en villet handling og bevisste valg å fokusere på andre kanaler. Å avfeie det som «sutring» at noen påpeker dette står jo de som måtte ville det fritt til å mene, personlig ser jeg heller på det som velbegrunnede innspill. Generelt så synes jeg kritikk har litt for lett for å bli avfeid med den slags ord. Spesielt hvis kritikken kommer fra få personer. Da skjer det fort at disse personene blir sett på som «vanskelige», «sutrete», «negative» osv. Innholdet i det som skrives blir liksom ikke interessant og det fokuseres litt for ofte på HVEM som skriver og ikke HVA som skrives. Det minner nesten litt om det som kalles «flertallets tyranni» og er egentlig ikke godt for noe.

Espen( som åpenbart har peiling ) tilbød seg også å se på dette. Har han blitt kontaktet og fått mulighet til å evt. nøste opp og se på det hele? Helt personlig har jeg faktisk ikke noe særlig tiltro til den forklaringen og årsaken som står på forsiden. Jeg tror tvert i mot at det kunne ha blitt fikset. Hvis viljen og interessen hadde vært til stede.

Og apropos dette med «historie», så har jeg en utfordring: Kan man ikke bare like greit slette alt som står på facebook/nettside i morgen den dag og begynne forfra igjen hvis dette med info og arkiv ikke betyr noe særlig?

Supporterklubben har gjort veldig mye bra i løpet av de siste 12-15 årene, men akkurat på dette feltet har man, mer eller mindre bevisst, tråkket feil.

Uansett, lykke til med det nye «forumet». Håper faktisk at dere får det til på et vis og at de som velger å delta der blir fornøyd med det. For alt jeg vet så kan det være nettopp den type «forumer» som de aller fleste vil være fornøyd og tilfreds med.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg Rune » 25 Sep 2021, 13:47

EspenE skrev:Ja, da var det vel over da.

For de som vil ha et litt bedre forum enn det på hjemmesida har jeg oppretta https://www.reddit.com/r/StokeCityNorge/
Det er vanskelig å starte på nytt, men det er i min oppfatning verdt et forsøk.

So long, and thanks for all the fish.


Hei Espen
Vi i styret i SCSBN syns det er synd at dere ikke vil være med å utvikle det nye formuet på den offisielle hjemmesiden. Uansett vi går videre med det nye slik som det er beskrevet tidligere.
Det forumet du nå har startet på reddit kan ikke benytte Stoke City Supporters Branch of Norway som navn. Dette da det ikke vil ha noe med supporterklubben å gjøre.
Så vi ønsker at du finne et annet navn på din side inne på reddit. Håper på forståelse for det.

Vennlig hilsen
Rune (på vegne av styret i SCSBN)
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2021, 14:05

Rune skrev:
EspenE skrev:Ja, da var det vel over da.

For de som vil ha et litt bedre forum enn det på hjemmesida har jeg oppretta https://www.reddit.com/r/StokeCityNorge/
Det er vanskelig å starte på nytt, men det er i min oppfatning verdt et forsøk.

So long, and thanks for all the fish.


Hei Espen
Vi i styret i SCSBN syns det er synd at dere ikke vil være med å utvikle det nye formuet på den offisielle hjemmesiden. Uansett vi går videre med det nye slik som det er beskrevet tidligere.
Det forumet du nå har startet på reddit kan ikke benytte Stoke City Supporters Branch of Norway som navn. Dette da det ikke vil ha noe med supporterklubben å gjøre.
Så vi ønsker at du finne et annet navn på din side inne på reddit. Håper på forståelse for det.

Vennlig hilsen
Rune (på vegne av styret i SCSBN)
Kutte ut «Branch» i det navnet da, Espen? «Stoke City Supporters of Norway» f.eks. duger vel? Ja, det lyder kanskje til og med bedre og forteller vel mer i klartekst at det er et forum for Stokesupportere, uten at man nødvendigvis må være knyttet opp mot en forening for å delta, men tvert i mot er for alle som måtte ha lyst?

Litt mer sånn som Oatcake Fanzine driver som jo ikke er knyttet opp mot klubben eller en forening, med de plussene og minusene det fører med seg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg EspenE » 25 Sep 2021, 20:59

Rune skrev:Vi i styret i SCSBN syns det er synd at dere ikke vil være med å utvikle det nye formuet på den offisielle hjemmesiden. Uansett vi går videre med det nye slik som det er beskrevet tidligere.
Det forumet du nå har startet på reddit kan ikke benytte Stoke City Supporters Branch of Norway som navn. Dette da det ikke vil ha noe med supporterklubben å gjøre.
Så vi ønsker at du finne et annet navn på din side inne på reddit. Håper på forståelse for det.

Vennlig hilsen
Rune (på vegne av styret i SCSBN)


Det forstår jeg. Har endret navnet nå.

Det er ikke at vi ikke vil være med å utvikle forumet, men per nå er det nye forumet ikke bedre enn noe man leverte som en oppgave i 1.semester på IT-studiet. Hvordan skal den utvikles? Er dette noe leverandøren utvikler etter hvert? Eller er det en plugin som hører til webside-systemet (jeg vet det finnes ting til f.eks. wordpress)?

Jeg forstår bare ikke hvorfor denne modellen er valgt, når det finnes dusinvis av gode, gratis og høyst levende messageboard-systemer, som nevnt i denne tråden og den i Om stoke.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Ny hjemmeside og forum

Innlegg Svein Nilsen » 25 Sep 2021, 21:51

Morten T. skrev:
Svein Nilsen skrev:Jeg er definitivt ingen ekspert på området jeg heller men har løftet diskusjonen opp på styrenivå i SCSBN. Har da fått gode (nok) svar og årsaken til endringen er beskrevet på hjemmesiden. Flere skriver nå at de vil teste ut et annet forum. Fint det, men hvorfor ikke prøve ut det nye forumet til SCSBN? Enig i at det ligger mye historie i det gamle forumet, men hva skal det brukes til? Setter vi en strek nå og starter på nytt så er vel det innafor. Helt personlig synes jeg det er litt mye sutring av enkelte som virker unødvendig. Så er det frivillig å bli med over, og jeg synes det er synd at flere heavy-users forsvinner, men det må vi vel da leve med. Velkommen over til det mye forumet som vi helt sikkert skal teste og tilpasse til det beste for medlemmer i SCSBN.

Lykke til med det, Svein.
Nå må det ikke bli slik at all motstand mot endringer påklistres lappen «sutring», det går fort litt inflasjon og automatikk i å bruke det ordet når det kommer ( høyst velberettiget ) kritikk og spørsmål/undring/skuffelse rundt endringen.

Personlig savner jeg litt selvkritikk her. Jeg synes det er rart at supporterklubben ikke tok tak i dette med forumet lenge før det kom til en evt. «kollaps». Det har bare skuret og gått uten noen interesse i årenes løp( bortsett fra et par av oss da ). Det var dessverre en villet handling og bevisste valg å fokusere på andre kanaler. Å avfeie det som «sutring» at noen påpeker dette står jo de som måtte ville det fritt til å mene, personlig ser jeg heller på det som velbegrunnede innspill. Generelt så synes jeg kritikk har litt for lett for å bli avfeid med den slags ord. Spesielt hvis kritikken kommer fra få personer. Da skjer det fort at disse personene blir sett på som «vanskelige», «sutrete», «negative» osv. Innholdet i det som skrives blir liksom ikke interessant og det fokuseres litt for ofte på HVEM som skriver og ikke HVA som skrives. Det minner nesten litt om det som kalles «flertallets tyranni» og er egentlig ikke godt for noe.

Espen( som åpenbart har peiling ) tilbød seg også å se på dette. Har han blitt kontaktet og fått mulighet til å evt. nøste opp og se på det hele? Helt personlig har jeg faktisk ikke noe særlig tiltro til den forklaringen og årsaken som står på forsiden. Jeg tror tvert i mot at det kunne ha blitt fikset. Hvis viljen og interessen hadde vært til stede.

Og apropos dette med «historie», så har jeg en utfordring: Kan man ikke bare like greit slette alt som står på facebook/nettside i morgen den dag og begynne forfra igjen hvis dette med info og arkiv ikke betyr noe særlig?

Supporterklubben har gjort veldig mye bra i løpet av de siste 12-15 årene, men akkurat på dette feltet har man, mer eller mindre bevisst, tråkket feil.

Uansett, lykke til med det nye «forumet». Håper faktisk at dere får det til på et vis og at de som velger å delta der blir fornøyd med det. For alt jeg vet så kan det være nettopp den type «forumer» som de aller fleste vil være fornøyd og tilfreds med.


Hei Morten,

Beklager bruk av ordet sutring. Jeg synes det er bra med meningsytringer og det skal være takhøyde. Nå har styret i SCSBN tatt et valg på vegne av medlemmene og har også begrunnet dette. Så kan det selvfølgelig være at vi har bommet litt eller at produktet ikke er bra nok - ennå! Jeg har som tidligere nevnt lite peiling på dette. Personlig synes jeg derfor at alle burde gi det en sjanse, hjelpe til med å forbedre produktet og ikke starte et nytt forum ved siden av - ennå! Men, fungerer det dårlig(ere) og eventuelle justeringer ikke hjelper så er det et bedre grunnlag for å «hoppe av». Men for all del, man gjør som man vil :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

ForrigeNeste

Gå til Nytt forum i ny hjemmeside

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron