Ben Marshall

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Ben Marshall

Innlegg O2Stokie » 01 Feb 2012, 00:23

Noen som husker han som gikk til Burnley: Paterson? og Rooney? Mye hyl og skrik da vi solgte dem men klubben gjorde det riktige. Drar litt paraleller til Marshall, set skal mye til for å slå gjennom i en mid-table PL klubb.
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Ben Marshall

Innlegg jørgen » 01 Feb 2012, 00:29

O2Stokie skrev:Noen som husker han som gikk til Burnley: Paterson? og Rooney? Mye hyl og skrik da vi solgte dem men klubben gjorde det riktige. Drar litt paraleller til Marshall, set skal mye til for å slå gjennom i en mid-table PL klubb.


Tror det går med på at det er ekstremt kult når egenproduserte spillere får sjansen! Adam Rooney og Martin Paterson er bedre enn Sidibe f.eks. Vi har jo heller ingen vinger, sett bort fra Ethers og Pennant, og blir begge disse skadet blir 1 mill pund ekstra i klubbkassen NULL verdt!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 403
Registrert: 18 Aug 2010, 16:18

Re: Ben Marshall

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2012, 00:32

O2Stokie skrev:Noen som husker han som gikk til Burnley: Paterson? og Rooney? Mye hyl og skrik da vi solgte dem men klubben gjorde det riktige. Drar litt paraleller til Marshall, set skal mye til for å slå gjennom i en mid-table PL klubb.

Det er et bra poeng, synes jeg.
Å blomstre på nivå tre betyr ikke automatisk suksess i verdens beste liga.

Jeg har blanda følelser rundt denne overgangen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ben Marshall

Innlegg Torstein Norevik » 01 Feb 2012, 01:16

Morten T. skrev:
O2Stokie skrev:Noen som husker han som gikk til Burnley: Paterson? og Rooney? Mye hyl og skrik da vi solgte dem men klubben gjorde det riktige. Drar litt paraleller til Marshall, set skal mye til for å slå gjennom i en mid-table PL klubb.

Det er et bra poeng, synes jeg.
Å blomstre på nivå tre betyr ikke automatisk suksess i verdens beste liga.

Jeg har blanda følelser rundt denne overgangen.

Ja, det er stor forskjell på League One og PL, men det er mange spillere som har utviklet seg til å bli toppspillere etter først å ha markert seg i lavere divisjoner... ;) Marshall er fortsatt bare er 20 år, og langt fra ferdig utviklet som fotballspiller. Likevel markerer seg han allerede nå sterkt, selv om det riktig nok er i lavere divisjoner, men han var også kampens store spiller da han senere fikk prøve seg med et "toppet" reservelag i Stoke, og satte der mange medspillere med betydelig PL-erfaring i skyggen. Poenget er at han allerede nå markerer seg sterkt - mer enn noen annen av ungdommene i Stoke - og trolig vil bli enda mye bedre. Det er nok derfor at både jeg og - etter det jeg har sett, flere med meg - er litt lei oss for at vi ikke greidde å beholde en meget spennende unggutt med potensiale til å bli en toppspiller. :(
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Ben Marshall

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2012, 01:33

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
O2Stokie skrev:Noen som husker han som gikk til Burnley: Paterson? og Rooney? Mye hyl og skrik da vi solgte dem men klubben gjorde det riktige. Drar litt paraleller til Marshall, set skal mye til for å slå gjennom i en mid-table PL klubb.

Det er et bra poeng, synes jeg.
Å blomstre på nivå tre betyr ikke automatisk suksess i verdens beste liga.

Jeg har blanda følelser rundt denne overgangen.

Ja, det er stor forskjell på League One og PL, men det er mange spillere som har utviklet seg til å bli toppspillere etter først å ha markert seg i lavere divisjoner... ;) Marshall er fortsatt bare er 20 år, og langt fra ferdig utviklet som fotballspiller. Likevel markerer seg han allerede nå sterkt, selv om det riktig nok er i lavere divisjoner, men han var også kampens store spiller da han senere fikk prøve seg med et "toppet" reservelag i Stoke, og satte der mange medspillere med betydelig PL-erfaring i skyggen. Poenget er at han allerede nå markerer seg sterkt - mer enn noen annen av ungdommene i Stoke - og trolig vil bli enda mye bedre. Det er nok derfor at både jeg og - etter det jeg har sett, flere med meg - er litt lei oss for at vi ikke greidde å beholde en meget spennende unggutt med potensiale til å bli en toppspiller. :(

Ja, jeg skjønner hva du mener, men Stoke er ikke lengre enn klubb uten penger og med sjarmerende forfall og som av den grunn tvinges til å satse ungt.
Stoke har bøttevis av pundsedler til fri disposisjon og da blir nok vurderingene annerledes enn de ville vært i en klubb uten romslig økonomi, tipper jeg.

Og for å snu på det: Kanskje var det Marshall selv som ville vekk?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ben Marshall

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2012, 19:36

Pulis lei seg for å miste Marshall:
http://www.eatsleepsport.com/stoke-city ... 75810.html

Uten at jeg vet hva årsaken er her, men i det siste har jeg lest noen absurde historier om gutter som knapt har blitt kjønnsmodne og allikevel krever astronomiske lønninger. Går vi bare 15-20 år tilbake i tid, så var ting snudd på hodet. En ung gutt ville vært STOLT av å spille for en PL-klubb og putta en faktor som lønn ganske langt ned på prioriteringslista.

Jeg har alltid vært av den oppfatning at man må prestere først, skaffe seg kunnskap og substans, og jobbe jevnt og trutt OVER TID, før man får resultater og derav krever, uansett hva man måtte holde på med.

Har som sagt ikke peiling på om noe av dette stemmer med dette spesifikke tilfellet rundt Marshall, men på generelt grunnlag så tror jeg at jeg velger å påstå at en god del yngre fotballspillere av i dag er noen forbanna bortskjemte drittunger! :shock: :!: ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 148 gjester