Jermaine Pennant

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Jermaine Pennant

Innlegg Lilledino » 18 Jun 2013, 16:18

Pennant is BACK !!!

2 årskontrakt. Får vi se silkefoten hans til vinteren da ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Jermaine Pennant

Innlegg Torstein Norevik » 18 Jun 2013, 19:17

Lilledino skrev:Pennant is BACK !!!

2 årskontrakt. Får vi se silkefoten hans til vinteren da ?

Det er vel snarere snakk om en ett-års kontrakt, med opsjon for 1 års forlengelse. Slik jeg tolker uttalelsen til Chief Executive Tony Scholes er kontrakten prestasjonsbasert, noe som sikkert kan være fornuftig i tilfellet Pennant. ;)

Dette indikerer vel også at Pennant falt ut med Pulis personlig snarere enn klubbens øvrige ledelse, ettersom man nå ønsker Pennant velkommen inn igjen i varmen.

Jeg må innrømme at jeg til tider har sett meg lei på Pennants stadige krumspring, og tendens til å skape trøbbel - hovedsaklig for seg selv. På den annen side har Pennant fortsatt et potensial som tilsier at han - i form og med hodet på rett plass - fortsatt vil være vårt beste alterntiv på høyre kant. Vi skal heller ikke glemme at Pennant har en meget følsom høyrefot som til stadighet skapte hodebry for våre motstandere, med hans skrudde dødballer og farlige innlegg fra dødlinja, som faktisk skaffet oss en del mål i hans tidlige periode i klubben.

Re-signert som free agent, og med en prestasjonsbasert kontrakt, kan Pennant være blant de som vil kunne få en renessanse under en ny - og noe mer offensivt rettet - manager, som synest å ville ha mer fokus på spillere med kreativt potensiale enn sin forgjenger. Jeg lever derfor i håpet om at dette kan vise seg å bli en lykkelig løsning både for klubben og for Pennant selv.

Jeg liker også det jeg hører fra Hughes om å gi Adam en sentral rolle, og at Pennant kan bli en viktig spiller når det gjelder kreativitet i det offensive spillet, samt signalene om at han ønsker seg side-backer med mer offensiv legning.

Fra å være skeptisk til Hughes i utgangspunktet - hovedsaklig på grunn av katastrofeoppholdet i QPR - ser jeg nå den kommende sesongen i møte med gryende optimisme. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Jermaine Pennant

Innlegg Svein Nilsen » 19 Jun 2013, 01:54

Hm.......Pennant har ikke vært god på SVÆRT lenge. Selv på et bunnlag i Championship (Wolves) fikk han ikke mye spilletid sist sesong. Jeg hadde vel håpet at MH skulle være LITT mer offensiv med sine "nyinnkjøp"!!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Jermaine Pennant

Innlegg Lilledino » 19 Jun 2013, 09:20

Svein Nilsen skrev:Hm.......Pennant har ikke vært god på SVÆRT lenge. Selv på et bunnlag i Championship (Wolves) fikk han ikke mye spilletid sist sesong. Jeg hadde vel håpet at MH skulle være LITT mer offensiv med sine "nyinnkjøp"!!!!



Klart han presterer.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Jermaine Pennant

Innlegg Torstein Norevik » 19 Jun 2013, 09:44

Svein Nilsen skrev:Hm.......Pennant har ikke vært god på SVÆRT lenge. Selv på et bunnlag i Championship (Wolves) fikk han ikke mye spilletid sist sesong. Jeg hadde vel håpet at MH skulle være LITT mer offensiv med sine "nyinnkjøp"!!!!

Det er helt riktig, Svein, Pennant har ikke vært god på svært lenge. Men....han ramla ut med Pulis og jeg tror nok det påvirka både holdning, innsats og kvalitet m.h.t. Pennants prestasjoner. Og han var neppe "veldig" motivert for å spille i Championship.... :roll:

Han er et "surrehode", og må ha hodet på rett plass for å prestere. Det hadde han ikke da han ramla ut med Pulis, og han hadde trolig mye av skylda selv for dette, selv om Pulis vel ikke var av den tilgivende typen når ting først hadde skjært seg.... :twisted:

Nå får han en ny sjanse, virker langt mer motivert og skal vise seg frem for en manager som både har tro på han og som ønsker han tilbake som en (forhåpentligvis) viktig brikke i sitt lag. Og husk; han er et "nyinnkjøp" som ikke koster noe i overgangspenger, så kostnaden ligger "kun" i lønna, og jeg leser mellom linjene at den er prestasjonsbasert.... ;)

Jeg hadde tidligere et innlegg om at jeg har tro på at enkelte spillere kan komme til å få en renessanse under Hughes, fordi de blir satsa på og vist langt mer tillit enn det de fikk under Pulis. Palacios er en av de, men Pennant er så absolutt en annen jeg har tro på kan gjenta de prestasjonene han viste i starten på sin Stoke-karriere.

Potensialet er der utvilsomt, det handler om å få det ut.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Jermaine Pennant

Innlegg gmel » 24 Jan 2014, 19:21

Pennant sin kontrakt er avsluttet i følge LoudnProud .
Terminert
Takk for alt......
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Jermaine Pennant

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jan 2014, 19:47

Da er det vel i så fall bare å konstatere at mitt håp om en rennessanse for Pennant under Hughes var "vona i det hengjande snøret".......hvor snøret røk :? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Jermaine Pennant

Innlegg Lars Frode » 24 Jan 2014, 20:13

Tror dette var det beste for begge parter. Pennant kunne blitt en meget god spiller for oss, men jeg tror at han ikke har "attituden" som skal til for å bli en veldig god spiller i premier league.
Lars Frode
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 459
Registrert: 03 Nov 2011, 19:20
Bosted: Ålgård

Re: Jermaine Pennant

Innlegg Richard Prestegård » 24 Jan 2014, 21:38

Ser ikke ut som om dette er bekreftet av Stoke City?
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Jermaine Pennant

Innlegg Torstein Norevik » 25 Jan 2014, 00:48

Richard Prestegård skrev:Ser ikke ut som om dette er bekreftet av Stoke City?

Nei, det er ikke lagt ut noen bekreftelse på klubbens hjemmeside, som jeg har fått øye på i alle fall.... ;)

Men The Sentinel skriver også i sin nettutgave i kveld at Pennant er løst fra kontrakten. Stoke skal ha benyttet seg av en klausul i kontrakten som gav klubben rett til å fristille seg fra denne i januar.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Pennant var veldig bra den første sesongen da han kom til klubben, men siden har det helst gått nedoverbakke. Han er nok langt forbi sitt beste, ble knapt nok brukt av Hughes, og da kan det vel egentlig være like greitt å få han vekk fra lønningslisten.

Han skal likevel ha takk for det han bidro med i cupfinalesesongen, da vingspillet til Pennant og Matty var vårt beste angrepsvåpen :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron