Steven N`Zonzi...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg kjartan » 09 Jul 2015, 09:37

For meg er det heilt OK at han går. Vil faktisk heller ha ein 11. plass på tabellen med spelarar som har rett kroppsspråk, rette haldningar og som er villig til å "blø" for klubben, enn ein 8. plass med ein gjeng primadonnaer som ikkje vil spela for klubben VÅR. N'Zonzi har både på og utanfor bana vist heilt tydeleg at han ikkje tilhøyrer førstnemnte kategori!
kjartan
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 344
Registrert: 08 Aug 2010, 22:00

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg Morten T. » 09 Jul 2015, 12:53

Til og med Hughes ser ut til å erkjenne at N`Zonzi forsvinner til Sevilla...:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Jeg synes det er synd, fordi han bare har blitt bedre og bedre, men sånn er fotballen. Money talks... :|
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg Torstein Norevik » 09 Jul 2015, 13:14

Morten T. skrev:Til og med Hughes ser ut til å erkjenne at N`Zonzi forsvinner til Sevilla...:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Jeg synes det er synd, fordi han bare har blitt bedre og bedre, men sånn er fotballen. Money talks... :|

Slik er det dessverre som regel, men skal vi tro Mark Hughes skal det visstnok ikke være pengene som er det sentrale for N'Zonzi, men muligheten til å få oppfylt sin ambisjon om å få spille i CL. :? Har også lest flere andre steder at det ryktes at det økonomiske tilbudet til Sevilla ikke skal være noe bedre enn det Stoke kunne tilby. Og det er kanskje ikke utenkelig nå som vi er inne på lista over de 30 rikeste fotballklubbene i verden..... ? ;)

Men du har selvsagt rett, Morten, at i veldig mange tilfeller er nok pengene veldig styrende for spilleres valg av klubber. Dessverre, men også i og for seg forståelig..... :?

Også enig i at det er synd at han forsvinner, for til liks med deg mener jeg at han bare har blitt bedre og bedre og at han nå fremstår som langt mer komplett enn bare for et par sesonger siden. Er også generelt litt bekymret for at vi ser ut til å miste våre kanskje to beste spillere, selv om vi for Begovic allerede har en god erstatter i Butland. Men det skal nok ikke bli enkelt å finne en som kan fylle N'Zonzis sko uten at vi må grave dypt i lommeboken. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg Morten T. » 09 Jul 2015, 14:24

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Til og med Hughes ser ut til å erkjenne at N`Zonzi forsvinner til Sevilla...:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Jeg synes det er synd, fordi han bare har blitt bedre og bedre, men sånn er fotballen. Money talks... :|

Slik er det dessverre som regel, men skal vi tro Mark Hughes skal det visstnok ikke være pengene som er det sentrale for N'Zonzi, men muligheten til å få oppfylt sin ambisjon om å få spille i CL. :? Har også lest flere andre steder at det ryktes at det økonomiske tilbudet til Sevilla ikke skal være noe bedre enn det Stoke kunne tilby. Og det er kanskje ikke utenkelig nå som vi er inne på lista over de 30 rikeste fotballklubbene i verden..... ? ;)

Men du har selvsagt rett, Morten, at i veldig mange tilfeller er nok pengene veldig styrende for spilleres valg av klubber. Dessverre, men også i og for seg forståelig..... :?

Også enig i at det er synd at han forsvinner, for til liks med deg mener jeg at han bare har blitt bedre og bedre og at han nå fremstår som langt mer komplett enn bare for et par sesonger siden. Er også generelt litt bekymret for at vi ser ut til å miste våre kanskje to beste spillere, selv om vi for Begovic allerede har en god erstatter i Butland. Men det skal nok ikke bli enkelt å finne en som kan fylle N'Zonzis sko uten at vi må grave dypt i lommeboken. :?

Ja, ikke sikkert at N`Zonzi har gått etter pengene her, men i dette tilfellet tenkte jeg mer på at Stoke kanskje hadde nektet å la han gå hvis Sevilla hadde bydd f.eks. 3 millioner pund, men når det snakkes om rundt 7-8 millioner pund for en spiller som fortsatt har til gode å debutere( eller bli tatt ut i troppen ) til en fotballnasjon som er ranket som nr. 22 i verden( plassen før Island, men bak f.eks. Wales, Slovakia og Østerrike ), så synes jeg det ern god deal. Og det samme har kanskje de "høye herrer" i Stoke tenkt? ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg Torstein Norevik » 09 Jul 2015, 14:40

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Til og med Hughes ser ut til å erkjenne at N`Zonzi forsvinner til Sevilla...:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Jeg synes det er synd, fordi han bare har blitt bedre og bedre, men sånn er fotballen. Money talks... :|

Slik er det dessverre som regel, men skal vi tro Mark Hughes skal det visstnok ikke være pengene som er det sentrale for N'Zonzi, men muligheten til å få oppfylt sin ambisjon om å få spille i CL. :? Har også lest flere andre steder at det ryktes at det økonomiske tilbudet til Sevilla ikke skal være noe bedre enn det Stoke kunne tilby. Og det er kanskje ikke utenkelig nå som vi er inne på lista over de 30 rikeste fotballklubbene i verden..... ? ;)

Men du har selvsagt rett, Morten, at i veldig mange tilfeller er nok pengene veldig styrende for spilleres valg av klubber. Dessverre, men også i og for seg forståelig..... :?

Også enig i at det er synd at han forsvinner, for til liks med deg mener jeg at han bare har blitt bedre og bedre og at han nå fremstår som langt mer komplett enn bare for et par sesonger siden. Er også generelt litt bekymret for at vi ser ut til å miste våre kanskje to beste spillere, selv om vi for Begovic allerede har en god erstatter i Butland. Men det skal nok ikke bli enkelt å finne en som kan fylle N'Zonzis sko uten at vi må grave dypt i lommeboken. :?

Ja, ikke sikkert at N`Zonzi har gått etter pengene her, men i dette tilfellet tenkte jeg mer på at Stoke kanskje hadde nektet å la han gå hvis Sevilla hadde bydd f.eks. 3 millioner pund, men når det snakkes om rundt 7-8 millioner pund for en spiller som fortsatt har til gode å debutere( eller bli tatt ut i troppen ) til en fotballnasjon som er ranket som nr. 22 i verden( plassen før Island, men bak f.eks. Wales, Slovakia og Østerrike ), så synes jeg det ern god deal. Og det samme har kanskje de "høye herrer" i Stoke tenkt? ;)

Ja, det sies noen ganger at en spiller ikke er til salgs for noen pris, men jeg tror nok at bare prisen er god nok så får spilleren som regel gå. Det handler til slutt om hva klubben ser seg best tjent med summa summarum.

I tilfellet N'Zonzi tror jeg likevel ikke vi hadde solgt han for 7m pund nå hvis ikke det var for at han kun har ett år igjen av kontrakten og ikke vil forlenge denne. Klubben så da at det var store muligheter for at han ville kunne forsvinne gratis neste år, og at de kunne bli sittende igjen med "svarteper" ved at en av de viktigste spillerne forsvant uten at klubben fikk ett eneste pund igjen for han. Det handlet vel litt om å "redde stumpene", og det er nok meget motvillig at Stoke nå selger han. Slik sett er det som du sier helt klart at det - sett fra klubben sin side - er pengene som rår, ved at det trolig var utsiktene til at han ville kunne forsvinne gratis neste år som nå gjør at han forsvinner, selv om klubben helst ville ha beholdt han. Og kanskje mer det enn at Stoke syntes 7m pund for N'Zonzi var en veldig god pris, tror nå jeg...... :ugeek:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg Morten T. » 09 Jul 2015, 16:22

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Slik er det dessverre som regel, men skal vi tro Mark Hughes skal det visstnok ikke være pengene som er det sentrale for N'Zonzi, men muligheten til å få oppfylt sin ambisjon om å få spille i CL. :? Har også lest flere andre steder at det ryktes at det økonomiske tilbudet til Sevilla ikke skal være noe bedre enn det Stoke kunne tilby. Og det er kanskje ikke utenkelig nå som vi er inne på lista over de 30 rikeste fotballklubbene i verden..... ? ;)

Men du har selvsagt rett, Morten, at i veldig mange tilfeller er nok pengene veldig styrende for spilleres valg av klubber. Dessverre, men også i og for seg forståelig..... :?

Også enig i at det er synd at han forsvinner, for til liks med deg mener jeg at han bare har blitt bedre og bedre og at han nå fremstår som langt mer komplett enn bare for et par sesonger siden. Er også generelt litt bekymret for at vi ser ut til å miste våre kanskje to beste spillere, selv om vi for Begovic allerede har en god erstatter i Butland. Men det skal nok ikke bli enkelt å finne en som kan fylle N'Zonzis sko uten at vi må grave dypt i lommeboken. :?

Ja, ikke sikkert at N`Zonzi har gått etter pengene her, men i dette tilfellet tenkte jeg mer på at Stoke kanskje hadde nektet å la han gå hvis Sevilla hadde bydd f.eks. 3 millioner pund, men når det snakkes om rundt 7-8 millioner pund for en spiller som fortsatt har til gode å debutere( eller bli tatt ut i troppen ) til en fotballnasjon som er ranket som nr. 22 i verden( plassen før Island, men bak f.eks. Wales, Slovakia og Østerrike ), så synes jeg det ern god deal. Og det samme har kanskje de "høye herrer" i Stoke tenkt? ;)

Ja, det sies noen ganger at en spiller ikke er til salgs for noen pris, men jeg tror nok at bare prisen er god nok så får spilleren som regel gå. Det handler til slutt om hva klubben ser seg best tjent med summa summarum.

I tilfellet N'Zonzi tror jeg likevel ikke vi hadde solgt han for 7m pund nå hvis ikke det var for at han kun har ett år igjen av kontrakten og ikke vil forlenge denne. Klubben så da at det var store muligheter for at han ville kunne forsvinne gratis neste år, og at de kunne bli sittende igjen med "svarteper" ved at en av de viktigste spillerne forsvant uten at klubben fikk ett eneste pund igjen for han. Det handlet vel litt om å "redde stumpene", og det er nok meget motvillig at Stoke nå selger han. Slik sett er det som du sier helt klart at det - sett fra klubben sin side - er pengene som rår, ved at det trolig var utsiktene til at han ville kunne forsvinne gratis neste år som nå gjør at han forsvinner, selv om klubben helst ville ha beholdt han. Og kanskje mer det enn at Stoke syntes 7m pund for N'Zonzi var en veldig god pris, tror nå jeg...... :ugeek:

Det har du helt rett i Torstein. Jeg la inn den forutsetningen om at franskmannen har ett år igjen av kontrakten og dermed blir 7 millioner pund( gitt at summen stemmer ) inn i klubbkassa en ganske god handel. Hadde for eksempel N`Zonzi hatt fire år igjen av kontrakten så ville en slik sum ha vært for lav.
Klubbene kommer veldig ofte i skvis når kontraktstiden begynner å løpe ut. De kan gjøre som Stoke (sannsynligvis ) gjør nå, selge og skvise ut det de kan, gitt alle forutsetningene, eller de kan holde på spilleren ett år til og "true" spilleren til å trene med reservene, ikke få spilletid osv. HVIS vedkommende nekter å skrive under en ny kontrakt. Det siste vil være et sjansespill og høyst sannsynlig gjøre klubben lite attraktiv for andre spillere, men etter Bosman-dommen så er det nesten en av få, la oss kalle det, "sanksjonsmuligheter" eller "forhandlingskort" som klubben faktisk har.

Jeg skulle gjerne ha sett N`Zonzi i Stoketrøya neste sesong også, men før eller siden så måtte det jo nesten skje at klubben begynte å selge noen av de bedre spillerne på laget også.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg Torstein Norevik » 09 Jul 2015, 19:29

Da har Stoke offisielt bekreftet på sine hjemmesider at N´Zonzi går til spanske Sevilla for 7m pund. :?

http://www.stokecityfc.com/news/article ... 36210.aspx

Ifølge Teamtalk har franskamannen signert en 4-års kontrakt som inneholder en "buy-out" klausul på 30m Euro (21,5m pund). Altså en smule høyere enn Sevillas opprinnelige bud på 3m pund...... :roll:

http://www.teamtalk.com/news/2483/99079 ... Stoke-City
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg JonC » 21 Aug 2015, 21:58

Markerer seg på åpningsdagen i Primera Divisjon borte mot Malaga. Utvist :geek: :ugeek:
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg Lilledino » 22 Aug 2015, 15:29

JonC skrev:Markerer seg på åpningsdagen i Primera Divisjon borte mot Malaga. Utvist :geek: :ugeek:

Er ikke overrasket av å lese det...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Steven N`Zonzi...

Innlegg bjørn123 » 01 Jan 2018, 14:43

Ser i vg at flere pl -lag er interessert i å bringe han tilbake. Deriblant Arsenal- til oss kommer han nok ikke.
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron