Peter Crouch...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 31 Jan 2019, 23:15

Torstein Norevik skrev:Nei, det er ikke på trass. Det handler rett og slett om at jeg ikke er enig med deg, det er ikke vanskeligere enn det. ;)
Skjønner....
Ser at spørsmålene jeg stilte over her står ubesvart, men pytt-pytt...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 31 Jan 2019, 23:25

gmel skrev:Legende!

Ikon er ikke så galt å bli kalt det heller?
Det er han i hvertfall i flg. Scholes:
Chief Executive Tony Scholes said: “Peter’s contribution to Stoke City has been outstanding and he has become an iconic figure in the history of the Club.

Enig med Scholes her og nå skal jeg bruke et retorisk grep jeg sjelden benytter: Det tror jeg mange med meg er også. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg Torstein Norevik » 01 Feb 2019, 00:04

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Bekreftet ut:
https://www.stokecityfc.com/news/farewell-crouchy

Ett steg opp i en alder av 38. Wow!
Han var visst ikke «ferdig» allikevel... 8-)

En klubblegende takker av.


En bra spiller i sine beste stunder, men en klubblegende er vel kanskje å ta hardt i. Så vil det jo vise seg hvor mye spilletid han får i Burnley, og om det virkelig viser seg å være et steg opp, annet enn divisjonsforskjellen .

Vi måtte legge 7m pund imellom for å få Vokes, som har slitt benken en del i Burnley, så da er det vel rart om Crouch får så veldig mye mer spilletid... ;)

På de tre siste sesongene i PL scoret han til sammen 12 mål, så det begynner vel også å bli noen år siden han gjorde seg veldig bemerket i Stoke-trøya. Han ble vel etter hvert mest en plan B når ikke plan A funket.

Helt riktig å la han gå nå, synest jeg. 8-)

Men er alt det du ramser opp her Crouch sin egen «feil» eller kan det også være en i hvertfall en syltynn mulighet for at managere de siste sesongene har vurdert dette feil og at mangel på spilletid og mange innhopp kan være årsaken til at han ikke har «gjort seg veldig bemerket i Stoke-trøya»?

Eller er den type mulig forklaring helt utelukket - i hans og en del andre spilleres tilfelle?

Han er 38 år og blir hentet av en anstendig og bra PL-klubb. At til og med det skal bortforklares med «virkelig viser seg å være ett steg opp»....
Nei, dette gir jeg opp, gitt. For dette blir bare på trass.

Peter Crouch er en klubblegende og gjorde en meget god og viktig innsats for klubben over mange år. Scoret vel også det flotteste målet noensinne på Britannia og skulle kriterier som benyttes på andre spillere for å beskrive om de er gode, så må vel det bety at Crouch er helt der oppe blant de aller beste. :D

Jeg skal prøve å svare...

Det kan selvsagt være en mulighet for at managere har vurdert dette feil. Slik det kan være en mulighet for at managere har vurdert det feil når de har gitt Bojan lite tillit.

Når det er sagt så er i alle fall mitt syn at Crouch de siste sesongene har vært bedre når han har kommet inn som innbytter enn når han har startet. Men Crouch er etter hvert også blitt 38 år, en alder der de fleste fotballspillere har lagt støvlene på hylla, i alle fall spill på toppnivå. Og svært få (kanskje med unntak av enkelte keepere) er bedre når de er 38 enn når de er 28, bare for å ta et tall. Det er altså en helt naturlig utvikling at spillere stagnerer når de kommer såpass oppi årene - fotballmessig - som der Crouch befinner seg nå.

For egen del tror jeg derfor dette er en mer sannsynlig årsak til stagnasjonen når det gjelder Crouch enn manglende spilletid. Og han har vel tross alt de siste årene fått langt mer spilletid enn enkelte andre...som f.eks. Bojan...

Målet mot Man.C var kjempeflott, ett av de fineste - kanskje det aller fineste som er scoret av en Stoke-spiller på Britannia. Og jeg synest Crouch har vært en veldig god spiller, noe du vil se om du går tilbake i andre tråder, der jeg ved flere anledninger har påpekt at Crouch er sterkt undervurdert langs bakken. Han er tvert imot veldig god teknisk, og veldig god med ballen i beina i trange situasjoner.

Jeg er derfor på ingen måte noen anti-Crouch om du har får det inntrykket. Men jeg mener at han de siste to-tre sesongene har bidratt med mindre og mindre, og har derfor i den samme perioden blitt mer og mer kritisk til at han forsvarer en plass på laget. Derfor synest jeg det er både riktig og helt greitt at han nå forsvinner.

Det mener jeg er et helt fair standpunkt, og ikke trass.

Og jeg synest vel kanskje at det blir litt lettvint å dra fram legende-stempelet hver gang en spiller man liker forsvinner. Det samme ble vel - om jeg ikke husker helt feil - sagt, eller i alle fall antydet, da Walters og Whelan forlot klubben. Og Huth...

Eksempelvis har Crouch "bare" spilt 139 ligakamper fra start for Stoke, selv om han har vært her i lang tid. Og når det gjelder antall scorede mål, så ligger det stort sett mellom 5 og 8 per sesong, så noen storscorer i Stoke-trøya har han aldri vært. Eksempelvis er snittet for antall mål per kamp nokså identisk som tilfellet er for Bojan. Likevel hylles Crouch som en legende, mens Bojan omtales som en "ballettdanser", en relativt nedlatende karakteristikk etter mitt syn.

Det finnes etter mitt syn ikke noen fotballfaglig god begrunnelse for hvorfor den ene da omtales som en legende og den andre nærmest som en parentes.

Og at det å gå til en sannsynlig benketilværelse, hos et Burnley-lag som kjemper for å beholde plassen i PL, skal være noe stort karrieremessig oppsving synest jeg i aller høyeste grad kan diskuteres. I alle fall kan jeg ikke huske at det ble fremhevet som et karrieremessig oppsving da Bojan, tidligere i dette overgangsvinduet, ble linket til Huddersfield. Snarere ble det vel fra en del hold stilt spørsmål ved om det kunne være særlig interessant, ettersom muligheten for at de befinner seg i Championship neste sesong er relativt stor. Og at Burnley kan komme til å befinne seg i samme situasjon neste sesong er vel heller ikke så utenkelig, all den tid de i øyeblikket kun har tre lag bak seg på tabellen.

Vokes ble rangert bak Gray og Woods av Burnley-sjef Sean Dyche. Og Vokes er nok per i dag en bedre spiller enn Crouch. Da er det for meg ulogisk å tro at Crouch kommer til å få noe særlig mer spilletid i Burnley enn det Vokes fikk. Og da er det betimelig å stille spørsmålet om det er et steg opp å gå fra en benketilværelse i Stoke til en benketilværelse i Burnley.

For egen del ser jeg ikke den helt store forskjellen. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2019, 11:16

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:En bra spiller i sine beste stunder, men en klubblegende er vel kanskje å ta hardt i. Så vil det jo vise seg hvor mye spilletid han får i Burnley, og om det virkelig viser seg å være et steg opp, annet enn divisjonsforskjellen .

Vi måtte legge 7m pund imellom for å få Vokes, som har slitt benken en del i Burnley, så da er det vel rart om Crouch får så veldig mye mer spilletid... ;)

På de tre siste sesongene i PL scoret han til sammen 12 mål, så det begynner vel også å bli noen år siden han gjorde seg veldig bemerket i Stoke-trøya. Han ble vel etter hvert mest en plan B når ikke plan A funket.

Helt riktig å la han gå nå, synest jeg. 8-)

Men er alt det du ramser opp her Crouch sin egen «feil» eller kan det også være en i hvertfall en syltynn mulighet for at managere de siste sesongene har vurdert dette feil og at mangel på spilletid og mange innhopp kan være årsaken til at han ikke har «gjort seg veldig bemerket i Stoke-trøya»?

Eller er den type mulig forklaring helt utelukket - i hans og en del andre spilleres tilfelle?

Han er 38 år og blir hentet av en anstendig og bra PL-klubb. At til og med det skal bortforklares med «virkelig viser seg å være ett steg opp»....
Nei, dette gir jeg opp, gitt. For dette blir bare på trass.

Peter Crouch er en klubblegende og gjorde en meget god og viktig innsats for klubben over mange år. Scoret vel også det flotteste målet noensinne på Britannia og skulle kriterier som benyttes på andre spillere for å beskrive om de er gode, så må vel det bety at Crouch er helt der oppe blant de aller beste. :D

Jeg skal prøve å svare...

Det kan selvsagt være en mulighet for at managere har vurdert dette feil. Slik det kan være en mulighet for at managere har vurdert det feil når de har gitt Bojan lite tillit.

Ja, det kan selvfølgelig være en mulighet for at managere i klubber som Milan, Barcelona( 2. gang ), Ajax, Mainz 05, Alaves og Stoke( 3 managere ) har vurdert dette helt feil og burde ha gitt Krkic mer spilletid. Såpass åpen må man være om at vurderingsevnen til alle disse folka, helt uavhenging av hverandre, ikke har vært helt på topp.

Men, kan det også hende, om ikke annet enn at det er en mikroskopisk og bittebitteliten mulighet for at det er Krkic selv som ikke har...å fysjameg...nei,det er utenkelig...glem det.

Når det er sagt så er i alle fall mitt syn at Crouch de siste sesongene har vært bedre når han har kommet inn som innbytter enn når han har startet. Men Crouch er etter hvert også blitt 38 år, en alder der de fleste fotballspillere har lagt støvlene på hylla, i alle fall spill på toppnivå. Og svært få (kanskje med unntak av enkelte keepere) er bedre når de er 38 enn når de er 28, bare for å ta et tall. Det er altså en helt naturlig utvikling at spillere stagnerer når de kommer såpass oppi årene - fotballmessig - som der Crouch befinner seg nå.

For egen del tror jeg derfor dette er en mer sannsynlig årsak til stagnasjonen når det gjelder Crouch enn manglende spilletid. Og han har vel tross alt de siste årene fått langt mer spilletid enn enkelte andre...som f.eks. Bojan...
Jada, han har stagnert og er ikke like god lenger, men har likevel blitt benyttet dann og vann fordi trenere uavhengig har sett viktigheten av å ha med en fyr med spisskompetanse. For egen del velger jeg heller å tenke at glasset er halvfullt her: Det er imponerende av en 38(!)-åring å fortsatt prestere på relativt høyt nivå. Men ja, han var bedre før, selvfølgelig var han det. Selv om ikke alle satte pris på det heller...
Hva betreffer Krkic og mangel på spilletid, se svar over...

Det mener jeg er et helt fair standpunkt, og ikke trass.
Det er trass når du forsøker å fremstille som noe negativt å ta ett steg opp i en alder av 38 år. Noen har vel muligens heller tenkt tanken at Crouch ville havne i Grimsby, Macclesfield eller Port Vale, men så kommer det inn en respektert og meget flink manager( Dyche hadde vært en fantastisk manager for Stoke å få inn!) fra en PL-klubb og henter han inn. Selvfølgelig ikke for å spille 90++ minutter i hver match, det tror jeg alle med en flik av fotballforståelse skjønner, men for å hente inn en spiller med spisskompetanse som kan snu kampene eller utgjøre en forskjell på tampen.

Og jeg synest vel kanskje at det blir litt lettvint å dra fram legende-stempelet hver gang en spiller man liker forsvinner. Det samme ble vel - om jeg ikke husker helt feil - sagt, eller i alle fall antydet, da Walters og Whelan forlot klubben. Og Huth...
Er det feil å kalle Skeels, Conroy, Bloor, Marsh, Mahoney osv. for legender også?
Det er ingen som "drar fram legende-stempelet hver gang en spiller man liker forsvinner". Det blir for lettvint å beskrive det slik.

Eksempelvis har Crouch "bare" spilt 139 ligakamper fra start for Stoke, selv om han har vært her i lang tid. Og når det gjelder antall scorede mål, så ligger det stort sett mellom 5 og 8 per sesong, så noen storscorer i Stoke-trøya har han aldri vært. Eksempelvis er snittet for antall mål per kamp nokså identisk som tilfellet er for Bojan. Likevel hylles Crouch som en legende, mens Bojan omtales som en "ballettdanser", en relativt nedlatende karakteristikk etter mitt syn.
Det må du gjerne mene. I min verden er ikke "ballettdanser" nedsettene. Det betyr bare at en spiller har visse egenskaper og disse er ikke nødvendigvis svake, isolert sett.
Legger merke til at du fortsetter å hamre løs og fremstille det som om jeg har sagt at Krkic er en svak spiller. Dette på tross av at jeg et utall ganger har sagt at Krkic er en god spiller - med noen styrker, men så definitivt også med noen svakheter. Jeg tviler på at det hjelper særlig å gjenta og gjenta og gjenta dette synspunktet i det uendlige for det har ikke funket så langt, så du får egentlig bare fortsette med "å lese mellom linjene" og tolke dette på din måte. Fint lite jeg får gjort med det, tydeligvis...

Det finnes etter mitt syn ikke noen fotballfaglig god begrunnelse for hvorfor den ene da omtales som en legende og den andre nærmest som en parentes.
Du får ringe Stoke City F.C. å klage da, serru. For der beskriver de fra offisielt hold Crouch som et "ikon". Det må jo stikke såpass dypt at det må bli satt i gang folkebevegelse for å få sletta en såpass uhørt beskrivelse...

Og at det å gå til en sannsynlig benketilværelse, hos et Burnley-lag som kjemper for å beholde plassen i PL, skal være noe stort karrieremessig oppsving synest jeg i aller høyeste grad kan diskuteres.
Han er 38 år, for svingende! Selvfølgelig er det et oppsving.

I alle fall kan jeg ikke huske at det ble fremhevet som et karrieremessig oppsving da Bojan, tidligere i dette overgangsvinduet, ble linket til Huddersfield.
Han er 28 år og ja, det stemmer at han ble linket til storklubber som Huddersfield og Sivasspor( var det riktig skrevet? ) og Ankargulcgu( var det riktig skrevet? ) i dette vinduet.
Pointet? Krkic er på et annet stadie i karrieren rent aldersmessig enn Crouch. Og det er det jeg tror jeg, og mange med meg( der kom det retoriske knepet igjen, gitt ), har latt seg imponere over: At en fyr på 38 år blir hentet til en klubb på øverste nivå, og ikke( som muligens noen trodde ) ble sendt nedover i divisjonssystemet eller rett og slett bare la opp.

Vokes ble rangert bak Gray og Woods av Burnley-sjef Sean Dyche. Og Vokes er nok per i dag en bedre spiller enn Crouch. Da er det for meg ulogisk å tro at Crouch kommer til å få noe særlig mer spilletid i Burnley enn det Vokes fikk. Og da er det betimelig å stille spørsmålet om det er et steg opp å gå fra en benketilværelse i Stoke til en benketilværelse i Burnley.

For egen del ser jeg ikke den helt store forskjellen. 8-)

Deg om det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Peter Crouch...

Innlegg Morten T. » 13 Mai 2019, 10:21

Mannen som av Stoke City Football Club ble beskrevet som et ikon i ferd med å legge opp?:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... nt-2860448

I artikkelen antydes det at Burnley sin glimrende manager Sean Dyche sannsynligvis vil ha han med videre.

Også jeg som trodde at Crouchie var ferdig på toppnivå, a gitt! Ja, så feil kan man ta... :o
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 30 gjester

cron