John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg rubensnielsen » 01 Jun 2011, 14:37

Da er det klart at Stoke ikke ønsker å ha med seg John Carew videre. Nordmannen kom på lån til Stoke i januar ettersom han og Gerard Houllier ikke gikk overens. Lørenskog-gutten scoret to mål for Stoke, henholdsvis mot Sunderland i Premier League og ett mot Brighton i FA-Cupen.

På slutten av Stoke-oppholdet slet John med mye skader dessverre. Han var i meget god form i starten av sin periode i Stoke og han la aldri skjul på hvor han ville spille neste år. Han ville bli i Stoke. Men som vanlig kan man vel nesten si, så kom skadeproblemene. Det ødela mye. Jeg personlig hadde ikke hatt noe i mot å ha med Carew neste år. Rett og slett fordi han er stinn av Europeisk erfaring. Men han hever også en ukelønn på vel 500.000 norske kroner. Spørsmålet nå er hvem kommer inn? Vi trenger spiss(er). Carlton Cole, Hugo Rodallega, Ruud Van Nistelrooy og Victor Obinna er alle nevnt de siste månedene. Her skal jeg ta for meg disse spillerne.

Carlton Cole; Ingen tjue målscorer. Han har masse erfaring fra Premier League men som spydspiss så er 43 mål på 220 kamper for lite. I tillegg så er han for lik spillere som vi allerede har i stallen. MEN vis vi kan få han til en pris rundt £3,5 mill så sier jeg allikevel ikke neitakk. Hvorfor tenker du? – Vel la meg forklare. Carlton Cole har massevis av erfaring, og vis han har dagen så kan han gjøre det umulige mulig (men når han ikke har dagen, så gjør han det mulige, umulig). Det som i så fall blir TP og Kemp sin jobb er å få han til å ha den dagen, mye oftere enn han har hatt. En vanskelig utfordring, men som sagt; Kjøp om han kan komme billig.

Hugo Rodallega; En spiller jeg har siklet etter lenge. En spiller som kan skape ting på egenhånd. Han er sammen med Charles N’Zogbia ene og alene grunn til at vår motstander på Supportercupen ikke rykket ned fra Premier League. 89 kamper og 22 mål har colombianeren fått etter overgangen fra Nexaca i januar 2009. Han er en spiller som jeg mer enn gjerne kunne sett i Stoke trøya. Løp og kjøp, så sant prisen er riktig. £4.5 millioner kostet han Wigan. Jeg tipper vi må ut med en £5-8 millioner.

Ruud Van Nistelrooy; En av tidenes beste spisser. En målscorer av rang. En stjerne. En fantastisk spiller. 67 kamper og 62 mål for PSV Eindhoven, 150 kamper og 95 mål for Manchester United, 68 kamper og 46 mål for Real Madrid, 35 kamper og 12 mål for Hamburg, 70 kamper og 35 mål for det nederlandske landslag. Ingen tvil om at denne mannen som blir 35 år i juli kunne vært en særdeles god tilvekst på topp. Det som er problemet er at Malaga (Spanias svar på Manchester City) visstnok skal være i samtaler med Ruud, og at han skal gjennomgå en medical der senere i dag. Dette er ikke bekreftet men det er hva ryktene tilsier.

Victor Obinna; Nigerianeren fikk til sammen 32 kamper for West Ham denne sesongen og han scoret 8 mål. Obinna er en kvikk og driblesterk spiller som kan bekle både spissplassen og vingene. Han har bare vært på lån i West Ham. Det er den italienske storklubben Inter som eier spilleren, men ryktene sier at de nå skal være klare for å la han gå. Stoke har vist interesse men det har også andre Premier League klubber. Jeg er veldig tvilende til denne spilleren. Han ble brukt mest på vingen i West Ham, men han er ikke bedre enn Pennant og Etherington. Jeg sier meg tvilende, men får vi gjennomslag på en finfin pris så slår vi til.
FA-CUP FINALE 2011!!
rubensnielsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 183
Registrert: 06 Aug 2010, 17:34

Re: John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg Morten T. » 01 Jun 2011, 14:53

Carew fikk ganske nøyaktig den prestasjonskurva i Stoke som jeg forutså og forventa. Kaster vi vekk brillene merket "nasjonalfølelse" og ser på hva som er best for KLUBBEN, så er det liten tvil om at Stoke bør hente inn noe annet. Ikke for å "ta over", men for å gjøre det så mye, mye bedre. :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg rubensnielsen » 01 Jun 2011, 15:11

Med ta over, så mener jeg selvfølgelig ta over han sin plass. Vi har ikke så alt for mange spisser. Hvem skal da ta over hans plass? - DET er hva jeg mener :)
FA-CUP FINALE 2011!!
rubensnielsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 183
Registrert: 06 Aug 2010, 17:34

Re: John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg Morten T. » 01 Jun 2011, 15:58

Navn er ikke så viktig, men Stoke bør få inn en spiss som har en bra målratio i en bra liga, driblesterk, kreativ, sjanseskapende for seg selv og andre, hurtig og plasseringssterk.

Med andre ord: Mye forskjellig fra det klubben er i besittelse pr. i dag.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg TrondG » 01 Jun 2011, 18:02

Jeg har fått mer og mer sansen for Carew etter han begynte i klubben vår (naturligvis), men jeg er glad for at han forsvinner. Var kjekt med litt ekstra medieomtale om klubben vår da han gikk over fra Villa, men ble samtidig litt småkvalm når VG f. eks skrev "Carews lag ligger under / Carews lag tok ledelsen"..
Gøy med nordmenn i klubben, men da må de selvfølgelig prestere. Go Huseklepp! ;)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg Morten T. » 01 Jun 2011, 20:03

TrondG skrev:Jeg har fått mer og mer sansen for Carew etter han begynte i klubben vår (naturligvis), men jeg er glad for at han forsvinner. Var kjekt med litt ekstra medieomtale om klubben vår da han gikk over fra Villa, men ble samtidig litt småkvalm når VG f. eks skrev "Carews lag ligger under / Carews lag tok ledelsen"..
Gøy med nordmenn i klubben, men da må de selvfølgelig prestere. Go Huseklepp! ;)

Jeg har aldri helt skjønt det derre med "medieomtale". Okei, vi lever i en annen tid nå hvor det å bli eksponert, eller å eksponere seg selv, synes å være selve klimakset for mange, men ved nærmere refleksjon: Hva er egentlig pointet?
Jeg minner igjen om Southampton. Jeg ramser opp de nordmennene jeg husker derifra: Jo Tessem, Claus Lundekvam, Egil Østenstad, Trond Egil Soltvedt og Stig Johansen. Den klubben har fått godt med "medieomtale" i årenes løp, men pr. i dag har de ca. 10-12 medlemmer i sin norske supporterklubb. Ikke all reklame er god reklame, tydeligvis...

Jeg synes IKKE det hadde vært gøy hvis Stoke hadde fått inn f.eks. Jonathan Parr, Rune Jarstein, Anders Rambekk eller Trond Olsen BARE fordi de tilfeldigvis har norsk statsborgerskap. Fordi jeg VET at klubben hadde blitt kraftig svekka. En klubb som Stoke og dets supportere MÅ se forbi nasjonalitet hva gjelder å bringe inn best mulig kvalitet inn i troppen.

Jeg leser på diverse engelske fora i dag at mange fans slakter prestasjonene til Carew. Fortsatt like gøy at han tilfeldigvis er norsk?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg Simen » 02 Jun 2011, 09:52

rubensnielsen skrev:
Ruud Van Nistelrooy; En av tidenes beste spisser. En målscorer av rang. En stjerne. En fantastisk spiller. 67 kamper og 62 mål for PSV Eindhoven, 150 kamper og 95 mål for Manchester United, 68 kamper og 46 mål for Real Madrid, 35 kamper og 12 mål for Hamburg, 70 kamper og 35 mål for det nederlandske landslag. Ingen tvil om at denne mannen som blir 35 år i juli kunne vært en særdeles god tilvekst på topp. Det som er problemet er at Malaga (Spanias svar på Manchester City) visstnok skal være i samtaler med Ruud, og at han skal gjennomgå en medical der senere i dag. Dette er ikke bekreftet men det er hva ryktene tilsier.



Nå blir det i hvertfall ikke noen Ruud Van Nistelrooy i Stoke, da det stemte at Malaga var i samtaler med Ruud. Han har nå signert en et års kontrakt med klubben.
http://www.tv2sporten.no/fotball/spania ... 08093.html
Sist endret av Simen den 02 Jun 2011, 13:30, endret 1 gang
Simen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 314
Registrert: 06 Aug 2010, 18:29
Bosted: Rakkestad

Re: John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg TrondG » 02 Jun 2011, 13:17

Morten T. skrev:
TrondG skrev:Jeg har fått mer og mer sansen for Carew etter han begynte i klubben vår (naturligvis), men jeg er glad for at han forsvinner. Var kjekt med litt ekstra medieomtale om klubben vår da han gikk over fra Villa, men ble samtidig litt småkvalm når VG f. eks skrev "Carews lag ligger under / Carews lag tok ledelsen"..
Gøy med nordmenn i klubben, men da må de selvfølgelig prestere. Go Huseklepp! ;)

Jeg har aldri helt skjønt det derre med "medieomtale". Okei, vi lever i en annen tid nå hvor det å bli eksponert, eller å eksponere seg selv, synes å være selve klimakset for mange, men ved nærmere refleksjon: Hva er egentlig pointet?
Jeg minner igjen om Southampton. Jeg ramser opp de nordmennene jeg husker derifra: Jo Tessem, Claus Lundekvam, Egil Østenstad, Trond Egil Soltvedt og Stig Johansen. Den klubben har fått godt med "medieomtale" i årenes løp, men pr. i dag har de ca. 10-12 medlemmer i sin norske supporterklubb. Ikke all reklame er god reklame, tydeligvis...

Jeg synes IKKE det hadde vært gøy hvis Stoke hadde fått inn f.eks. Jonathan Parr, Rune Jarstein, Anders Rambekk eller Trond Olsen BARE fordi de tilfeldigvis har norsk statsborgerskap. Fordi jeg VET at klubben hadde blitt kraftig svekka. En klubb som Stoke og dets supportere MÅ se forbi nasjonalitet hva gjelder å bringe inn best mulig kvalitet inn i troppen.

Jeg leser på diverse engelske fora i dag at mange fans slakter prestasjonene til Carew. Fortsatt like gøy at han tilfeldigvis er norsk?


Tja, jeg ser egentlig på medieomtale som et pluss. Vi ønsker vel alle (går jeg ut i fra) å rekruttere flere Stoke-fans i Norge. Ikke at noen ekstra nyhetsoppslag gjør jobben alene, men det bidrar jo selvfølgelig. Dessuten syntes jeg det er interessant å lese hvordan norske medier vinkler nyheter om Stoke. Jeg er helt enig i at vi ikke bør kjøpe norske spillere fordi de er norsk - det sier seg selv - men jeg syntes framdeles det er gøy med nordmenn på Stoke. Selvølgelig må de holde nivået og faktisk tilføye klubben noe, og det er dessverre ikke et enormt marked for norske spillere som gjør det. Derfor var det artig å ha Carew i klubben disse månedene, men han er ikke en målgarantist og må dermed gå, noe som er et korrekt valg tatt av TP.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg O2Stokie » 06 Jun 2011, 23:17

Carew er nå kastet ut av den Norske landslagstroppen fordi: "han ikke har den rette innstillingen" i følge Drillo. På norsk betyr det at han er ute av form og utrent og klarer ikke følge intensiteten på treninga. Han ser ikke direkte feit ut, men man kan tydelig se at han har lagt på seg noen kilo. Takk Pulis, for at dere ikke signerte han.
En sulten og topptrent Carew i Stoke, JA! Men ikke den Carew'en han er nå.
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: John Carew blir ikke med videre – hvem skal ta over?

Innlegg Knut Ole » 07 Jun 2011, 09:50

Kjipt og trist sorti for Carew.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester