Angus Gunn...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Angus Gunn...

Innlegg Torstein Norevik » 16 Okt 2020, 23:02

Og idet Butland bekreftes ut, bekreftes Angus Gunn inn på et sesonglangt lån.

https://www.stokecityfc.com/news/2020/o ... land-Gunn/

Ikke noen stor overraskelse, ettersom ryktene om at Butland ville forsvinne og Gunn komme inn har versert lenge, med forsterket kraft idag.

Jeg antar at Davies først må spille seg ut før Gunn eventuelt får prøve seg, og det skal bli spennende å se om Gunn på litt sikt kan true plassen til Davies. Han er jo omtalt som en meget god keeper, lenge som ung og lovende, men i en alder av 24 så må vi vel anse han forbi det stadiet, og han må kunne forventes å prestere jevnt på et høyt nivå.

Det er ikke kommet noen meldinger om at det foreligger opsjon på kjøp, så da kan vel det være en indikasjon på at dette ikke foreligger.

Da kan vi vel slå fast at vi nå har to meget gode keepere, og med tanke på at vi har både Bursik og Blondy i bakhånd, skulle vi være godt forspent på keeperplassen i tiden som kommer.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Angus Gunn...

Innlegg Morten T. » 25 Feb 2021, 16:00

Det kan virke som her at Gunn er med neste sesong også?:
https://the72.co.uk/223781/stoke-city-b ... ak-clause/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Angus Gunn...

Innlegg Torstein Norevik » 25 Feb 2021, 19:18

En ok keeper, men jeg følte meg langt mer komfortabel med Davies mellom stengene Jeg synest Davies utstrålte en langt større ro, og virket tryggere i feltarbeidet, der Gunn av og til kommer på halvdistanse.

Selv om Gunn ikke har gjort de store blemmene, har han heller ikke overbevist meg om at han bør være et førstevalg. Faktisk heller ikke overbevist meg om at han bør være foran Bursik i køen. Bevares, han er ikke dårlig, men jeg stiller litt spørsmål ved prioriteringen når vi allerede har Davies og Bursik på plass, og med Blondy i stor framgang, ifølge O'Neill. Gunn skal vel også ha lønn. Kanskje de lønnsmidlene kunne ha vært mer fornuftig brukt i en annen posisjon ? :?

For meg er Davies førstevalget og Bursik nummer to, ut fra inntrykket sistnevnte gav da både Davies og Gunn var skadet samtidig. Trenger vi Gunn da ?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Angus Gunn...

Innlegg onside » 26 Feb 2021, 10:59

Torstein Norevik skrev:For meg er Davies førstevalget og Bursik nummer to, ut fra inntrykket sistnevnte gav da både Davies og Gunn var skadet samtidig. Trenger vi Gunn da ?

Nei, når vi har de tre nevnte keeperne (Davies, Bursik og Blonde) oppe og kjører, hvorfor kaste SÅ mange millioner ut vinduet på en som medfører at vi bare plasserer våre egne på benken?
Enten får vi låne ham nesten "gratis", eller så må det da være noe som ikke stemmer med Davis?? - fordi dette henger ikke på greip.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Angus Gunn...

Innlegg Torstein Norevik » 26 Feb 2021, 11:11

onside skrev:
Torstein Norevik skrev:For meg er Davies førstevalget og Bursik nummer to, ut fra inntrykket sistnevnte gav da både Davies og Gunn var skadet samtidig. Trenger vi Gunn da ?

Nei, når vi har de tre nevnte keeperne (Davies, Bursik og Blonde) oppe og kjører, hvorfor kaste SÅ mange millioner ut vinduet på en som medfører at vi bare plasserer våre egne på benken?
Enten får vi låne ham nesten "gratis", eller så må det da være noe som ikke stemmer med Davis?? - fordi dette henger ikke på greip.

Helt enig med deg.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Angus Gunn...

Innlegg Morten T. » 14 Mai 2021, 21:20

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Angus Gunn...

Innlegg Morten T. » 25 Mai 2021, 10:25

Stoke og Southampton var i utgangspunktet enige om en låneavtale for Gunn i 21/22-sesongen også, men denne ser nå ut til å være kansellert.:
https://www.hampshirelive.news/sport/fo ... er-5451463
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Angus Gunn...

Innlegg Torstein Norevik » 25 Mai 2021, 10:39

Morten T. skrev:Stoke og Southampton var i utgangspunktet enige om en låneavtale for Gunn i 21/22-sesongen også, men denne ser nå ut til å være kansellert.:
https://www.hampshirelive.news/sport/fo ... er-5451463

Bra ! For meg var han bare vår tredje beste keeper, så jeg så ikke helt poenget med at han fortsatt skulle belaste lønnsbudsjettet vårt når både Davies og Bursik er bedre. Vi har andre posisjoner der vi ikke er like bra forspent, og lønnsmidlene bør heller brukes der. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Angus Gunn...

Innlegg Morten T. » 25 Mai 2021, 11:19

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Stoke og Southampton var i utgangspunktet enige om en låneavtale for Gunn i 21/22-sesongen også, men denne ser nå ut til å være kansellert.:
https://www.hampshirelive.news/sport/fo ... er-5451463

Bra ! For meg var han bare vår tredje beste keeper, så jeg så ikke helt poenget med at han fortsatt skulle belaste lønnsbudsjettet vårt når både Davies og Bursik er bedre. Vi har andre posisjoner der vi ikke er like bra forspent, og lønnsmidlene bør heller brukes der. ;)
Enig.
Han var ikke direkte svak, men heller ikke overbevisende.
Davies og Bursik går begge foran i min bok også. Hvem som bør velges av Davies og Bursik er jeg derimot mer usikker på. Synes det er veldig tight mellom de to, selv om Bursik virker å ha et større potensial for å bli en toppkeeper. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Angus Gunn...

Innlegg Torstein Norevik » 25 Mai 2021, 14:40

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Stoke og Southampton var i utgangspunktet enige om en låneavtale for Gunn i 21/22-sesongen også, men denne ser nå ut til å være kansellert.:
https://www.hampshirelive.news/sport/fo ... er-5451463

Bra ! For meg var han bare vår tredje beste keeper, så jeg så ikke helt poenget med at han fortsatt skulle belaste lønnsbudsjettet vårt når både Davies og Bursik er bedre. Vi har andre posisjoner der vi ikke er like bra forspent, og lønnsmidlene bør heller brukes der. ;)
Enig.
Han var ikke direkte svak, men heller ikke overbevisende.
Davies og Bursik går begge foran i min bok også. Hvem som bør velges av Davies og Bursik er jeg derimot mer usikker på. Synes det er veldig tight mellom de to, selv om Bursik virker å ha et større potensial for å bli en toppkeeper. :)

Enig i din vurdering av Gunn.

Og jeg er også usikker på om jeg foretrekker Davies eller Bursik, og synest også det er veldig tett mellom de. Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk til Bursik da han steppet inn, på grunn av manglende erfaring, men han gjorde min skepsis grundig til skamme. Jeg holder vel kanskje likevel fremdeles en liten knapp på Davies, som jeg synest var veldig god før skaden, men kanskje ikke fullt like god etterpå, selv om han virket solid nok i det meste han foretok seg også da. Synest kanskje at forsvaret virket enda et hakk tryggere med Davies mellom stengene. Men som du sier, Bursik har langt større potensial, og det vil nok neppe være lenge før han er vårt førstevalg. Men tviler kanskje litt på om det vil skje allerede fra sesongstart. På den annen side tror jeg i så fall ikke Davies skal gjøre mange feil før Bursik vil få sjansen. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Forrige

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron