John Obi Mikel...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

John Obi Mikel...

Innlegg Morten T. » 08 Aug 2020, 23:04

...linkes her:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ssion=true
Det føles som om det er hundre år siden han spilte her i Oslo på den gale siden av byen. Trodde faktisk han hadde lagt opp eller var i ferd med å trappe ned. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: John Obi Mikel...

Innlegg Morten T. » 10 Aug 2020, 12:25

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: John Obi Mikel...

Innlegg vegar56 » 12 Aug 2020, 07:50

Morten T. skrev:...linkes her:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ssion=true
Det føles som om det er hundre år siden han spilte her i Oslo på den gale siden av byen. Trodde faktisk han hadde lagt opp eller var i ferd med å trappe ned. :mrgreen:

Det er jo ikke langt unna. Blitt 33 år :lol:

Lyn prøvde vel å sko seg skikkelig på den gutten!
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: John Obi Mikel...

Innlegg Torstein Norevik » 15 Aug 2020, 11:14

Ifølge John Percy i The Telegraph - som er en anerkjent journalist med gode kontakter inn mot Stoke City - vil John Obi Mikel på mandag signere en ett-års kontrakt med Stoke.

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... otion-bid/
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: John Obi Mikel...

Innlegg Lilledino » 15 Aug 2020, 18:15

Nuvel, vet ikke om dette er jippi ...

https://the72.co.uk/186757/stoke-city-n ... reactions/
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: John Obi Mikel...

Innlegg Morten T. » 15 Aug 2020, 20:32

Det virker som om O’Neill har hatt noen samtaler rundt dette med en evt. Mikel-signering.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... el-4429014
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: John Obi Mikel...

Innlegg Morten T. » 16 Aug 2020, 12:21

Ser at periodevis utskjelte Pulis var full av lovord om Mikel da han hentet han til Middlesbrough. Hmmm...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ssion=true

Mikel er en såkalt «holding midfielder», etter mitt syn en av de mest undervurderte rollene i fotballspillet. Forbildet til Mikel, Claude Makelele, er en av de aller beste jeg har sett til å løse en slik rolle. Et relativt ferskt eksempel fra Stoke er Glenn Whelan som riktignok manglet en like fininnstilt fot som Makelele og Mikel, men som likefullt løste oppgaven med bravur.
Alderen taler mot Mikel i forhold til en langsiktig investering, så en ettårskontrakt er sikkert greit. Profesjonell fotball er ikke nødvendigvis slik at man MÅ bygge lag på lokale krefter og unge spillere slik en lokal klubb på Vestlandet, i Østfold eller i Oslo må gjøre. Økonomiske muskler gjør at man kan tenke annerledes rundt det temaet og derav hente inn tilårskomne spillere som Fletcher og Mikel for å forhåpentligvis løfte klubben et hakk.

Av og til er lyden best i gamle orgler... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: John Obi Mikel...

Innlegg onside » 16 Aug 2020, 21:39

Morten T. skrev:Ser at periodevis utskjelte Pulis var full av lovord om Mikel da han hentet han til Middlesbrough. Hmmm...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ssion=true

Mikel er en såkalt «holding midfielder», etter mitt syn en av de mest undervurderte rollene i fotballspillet. Forbildet til Mikel, Claude Makelele, er en av de aller beste jeg har sett til å løse en slik rolle. Et relativt ferskt eksempel fra Stoke er Glenn Whelan som riktignok manglet en like fininnstilt fot som Makelele og Mikel, men som likefullt løste oppgaven med bravur.
Alderen taler mot Mikel i forhold til en langsiktig investering, så en ettårskontrakt er sikkert greit. Profesjonell fotball er ikke nødvendigvis slik at man MÅ bygge lag på lokale krefter og unge spillere slik en lokal klubb på Vestlandet, i Østfold eller i Oslo må gjøre. Økonomiske muskler gjør at man kan tenke annerledes rundt det temaet og derav hente inn tilårskomne spillere som Fletcher og Mikel for å forhåpentligvis løfte klubben et hakk.

Av og til er lyden best i gamle orgler... 8-)

Veldig enig i at dette er en veldig viktig rolle å ha i laget, og jeg tror ikke den er undervurdert av Managerne, men kanskje heller supporterne, fordi det er ikke denne spilleren som er direkte avgjørende foran hverken eget eller motstanders mål! Vi har vel lett etter en god "feiekost" etter at Whelan ble skysset ut portene litt for tidlig, men jeg tror også Mikel har ett par gode år i Stoke drakta foran seg.
Vi har jo prøvd med Woods som hadde noen gode kamper, og så falt igjennom med litt tvilsomme defensivt arbeid som forårsaket at stopperne våre ble overspilt. Cousins hadde jo også en forferdelig start på sin Stoke-karriere med store glipper bakerst på midtbanen, og deretter har både Sørensen, som er litt for veik enda, mens Babou var vel kanskje den beste vi har hatt der, mens Etebo var vel offensive, og sammen med Babou ville de jo ikke spille i Championship.
Så ja, vi trenger en skikkelig feiekost bakerst på midtbanen. Jeg har ikke glemt Allen - han har jo også spilt der, men han er jo litt for mye overalt.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: John Obi Mikel...

Innlegg Morten T. » 16 Aug 2020, 22:50

onside skrev:
Morten T. skrev:Ser at periodevis utskjelte Pulis var full av lovord om Mikel da han hentet han til Middlesbrough. Hmmm...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ssion=true

Mikel er en såkalt «holding midfielder», etter mitt syn en av de mest undervurderte rollene i fotballspillet. Forbildet til Mikel, Claude Makelele, er en av de aller beste jeg har sett til å løse en slik rolle. Et relativt ferskt eksempel fra Stoke er Glenn Whelan som riktignok manglet en like fininnstilt fot som Makelele og Mikel, men som likefullt løste oppgaven med bravur.
Alderen taler mot Mikel i forhold til en langsiktig investering, så en ettårskontrakt er sikkert greit. Profesjonell fotball er ikke nødvendigvis slik at man MÅ bygge lag på lokale krefter og unge spillere slik en lokal klubb på Vestlandet, i Østfold eller i Oslo må gjøre. Økonomiske muskler gjør at man kan tenke annerledes rundt det temaet og derav hente inn tilårskomne spillere som Fletcher og Mikel for å forhåpentligvis løfte klubben et hakk.

Av og til er lyden best i gamle orgler... 8-)

Veldig enig i at dette er en veldig viktig rolle å ha i laget, og jeg tror ikke den er undervurdert av Managerne, men kanskje heller supporterne, fordi det er ikke denne spilleren som er direkte avgjørende foran hverken eget eller motstanders mål! Vi har vel lett etter en god "feiekost" etter at Whelan ble skysset ut portene litt for tidlig, men jeg tror også Mikel har ett par gode år i Stoke drakta foran seg.
Vi har jo prøvd med Woods som hadde noen gode kamper, og så falt igjennom med litt tvilsomme defensivt arbeid som forårsaket at stopperne våre ble overspilt. Cousins hadde jo også en forferdelig start på sin Stoke-karriere med store glipper bakerst på midtbanen, og deretter har både Sørensen, som er litt for veik enda, mens Babou var vel kanskje den beste vi har hatt der, mens Etebo var vel offensive, og sammen med Babou ville de jo ikke spille i Championship.
Så ja, vi trenger en skikkelig feiekost bakerst på midtbanen. Jeg har ikke glemt Allen - han har jo også spilt der, men han er jo litt for mye overalt.....
Det var supporterne jeg hadde i tankene, ja. Managere plukker den spillertypen villig vekk. Whelan har jo hatt en tilsvarende rolle på Irland. Gattuso, som Whelan sammenlignes med her, er forøvrig en annen slik «feiekost» som var fantastisk å bivåne.:
https://www.birminghammail.co.uk/sport/ ... ity-234286

Jeg tipper Mikel kommer inn. Stoke trenger en slik spillertype. Allen kunne kanskje ha løst det, men han trengs også i større grad offensivt. Vi får sjå... :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: John Obi Mikel...

Innlegg Morten T. » 17 Aug 2020, 13:27

Mikel skal nå befinne seg på treningsanlegget Clayton Wood, så da heller det mot at han signerer i dag.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron