Tommy Smith

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Tommy Smith

Innlegg onside » 24 Jun 2019, 11:39

Høyreback 186cm og 27år, som spiller for Huddersfield derfor PL-erfaring. Veldig interessant!
https://www.examinerlive.co.uk/sport/fo ... d-16475611
https://www.footballinsider247.com/stok ... -defender/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Tommy Smith

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jun 2019, 13:15

onside skrev:Høyreback 186cm og 27år, som spiller for Huddersfield derfor PL-erfaring. Veldig interessant!
https://www.examinerlive.co.uk/sport/fo ... d-16475611
https://www.footballinsider247.com/stok ... -defender/

Men er det der vi mest trenger forsterkninger ? Vi har allerede to gode høyre-backer i Edwards og Bauer, så behovet er vel langt større på venstre-back. 8-) Med mindre Bauer er på vei ut, noe jeg ville synest er synd...
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Tommy Smith

Innlegg onside » 24 Jun 2019, 14:27

Torstein Norevik skrev:Men er det der vi mest trenger forsterkninger ? Vi har allerede to gode høyre-backer i Edwards og Bauer, så behovet er vel langt større på venstre-back. 8-) Med mindre Bauer er på vei ut, noe jeg ville synest er synd...

Ja, leser på at han også kan spille stopper, og også noen som påstår (Forum på Stoke Load & proad) han kan spille venstreback, og da blir det interessant.
Men i utgangspunktet enig med deg Torstein: Vi trenger vel ikke tre Høyrebacker nå vi ikke har "noen" vestreback.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Tommy Smith

Innlegg Morten T. » 11 Jul 2019, 08:03

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tommy Smith

Innlegg Torstein Norevik » 13 Jul 2019, 18:05

Skal ha vært med på oppvarmingen i dag mot MSV Duisburg, i Stoke-drakt. Da tyder vel mye på at det meste ved denne overgangen er i boks, selv om ingenting er bekreftet offisielt. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Tommy Smith

Innlegg Kjell Ola » 13 Jul 2019, 18:09

Eg berre spør: kva skal vi med han?

Og med fare for å verka negativ; går «vi» for kvantitet i staden for kvalitet på overgangsmarknaden?
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: Tommy Smith

Innlegg Torstein Norevik » 13 Jul 2019, 18:56

Kjell Ola skrev:Eg berre spør: kva skal vi med han?

Og med fare for å verka negativ; går «vi» for kvantitet i staden for kvalitet på overgangsmarknaden?

Det er et betimelig spørsmål. Ikke veldig kjente navn vi har hentet inn, men det er spillere som koster lite og som kommer med gode skussmål fra tidligere klubber. I de fleste (alle?) tilfellene er det vel snakk om spillere klubbene gjerne ville ha beholdt, men som de ikke greidde å beholde fordi de var på utløpende kontrakt.

Men vi har de siste overgangsvinduene kastet ut over 50m pund på spillere som har floppet så til de grader, så det trenger ikke være noen sammenheng mellom pris og kvalitet. På den annen side har vi hatt spillere som har kommet billig, og prestert veldig bra. Arnautovic f.eks., ble vel hentet til Stoke for 2,8m pund, om jeg husker rett, og nesten tidoblet verdien sin her.

Jeg tror det viktigste for Jones er at han vil ha spillere som "bretter opp ermene", som har gode holdninger og er villige til å gi alt for klubben, og ikke primadonnaer som er høye på seg selv, og setter seg selv over klubben, slik vi har sett en del eksempler på de siste to-tre årene.

For egen del mener jeg at dette ikke har med spillertyper å gjøre, i betydning kvaliteter på banen - altså at gode ferdigheter betyr dårlige holdninger, slik det av og til presenteres som. Jeg mener vel heller at Stoke de siste sesongene har gjort en veldig dårlig research på de aktuelle spillernes karakter, og ikke har greidd å avsløre "råtne epler" før de kom til klubben. Jones virker å ha et langt større fokus på dette enn sine forgjengere - spesielt Hughes, som nok ble for tilbakelent på dette feltet - og Jones har et veldig fokus på å hente spillere som også har positiv innvirkning på garderoben. Det er bra !

Når vi ser på spillerne som Jones ønsker å kvitte seg med, som Bauer, Imbula, Pieters og Bojan, for å nevne noen, så er ikke dette dårlige fotballspillere, samtlige holder godt Championship-nivå og vel så det. Men det har vel kommet en del hint om at en del spillere har hatt en negativ innvirkning på garderoben, og det er vel ikke usannsynlig at nevnte spillere er blant disse, siden klubben er så ivrige på å kvitte seg med de, selv om de har prestert mer enn godkjent rent fotballmessig.

For egen del ønsker jeg meg spillere som har gode ferdigheter - men også gode holdninger og som er villige til å blø for drakta. Men jeg ser ikke at det ligger noen motsetning i dette, om man har gjort en god nok research i forkant. Og det er akkurat på det siste Stoke har sviktet mest de siste sesongene, etter mitt syn.

Jeg er spent på de nye spillerne, men for meg ser det ut til at dette er gode kjøp, selv om de er relativt ukjente og har kommet billig.

Når det gjelder Smith, så tror jeg han er hentet for å kjempe om høyreback-plassen med Edwards. Bauer er på vei bort, og Jones vil ha dobbel dekning på alle plasser. Fornuftig med tanke på skader og karantener, pluss at spillerne vet at de må prestere for å beholde plassen i startelleveren.

Men hva vet jeg...? Time will tell... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Tommy Smith

Innlegg Morten T. » 15 Jul 2019, 10:50

Kjell Ola skrev:Eg berre spør: kva skal vi med han?

Og med fare for å verka negativ; går «vi» for kvantitet i staden for kvalitet på overgangsmarknaden?
Jeg tror ikke det. Jeg tror at Jones ser det komplekse i lagbygging og de, på mange måter uforklarlige, mekanismene som skjer ved å sette sammen et lag.
Nils Arne Eggen messet jo stadig om dette: "Å gjøre hverandre gode". For la oss være helt ærlige: Hverken Roar Strand, Erik Hoftun, Martin Brattbakk, Bent Skammelsrud, Gøran Sørloth, Jan Derek Sørensen, Mini eller Ståle Stensaas var det verdensklasse over som enkeltspillere, men i sum så ble det meget bra, fordi Eggen var så flink til å innprente samhandling og sy sammen enkeltspilleres spisskompetanse til et slagkraftig lag.
Det samme kan sies om Drillo sitt Norge eller Ranieri sitt Leicester.

Enkeltspillere er viktig, for all del, men de med de beste individuelle ferdighetene( enten det er løpskraft, teknikk, skuddfot eller tacklingsstyrke ) blir uansett handlet av de rikeste klubbene. For å demme opp for dette( hvis man er en klubb uten de samme økonomiske musklene ) er det bedre å gjøre som Drillo, Eggen og Ranieri og også Bielsa i Leeds: Å utvikle et system og en metode som gjør at man kan utligne disse forskjellene.
Det tror jeg Jones er i ferd med å gjøre.
Og da Stoke rykket opp forrige gang: Hvilke spillere med voldsom kvalitet var egentlig i den troppen?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tommy Smith

Innlegg Morten T. » 15 Jul 2019, 18:10

OFFISIELT:
https://www.stokecityfc.com/news/smith-makes-it-seven
Smith blir da den syvende signeringen i dette vinduet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester

cron