Nathan Collins

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Nathan Collins

Innlegg gunny » 09 Jun 2020, 11:51

Chelsea og Arsenal inn i kampen om stoppertalentet vårt?
https://footballleagueworld.co.uk/chels ... l-signing/
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Nathan Collins

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jan 2021, 02:32

Rykter om at Nathan Collins jaktes av Arsenal og Burnley, og at Burnley forventes å legge inn et bud i størrelsesorden 10m pund for å sikre seg Collins som erstatter for ettertraktede James Tarkowski.

Ifølge artikkelen er det ikke utenkelig at Stoke vil akseptere et slikt bud.

Nå er kilden for dette The Sun, som vel ikke nettopp er kjent for å være de mest etterrettlige, for å si det pent...På den annen side trodde jeg at journalisten Alan Nixon - som også skriver for andre medier - var anerkjent som en som har gode kontakter i klubben vår.

Synd å slippe en ung lovende spiller som Collins, men hva om vi kunne bruke de pengene på en god spiss ? Ville det da likevel være verdt det, og ville vi da totalt sett komme bedre ut ? Det er vel slike vurderinger O´Neill & co må gjøre, hvis det nå kommer et bud da....og hvis det er noe i ryktet... ;)

https://www.thesun.co.uk/sport/football ... r-burnley/
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nathan Collins

Innlegg onside » 24 Jan 2021, 16:21

Ja dette vil være en kjempe-deal for Stoke.
MON har jo Collins bare fjerde eller femte-valget som midtstopper i Stoke, bak Souttar, Chester, Batth og Showcross men foran Lindsay da. Bare av den grunn at han ikke har noe alternativ på høyreback - etter hans mening. Og her er det kanskje noen(Burnley, Arsenal, Manchaster United) som byr £10M på en lavt rangert midstopper i Stoke som er plassert ute på høyrebacken? Bare å slå til det - ingen ting å lure på engang. Ja da kan vi kjøpe oss en spiss! En som koster £10M og så begynner målene å renne inn!!!! Fantastisk. Hva er det dere venter på?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Collins

Innlegg Morten T. » 24 Jan 2021, 17:42

onside skrev: Bare å slå til det - ingen ting å lure på engang. Ja da kan vi kjøpe oss en spiss! En som koster £10M og så begynner målene å renne inn!!!! Fantastisk. Hva er det dere venter på?

Er det sånn at hvis Stoke får inn 10 mill. pund på konto for Collins så kan alle disse pengene frigjøres til innkjøp av nye spillere, eller kan bare deler av summen benyttes til dette?
Hvis ja på del en, så mener jeg også at et salg av Collins må være greit.
Sånn er profesjonell fotball hvor transakjoner( kjøp/salg ) er en vesentlig del av det hele. Det å «planlegge for framtida» er egentlig ikke helt holdbart. Alle spillere er pr. definisjon en kapabel salgsvare, om man liker det eller ei.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Collins

Innlegg EspenE » 24 Jan 2021, 18:58

Morten T. skrev:
onside skrev: Bare å slå til det - ingen ting å lure på engang. Ja da kan vi kjøpe oss en spiss! En som koster £10M og så begynner målene å renne inn!!!! Fantastisk. Hva er det dere venter på?

Er det sånn at hvis Stoke får inn 10 mill. pund på konto for Collins så kan alle disse pengene frigjøres til innkjøp av nye spillere, eller kan bare deler av summen benyttes til dette?
Hvis ja på del en, så mener jeg også at et salg av Collins må være greit.
Sånn er profesjonell fotball hvor transakjoner( kjøp/salg ) er en vesentlig del av det hele. Det å «planlegge for framtida» er egentlig ikke helt holdbart. Alle spillere er pr. definisjon en kapabel salgsvare, om man liker det eller ei.


Nå har vel ikke Collins akkurat høy lønn, mens en ti-millionersspiss sikkert skal ha 40-50 tusen i uka, så alle pengene kan nok ikke brukes som kjøpssum. Men kanskje £5-6 mill?
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Nathan Collins

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jan 2021, 19:13

onside skrev:Ja dette vil være en kjempe-deal for Stoke.
MON har jo Collins bare fjerde eller femte-valget som midtstopper i Stoke, bak Souttar, Chester, Batth og Showcross men foran Lindsay da. Bare av den grunn at han ikke har noe alternativ på høyreback - etter hans mening. Og her er det kanskje noen(Burnley, Arsenal, Manchaster United) som byr £10M på en lavt rangert midstopper i Stoke som er plassert ute på høyrebacken? Bare å slå til det - ingen ting å lure på engang. Ja da kan vi kjøpe oss en spiss! En som koster £10M og så begynner målene å renne inn!!!! Fantastisk. Hva er det dere venter på?

Mulig jeg tar feil, men jeg aner vel en smule ironi i dette innlegget...? ;) Og bare for å ha sagt det, så er det ikke slik at jeg nødvendigvis er for et salg av Collins. Tvert imot trodde jeg kanskje at han var en av spillerne O´Neill ville bygge laget rundt fremover, og i mine øyne burde han og Souttar være vårt foretrukne midtstopperpar.

For i utgangspunktet synest jeg ikke det er noen god ide å selge våre unge og mest lovende spillere. Både fordi vi selv kan få stor glede av de senere, eller fordi vi eventuelt kan selge de senere til en langt høyere pris, når de er blitt mer etablerte.

Når det er sagt så må klubben ha to tanker i hodet samtidig, både hva som vil tjene klubben på kort sikt og hva som vil tjene klubben på lengre sikt. På kort sikt er det ikke sikkert at klubben ville tape noe på å selge Collins, dersom disse pengene kan investeres i andre spillere som kan styrke andre posisjoner, eksempelvis på spissplass som vel er den posisjonen som skriker mest etter forsterkninger i øyeblikket, spesielt med Campbell ute resten av sesongen. Kanskje kan det vi styrker oss i andre posisjoner i sum gi et bedre utbytte enn det vi ville svekkes ved å selge Collins, som i øyeblikket neppe kan kalles fast i startelleveren ?

Men det er klart at tenker man litt mer langsiktig, så er det ingen god ide å selge de mest lovende ungdommene, som senere ville kunne bli bærebjelkene i laget.

Så er det likevel slik at det ikke er gitt at de som er unge og lovende fortsetter utviklingen og etablerer seg som kvalitetsspillere i fremtiden, utviklingen kan stoppe opp og de kan stagnere. I et annet innlegg nylig nevnte jeg eksempler på flere slike spillere, også i vår egen klubb, med Ollie Shenton, N´Goy og Verlinden som kanskje de beste eksemplene i egne rekker. For ikke å snakke om Butland, som for 2-3 år siden var verdsatt til 25m pund, og som to år senere selges for 1m pund etter at prestasjonene hadde gått i bratt utforbakke i den samme perioden.

Det er derfor ikke opplagt at et salg av Collins nå vil være en ulykke for klubben totalt sett, de må ha flere tanker i hodet samtidig med et både kortsiktig og langsiktig perpektiv. Når det er sagt så er vel jeg selv der at vektskålen faller ned på at vi ikke bør selge Collins nå. Og grunnen til det er at jeg tror at Collins vil fortsette den fine utviklingen og vil kunne utvikle seg til en toppspiller.

Og dersom den spådommen holder vann, så vil et salg av han for 10m pund nå, i ettertid fremstå som at vi lot han gå på billigsalg... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Nathan Collins

Innlegg onside » 24 Jan 2021, 20:17

Riktig observert Torstein, her var det ironi rettet mot bruken og prioriteringen av Collins. Syns han burde vært det klarte 1. valget på stopperplass, prioritert i rekkefølge: Collins, Souttar, Chester, Batth, Showcross, Lindsay, ingen og Wimmer.
Som du sier burde jo selvsagt forsvaret blitt bygget opp rundt Collins, med litt varierende makkere kanskje tilpasset motstander, men det er uhyre skuffende at han er flyttet ut på høyreback. Syns han har steget og farten som i alle fall er best av forsvarsrekka, og med Championships lateste og tregeste DM pr. dato (Mikel) sniker det seg en inn en følelse av hvorfor vi ikke greier trykke laget lengre opp på banen - uten å bli veldig sårbare for overganger. Dette har vi blitt straffet for i det siste og det problemet er todelt: For lite fart bakover i midtbaneleddet og litt for trege stoppere. Hvis vi mener at Collins ikke fortjener noe annet enn å kjempe med Smith på høyrebacken så burde vi kanskje la han gå da. Og så kjøpe en 30-år gammel avdanka PL-spiller som kanskje tar oss til en topp-8 plassering. Og hva så? Vi har ingenting i PL å gjøre enda. Vi blør penger enda, dette vet vi alle sammen. Med det spillet vi presterer om dagen trengs det HELT andre prioriteringer, etter min mening. Vi har vel handlet to venstrebacker det siste året, og lånt en - og vi har Tymon på benken. Plutselig har vi 5 kantspillere, men bare en skadefri spiss (Vokes) men snart er vel både Fletcher og Gregory 100%?

Jeg syns vi nå må holde hode kaldt og sikre fortet og ikke gå på et fordømt fristende salg og dertil dristig hastekjøp av en spiss vi ikke får glede av, men heller prøve og fortsette å handle unge sultne spillere og gi de sjansen etter hvert. Det er jo et par fra U-23 laget også som har vært i troppen og banker på børa.

Skønner godt at Burnley, Arsenal, Crystal Palace og ManU er ute etter Collins, la det bli med det.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Collins

Innlegg Morten T. » 24 Jan 2021, 21:09

onside skrev:Riktig observert Torstein, her var det ironi rettet mot bruken og prioriteringen av Collins. Syns han burde vært det klarte 1. valget på stopperplass, prioritert i rekkefølge: Collins, Souttar, Chester, Batth, Showcross, Lindsay, ingen og Wimmer.
Som du sier burde jo selvsagt forsvaret blitt bygget opp rundt Collins, med litt varierende makkere kanskje tilpasset motstander, men det er uhyre skuffende at han er flyttet ut på høyreback. Syns han har steget og farten som i alle fall er best av forsvarsrekka, og med Championships lateste og tregeste DM pr. dato (Mikel) sniker det seg en inn en følelse av hvorfor vi ikke greier trykke laget lengre opp på banen - uten å bli veldig sårbare for overganger. Dette har vi blitt straffet for i det siste og det problemet er todelt: For lite fart bakover i midtbaneleddet og litt for trege stoppere. Hvis vi mener at Collins ikke fortjener noe annet enn å kjempe med Smith på høyrebacken så burde vi kanskje la han gå da. Og så kjøpe en 30-år gammel avdanka PL-spiller som kanskje tar oss til en topp-8 plassering. Og hva så? Vi har ingenting i PL å gjøre enda. Vi blør penger enda, dette vet vi alle sammen. Med det spillet vi presterer om dagen trengs det HELT andre prioriteringer, etter min mening. Vi har vel handlet to venstrebacker det siste året, og lånt en - og vi har Tymon på benken. Plutselig har vi 5 kantspillere, men bare en skadefri spiss (Vokes) men snart er vel både Fletcher og Gregory 100%?

Jeg syns vi nå må holde hode kaldt og sikre fortet og ikke gå på et fordømt fristende salg og dertil dristig hastekjøp av en spiss vi ikke får glede av, men heller prøve og fortsette å handle unge sultne spillere og gi de sjansen etter hvert. Det er jo et par fra U-23 laget også som har vært i troppen og banker på børa.

Skønner godt at Burnley, Arsenal, Crystal Palace og ManU er ute etter Collins, la det bli med det.
Ja, dette er selvfølgelig gode poenger. Allikevel kan det bli salg, selv om vi vil noe annet. Det skjer jo alltid dette her at det selges( årsakene er flere ) spillere man ikke vil skal gå. De ferskeste eksemplene for min del er Arnautovic og Huth. Frafallet av disse to mener jeg svekket Stoke ganske mye. Spesielt salget av Huth.

Jeg vet ikke, men kanskje kommer dette litt an på hva spilleren( og agenten ) vil selv også? Collins droppa vel ManU til fordel for Stoke i fjor( eller var det i forfjor? ), men det kan jo hende han har kommet på andre tanker nå?
Collins slår meg ikke som en Bauer/Wimmer-type som er fornøyd med å melke klubben for penger uten å delta( han er neppe lønnsledende uansett ), så jeg tviler på at han hadde satt seg i lotusstilling med vannpipe og urtete hvis Stoke, hypotetisk sett, ikke vil selge mens han selv( og agenten hans ) vil det motsatte.

Bra ironi, forresten. Jeg hadde en liten følelse av det når jeg så litt uvanlig overbegeistring og bruk av utropstegn, men likefullt: You got me! :mrgreen: :oops:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Collins

Innlegg onside » 24 Jan 2021, 22:01

Morten T. skrev: Collins droppa vel ManU til fordel for Stoke i fjor( eller var det i forfjor? ), men det kan jo hende han har kommet på andre tanker nå?
Collins slår meg ikke som en Bauer/Wimmer-type som er fornøyd med å melke klubben for penger uten å delta( han er neppe lønnsledende uansett ), så jeg tviler på at han hadde satt seg i lotusstilling med vannpipe og urtete hvis Stoke, hypotetisk sett, ikke vil selge mens han selv( og agenten hans ) vil det motsatte.

Bra ironi, forresten. Jeg hadde en liten følelse av det når jeg så litt uvanlig overbegeistring og bruk av utropstegn, men likefullt: You got me! :mrgreen: :oops:

Det var ikke meningen å skjule ironien så godt da, uansett enig i at Collins virker som en fornuftig og sunn 19-åring med en lovende framtid, og han har vel ikke fått så mye griller i huet at han må gå nå.
Er vel mer bekymret for FFP og hvor langt unna "streken" vi er. Håper vi kan beholde Collins så lenge som mulig, Stoke teller vel også knapper, dersom budene skulle strømme på, og over £10M....
men som sagt, jeg håper vi slipper å selge Collins, men heller satse på ham som førstevalg på midtstopperplass.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Collins

Innlegg onside » 24 Jan 2021, 22:11

Torstein Norevik skrev:Tvert imot trodde jeg kanskje at han var en av spillerne O´Neill ville bygge laget rundt fremover, og i mine øyne burde han og Souttar være vårt foretrukne midtstopperpar.
For i utgangspunktet synest jeg ikke det er noen god ide å selge våre unge og mest lovende spillere. Både fordi vi selv kan få stor glede av de senere, eller fordi vi eventuelt kan selge de senere til en langt høyere pris, når de er blitt mer etablerte.

Men det er klart at tenker man litt mer langsiktig, så er det ingen god ide å selge de mest lovende ungdommene, som senere ville kunne bli bærebjelkene i laget.
Det er derfor ikke opplagt at et salg av Collins nå vil være en ulykke for klubben totalt sett, de må ha flere tanker i hodet samtidig med et både kortsiktig og langsiktig perpektiv. Når det er sagt så er vel jeg selv der at vektskålen faller ned på at vi ikke bør selge Collins nå. Og grunnen til det er at jeg tror at Collins vil fortsette den fine utviklingen og vil kunne utvikle seg til en toppspiller.

Og dersom den spådommen holder vann, så vil et salg av han for 10m pund nå, i ettertid fremstå som at vi lot han gå på billigsalg... :?

Jepp, jeg er på linje her, det kan fort bli et dilemma dersom det kommer et fett bud her... Uansett syns jeg vi skulle vise at vi satser på Collins og gir ham de nødvendige sjanser til å bli den midstopperen som han fortjener. Det kan jo også tenkes at det å spille høyreback skal være en del av "opplæringa" av Midstopperen Collins, jeg håper og tror det og ser at han snart tar ett knepp til venstre - inn til en stoppermakker.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron