Mark Cartwright

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Mark Cartwright

Innlegg onside » 16 Nov 2018, 19:25

Lurer faktisk på hvilken karakter vi skal gi denne mannen nå som det ser ut til at han forlater skipet, til fordel for Burnley. Utskjet mang en gang er han i alle fall, hvor vi har gjort så mange dyre bomkjør og brukt penger som en full sjømann og vel så det, med det resultatet at vi raste ned fra PL.

Skal vel ikke legge all skyld på denne mørke mannen, men forsvinner han tror jeg det ser litt lysere ut på overgangsfronten....
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... ector.html
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Mark Cartwright

Innlegg Torstein Norevik » 25 Jul 2019, 13:35

Daily Telegraph-journalist John Percy, som er kjent for å ha gode kontakter i klubben, melder på Twitter at teknisk direktør Mark Cartwright visstnok kommer til å forlate klubben i september. Opplysningene fremkommer i samme Twitter-melding der Percy melder at Stoke og Bojan er nær en avtale om å fristille Bojan fra klubben.

https://twitter.com/JPercyTelegraph

Cartwright har - sammen med Scholes - fått mye av skylden for en rekke mislykkede spillerkjøp de siste par sesongene, som har kostet klubben dyrt. Han har derfor vært ønsket ut av betydelige deler av fansen, sammen med Chief Executive Scholes. Det kan nå se ut til at disse delene av fansen får - i alle fall deler av - ønsket oppfylt. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Mark Cartwright

Innlegg Morten T. » 25 Jul 2019, 13:55

OFFISIELT. Cartwright er ute:
https://www.stokecityfc.com/news/techni ... -to-depart

Selv om det kan diskuteres hvorvidt han har gjort en bra jobb eller ei, så mener jeg at det er særdeles viktig å beholde selve stillingen.
De fleste peker jo på at mangel på en slik person har vært selve hovedproblemet til Manchester United( og fram til nylig Arsenal ) de siste årene.
Viktig å få inn en kompetent fyr i den rollen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Cartwright

Innlegg Morten T. » 25 Jul 2019, 15:29

Cartwright ble ansatt da Pulis var manager i klubben og forholdet mellom disse to ble aldri godt.
Pulis er "old-school" og ville ha full kontroll på alle overganger( slik f.eks. Ferguson, Wenger o.l. managere hadde ) og det ble visstnok mye gnisninger mellom han og Cartwright og oppgavene Cartwright ble tildelt.

Her mener jeg Pulis gjorde feil. Han burde ha sluppet opp på den biten( spilleroverganger etc. ) i mye større grad og fokusert kun på det sportslige( der han er en veldig god taktiker bl.a. ).
De aller fleste (stor)klubber har en teknisk direktør nå, den store sinka er Manchester United som har fokusert altfor ensidig på det kommersielle aspektet( og der er de drivende gode, det skal sies ) og blitt hengende etter sportslig. Under slike forutsetninger blir det vanskeligere å jobbe og derfor hadde Mourinho selvfølgelig helt, og nok en gang, rett når han sa at det var en av hans største trenerprestasjoner i karrieren, gitt konkurransen, å trene klubben til 2. plass i PL i 17/18-sesongen( RELATIVT sett - igjen :twisted: ). Å bytte en av verdens tre beste trenere og et taktisk geni med Solskjær....vel, det får være deres problem. :mrgreen:

Uansett, Stoke bør få inn en dyktig kar( eller dame, for all del ) med bred kontaktflate inn i den jobben Cartwright hadde. Jeg tror det vil være en nøkkelrolle for klubbens videre utvikling.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Cartwright

Innlegg Morten T. » 26 Jul 2019, 15:42

Jeg registrerer at den gamle forsvarskjempen Mike Pejic i dagens Sentinel er ganske kritisk til jobben Cartwright( og Tony Scholes ) har gjort.
Han er blant annet inne på at den, eller de, som var ansvarlig for innkjøpet av Berahino KUN hadde et hevnmotiv mot daværende WBA-manager Tony Pulis i tankene:
.And I’m sorry, but whoever was ultimately responsible for the signing of an even bigger catastrophe, Saido Berahino, was surely motivated by trying to get one over on the West Brom manager at the time, one Tony Pulis. I can draw no other conclusion from such a signing, one who eventually turned out to be even worse than our worst nightmares.

Jeg innrømmer glatt at jeg har hatt de samme tankene som den gamle 70-tallshelten om dette temaet, og hvis dette er i nærheten av å være sant så er det for det første amatørmessig og barnslig, men samtidig så forteller det også litt om hvor sterkt mishaget mot den capskledde faktisk var, og er, i enkelte fraksjoner i og utenfor klubben. Og som vi alle vet, sterkt mishag og hat har det med å gjøre blind...

HVIS det er noe hold i Pejic sitt tankespinn, vel og merke.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3138480
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Cartwright

Innlegg Svein Nilsen » 27 Jul 2019, 21:12

Cartwright har definitivt hatt for stor makt i Stoke City. Og jeg tør påstå at han er en kjeltring på lik linje med agenter...…. Det kan ikke være noen annen grunn til alle våre fenomenalt dyre og elendig spillerkjøp de siste årene. Det begynner å bli mange eksempler, mange av de lukter det vondt av. Se på saken med Kevin Wimmer. Spurs kjøpte han for 5 millioner pund og etter 3 sesonger og noen få kamper kjøpte vi han for 18 millioner pund! Ved å sitte på benken eller tribunen i Tottenham hadde verdien mer enn 3-doblet seg. Jeg antar at Cartwright har fått noen prosenter av disse overgangene....
Så at Pulis ikke ville ha noen kontakt/hjelp av Cartwright er helt forståelig! At toppklubber trenger hjelp til sondering av spillermarkedet er selvfølgelig helt riktig og nødvendig, og jeg håper at vi fortsatt skal ha det, men da en annen type enn Cartwright!!

PS! Jeg kjenner jo ikke Cartwright eller hans arbeidsmetoder, så mulig jeg overdriver litt - men jeg synes mange av overgangene er mistenkelig!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Mark Cartwright

Innlegg Morten T. » 28 Jul 2019, 10:32

Svein Nilsen skrev:Cartwright har definitivt hatt for stor makt i Stoke City. Og jeg tør påstå at han er en kjeltring på lik linje med agenter...…. Det kan ikke være noen annen grunn til alle våre fenomenalt dyre og elendig spillerkjøp de siste årene. Det begynner å bli mange eksempler, mange av de lukter det vondt av. Se på saken med Kevin Wimmer. Spurs kjøpte han for 5 millioner pund og etter 3 sesonger og noen få kamper kjøpte vi han for 18 millioner pund! Ved å sitte på benken eller tribunen i Tottenham hadde verdien mer enn 3-doblet seg. Jeg antar at Cartwright har fått noen prosenter av disse overgangene....
Så at Pulis ikke ville ha noen kontakt/hjelp av Cartwright er helt forståelig! At toppklubber trenger hjelp til sondering av spillermarkedet er selvfølgelig helt riktig og nødvendig, og jeg håper at vi fortsatt skal ha det, men da en annen type enn Cartwright!!

PS! Jeg kjenner jo ikke Cartwright eller hans arbeidsmetoder, så mulig jeg overdriver litt - men jeg synes mange av overgangene er mistenkelig!

Husker da Hughes kom inn og en engelsk venn av meg sa: «Just don’t give him a lot of money.» Forstått dit hen at med åpen lommebok så ville Hughes handle på en slik måte at uttrykket «full sjømann» ville være korrekt å benytte.

Som du skriver Svein, handelen rundt Wimmer er helt absurd, det skal nesten ikke være mulig å drive så dårlig research og at forskjell mellom prisen man betaler og kvaliteten man får er så himmelropende stor.

Men Cartwright kan vel ikke ha hatt så mye tiltro internt at han ordnet alt dette selv? Det må vel ha vært flere folk eller en slags kontrollinstans involvert, eller? Hughes, Scholes, speidere, Coates-familien, revisorer osv.

Det blir spennende å se hvem som kommer inn for Carteright, eller om det kommer inn noen i det hele tatt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Cartwright

Innlegg Morten T. » 20 Aug 2019, 12:49

Rykte på at denne karen tar over etter Cartwright:

Bilde
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron