Saido Berahino

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 02 Aug 2016, 12:42

Nye rykter om at en av våre spisser kan bli brukt som en del av kompensasjonen ved et eventuelt kjøp av Berahino. Det som nevnes er èn av tre av enten Crouch, Diouf eller Joselu.

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html

Det ryktes også fra England at WBA nå skal være på gli når det gjelder salg av Berahino. Bortsett fra pris sies det at WBA var opptatt av å ha en erstatter på plass før Berahino eventuelt ble solgt. Nå ser det ut til at de er i ferd med å sikre seg Sakho fra West Ham. og det kan åpne opp for en Berahino-exit.

For egen del vil jeg - av de tre - sende Crouch av gårde og beholde Diouf og Joselu. Crouch er for lengst "over the top" og blir 36 i løpet av den kommende sesongen. Diouf hadde en relativt svak sesong i fjor, men det er helt forståelig ut fra den tragedien han ble utsatt for på det private plan. Han har puttet bra i pre-season, selv om motstanden riktig nok ikke har vært all verden. Jeg tror ikke han er den toppspissen vi trenger, men han kan være grei å ha som en back-up. Joselu har ikke vært all verden, men viser glimt på at han "har mer inne", og vi bør kanskje derfor gi han noe mer tid. Begge disse har også alderen på sin side, kontra Crouch.

Og med TP som manager for WBA vil det kanskje ikke gi høye odds om Crouch står høyest på ønskelista ? ;)

Spennende dager for oss Stoke-supportere, ettersom det ligger i kortene at vi kan komme til å hente inn både en spiss og en stopper av høy kvalitet, jf linkene både mot Berahino og Papadopoulos. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg Per Magne » 02 Aug 2016, 18:31

I følge Sky Sports vet vi mer i løpet av de neste 24 timene.
http://www.skysports.com/football/news/ ... ky-sources
Brukerens avatar
Per Magne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 237
Registrert: 08 Aug 2010, 21:34
Bosted: Stekervika 23, 5353 Straume

Re: Saido Berahino

Innlegg gmel » 03 Aug 2016, 09:58

Ser ut som det med byttehandel bare er oppspinn i følge LoudnProud , som ellers var kjappe med å spørre fansen hvem som burde byttes. Crouch , Walters og Joselu var mest "populære"
Ellers kan jeg ikke la være å si at overgangssummen er borti alle staur og vegger, han skal sannelig score en del for den summen.
På den andre siden betalte vi vel en fyr fra Oslo en halv million i uka for å holde benken varm så.......
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Saido Berahino

Innlegg vegar56 » 03 Aug 2016, 10:19

Uansett, så er jeg redd for at vi blir sittende med Svarte-Per her, Pulis er sikkert sjeleglad for å få byttet han ut med Sakho :roll:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Saido Berahino

Innlegg Lilledino » 03 Aug 2016, 13:04

gmel skrev:Ser ut som det med byttehandel bare er oppspinn i følge LoudnProud , som ellers var kjappe med å spørre fansen hvem som burde byttes. Crouch , Walters og Joselu var mest "populære"
Ellers kan jeg ikke la være å si at overgangssummen er borti alle staur og vegger, han skal sannelig score en del for den summen.
På den andre siden betalte vi vel en fyr fra Oslo en halv million i uka for å holde benken varm så.......


Hehe, og for den summen kjøpte han en bygård på Oslo vest og soper inn fortjeneste. Vel en av de få proffer som har vært smarte med pengene sine, i motsetning til en rødhåret sunnmøring....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Saido Berahino

Innlegg vegar56 » 04 Aug 2016, 15:30

Da ble det ikke noe av overgangen for Sakho til W Brom (er skadet og vil ikke kunne spille fra starten av sesongen), så da slipper vi Berahino.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Saido Berahino

Innlegg Lilledino » 04 Aug 2016, 15:53

vegar56 skrev:Da ble det ikke noe av overgangen for Sakho til W Brom (er skadet og vil ikke kunne spille fra starten av sesongen), så da slipper vi Berahino.


Ja, faktisk enig, da SLIPPER vi Berahino.
Må vel finnes mer enn 1 spiss i verden som er god og som vi kan kjøpe for 130 millioner nokkalax ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Saido Berahino

Innlegg Svein Nilsen » 06 Aug 2016, 09:44

Jeg mener bestemt at vi skal gå all-inn for Berahino. Prisen 20 mil pund er selvfølgelig helt hinsides, men slik er nå verden for øyeblikket. Og, vi betalte tross alt 8 mil for en usedvanlig dårlig spiller fra Honduras for noen år siden og 10 mil for en litt over middels langemann. Og Kitson, kostet nærmere 6 mil for hundre år siden. Berahino fylt 23 år tidligere denne uka, er engelsk, har målteft og kan bli en viktig spiller for et lag som har ambisjoner om å havne høyere på tabellen enn 9.plass. Det finnes sikkert andre spillere vi kan få for 15 eller 20 mil pund, men jeg har klokketro på at MH kan få Berahino til å bli en klassespiss for oss som bøtter inn over 20 ligamål denne sesongen. Kom igjen Stoke, vi MÅ ha en goalgetter (og en midtstopper!).
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Saido Berahino

Innlegg vegar56 » 06 Aug 2016, 11:54

Svein Nilsen skrev:jeg har klokketro på at MH kan få Berahino til å bli en klassespiss for oss som bøtter inn over 20 ligamål denne sesongen.

Hvis Berahino kommer hit, så håper jeg for all del at du har rett :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Saido Berahino

Innlegg Knut Ole » 06 Aug 2016, 23:45

Svein Nilsen skrev:Jeg mener bestemt at vi skal gå all-inn for Berahino. Prisen 20 mil pund er selvfølgelig helt hinsides, men slik er nå verden for øyeblikket. Og, vi betalte tross alt 8 mil for en usedvanlig dårlig spiller fra Honduras for noen år siden og 10 mil for en litt over middels langemann. Og Kitson, kostet nærmere 6 mil for hundre år siden. Berahino fylt 23 år tidligere denne uka, er engelsk, har målteft og kan bli en viktig spiller for et lag som har ambisjoner om å havne høyere på tabellen enn 9.plass. Det finnes sikkert andre spillere vi kan få for 15 eller 20 mil pund, men jeg har klokketro på at MH kan få Berahino til å bli en klassespiss for oss som bøtter inn over 20 ligamål denne sesongen. Kom igjen Stoke, vi MÅ ha en goalgetter (og en midtstopper!).

At vi trenger en klassespiss NÅ ser alle. Null mål i ettermiddag er dessverre ingen tilfeldighet. En angriper som skårer hvert 160-200 spilte minutt. jeg er, som Svein, mindre bekymret på om prislappen er 20 mill. Galskapen på fotballøya er uansett hinsides og Stoke kan ikke stoppe den karusellen. Det er vel Coates pund som benyttes, eller i allefall noen garantier fra mannen. Og han har garantert økonomiske muskler så det er ikke min bekymring. Den er mer i retning av at vi taper verdifulle poeng i seriestarten og utover høsten uten en solid target-man. Per nå kjenner jeg ikke mange tealistiske alternativ der ute så Berahino kan godt være vår mann.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron